Titán Xedos kipufogócsonk, kiszakadó futómű

2001.06.26. 11:19
A hátsó felfüggesztés jellemző hibája a váznyúlvány komoly mérvű korróziója következtében fellépő "lélegzése". A hátsó híd felett és a karosszériához csatlakozásnál komolyan meg kell vizsgálni, nem készül-e kiszakadni a hátsó futómű?
Doki!
Mazda Xedos 1.6 típusú, 1996-os évjáratú autóhoz keresek a motort az első kipufogóval összekötő csőcsonkot. 5 év és 72 ezer km után a hegesztési varratnál kifúj. A hivatalos árlista szerint ez egy titán ötvözet, és piszok drága (100 ezer Ft felett). Létezik ebből utángyártott, vagy reményteli (és megbízható) dolog bontottat venni?
TF
(2001. 06. 05.)

Hogy létezik-e után gyártott ebből a csőből, meg kéne kérdezni egy kipufogó forgalmazót. Az autós újságokban több hirdetést is találsz!
A bontott is lehet kifogástalan, nem hiszem, hogy ok nélkül tört el a régi. Talán túlzottan feszült, mert deformálódott, esetleg sérült volt. Nem kifejezetten kipufogó beteg ez a modell. Azt sem hiszem, hogy egy komolyabb kipufogó javító ne boldogulna a javításával, ha a varrat mellett nincs papír vékonyra égve az anyag.


T. Autódoki!
Van egy Opel Asconám, és a következők a tünetek: lassításkor kettesbe visszaváltáskor recseg. Az 5.-et beveszi, de ha felengedem a kuplungot nem viszi a kocsit csak a motor pörög fel. Mi lehet a baj? Ez minden típusra igaz lehet?
Előre is kösz: István
(2001. 06. 05.)

Persze. Minden típusnak elromolhat a sebességváltója.
Szóval először is azt kellene tisztázni, vajon tényleg bekapcsolja-e a váltókar mozgása a váltó kapcsolófedelében lévő kapcsolókart maradéktalanul az 5. sebességnek megfelelő pozícióba?
Ha igen, a váltó le- és szétszerelése sajnos elkerülhetetlen munka. A 2. fokozat reccsenése sajnos minden jel szerint a szinkrongyűrű kopására utal, de ez a másik hiba javításakor könnyen orvosolható.
A sebváltó szétbontásakor mérlegelni kell, vajon melyik az olcsóbb megoldás: alkatrészt venni és javítani, vagy egy jó állapotú bontott váltóval orvosolni a bajt? Ugyanis a váltó alkatrészek és csapágyak nem olcsóak!


Tisztelt Autó Doktor
Nekem egy 1985-ös Renault Super5 GTS autóm van, 1.4, 72LE. Olyan problémám van vele, hogy az alapjáratom nem egyenletes. Weber 32drt 22/100 porlasztó van rajta. Most raktam rá mert az előző porlasztó tönkrement. Kitisztítottam, kifújtam minden járatot, mindent kicseréltem benne újra, még a tömítések is újak, a szívó- és kipufogó csonk tömítéseket is cseréltem, és még így se jó.
Az alapjárat állandóan felpörög 1500-2000-re. Még az elosztófedelet és a rotort is kicseréltem. Már nem tudom, mi lehet a baja, kérem segítsen.
Tisztelettel J. Róbert, Miskolc
(2001. 06. 05.)

Rendesen be kéne állítani azt a porlasztót. Esetleg a vákuumcsövek nem kerültek úgy a helyükre, ahogy kellene. De azért a porlasztófedél síkját sem ártana ellenőrizni, ezek a porlasztók ugyanis szeretnek falsot szívni a fent említet hiba miatt akár az új tömítés mellett is!
Talán segítene a további tippelésben az is, ha kicsit részletesebben leírnád a hibát!


Tisztelt Autódoki
A segítségét szeretném kérni a következőben. Van egy '87-es Opel Senator 3.0i automata járgányom. A gondom a következő. Az automata váltóm nem igazán akar szuperálni. Semmi gond addig, amíg nem érem el a 90-et és nem kellene a negyedik sebességet kapcsolnia. Akkor ugyanis a műszerfal bal sarkán elkezd villogni egy "S" betű fogaskerékbe ágyazva. Több ismerősömmel is beszéltem és arra jutottunk, hogy ez egy tipikus Senator betegség, de másoknak ez csak időszakos probléma szokott lenni. Én először a váltóelektronika hibájára gondoltam, de ez sajnos nem jött be, mert vettem alkatrésznek pár Senatort, végigpróbáltam a váltóelektronikákat, de a hiba megmaradt.
Ismerősök azt mondták, Opel szervizzel hiába is próbálkozom, mert csak azt tudják megállapítani, hogy a váltónak hibája van. Remélem, tud valami megoldással segíteni, vagy legalább egy olyan helyet ajánlani ahova érdemes elvinni.
Segítségét előre is köszönöm:
Kovács Imre, Győr
(2001. 06. 05.)

Kérlek keress meg telefonon! (20/924 3793)


Kedves Autódoki!
Egy éve vásároltam (még 430 ezer Ft-tal drágábban) egy VW Polo Classic gépkocsit. Jelenleg 5200 km van benne, de az 1év garancia már letelt. A következő problémáim vannak vele, amikre a szerviztől azt a választ kaptam, hogy ez nem hiba, ezek a gépkocsik ilyenek.
1. Ha a hidegen beindított gépkocsit bármivel megterhelem (világítás felkapcsolása, szervo igénybevétel, hirtelen gázadás) a motor el kezd egyenetlenül járni, "köhög", esetleg le is áll. Meleg motornál is hirtelen gázadáskor először megtorpan, a kipufogóba visszarotyog.
2. Hűvös időben, + 5 C alatt hidegen a váltó felől erős kopogó hang hallható, ami a kuplung benyomásával megszűnik, majd ismét jelentkezik kb. 5 percig. Ez a jelenség csak abban az esetben produkálható, ha a kocsi előre, hátra mozgott. Álló helyzetben beindítva nagyon ritkán jelentkezik. Ez a hang nem minden esetben ütemes kopogás, legtöbbször olyan hang mintha egy csavart, vagy valamilyen fém tárgyat dobálna a hideg olaj.
Kedves Doki! Ezek a problémák valóban jellegzetességei-e ennek a típusnak, ha nem hogyan győzhetem meg a szervizt a hibák javíthatóságáról, mit tudok ilyen esetben tenni?
Köszönettel: Gyuri
(2001. 06. 05.)

Keresni kell egy másik szervizt, olyat ahol meg is akarják javítani a kocsit! Az utolsónak leírt hiba pl. a nyeles tengely csapágy zörgése, tényleg típushiba, de nem kéne ilyen korán jelentkeznie.
A másik gondod is orvosolható, de valóban sűrűn fordul elő ezeknél a kocsiknál.
Ha már garanciális időben is jelezted a fenti gondokat és a munkalapokkal is tudod ezt igazolni, ezekre a hibákra tovább él a garanciális lehetőség.


Kedves Attila!
Már többször segítettél a kedves jószágom orvoslásában, ezért bátorkodok ismét zavarni csip-csup ügyekkel. A kedves egy Opel Kadett 13S '83-ból, limuzin, 5 ajtóval.
Az utóbbi időben feltűnt, hogy ha bármelyik ajtót rendesen becsapom, a kocsi "feneke" meginog. De ezen kívül semmilyen más problémát ez nem okozott, ezért nem tulajdonítottam neki nagy figyelmet. Az autót legtöbbször városban, illetve rövid távon (20-30 km) használom, max. 90 km/h sebességgel hajtva (ott, ahol az megengedett).
Most a hétvégén azonban az M3-on megküldtem egy kicsit. Ekkor viszont olyat csinált az autó, amitől nagyon megijedtem. Erős szél volt, viszonylag gyorsan mentem (110-140) és az autó feneke - egy megtermett felnőttel és vagy 20 kg csomaggal a hátuljában - beremegett annyira, hogy az egész autót jól megrezegtette, még a kormányon is éreztem rendesen. Ez kisebb sebességnél nem jelentkezett.
Mindjárt a teleszkópokra kezdtem gyanakodni, de ha a bevált módszerrel erélyesen megnyomtam felülről, azt tapasztaltam, hogy minden rendben, pillanatok alatt megfogta a rugózást. Azonban kíváncsiságból meglöktem az autó hátulját oldalról és láss csodát legalább egy fél percig imbolygott jobbra-balra az autó. Ugyanezt elől nem tudtam produkálni.
Otthon megnéztem egy "robbantott-ábrát" a hátsó felfüggesztésről, de nem jöttem rá, hogy ha nem a teló, akkor mi a rossz (gumi-pogácsák, stabilizátor)?
Egyébként az autóban már van x44000 kilométer (x=1 vagy 2). Nálam 2,5 éve van, és ritkán megyek vele autópályán nagy sebességgel. De amikor mentem, mindig volt olyan sebesség intervallum, amikor a kormány berezgett. Összefügg-e a két dolog vagy nem? Illetve mi a teendő velük?
Remélem tudsz támpontot adni, mielőtt elviszem egy szerelőhöz, hogy vegye kezelésbe.
Minden jót és sok munkát kívánok!
Üdv, RGabor
(2001. 06. 05.)

A hátsó felfüggesztés jellemző hibája a váznyúlvány komoly mérvű korróziója következtében fellépő "lélegzése". A hátsó híd felett és a karosszériához csatlakozásnál komolyan meg kell vizsgálni, nem készül-e kiszakadni a hátsó futómű?
Ha nem, a felfüggesztéseknél lévő szilentek nincsenek-e kiverődve? A hátsó kerékcsapágyak nem lógnak-e túlzottan? (Ha nem morognak, zsírzás és után állítás segíthet.)
A lengéscsillapítók egyébként akkor jók, ha erős hintáztatás után nem rövid idővel, hanem azonnal megállítják a karosszéria lengését. Egyet sem hintázhat rá.!
Más okból oldal irányba nem tud mozogni a futómű függetlenül a karosszériától!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.