Mehet vékonyabb tömítés a Fiatba?

2011.06.24. 11:15

Tisztelt Autódoktor!

1990-es 1,7D Fiat Tipo típusú gépkocsiba tehetek-e vékonyabb hengerfejtömítést, mint a most benne lévő (1 ékes helyett 0-ásat)?

Másik kérdés:amennyiben vennék egy külföldi papíros ugyanilyen autót, a motort áttehetem-e belőle, és ha igen, milyen papírokat kell elintéznem?

Tisztelettel: Kiss Gergely

Kedves Gergely!

A hengerfejtömítés minimális vastagsága minden esetben a dugattyúkiállástól függ, azaz attól, hogy a dugattyú pereme felső holtponton mennyivel emelkedik ki a hengerfej síkjából. Ezt ideális esetben erre rendszeresített mérőórával illik mérni.

Ennél a motornál az értékek így alakulnak:

kiállás / töm.vastagság / ékszám

0-0,3 / 1,65 / 0

0,3-0,5 / 1,8 / 1

0,5-0,7 / 1,95 / 2

0,7- / 2,09 / 3

Fontos megjegyezni, hogy a szükséges tömítést kizárólag a kiállás és az ehhez tartozó vastagság alapján illik azonosítani, az ékjelölés ugyanis sok esetben gyártónként eltérhet egy-egy lépcsőt.

A motorcsere, amennyiben típusazonos, tehát ugyanilyen motorkódú motorra történik, és a forgalmi engedélyben már csak a motorkód szerepel (ahogyan az manapság már szokásban van), nem kell papírmunkával bíbelődnie.

Ha azonban a teljes motorszám szerepel a forgalmi erre vonatkozó rovatában, a motor származását igazoló papírral meg kell jelennie egy műszaki vizsgaállomáson. Itt kiállítják önnek a Műszaki Adatlap névre hallgató nyomtatványt, majd ezzel fel kell keresnie az okmányirodát, ahol elkészítik önnek az új forgalmi engedélyt.

Természetesen a műszaki szemle és az új forgalmi illetékét ilyenkor ki kell fizetnie.

Üdvözlettel: Autódoktor