Beteges régi dízel Corsa

2001.12.23. 12:28
Amióta ily' hideg reggelek vannak, hideg indításkor egy henger nem akar magához térni néhány percig. Köhög és füstöl a kicsi. Bár ha egy kicsit felpörgetem ripsz-ropsz magához tér.
Kedves Doktor Bácsi!
Egy 12 éves, 240 ezret futott 1.5D Corsám van. Amióta ily' hideg reggelek vannak, hideg indításkor egy henger nem akar magához térni néhány percig. Köhög és füstöl a kicsi. Bár ha egy kicsit felpörgetem ripsz-ropsz magához tér. Kérlek, javasolj valamit!
Várom néhány észrevételedet a típus karbantartásával kapcsolatban.
Köszi: Andris
(2001. 11. 05.)

Egy alapvető motor mérést, hibakeresést nem ártana elvégezni a kocsin. Ez pedig abból áll, hogy a hideg motorból ki kell szerelni a négy porlasztó csúcsot, ellenőrizni nyitó nyomásukat és szórási képüket. Bár ez nem permanens tényező a hideg start szempontjából, de könnyíti és a füstölést csökkenti, vele jobb égést, csendesebb üzemet biztosít. A kiszerelt csúcsok helyén jól láthatóak az izzító gyertyák és ellenőrizhető működésük is. Ha egy nem, vagy nem megfelelően izzít, ki kell cserélni! Ha nagyon régiek, érdemes egy hibás esetén mind a négyet cserélni, de nem olaszra, az Opel általában a Bosch, vagy a Beru gyártmánnyal üzemel megbízhatóan! Ezután érdemes megmérni a motor veszteségét is, bár ez kicsit körülményesebb, és kevesebb szerviz rendelkezik hozzá műszerrel, de megbízhatóbb eredménnyel állapítja meg a motor paramétereit, mint a kompresszió mérés. Arról is ad tájékoztatást, hogy a kopott henger, vagy hengerek esetén melyik szelep felé, vagy esetleg a dugattyú mellett fúj el a motor sűrítéskor és robbanáskor. A te esetedben egyébként egy egyszerű izzítógyertya hibára gyanakszom leginkább, de ekkora futási teljesítmény esetén már nem árt tiszta képet kapni, mi is várható a motortól a továbbiakban?


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.