Rángató lakóautó, Polo bejáratás

2001.06.27. 09:39
Az átvételkor felhívták a figyelmemet az első 1500 km alatti bejáratás fontosságára, de igazából sem az eladók, sem a kocsi dokumentációja nem árulja el, pontosan mire is kellene figyelnem. Most nem pörgetem 2500-3000 fölé, illetve nyugisan indulok és megyek. Ez elég, vagy van még valami, amire oda kellene figyelnem?
Tisztelt AutóDoki!
Köszönöm a választ a kérdésemre, a lefulladás elmúlt! (1989 Galant 4G63)
A hiba oka az volt, hogy a gyújtás kábel gyertya oldali vége nem szorult rá a gyertyára rendesen, így rossz volt a kontaktus. Ahogy lassult az autó, úgy romlott a gyújtás. Erre nem gondoltam volna. Ettől függetlenül el szeretném vinni egy motor diagnosztikára, alapjárat beállításra az autót.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Vér Zoltán
(2001. 06. 05.)

Örülök, hogy rendbejött a paripa, jó utat vele!


Tisztelt Doki!
VW T2 1.9 benzines, injektoros, katalizátoros, klímás, 1984-es lakóautóról van szó (VW Westfalia). A probléma, hogy többnyire gyorsításnál (de egyenletes tempónál is előfordul) ránt egy nagyot a motor. Van, amikor több 100 km-t is megteszek vele 1-2 rángatással, de van amikor 3-5 km-en is sokat rángat. Megfigyelésem szerint összefügghet az időjárással, persze ez nem biztos. Ha meleg van (25-30 fok), vagy nagyobb terhelés éri a motort akkor rángat, egyébként nem.
Köszönöm a választ!
Zsolt
(2001. 06. 05.)

Általában kevés elhanyagoltabb motorteret láttam a lakóautókénál. Természetesen tisztelet itt is a kivételnek!
Szóval. Sok dologtól rángatózhat egy ilyen 1,9-es injektoros motor. (De nem 2,1-es ez véletlenül? Ugyanis motorkód hiányában nem tudom beazonosítani, de ha vizes boxer, akkor csak a vámon volt 1,9-es. Ugyanis az injektoros vizes boxerek 2,1-esek. De ez a probléma szempontjából mindegy is.)
Egy alapos motor revíziót javasolnék neki. Kivenni a gyertyákat, megtisztítani, ellenőrizni az elektródák szigetelését és hézagjait. Ellenőrizni a gyújtókábelek, az elosztófedél, a rotor állapotát. Ha nem volt mostanában, kicserélni az üzemanyagszűrőt és a levegőszűrőt.
99%-os biztonsággal a fentiek valamelyike, elsősorban a gyertya, vagy a kábelek egyike okozza a hibát.
Ha minden OK már, nem árt lemosatni a motort, és utána jól kifújatni sűrített levegővel. Ugyanis a por, olajsár és egyéb szennyeződések nemcsak a javítást nehezítik meg, a nagyfeszültség számára bizonyos esetekben vezetőként is viselkedhetnek és a szikra nem midig ott "sül el" ahol kéne!


Szia Doki!
1996-os Peugeot 306-omon nemrég cseréltek jobb első kerékcsapágyat. Azóta ez a kerék főleg bal kanyarban, lassú tempónál, vagy fékezéskor jól hallhatóan nyikorog. A guminyomást néztem azzal nincsen baj. Érdekelne mivel lehet a gond, be lehet-e állítani vagy cserélni kell valamit?
Köszi, András
(2001. 06. 05.)

El kell vinni a kocsit egy műszeres futómű beállításra, mint minden futómű megbontásos javítás után! Ugyanis nem lehet a megbontás előtti állapotot szemre visszaállítani szerelés során. De azért illett volna, hogy a szerelő szóljon ez ügyben!


Szervusz Doki!
Egy hete gurult ki a szalonból a VW Polo Classic 1.6-os kocsim, s ezzel kapcsolatban lennének kérdéseim.
1. Az átvételkor felhívták a figyelmemet az első 1500 km alatti bejáratás fontosságára, de igazából sem az eladók, sem a kocsi dokumentációja nem árulja el, pontosan mire is kellene figyelnem. Most nem pörgetem 2500-3000 fölé, illetve nyugisan indulok és megyek. Ez elég, vagy van még valami, amire oda kellene figyelnem?
2. Eddig egy 525-s BMW-t vezettem, s most érdeklődve figyelem az új autó stílusát. Nem tetszik például, hogy ötödik sebességben a motor hangja relatíve hangos (üzemmeleg motornál - hasonlatképp, durván kétszer erősebben brummog egy Opel Vectránál hasonló fordulaton), s 3000-es fordulaton 90-100 km/h sebességgel tudok haladni.
Körbekérdeztem a kollégáimat, s hasonlóképp egy Bora 1.4-es motorral 4700-at pörög, ha 130-140-el mennek vele. A szerviz szerint ez így természetes, s a zaj is csökkenni fog,
ha a bejáratás időszaka letelik. Ez a VW motor jellegzetessége vagy nézessem meg komolyabban a szervizben?
3. A vásárláskor csak egy 1.4-es tesztautót tudtam kipróbálni, s most az 1.6-os motorhoz rövidnek érzem a váltó áttételeit (ötfokozatú). Ez összefügg az előző kérdésemmel is. Létezik olyan megoldás, hogy ezeket az áttételeket megváltoztassam?
Válaszodat előre is köszönöm, Berci
(2001. 06. 06.)

A bejáratás tényleg csak annyi, amit leírtál. Az 5-ös BMW-hez ne mérd a Polo tulajdonságait, mert nem egy kategória. A Bora is ugyanennek a kategóriának a másik, (felső) rétege, kb. egy mázsával több a hangszigetelés benne.
A rövid áttételen kicsit tudsz nyújtani, ha a keréktárcsákat 15 collosra cseréled és ahhoz választod ki azt a gumiméretet, aminek a legnagyobb az átmérője, de még elfér a sárvédők alatt. Ebben egy gumis tud segíteni. Az 1,4-es Póló, amit kipróbáltál, sem volt csendesebb ennél. Gondolom. Ez a kocsi ennyit tud és ezért olcsóbb is mint egy Bora, vagy egy Vectra, esetleg egy 5-ös BMW. Ezen a legkomolyabb szerviz sem tud változtatni, sajnos.


Kedves Doki!
Opel Astra 1.4 SE motoros autó, ha bemelegszik kis mértékben erejét veszti. Nem súlyos, de észrevehető városi gyorsításkor is és a végsebessége is lecsökkent a korábbi 180 felettiről, 160 fölé nem tud menni, olyan érzésem van, hogy nem kap elég benzint az autó.
Tec műszeres vizsgálat, kipufogógáz, befecskendezés és egyéb műszeres vizsgálat, üzemanyagnyomás mérés a márkaszervizben nem talált hibát, bár a szerelő is elismerte, hogy kicsit gyengébbnek tűnik az autó.
Jártam kiiktatott lambda szondával is, de az sem változtatott.
Befecskendező felakadása is volt egyszer-kétszer, a márkaszervizben egy kis kalapáccsal egy pillanat alatt megoldották.
Használtam injektor tisztítót is, nem javított. A javasolt nitrohigítót nem használtam még, bizonytalan vagyok az adagolásban. Egyik április 9-i válaszban teletankhoz számított pár köbcenti szerepel, míg május 15-én egyik válaszban 1 liter. Mennyit használjak? Az autó kipufogórendszere enyhén rozsdásodik, de a márkaszerviz szerint még nem kell cserélni, illetve nem okozhatja az erővesztést. Az autót elsősorban városban, rövid távon használom. Kérem segítsen, minek nézessek utána?
Üdv, Feri
(2001. 06. 06.)

Nem tudom mennyi idős ez a kocsi, hány km bántja már a motorját, pedig ez sokat segítene! Na, egy tank benzinhez egy liter nitró. Ha elfogyott a tank benzin, üzemanyag szűrő csere. Mellette ellenőrizni a gyertyákat, a levegőszűrőt és az előgyújtást műszerrel!
Ha mindez nem segítene, írj újra, de részletesebben!


Szia Doki!
Gondolom nem tartozik a kedvenc kérdéseid közé, de mivel olvasom 'szíve csücske a német
autók', remélem elnézed nekem.
Tanácsoltad - gondolom saját tapasztalataid alapján - kispénzű vagy nem "jó" környéken lakó vásárlóknak , "felsőtagozatos" 1.3-as és/vagy 1.4-es német autó vételét.
Szeretném megkérdezni, hogy milyenek a tapasztalataid, érdemes megvenni egy '88
- '90 közötti évjáratú, viszonylag kevés km-t (ezen értsd, hogy 100 ezer
alatt) futott Opel Kadett 1.3 (75 lovas) verdát (általánosságban kérdezem, mert
nincs még, csak félig kiszemelt példány), vagy jobban járok, egy 1.4-es típussal, bár ha jól tudom ezekből nem sok fut az utakon.
Ezek még mind karburátorral szereltek, ugye? Mire érdemes odafigyelni az adott típus vásárlásakor? Mik a jellemző hibái ezen verdáknak? (Pl. régebben írtad az első fékről, hogy csak 'vizsgás' féknek nevezitek.) Ha esetleg a tapasztalataid azt mutatják, hogy érdemesebb más típussal próbálkoznom, kérlek ne kímélj meg ettől az infódtól.
További jó munkát, Sanya
(2001. 06. 06.)

Ha azt írom, hogy szerintem ugyanebben a kategóriában pont a jobb konstrukciójú fék és a fékrásegítő jobb kialakítása miatt jobban fékezhető Volkswagen Golfot, vagy Jettát ajánlom, Sok Opel tulajdonost sértek meg. Pedig nem szeretném.
Ezen kívül az Opelnél sarkalatos pont a vezérmű tengely és a himbák viszonylag gyors kopása és még néhány olyan esztétikai megoldás, ami miatt nekem szimpatikusabb a VW.
Bár az is igaz, hogy ebből a típusból nehezebb vásárolni is, de nem szabad sajnálni az utánjárást, keresgélésre fordított időt. A két típus motorikus tudása egyébként hasonló, fogyasztásuk is közel egyforma. Talán az Opelnek kicsit erősebb a szívási zaja erős gyorsításkor és éppen az említett vezérmű kopás miatt sűrűbb olajcserét igényel.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.