Lincoln szintszabályzás

2001.12.13. 23:31
Indítás után a felemelés helyett leengedi az autót teljesen. Van, hogy csak a bal oldal van lent indítás előtt, ilyenkor indítás után hozzáengedi a jobb oldalt is.
Tisztelt Autódoktor!
Az Egyesült Államokból fordulok Önökhöz tanácsért mivel tapasztalataim szerint az amerikai kollégáik nem állnak az autószerelés magaslatán.
Van nekem egy 1986-os Lincoln Continentalom, (a motorja 5000-es V8-as Ford). A probléma az autó szintszabályzásával van.
Normál esetben (mikor még minden jól működött) a motor beindításakor az autó automatikusan "felemelkedett", majd a motor leállításat követően, az ajtók zárása után a szint visszaállt az indulás előtti állapotra.
A hibajelenség, hogy néha meghatározhatatlan időszakonként az autó eleje teljesen "leül". Az első szerviz meglátogatásakor, a szerelő egy perc alatt megallapította, hogy az elso két "légzsákot" ki kell cserelni, mert lukasak. A második szerviznek ehhez már több idő kellett, mert öt órát állt ott az autó. A megállapított hiba, lukasak a légzsákok. Sajnos egyik helyen sem voltak meggyőzően magabiztosak.
Igazság szerint én nem hiszek nekik, mivel ha valami lukas, akkor az mindig lukas, nem csak egy-két, vagy öt naponta! Megpróbáltam még egy szervizt, de az 70 dollárért nézi meg. Ezért előbb szeretnék Önöktől választ kapni.
Leírom mikor, milyen helyzetekben szokott jelentkezni a hiba.
1. reggel kimegyek a kocsiba valamiért, az autó normálisan áll. Kinyitom, majd becsukom, és egy óra múlva "ül" az autó.
2. indítás után a felemelés helyett leengedi az autót teljesen. Van, hogy csak a bal oldal van lent indítás előtt, ilyenkor indítás után hozzáengedi a jobb oldalt is.
3. előfordul, hogy menet közben is jelentkezik a hiba. A kompresszor szerintem jó, mivel mindig felemeli az autót a leengedést követően. Az autóban semmilyen állítógomb nincs, teljesen automatikus a rendszer. A csomagtartóban van egy kapcsoló, ami az airsuspension system (légrugózás) ki- illetve bekapcsoló gombja. A fedélzeti számítógép csak az esetek 1-2 százalékában jelzi a hibát.
Remélem sikerult megfelelően körülírnom a jelenséget.
Lenne meg egy kérdésem, hat hónap múlva megyek haza Magyarországra, szeretnék autót vásárolni. Nagyon nagyon nehéz a döntés.
Az Önök véleménye szerint inkább idősebb, 92-93-as presztízsmárkát, vagy 95-96-os évjáratú kommersz márkát ajánlatosabb venni?
Mi a véleménye a gázosításról? Mindenki csak jókat ír róla, de én kicsit félek tőle. Ha nem ártalmas a motorra a gáz, akkor miért kell
alkalmanként benzinnel üzemeltetni?
Hogyan alakulnak az alábbi típusoknál az alkatresz árak? Ha sorrendbe kellene rakni a következő márkákat alkatrész árak szerint, milyen sorrend alakulna ki? (92-95-os évjáratokban gondolkozva)
Audi, VW, Ford, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Volvo, Honda, Mitsubishi, Mazda, Seat.
Segitseguket,tanacsaikat nagyon koszonom!
Tisztelettel, Ifj.Banhidi Csaba
(2001. 11. 13.)

A sorrend VW, Seat és Opel, Fiat és Ford, Audi a többi már egy szinttel feljebbi árakat tükröz.
A légrugó vezérlés hibáját vagy egy visszavezető cső repedése, törése, vagy valamelyik oldali (amelyik le szokott ereszteni!) végállás szelep hibája okozza szerintem. Ezt a szelepet (minden rugós tagnál egy-egy van belőle) általában cserélni lehet, és az a feladata, hogy a feltöltött nyomást ne engedje vissza a töltő vezetéken keresztül az álló kompresszoron át.
Elsőként a légvezetékeket ellenőrizni kell, és a töltő vezetékhez tartozó nyomásakkumulátor tartályt. A szelepek működését már inkább hozzáértő végezze! Tehát keresni kell ott a tengerentúlon valakit, aki evett már ilyet!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.