EGR-szelep torpantja a Corollát?

2012.03.21. 15:29 -

Kedves Autódoktor!

A következő problémával fordulok Önhöz:
Egy 2006-os 1.4 d-4d hatchback Toyota Corollám van. Az utóbbi 1-2 évben kezdett előjönni periodikusan egy olyan jelenség, hogy az autó egy bizonyos fordulatig megindul és ott megtorpan a húzása, mintha csak 1/3-ad erő maradt volna.
Néha, ha ilyenkor tovább taposom, akkor egy bizonyos fordulat fellet újra húz, de néha nem. Ezt a jelenséget általában akkor produkálja amikor több napig úgy közlekedem, hogy nincs meghúzatva a kocsi egyáltalán, csak normálisan közlekedem.

Rájöttem, hogy ez a jelenség megszüntethető/orvosolható, ha kimegyek az autópályára és nagyobb szakaszon kicsit forszírozva megyek vele, vagy a városban 1. 2. fokozatban jobban kihúzatom többször, de ahogy telik az idő, most már szinte egyáltalán nem akar szűnni ez a probléma.

Olvastam hogy ezeket a hibákat legtöbbször az elkoszolódott/kormoldott EGR(AGR) szelep okozza ami az elkormolódás miatt nem tud mozogni nyitni/zárni rendesen és emiatt nincs kipufogógáz visszaveze tés a motorba, ráadásul a turbónyomás is szökik a nyitott szelepen át, tehát emissziós és teljesítménybeli problémákat is okoz. És mintha a fogyasztás is nagyobb lenne...nyáron amikor sokat autózom vidékre, külföldre, akkor ez a probléma majdnem 100%-osan helyre szokott jönni, de a városi közlekedésben hamar előjön.

Ön szerint is valóban az EGR szelep lehet a hibás? Van rá mód, hogy ezt a szelepet tisztíttassam, vagy mindenképp új szelepre van szükség?

Előre is nagyon köszönöm a válaszát!

Üdvözlettel: András


Kedves András!

Bizony, lehetséges, az elkormolódott, nehezen, vagy egyáltalán nem mozgó EGR-szelep hasonló tünetekkel járhat.

Nem is olyan nagyon régen volt erről szó, érintőleg, ugyanazt tudom önnek is javasolni. Egy gyors takarítás, kis hozzáértéssel és egy flakon karburátor-tisztítóval és egy flakon féktisztítóval ez nem nagy feladat.

Ha nem szűnik meg a hiba, még egyszer érdemes megismételni, ha azonban ekkor sem jár sikerrel, jöhet a csere.

Üdvözlettel:

Autódoktor.

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2012. március 21., 15:29, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2012.03.21 16:26:30Ambrus Gergely [SG]

    Nem az a normális közlekedés ha nem erőlteted.
    Turbódízelnek szüksége van nagyobb fordulatra, de benzineseknek is.
    EGR tisztítás, és megoldja...
    Mikor városba járok benzines autómmal, estefelé mindig elmegyek kicsit meghajtani padlógázon 6 ezerig az első három fokozatot.

    Ha ez nem jön össze akkor tartósan közepes fordulaton járatom a motort városon belül pl 3. ba 60-nal.
    De jobb mint 1900 nál váltogatni...

  • 2012.03.21 17:15:39Knorbi

    Sajnos ezek a dieselek nem szeretik a városi használatot.

  • 2012.03.21 19:36:47Knorbi

    Vigyázat van amelyik autón nem Turbo Boost van hanem SPM fokozat:-)

  • 2012.03.21 21:29:33Pataki84

    Biztos,hogy EGR probléma!Ezért kell ledugózni.:)

  • 2012.03.21 21:47:49Pityubácsi

    egr kiszed, féktisztítóval + wd40-nel lepucol, örül.
    a csere megspórolt költségéből meg vesz nekem sört.

    kábé 2 órás hétvégi elfoglaltság, nem egy nasa űrtechnika.

  • 2012.03.21 22:24:49ZON

    Az számít, hogy hol tankol? (Jobban kormol az olcsóbb gázolaj, mint a jobban adalékolt?)

  • 2012.03.22 00:35:48SwedishRunner

    Számít hát, MaxMotion dízellel a kocsim kevesebbet fogyaszt, tehát árban ugyanott vagyok mint a szar üa-al viszont nincs egr illetve részecskeszűrő problémám. Ettől függetlenül EGR két olajcserénkét pucolva vagyon...

  • 2012.03.22 08:37:15Schütii

    Na, indítsuk már el a jó öreg, dízel vs. benzin vitát! Én egy szavazatot teszek a benzinre.

  • 2012.03.22 08:52:14Cobra.

    Pedig az 1.4D-t városban is taposni kéne, hogy tartsa a forgalom ritmusát :) Egyébként meg nem pancsolt gázolajat kellene bele tankolni és akkor nem kormol.

  • 2012.03.22 13:20:03''autónepper.''

    dizel POWER!!!!

  • 2012.03.22 13:53:33Constantine666

    Én írtam a kérdést, sziasztok.
    Amíg nem volt az EGR gond, addig egyáltalán nem kellett taposnom az autót városban, mert a 90 Le és 190Nm tökéletesen viszi, sőt okoztam már vele meglepetést, a kocsi súlya is csak 1240kg. 5.200-ig lehet pörgetni, de 1500 és 3500 között van 90%-ban használva, dugóban nyilván araszolás és sajnos a belvárosban autózom. Nagyon szeretem akocsit és ezt a motort is, pedig egy 1.8 20vt után ültem bele.
    A szervízek mind márkaszervízben voltak elvégezve a kellő időben és a tankolások 95%-a Shell-nél volt, minden 2.3. alkalommal V-Power dízel, amúgy meg Fuel save dízel amit mostanában indítottak el. Általában nem tolom ki a szemét, szeretek nyomatékból menni vele, de néha este azért van móka. Ez a gond amúgy az első 4 évben nem jött elő, de azóta egyre erősebben és egyre nehezebb kiautózni belőle, igazából már nem is lehet és mivel előzés közben, ez nagyon kellemetlen tud lenni, ezért próbálom most megoldani. Köszönöm a segítséget, megy EGR tisztításra és izzítógyertya cserét is lesz.

    Üdv,

    András

  • 2012.03.22 13:59:54Constantine666

    EGR probléma előtt 4,5-5.8 között fogyasztott, most inkább 5,8 és 6.8 között...amúgy nagyon jó pörgős kis motor...
    Az előző komment végét elírtam, természetesen izzítógyertya csere is lesz:)

  • 2012.03.22 15:57:28Knorbi

    Én a dieselre dobok egyet :) bár halkan írom csak hogy városba jobb egy kicsi benzines.

  • 2012.03.22 16:00:55Tornado86

    Constantine666
    Próbáld meg azt esetleg, hogy az ajánlottak közül a legjobbat rakod bele. Izzítógyertya terén tudtommal az NGK a legjobb. Valamint érdemes lehet még érdeklõdni, hogy nem jön-e elõ más tipusazonos kocsiknál is a hiba, ha nem, akkor a kipufogó is lehet a ludas, vagy kifogtál egy gyengébben sikerült EGR-t vagy katalizátort. Érdemes lehet még rátérni a befecskendezõkre, mert az is okozhatja a jelenséget (jobb esetben nem erre a gázolajra, hanem valami kevésbé oxigénigényesre volt beállítva) + szenzorokat és turbót megnézetni. Azt hiszem, nagyjából ennyi lehet a hiba okozója. Sok sikert a feltáráshoz!

  • 2012.03.22 16:34:37Constantine666

    Tornado86
    Köszi szépen, megnézetem, de nagyon bízom benne hogy csak egy EGR tisztításra van szüksége, a turbó az húzós lenne most...
    A hibajelenséget még annyival egészíteném ki, hogy ha este vezetek és próbálom hajtani a kocsit, akkor ezt a "megtorpanást" egyre kisebb fordulat intervallumban csinálja, ha sokat forszírozom, akkor annyi szokott maradni hogy egy pillanatra megtorban és onnan újra húz, de elég egy nap nyugi és minden a régi.. Jövő héten kiderül, nagyon köszi a segítséget!!!

  • 2012.03.22 16:50:30Knorbi

    Constantine666:

    Ha lehet ilyet kérni akkor majd megírhatnád az eredményt.Érdekelne mert nekem is kis dieselem van még ha nem is ez a márka.Sosem volt még ilyen gondom persze a km sem olyan sok meg nagyrészt közúton meg pályán járok (csak néha hajtva)de ha egyszer lesz akkor nagyjából tudnám mi lesz a helyzet.

  • 2012.03.22 19:42:39CoIie

    Biztosan van benne EGR? Mert egy Toyotában ez egyáltalán nem biztos!

  • 2012.03.23 08:52:25froton

    Constantine666: nálam is volt ilyen jelenség (1.9 PD TDI) és a szerelők turbora gyanakodtak, persze nem cserére, hanem tisztításra, a változó geometriás turboknál elkokszosodhat az a rész, ahol a lapátok fordulnak/állítódnak és nem lesz megfelelő a szállított levegő mennyiség, ezért fuldoklik a motor. Jellemzően ez a megtorpanás 2500-3000 közt jött elő. Egyik dieselbu.zi kollégám (egyfolytában tuningol, szal eléggé képben van) a wynn's diesel adalékot javasolta, ami segíthet, mert tisztító hatású, neki be szokott jönni.
    Nekem mondjuk nem segített (bár nem is ártott), mert végül is elektromos probléma okozta a rángatást, amire most télen a hidegben jöttünk rá. Hidegben nem indult az egyik henger. Leállítottam, újra indítottam, akkor meg ment. A 3-as henger befecskendező elemének a csatlakozója volt kontakt hibás, amióta ezt megjavították (alkatrész nem is kellett hozzá), azóta megszűnt a "torpanás".
    Szóval én először próbálkoznék wynn's-el (egy flakon egy teli tankba) és elmennék valami hosszabb autópályás útra, ha úgy sem jön rendbe, akkor lehet bolygatni a rendszert...

  • 2012.03.23 08:58:46froton

    Szal a rángatást nálam hengerkimaradás okozta, mivel a PD-nek az elektromos csatlakozója a szelepfedél alatt van és olajban fürdik. Amikor elért egy bizonyos fordulatot és a csillagok is úgy álltak, hogy a vezérmű tengely épp úgy csapkodta az olajat, hogy a PD elem stekkere pont nem éerintkezett rendesen, akkor volt egy kis torpanás, amikor elt a fordulatot túllépte, akkor pörgött felfelé tovább rendesen, ha többször megforgattam a motort, akkor a hiba szűnni látszott, egy darabig nem jött elő, tehát tisztára olyan volt, mint amit Te is írtál. Azt nem tudom, hogy a D4-D befecskendezőinek hol vannak a csatlakozói, ha nem olajban, akkor végülis egy ilyen hibának kisebb a valószínűsége...

  • 2012.03.23 09:30:03tomnemtom

    hehe, mikor bejöttek a PDF motoros másik japán gyártmányok, az importőr állást foglalt, hogy nem ajánják a kizárólag városi használatot.
    hanem ?

  • 2012.03.23 09:42:39froton

    tomnemtom: DPF.....Amúgy az is lehet gond, ha telemegy.....Bár 2006-os corollánál még lehet, hogy nincs DPF. Amúgy ez a részecskeszűrős cucc mindegyik dieselnél problémás, gyártótól/típustól függetlenül, ha túl sokat megy alacsony fordulaton a motor....

  • 2012.03.26 14:53:22droland

    Tessék szakértőkkel kiiktati, hogy soha ne legyen ilyen probléma.

    1/ Értelme csak hideg motornál van, hogy az EU szabvány szerint csökkentse a co2-őt, amíg a motor el nem éri a kívánt hőfokot, ahonnan lekapcsol
    2/ Tehát amikor már megfelelően meleg a motor, onnantól már nincs működési értelme, csak gondokat okoz, ha tömődik, mint a kedves cikkírónak.
    3/ Mi lesz ha vizsgán a zöldkártyával? Zöld kártyát meleg motorral tessenek vizsgáztatni ;)

    Ennyi...

  • 2012.04.10 13:34:48Constantine666

    Sziasztok!

    Volt szerelőnél az autó, aki mondta hogy már nagyon ráfért az EGR-re a tisztítás(eddig soha nem volt tisztítva), így az meg lett pucolva, valamint ha már nála volt megcsinálta a nagyszervízt is, kicserélt minden szűrőt és olajat, állítólag az üzemanyagszűrő is tragikusan el volt tömődve. A megtorpanás megszűnt, a fogyasztés is visszaállt normális tartományba és nagyon nagyon húz a verda:)
    Köszi a segítségeket és a hozzászólásokat!

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

olajszűrő
TOYOTA SUPRA 3.0 24V Kupé 1986-1988
3186 Ft
hosszbordás szíj
TOYOTA COROLLA Wagon 1.6 Aut. Kombi 1997-2000
2484 Ft
kerékcsapágy készlet
TOYOTA COROLLA 1.3 Kombi 1987-1989
24028 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Ford Focus or Opel Zafira?
I need a family car. Should I go for fun or functionality?