Csökönyös a Trafic, aztán észbe kap

2016.10.11. 15:12

Hallo Doki!

Van egy 2005-ös évjáratú Renault Trafic 1,9 dci 100 lovas mikrobuszom. Nagyon fura hibajelenséget tapasztalok mostanság. Csak és kizárólag üzemmelegen tapasztalható a probléma. Ha utazáskor megállok tankolni, pihenni, kétbetűs kitérőre stb., a kocsi elindítása után 6-10 másodpercig (volt már 1 percig is) nem reagál az autó a gázpedálra, és kicsivel alacsonyabb a fordulatszám a szokásosnál. Viszont nem konstans a probléma, olykor nem jelentkezik a hiba 1-2 napig. Menet közben tökéletes, hidegindításkor hibátlan.

A számítógépes diagnosztika egy független szervizben nem mutat tárolt hibakódot. Fórumokon olvastam a hibajelenségről, több különböző helyen is (egy netes videó is van egy német sráctól), ahol az oldotta meg a problémát , hogy porlasztócsúcsokat (igen mindegyiket) cseréltek a kocsiban, ami számomra már nem olyan vicces. Van esetleg ötlet ezzel kapcsolatban vagy tegyek félre nettó 200 ezret hibaelhárításra?

Laci

Kedves Laci!

Ha valóban porlasztó problémák vannak kialakulóban, akkor a nevezett összeg nem lesz elég sajnos. A típus egyik jellemzője a hengerfejbe rohadó porlasztó ronda, szőrös mumusként riogatja a tulajdonosokat, és nem alaptalanul: az egyik legismertebb porlasztókihúzással foglalkozó szakembertől kapott infók alapján nem ritka a húsz tonnának megfelelő húzóerővel is kekeckedő alkatrész, ami legtöbb esetben menthető, de van, hogy belehal a nehéz szülésbe.

Ha a hiba egyelőre a nem könnyen előcsalogatható kategóriába tartozik, és nem kerül megjegyzés az autó hibatárolójába, egy adatrögzítő behelyezésével a jelenség talán elcsíphető, habár az indítózás pillanatában némely típusnál az adatforgalom akadozhat.

Ha az üzemanyag nyomásának felépülésével - azaz annak hibájával - köthető össze a probléma, az üzemanyag útjának megbontásos végigkövetése javasolt a tanktól a motorig, és vissza. A tank előszűrő, az üzemanyagszűrő, és a nyomásszabályozó szennyezettsége, hibája esetén is előfordulhat hasonló jelenség, és talán a fent említett mumus egy időre valaki mást boldogít majd.

További nyűgöket tartalmazhat az elektronok birodalma is: a jeladókkal teletűzdelt rendszer képes olyan hibát produkálni, amely a megadott tűrésen belül van ugyan - így a vezérlő átsiklik fölötte - de tapasztalható problémát már okoz. A gázpedál helyzetérzékelésével kapcsolatos gond lehet ilyen tulajdonságú, a rendszer sérülékenysége egy ilyen irányú áramköri nyűg esetén maximális.

A hiba tapasztalhatósága esetén próbálja meg az azonnali újraindítást, és egy videós felvétel is segítheti a kollégák hibakeresési esélyeit. A legjobb természetesen a szervizkörülmények között felbukkanó jelenség, ezért akár több napra is érdemes a szervizben hagyni a gépet, vagy egy hosszú út utáni megállásra időzíteni a szerviz látogatást. Nem érdemes otthon próbálkozni a javítással, egy felkészült szerviz segítsége sokkal jobb hatásfokkal bír.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu