Eltűnik a víz a rángató RS-ből

2016.01.20. 13:37

Üdvözlöm,

Egyre jobban el vagyok keseredve, mert egyik szerelővel sem jutok egyről a kettőre az autóm javíttatásában! Egy 2008-as évjáratú Skoda Octavia RS-ről lenne szó (230 000 km). Pdtdi motorral, 170Le, BMN motorkód.

Az egyik problémám, hogy a hűtővíz valahol elszivárog, az olaj nem habzik, a kipufogóból nem dől a füst, azt mondják nincs jel arra, hogy hengerfejes lenne, mégsem találják a víz eltűnésének okát.

A másik probléma ami nagyon zavaró, ha 1500-as fordulaton lepadlózom, akkor 3000-3200-as fordulatig dadog az autó, 3200-nél elmúlik aztán mintha ágyúból lőtték volna ki, csak akkor jelentkezik ez a gond, ha lepadlózom, normál sebességadásnál nem jelentkezik. Turbónál a lamellákat mozgató csap tisztítva lett, kicsit szorult, egr szelep szintén takarítva lett. Várom javaslatát, mi lehet a probléma, mit lenne érdemes megnézetni!

Benjamin

Kedves Benjamin!

Szerencsére a VW motorok fedélzeti diagnosztikája nagyon jó, a célműszerrel minden fontos érték kiolvasható többek között a motorról is. Ha a dadogás könnyen előcsalogatható, az a vizsgálat szempontjából pompás, mert néhány próbaút alatt a probléma körvonalazódhat, és könnyebb lesz elcsípni.

Elsősorban a légtömegmérő környékén nézzenek körül, de a vizsgálatot végző kolléga a célműszerrel a kezében gyakorlatilag minden fontos paramétert ellenőrizhet a jelenség közben is.

A vízszivárgás azonosítása a kezdeti szinten nehéz, mert a kibuggyanó folyadék el is párolog - ekkor csak a rózsaszín, cseppkőszerű lerakódás árulkodhat a hiba helyéről. Érdemes a motor burkolatait eltávolítva minden szemszögből végignézni az erőforrást: a vezérlés oldalon a vízpumpa, a váltó felőli oldalon a termosztát/vízelosztó ház, hátul a vízcsövek, elöl a hűtő/csatlakozások folyása lehetséges.

Az utastér klíma-kifolyóját is érdemes vizsgálni, mert a ritkán előforduló fűtőradiátor szivárgás esetén a színes anyag ott is árulkodik. A hűtőrendszer nyomásvizsgálata ebben az esetben is segíthet, ennek a manuális változata: a hidegen járó motornál is kemény vízcső effektus a kezdődő hengerfej-tömítettlenség azonosításában segíthet.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu