A Toyota titokzatos motorleállása

2015.12.10. 15:48

Kedves Autódoktor!

Toyota Corolla , D-4D , 1.4, 2005-ös kiadás. Időnként gyorsításnál egyszerűen leáll a motor. Még gurulás közben , gyújtás rajtamarad, nem lehet újraindítani, se önindítóval, se un. motorfékkel.

Gyújtás levétele után , meg kell várni egy kattanást ,(kb. index billenés), ezt a kattanást lehet hallani leállítás után nem sokkal , ekkorra általában megáll , ezután önindítóval indul. Pl.:autópálya , 130 km/h , 60 km után lehajtó, előtte üres , elsőbbségadás kötelező , 30-40 km/h , 3. sebességi fokozat , finom gázadás, leállás 20-30 méteren belül!

Ilyenkor jön az, hogy megüt a guta. (Programozott hiba?) Motordiagnosztikai jel világít, pár indítás után magától elalszik, Toyota szerviz, hibaolvasás, semmi konkrétum, hagyjam ott 1 hétre, talán a nagynyomású rendszer a hunyó. Motortérben lévő üzemanyagszűrő csere (indokolt volt , (165e km után)), talán a tankban lévő szűrő csere is jól jönne? Esetleg a riasztó állítja le ?

Már semmi ötletem sincs. István

Kedves István!

Két lehetősége van:

megbízik a Toyota szervizben, leadja az autót, majd elmegy érte mikor elkészült, fizet és boldogan autózik. Vagy keres egy megbízható független szervizt, ahol esetleg lépésről lépésre részese lehet a megoldásnak. Mellesleg a márkaszervizben is kötelesek tájékoztatást adni a hibamegállapítás után a javítás további menetével kapcsolatban költség, idő, és a konkrét hiba megnevezésével.

A hiba néhány menettesztes vizsgálat alatt körvonalazódhat, nem kizárt a villamossági zűr sem, főleg ha utólagos riasztó/rablásgátló került elhelyezésre az autóban. A kattanás lehet a rendszer tápellátásért felelős reléje is, de az utólagos egységekből is származhat. Kis füleléssel a tettes lokalizálható. A menetteszt alatt jelentkező hiba esetén a célműszeren látható értékek változásából modellezhető a probléma, de a műszerfal sárga lámpájának felkapcsolásakor eltárolt hibakód is támpontot adhat a megoldás felé vezető úton.

Ha a tank előszűrője keresztmetszet-szűkülés miatt nem képes elegendő mennyiségű üzemanyagot szolgáltatni, szintén csökkentett menetteljesítmény/leállás lehet az eredmény, viszont az lépésről lépésre jön elő általában, ahogy fogy a kakaó. Szerencsére az üzemanyagnyomás szemmel kísérhető a kijelzőn, a kisnyomású rész pedig egy beépített órával folyamatosan vizsgálható. Így a tyúk vagy a tojás kérdésre is választ kaphatunk, már ami az esetleges nyomásesést illeti.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu