Lambda szonda a hullámvasúton, dízel Focus

2001.06.06. 11:18

Tisztelt Autódoktor! Ford Focus 1,8 Tdi kombi gépkocsim van, 1999 tavaszi. Arra gyanakszom, hogy a futómű segédkiegyenlítője gyári konstrukció hibás. Már a garancia végén elkezdett zörögni, és 45 ezer km-nél kértem a cserét (márkaszervizben). A gyár időközben módosította ezt az alkatrészt és a megerősített változatott szerelték be (ára ugyanannyi, mint az eredeti változaté). Most 60 ezer km-nél újra hallom az ismert kopogást.

Szia Attila!
Az "iszákos" Alfával kapcsolatban köszi a tanácsokat.
A lambda szondát garanciában szakszerviz (nem nevesítem) cserélte, csak tudják mi kell bele. (vagy nem ?) Kicserélték ugyanis az üzemanyagszint jeladót is, és ezzel kapcsolatban bizony Neked van igazad. Mióta új a jeladó, azóta ugyanazt mutatja.
Szóval megpróbálom valahogy kideríteni, hogy milyen szonda is került az autóba, aztán valahogy előre jutni a dologban.
De a válaszod köszönöm, és jó a rovat!
robi
(2001. 05. 14.)

Ok. Sok sikert, és ha nem boldogulsz valamivel, csak írj!


Hello Doki !
Sokszor szóba hozod a lambda-szondát, és amikor a cseréjét javaslod mindig figyelmeztetsz, hogy csakis a megfelelő típust szabad használni. Egy ismerősöm, - aki autó elektronikákkal foglalkozik - azt állította, hogy csak méretbeli különbségek vannak a szondáknál, illetve az, hogy fűtött vagy sem. (Sőt az öreg autószerelő Sanyibá is ugyanezt mondta.).
Gondolom erre te rácáfolsz, de azért szeretném tudni, hogy miben mutatkozik a különbség ? Tudom, hogy ez nem szakmai fórum, de szerintem sokakat érdekelne a dolog. Szóval "totál kár" lenne, ha nem nyilatkoznál.
Elore is kösz, Rafi
UI: Tényleg baromi jó, hogy létezik az ""autódoktor válaszol"" rovat, nálam már napi olvasmánnyá notte ki magát.Csak így tovább!
(2001. 05. 15.)

Ha Sanyi Bá' és az ismerősöd ilyen okos együtt, mivel magyarázzák azt, hogy egy azon gyártó több száz fajta lambda szondát gyárt mindet más és más cikkszámmal és cikkszámonként eltérő típushoz való ajánlással? De azonos méretben. Kettőjüknek van legalább egy nyomorult CO-mérője? Ha igen, miért nem próbálnak egy motorba két-három féle szondát (más-más számút, de azonos kivezetésűt) beépíteni és mérni a kibocsájtott káros anyagokat a katalizátor előtt!?
Az, hogy a motor jár egy bizonyos típusú, de más karakterisztikájú szondával, még nem jelenti azt, hogy megfelelő ahhoz a típusú motorhoz és minden paraméterében kiszolgálja annak igényeit, illetve nem fogja a computeren keresztül félreinformálni illetve félrevezérelni a befecskendező rendszert.
Mondd meg nekik, ha holnap kijönnek a vidám parkba, megvitatjuk a dolgot. Megtalálom őket, mert az ilyen szakemberek mindig felfelé sikítanak a hullámvasúton.
És ennek a témának itt vége is van, oké?


Doktor úr!
Az előzmények:
Tavalyi (éppen most egy éves), 1.6-os benzines VW Golf (méd in bratyiszlava). Van benne össze-vissza 22 ezer km, de két napja a következőt játssza velem:
Meleg motor, autózunk már vagy 1/2 órája, amikor egyszerre (nem túl gyakran) eszébe jut, hogy szerinte az alapjárat nem 900 rpm, hanem valahol 2000-3000 rpm tájékán van. Motorfék nem fogja vissza, húzza a kocsit, mintha nyomnám a gázt. Megyünk tovább, aztán csak úgy megszűnik. 1/4 óra múlva megint. Gázfröccs nem érdekli, megint elkezd túlpörögni, és ingadozik is fel-le a 2000 rpm tájékán. Gyújtás levesz, újra indít, megy rendesen, mint a kisangyal.
----
Köszönöm a választ, végül is szerencsém volt, és talán másnak is okulásul szolgálhat: a computer egyből kiköpte, hogy a hűtővíz hőmérséklet-jeladó gombája volt elputtyanva, így félrevezette a komputert, aki tekerte az adagolót, mint Singer a varrógépet.
További jó gyógyítást kíván, Péter
(2001. 05. 15.)

Köszi a visszajelzést! Ugyanezen kis szenzor tud még alacsony fordulati- és alapjárati rángatózást is produkálni, általában fogyasztás 1-2 literes megugrása mellett. Található a hengerfejről leágazó fekete műanyag cső csonkban, egy villás rögzítő pánttal befogatva. A szenzornak és csatlakozójának egyaránt kék színe van!


Tisztelt Autódoktor!
Ford Focus 1,8 Tdi kombi gépkocsim van, 1999 tavaszi.
Arra gyanakszom, hogy a futómű segédkiegyenlítője gyári konstrukció hibás. Már a garancia végén elkezdett zörögni, de futómű állításkor azt mondták, hogy ez a segédkiegyenlítő az elso futóműben nem lát el különösebb funkciót.
Én ennek nem hittem és 45 ezer km-nél kértem a cserét (márkaszervizben). A csere megtörtént, a számlán az állt, hogy segédkiegyenlítő, módosított. A szervizben azt mondták, hogy a gyár időközben módosította ezt az alkatrészt és a megerősített változatott szerelték be (ára ugyanannyi, mint az eredeti változaté). Most 60 ezer km-nél újra hallom az ismert kopogást.
Kérdésem:
1, Ha nincs a segédkiegyenlítőnek szerepe, akkor miért szerelik bele?
2, Ha mégis van szerepe, akkor nem gond-e, ha kopog?
3, Miképpen lehetséges, hogy az eredeti alkatrész is mintegy 15 ezer km-t bírt, és a mostani megerősített változat is?
4, Lehet, hogy a magyar rossz utakon a Focus futóműnek nehéz a dízelmotor? Nekem ezek szerint rendszeresen a szóbanforgó alkatrész cseréjével kell szembenéznem?
Előre köszönöm szíves felvilágosítását.
Tisztelettel:
Szatmári László
(2001. 05. 15.)

Sajnos mindegyik új modell az első évben "kifut" magából néhány olyan gyerekbetegséget, ami a gyári tesztelések során nem derült ki. A magyar úthálózat amúgy sem mértékadó a nyugati gyártó cégek számára, mert ide lassan már az afrikai verziók futóműveivel kell szerelni a kocsikat.
A dízel Focusnak sajnos tényleg nehéz az a motor és tényleg kell is az a segédkiegyenlítő alá. A 15 ezer km sajnos nem túl hosszú élettartam, de gondolom, ha beszerelés előtt a csuklókat megfelelően átzsíroznák, ez sokkal több is lehetne még itt Magyarországon is.
A benzines modellekről még nem hallottam ezt a hibajelenséget!


Tisztelt Doki!
Köszönöm kimerítő válaszod. Az Opel Vectra 2.0I C20NE check engine részleges világításával kapcsolatosan sikerült a hibajelzést beazonosítani: a lambda szonda. Elképzelhető, hogy a lambda szonda lassan elfárad, de még eleinte nincs érzékelhető hatása? Sajna a kábelek puceválására még nem volt időm, de előbb utóbb arra is sor kerül.
Válaszod előre is köszönöm.
Üdv, Laci
(2001. 05. 16.)

Ja, ez így is végbe tud menni, ahogy leírtad. De ez a ritkábbik jelenség. (Murphy törvénykönyve szerint is.)


T. Autódoktor!
Kb. 500-600 ezer forint készpénzzel szeretnék megbízható, kis-fogyasztású -fenntartási költségű autót vásárolni. Kérem segítségét, milyen típusban és korban érdemes keresgélnem.
Köszönettel, Boromissza Károly
(2001. 05. 16.)

Megkímélt középkategóriájú 1,3-as vagy 1,4-es japán vagy német kocsik közt kell keresgélni. A német gyártmányok fenntartása, szervizelése és javítása olcsóbb, a japánok vételára pedig kevesebb. Tehát kicsit fiatalabbat lehet belőlük venni ugyanannyiért.
Azért én mégis a német márkákat ajánlom inkább, mert amellett, hogy a környezeti hatásoknak (rozsda, karambol) is jobban ellenáll, értéktartóbb és olcsóbb javíthatósága mellett az alkatrész beszerzése is egyszerűbb!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértonknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelo, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.