Sorozatban repednek a szervócsövek

2017.04.16. 09:17

Helló Dokik!

Az alábbi problémára próbálok megoldást találni: 2004-es D5-ös Volvo V70-ben egy éven belül a harmadik magasnyomású acélcsövet vagyok kénytelen beleszereltetni, mert a csövön immáron harmadik alkalommal a cső egyik hajlatában egy hajszál-repedésen keresztül elfolyik az olajam. Gyári csöveket vettem mindig, bár nem szakszervizbe hordom.

Eddigi elméletek:

- elképzelhető hogy a szivattyú akkora túlnyomást hoz létre hogy ez nyomja szét a csövet?

- elképzelhető esetleg hogy a nem megfelelő olaj kémiailag rágja át magát a cső falán pár hónap alatt? Merthogy piros volt benne mikor vettem, de most hogy olvasgatok a témában zöldet ír a gyár. A két olaj között lehet ilyen reakciót kiváltó különbség?

Laci

Kedves Laci!

Leginkább arra gondolnék, hogy a cső rögzítései körül nem teljesen klappol valami: a túlzott rezonancia okozhatja a csövek ugyanabban a szakaszban történő repedését. Hasonló a dolog mint a nem megfelelően rögzített dízel-nyomócsövek esetében. (Egy éve a Tintahal pont ezért repesztette el az egyik nyomócsövét Essen felé félúton: botor módon nem raktam vissza a rögzítőket a motor összerakásakor.)

Ha gyári forrásból származik az alkatrész, érdemes felvenni a kapcsolatot az értékesítőkkel, hátha a cső rögzítésén változtatott a gyártó. Ilyenkor csomagban kapható az összes módosított komponens, ami az átalakításhoz szükséges.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu