Felvillanó, majd eltűnő villáskulcs lámpa

2017.11.02. 12:00

Tisztelt Autódoktor!

Adott egy 2001-es Opel Corsa C 1.0-es motorral. A problémám az lenne, hogy egy hosszabb úton elkezdett világítani a villáskulcs lámpa a műszerfalon. Az autó szépen ment végig az úticélunkig, semmi gond nem volt. Másnap reggel indultunk vissza, szintén világított a villáskulcs, de kb 2 km megtétele után magától elaludt. Azóta nem is villant fel ismét. Jövő héten mindenképpen felkeresek egy szervizt, de kíváncsi vagyok, hogy találkozott-e már Ön ezzel a jelenséggel, vagy van-e tippje mi okozhatta ezt.

Dávid

Kedves Dávid!

A sárga visszajelző a motorsziluettet formáló "check engine" avagy "malfunction indicator light - MIL", magyaros szelenggel "cseklámpa"-ként is ismeretes hibalámpa kiegészítő, figyelemfelkeltő jelzése. Amíg az előbb, több néven is említett hibajelző a motor/keverékkepzés/károsanyag-kezelés hibáját jelenti, az autóba szúrt villáskulcs szimbólum az autó egyéb rendszereinek hibáját is jelentheti: indításgátló, váltóvezérlés, elektronikus hálózat, stb.

Sok esetben a villáskulcsos szimbólum egy másik hibalámpával egyetemben jelenik meg a műszerfalon, ezzel jelezve a hibásnak vélt rendszert. Ha az autó hibátlanul üzemel az ön által észlelt visszajelző felkapcsolása esetén is és kiegészítő hibalámpa nem villan fel: a probléma meghatározása nem nagyon lehetséges célműszer használata nélkül, de az autó használata lehetséges marad. Az időszakosan fel-le kapcsolódó visszajelző korábbi aktivitásai is visszanézhetők a vezérlőegységek memóriáiban, tehát egy éppen hibátlannak mutatkozó autó esetében is meghatározható a korábban fájlalt jármű-részegység. Ez a hibakeresés első lépése. Kérem, figyelje meg a felkapcsolódások körülményeit, ezzel sokat segíthet a kollégáknak a gyors hibakeresésben. Amúgy pedig fel a fejjel, valószínűleg nem nagy problémáról lehet szó.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu