VW Santana alapjárata

2001.12.09. 20:33
Ha az alapjarati szelepet direktre kötöm, vagyis a gyújtással feszültséget kap és kinyit, van alapjárat üzemmeleg állapotban is.
Hello
'83-as Volkswagen Santana-m van, 1.6-os benzin/gáz üzemű, 180 ezer km-el. Pierburg 1B típusú karburátorral szerelt, automata szivatóval. Nagyon ritka típus, de szinte teljesen megegyezik a VW Passat-al. Az alábbi két kellemetlenséget leszámítva eddig soha semmi problémám nem volt vele.
A hiba:
Hidegen, indítás után még akkor sem csökken a fordulata a motornak, amikor már meleg a hűtővíz. Előfordult már, hogy üzemmeleg motornál pörgő motorral érkeztem egy piros lámpához. Hogy ne üvöltsön leállítottam. A lámpa sárga fényénél indítok, és csodák csodája, normálisan ketyereg.
Mi lehet az oka? Beállítási, hőérzékelő gomba meghibásodás, termosztát?
A másik gondom, hogy benzin üzemben nincs alapjárat. Gáz üzemben semmi problémám, gyönyörűen jár a motor. Arra rájöttem, hogy a karburátor oldalán lévő alapjárati mágnesszelep nem nyit ki. Ha ezt a szelepet direktre kötöm, vagyis a gyújtással feszültséget kap és kinyit, van alapjárat üzemmeleg állapotban is. Hidegen nincs baj, mert a szivató rászabályoz.
Azt viszont nem értem, hogy miért van a szelep elektromosan összekötve a fűtéscsőben lévő két hőérzékelő gombával.
Örülnék a közvetlen tanácsadásnak, de nagy segítség lenne az is, ha abban kapnék segítséget, hol juthatok hozzá egy Pierburg 1B tip. karburátorral foglalkozó szakkönyvhöz.
A segítséget előre is köszönöm.
Szabó Zoltán
(2001. 11. 13.)

Mindenek előtt a biztosíték táblát kell ellenőrizni, mert az ebben a korban már elég korrodált, és az alapjárati mágnesszelep biztosítékja is kiolvadhatott. Vagy elöregedett. A szívató rajta ragadásának lehet mechanikus oka, esetleg hibás bekötés, illetve elkötés a vákuum rendszerben. Az alapjárati mágnesszelep tápjának javításáig ideiglenesen jó az a megoldás is, hogy gyújtási árammal üzemelteted.
Majdnem minden nagy multi bevásárló központban kapható VW-vel foglalkozó javítási könyv, szerintem ebben hasznos segítséget kapsz az említett karburátorhoz. Ha ez is kevés, műszaki könyvesboltokban keresd! (Nem ám a hentesnél!) De az árakon ne lepődj meg!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.