Megfelel az NGK gyertya?

2011. február 16., 12:11 Módosítva: 2011-02-16 12:11:58
0

2006-os 1.4 H-Astrába megfelel-e az NGK ZFR5F gyertya? Előre is köszi.

Kedves Érdeklődő!

Igen, megfelelő. A gyári gyertya tudomásom szerint Bosch FQR8LE2, ennek egyenes ági referenciája az említett NGK gyertya.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Ma reggel nem indult a Suzukim

2011. február 14., 11:35 Módosítva: 2011-02-14 11:35:13
0

Üdvözlöm! A véleményét szeretném kérni azzal kapcsolatban hogy mi lehet a probléma. Van egy Ignis dízel autóm és tegnap még hazahozott, de ma reggel már nem indult be. Előjelek nem nagyon voltak, egyszer olyan furán indult be, mindha nem menne minden henger aztán szépen üzemelt. Várom válaszát.

Kedves István!

Két dologra tudok gondolni a kevés információból:
- üzemanyagszűrőt kellene cserélni mihamarabb, megfagyhatott benne a víz
- érdemes volna ellenőrizni, hiba esetén cserélni a szívócső nyomásérzékelőjét

Természetesen emellett számos probléma szóba jöhet, de a pontos diagnózishoz ennyi információ igen kevés.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mekkora inndítókábel kell nekem?

2011. február 14., 11:34 Módosítva: 2011-02-14 11:34:30
0

Kedves Autó Doki!

Két kérdésem van.

1.) 1.8 tdci ford focus-hoz szeretnék indítókábelt vásárolni. A Baumaxos (120A, 600Ft) kábel elegendő ehhez az autóhoz (akksi: 74Ah)? Vagy valami komolyabb áteresztő képességű kábelre van szükségem? 300A, 400A esetleg 500A vagy több?

2.) Másik kérdésem a kézikönyvek úgy írják, hogy 1. a piros kábelt a + pólusokra, majd a feketét a kisegítő autó negatív pólusára végül a fekete másik végét a bajba jutott autóhoz kell csatlakoztatni minél messzebb az akksi negatív pólusától. Miért van benne "majdnem minden" kézikönyvben ez utóbbi? Még soha nem láttam senkit, aki így csatlakoztatta volna a bajba jutott autóhoz a fekete kábelt.

köszönöm
Gábor

Kedves Gábor!

A 120A-s kábel nagyon kevés lesz. Az – kis költői túlzással – Simsonhoz való, esetleg kétütemű Trabanthoz, ráadásul vontatókötélnek is gyenge. Olyan 400A körül már érdemes elgondolkodni.

A második kérdés érdekes, én még nem találkoztam ilyen javaslattal - bár bevallom, ritkán olvasom a kézikönyvek ide vonatkozó részét. Talán az lehet mögötte, hogy a két csipesz minél távolabb legyen egymástól – testpontot pedig könnyebb találni az akkutól távol, mint pozitívot.

Mellesleg valamiért én is így szoktam indítani, de annak inkább az az oka, hogy egy motorkiemelő fülre, vagy egy (fém) szívócsonkra, kipufogócsonkra egész egyszerűen könnyebb felcsattintani a csipeszt, mint a sarura.

A bikázással kapcsolatban fontos lehet még, hogy – különösen nagyobb kapacitású akkunál – sokat lendíthet az indítási kísérlet sikerén, ha a segítő autó motorja jár, esetleg valaki 1500-2000 körül tartja a fordulatot, és a mentett autó indítása előtt így töltenek némi szuflát a halott akkuba.

Üdvözlettel:
Autódoktor

10 litert eszik a Trabantom

2011. február 13., 13:11 Módosítva: 2011-02-13 13:11:08
1

Tisztelt Autódoktor!

Nemrég vettem egy 90-es Trabant 1.1-et és sajnálattal kellett rájönnöm, hogy a kocsi 10 liter körül fogyaszt, valamint visszakapcsolás utáni kigyorsításkor torpan az autó. Kérdeztem autószalonban dolgozó szerelőt, ő azt mondta, nem biztos, hogy beállítható, cserére is gondolni kell, mert nem ez lenne az első ilyen eset, amivel találkozott. Egy korábbi tanácsban olvastam, hogy az 1.3-as wartburg karbik nem liszenszesek, hanem gyári weberek és megízhatóbbak mint a gyári trabant karbik. (tudomásom szerint kissé nagyobbak is, és ezért egy 7 liter körüli fogyasztás melletti + teljesítményt sem vetnék meg:)) A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e bontottan 5-7 ezer forinti ár körül ilyen karbit venni, mire kell figyelni ezeknél a daraboknál és igényel-e valami + alkatrészvásárlást( pl.szívócsonk, vagy ilyesmikre gondolok), vagy átalakítás nélkül felszerelhető? köszönettel: B. Dániel

Kedves Dániel!

Nincs igazán jó megoldás.

A négyütemű Trabant karburátorából egészséges, jól működő darabot találni nagyon nehéz. A Wartburgé kicsit jobb, de mint ön is említette, nagyobb, tehát igazából nem erre a motorra való. Kompromisszumos megoldásként elfogadható, de ameddig alapos méricskéléssel be nem lövi a megfelelő fúvókaméreteket, addig a szükségesnél dúsabb keverékkel fog járni.

Szóba jöhet még más, 1.05-ös VW-motor karburátora. Bevált megoldás a Solex karbik felszerelése, ehhez azonban a szívócsövet is cserélni kell. Ráadásul ezek kézi szívatóval rendelkeznek, tehát a bovdent is fel kell szerelni, be kell vezeni.

A legelegánsabb megoldás pedig a Golf vagy Polo Digijet hengerenkénti injektorának beépítése, ám ez jóval komolyabb munka, plusz jelenleg Magyarországon átalakítási engedélyre kötelezett művelet.

Azt javaslom, mielőtt a fentiekből kiválasztaná az önnek leginkább megfelelőt, próbálja meg a karbi körüli elektromos rendszert rendbeszedni, a karbit magát kitisztítani, majd beállítani – korántsem biztos, hogy sikertelen műtét lesz.

Üdvözlettel:
Autódoktor

H Astrába gyertyát

2011. február 8., 15:37 Módosítva: 2011-02-08 15:37:20
0

2006-os 1.4 H astrába megfelel-e az NGK ZFR5F gyertya? Előre is köszi.

Kedves Érdeklődő!

Igen, megfelelő. A gyári gyertya tudomásom szerint Bosch FQR8LE2, ennek egyenes ági referenciája az említett NGK gyertya.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hidegen nehezen indul

2011. február 4., 10:02 Módosítva: 2011-02-04 10:17:50
1

Kedves Autódoktor!

Az a helyzet, hogy hidegben nagyon nehezen indul az autóm.1.6-os dízelmotor. Viszont ha meleg a motor, vagyis üzemi hőmérsékletet elérte, egyből beindul. Én izzitógyertya-hibára gondolok. Maga szerint ez lehet az oka?

Köszönettel
Gábor

Kedves Gábor!

Ennyi támpontból nehéz bármit mondani.

Igen, előfordulhat, hogy az izzítás nem megfelelő, mint ahogyan a kopás okozta kompresszióhiány, a kopott porlaszócsúcs, avagy adagoló, a rossz adagolóbeállítás, a gyenge akku, vagy a lassan forgó önindító is.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Többet fogyaszt, mint az elöző tulajnál

2011. január 31., 11:47 Módosítva: 2011-01-31 11:47:09
0

Tisztelt Doktor Úr!

1997-es 1.8 Rn Renault Lagunám van 90LE. A fogyasztása 10 liter télen nyáron. Télen inkább 11! Az előző tulajnál állítása szerint 7-8 nál nem volt több. Mi a reális? Mi lehet a baj?

Tisztelettel:
Barna

Kedves Barna!

Először is javaslok egy korrekt fogyasztásmérést. Álljon be egy kútra, tankolja az autót első kattanásig! Nullázza le a napi számlálót, és autózzon el 50 kilométert olyan szakaszon, ahol nincs extrém nagy forgalom, de van benne városias szakasz, országút, esetleg autópálya is. Fontos, hogy csak a szükséges mértékben használja a fűtést, a hátsó szélvédő párátlanítóját, ne ködlámpázzon, ne húzza le az ablakot, és relatíve nyugodtan kezelje a gázpedált.

Aztán forduljon vissza, és fussa le az újabb 50 kilométert a kútig úgy, hogy a lehető legpontosabban 100km-nél álljon be ugyanahoz a kútfejhez. Tankoljon első kattanásig, és a tankolt literek száma alapjám már tudja is a 100 km-re vetített átlagos fogyasztását.

Ez tekinthető nagyjából hivatalos fogyasztásmérésnek.

Most, hogy van egy többé-kevésbé pontos számunk, döntse el, ez mennyire tekinthető megfelelőnek.

Ha sokallja, először is vegye górcső alá a vezetési stílusát. Ne szégyelljen segítséget kérni, ha egy tapasztalt vezetőnek mondható barátját maga mellé ülteti, ő sokkal hamarabb észreveszi az ön szükségesnél határozottabb pedálkezelését, az indokolatlan vissza- vagy felváltásokat, de a bekapcsolva felejtett klímát is.

Ha mindezeken túljutott, úgy érzi, minden rendben, és még mindig elégedetlen a mért fogyasztással, jöhet a műszaki oldala.

Ellenőrizze le, hogy tiszta-e a levegőszűrő, volt-e cserélve időben a gyertya, egyenletes és elég alacsony-e az alapjárat. Próbálja ki, hogy fékezés nélkül könnyen gurul-e az autó, nem csúszik-e a kuplung. Nézze meg a csomagtartót, nem hordoz-e magával indokolatlanul sokszor tíz kilós tárgyakat, amik csak "bennmaradtak", ellenőrizze a guminyomást!

Ha ez is mind rendben, és még mindig magas a mért érték, joggal panaszkodik a fogyasztásra, és itt, csak itt léphet be egy alapos diagnosztika.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hetente kell cserélni az izzót a Peugeotban

2011. január 31., 11:45 Módosítva: 2011-01-31 11:45:15
1

Tisztelt Autódoktor!

2003-as évjáratú Peugeot 206 1.1-es autónknál kb. fél évvel ezelőtt kezdődött a probléma, hogy az első tompított világítás egyre gyakrabban kiég. Most már ott tartunk, hogy szinte hetente kell cserélni felváltva mindkét oldalt, és már a helyzetjelző is bekapcsolódott a "játékba". Több "szakértőt" megkérdeztünk, egyesek szerint nem tudunk semmit tenni, ez típushiba, egyesek a drágább, minőségi izzókat javasolták (ez nem vált be), mások azt ajánlották, cseréljük körbe egyszerre az összes lámpát, mert akkor működni fog (ezt még nem próbáltuk). Ez valóban normális jelenség és nincs mit tenni, költsünk hetente többezer forintot izzókra?

Köszönettel
hobeaa

Kedves Hobeaa!

Ha ebben az autóban H7-es izzók vannak (merthogy szerelték H4-gyel is), akkor valóban fel kell készülni arra, hogy relatíve gyakran kell cserélni. Ezek sajnos lényegesen kevesebbet futnak, mint a "klaszzikus" H4-esek. Nem tudom, mi lehet az oka, talán az, hogy relatíve kicsi térben izzik az izzószál, magasabb lehet a hőmérséklet, és így érzékenyebb a rezgésekre.

A heti csere persze ezzel együtt is extrém, meg kell keresni az okát.

Első teendő az autó töltésének ellenőrzése, az izzók fogyásának ez a leggyakoribb oka. Gyártótól függ, milyen feszültségre lövik be a töltést, de általános érvényű, hogy 14.00-14.40 V között kell lennie a maximális töltőfeszültségnek. Efölött az akku pezsegni kezd, az izzók pedig sorban halnak meg.

Ha ez rendben, jöhet a fényszórók ellenőrzése. Mint említettem, a rezgéseket nehezen viseli az izzószál, így gyakori, hogy a sérülés, javítás után rosszul, hanyagul visszaszerelt, nem megfelelően rögzített fényszórók mozgása miatt ég ki az izzó. Természetesen nem csak a lámpák rögzítését kell ellenőrizni, hanem az izzó megfelelő beépítését is.

Ha ezen mind túlestek, és még mindig fogynak az izzók, jöhet a félbarkács-megoldás. Ha jól emlékszem, épp valamelyik francia gyártó által javasolt javítási technológia volt ilyen esetekre, hogy a tompított izzó vezetékébe betoldottak kb. 1.5 méter vezetéket (megfelelő átmérővel persze), majd azt szépen elfektették a kábelkötegben. Ezen a darabon éppen annyi feszültségesés keletkezett, hogy az izzószál hőmérséklete esett néhány százalékkal (és így ellenállóbb lett a rezgésekkel szemben is), a kibocsátott fény azonban szemmel észrevehetően nem csökkent.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Injektoros Suzukiba etanolt

2011. január 31., 11:44 Módosítva: 2011-05-27 00:49:57
0

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2002-es évjáratú suzuki swift 1.6-os központi injektoros autóba szeretném tudni, hogy műszakilag nem káros e elektronikával teljesen átállni E85-re. Nem károsítja a motort?

Köszönettel
József

Kedves Érdeklődő!

Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/

Üdvözlettel:
Autódoktor

Két BMW, két egyforma hengerűrtartalom, két különböző környezetvédelmi besorolás

2011. január 29., 08:35 Módosítva: 2011-01-29 08:36:29
0
25 hozzászólás

Tisztelt Uram,

Vásároltam Ausztriában egy 95 (július)-ben gyártott (coupe), benzines, BMW 318 IS gépjárművet, 1800 cm³-es motorral, leműszakiztattam és 2-es besorolást kapott. Ugyanakkor idén szintén vásároltam egy 95-ben gyártott 316-os (cabrio) szintén 1800 cm³-es gépjárművet, a különbség csupán annyi, hogy míg elöbbinél 140LE-ről van szó, utóbbinál csak 115-ről de mégis megkapta a jobb, EURO II-es besorolást. Tudna nekem abban segíteni, hogy mi lehet ennek az oka?

Segítségét köszönöm

Üdv
Orsi

Kedves Orsi!

Nagy valószínűséggel a BMW csak az utóbbi típushoz rendelkezik megfelelő minősítést tartalmazó típusbizonyítvánnyal.

Ezen – hacsak nem rendelkezik irdatlan készpénztömeggel, amelyből egy új sorozat-típusbizonyítványt lehetne kiállítani az EU területére – ön sajnos nem fog tudni változtatni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

25 hozzászólás

Nagyobb gáznál csörög a motor

2011. január 29., 08:33 Módosítva: 2011-01-29 08:33:43
1
34 hozzászólás

Tisztelt Autódoki!

Október végén vettem egy Toyota Corolla 1.3 XL tip. autót. 1989-es karburátoros 1.3-as kocsi. Magyarországi forgalomba helyezésű, 247 ezer km-t mutat a számláló. Szerintem a magyar átlagot tekintve kb. egy százassal lehet benne több. A szokásos cserék megtörténtek (olaj, olajszűrő, légszűrő, teljes vezérlés, kuplungszerkezet). Általánosan jó állapotú az autó, de van egy zavaró tulajdonsága, amivel nem tudom mit kezdhetnék. Hidegen, amíg rajta van az automata szivató minden rendben van, de ha bemelegedett és alacsonyabb fordulaton nagyobb gázt adok, csörög a motor. Hol kezdjem el a hibakeresést?

Köszönettel:
Mihály

Kedves Mihály!

Ellenőrizzék az előgyújtás beállított értékének megfelelőségét, illetve egy emissziós mérésen a levegő-üzemanyag keveréket. Túl nagy előgyújtás és/vagy szegény keverék okozhat ilyen becsörgést.

Üdvözlettel:
Autódoktor

34 hozzászólás

Akkutöltés sarulevétel nélkül

2011. január 28., 11:41 Módosítva: 2011-01-28 11:41:08
0

Tiszteletem Autódoki,

érdeklődni szeretnék hogy lehet-e úgy csatlakoztatni az akkumulátortöltőt az akkuhoz anélkül, hogy levenném a sarukat, vagy ha a sarukat leveszem és úgy töltöm fel az akkumulátort, nem vezet-e valami meghibásodáshoz? Ford Mondeo Trend 1,8-as benzines, gyártási éve 2000.

Üdvözlettel

Pál Kalocsáról

Kedves Pál!

Nem tudok egyértelmű választ adni.

Az akkutöltők nem igazi egyenárammal működnek, hanem egyfajta egyirányúsított, kisimított váltóárammal. A töltők gyártói a legtöbb esetben nem javasolják, hogy a készüléket az autó elektromos rendszerére kössük - bár a feszültségimpulzusok többségét az akkumulátor felveszi. Egy esetleges meghibásodás esetén azonban egy mai autóban olyan nagyságrendű kárt lehet okozni egyetlen feszültségcsúccsal, hogy az ember ezerszer is meggondolja, érdemes-e kockáztatni.

Ezzel együtt én magam is töltöttem már - alaposan kipróbált, jól bevált, jól szabályozott töltővel - autóban lévő, bekötött akkut, és eddig nem volt problémám. Más autóján azonban nem szívesen próbálnám ki.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Akkumulátorcsere után SRS hiba

2011. január 28., 11:35 Módosítva: 2011-01-28 11:35:59
0

Tisztel Autódoktor!

Autómban (Mercedes A140, W168) nyáron akkumulátort cserélt a szerelő, utána kigyulladt az SRS lámpa. Kimérte műszerrel, de az nem mutatott semmi hibát. Utána elvitte egy számítógépes kiolvasásra, ott sem találtak hibát, elaludt a lámpa, majd rögtön utána újra világítani kezdett, és azóta úgy van. Vigyem máshoz, aki kiolvassa mégegyszer, hogy nincs hiba, vagy mit csináljak vele? Köszönöm válaszát!

Kedves Érdeklődő!

A légzsák-lámpa a rendszer hibáját jelzi, annak pedig nyoma van a hibakódok között. Valószínűleg csak a tápfeszültségre utal, de ameddig a hiba fennáll, a légzsákok nem nyílnak.

Javaslom tehát, hogy fussanak neki mégegyszer a diagnosztikának mielőbb!

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kis dízel kis fűtés?

2011. január 28., 11:34 Módosítva: 2011-01-28 11:34:46
1

Tisztelt Autódoktor!

Idén tavasszal vásároltam egy Fiat Grande Punto 1.3 Multijet típusú gépkocsit. Eddig tetszett, mert nem volt hideg. A bajom az, hogy kb. 15 perc eltelik addig, amíg valami érezhető langyosság megjelenik, és ezután sem lesz dögmeleg sosem.

Igaz, hogy ezek a kis dízelek nem fűtenek? Segít, ha a hűtő elé valami takarást szerkesztek?

Előre is köszönöm: Zsolt

Kedves Zsolt!

Ahogy a nagy kínai bölcsek mondják: ez ilyen.

Minden télen előkerül a téma, de sajnos nincs jó megoldás. A mai gazdaságos motorok fűtése gyenge, a jó hatásfok ugyanis jóval kevesebb hulladékhőt eredményez, a fűtés pedig ebből lop egy keveset az utasok számára.

A hűtőtakaró nem jó megoldás, a gyárban elég hosszasan próbálkoznak az optimális egyensúly megtalálásával, ezen csak rontani tud ilyesmivel.

Amit javasolni tudok:
- az üzemi hőfok eléréséig ne kapcsolja be a fűtést
- használjon kisebb sebességi fokozatot, nagyobb fordulatot abban a tartományban, ahol a mutató már megmozdult, de még nem érte el a normál üzemi hőfokot - itt ez már nem eredményez fokozottabb kopást.
- kapcsolja be a világítást, hátsó ablakfűtést, fényszórót, meg amit még talál maga körül - a nagyobb elektromos fogyasztók némileg nagyobb terhelést jelentenek a motornak, így valamivel jobban melegszik majd.
- a ventilátort ne kapcsolja egyből a legnagyobb fokozatba, ez ugyanis szinte azonnal visszahűti a vizet, és ezzel a motort is.

Egyúttal vigasztalja, hogy a gyengébb fűtésért cserébe kellemes fogyasztás lehet az ön jutalma.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Párásodik a szélvédő. Mi okozza?

2011. január 24., 17:56 Módosítva: 2011-01-24 17:56:38
10

Jóestét!

Van egy 1996-os opel vectrám b.Mikor beköszönt a hideg, akkor bepárásodik a kocsi összes ablaka. Már sokszor probáltam hideget fújatni, meleget csak szélvédőre, csak lábra stb mindig bepárásodik.Ezért érdeklődnék mitöl lehet ez, vagy mi okozhatja ezt az autóban.Köszönöm elöre is válaszát.

Kedves Érdeklődő!

A következőket ajánlom figyelmébe:
- A párásodás okozója lehet a fűtés- és/vagy klímabox kondenzvíz-kivezető csövének dugulása. Ilyenkor a doboz aljában megáll a levegő páratartalmából lecsapódó víz, ezt pedig a meleg légáramlat párologtatni kezdi. Ettől a befúvott levegő nedvességtartalma magas lesz, ezért csapódik le pára az ablakokon.
- Ha az autóban van klímaberendezés, ezt bekapcsolva a keringetett levegő páratartalmának jelentős része lecsapódik, így jóval szárazabb levegő kerül az utastérbe. A modern autók szellőztetőberendezése az ablakpárátlanító funkció bekapcsolásakor ezt önmagától megteszi.
- A legtöbb autó a szélvédő előttti esőcsatornából szívja a friss levegőt. Ha ennek vízleeresztő nyílásai eldugulnak, itt megállhat a nedvesség, ilyenkor igen magas nedvességtartalmú levegőt szív a ventillátor, amely szintén az utastérben fog lecsapódni. Ráadásul a pollenszűrő ilyenkor tisztességesen átnedvesedik, ami hosszabb időre is biztosítja a párás üveget.
- A párátlanítás szinte hatástalan, ha azt belső keringetésre kapcsolva használjuk. Ilyenkor a rendszer a lábtérből szívja a levegőt, ahol nedves szőnyeget, havas-vizes-sáros cipőket talál. Érdemes ilyenkor inkább a külső levegő beszívását választani, annak páratartalma hidegben jóval alacsonyabb.

Mindamellett a párának valahol le kell csapódnia, és az a valahol az üvegen lesz. Ha semmiképpen nem tudja megfékezni a párásodást, irányítani még talán tudja. Ha páramentesítő szerrel kezeli az első és hátsó szélvédőket, valamint az első oldalüvegeket, a hátsó ajtók üvegei nyugodtan párásodhatnak. Ez kevésbé zavarja a kilátást, és ha néha egyszerűen ronggyal letörli, egész jól kezelhető helyzetet teremt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Befagyott az ablakmosó folyadék

2011. január 24., 17:55 Módosítva: 2011-01-24 17:55:22
2

Tisztelt Autodoki,

Van egy 2006-os Passatom, amibe az ablakmosó fagyalló folyadék belefagyott :(. Azt szeretném kérdezni, hogy valamit otthon tehetnék-e, vagy vigyem el szakszervizbe és ott meg tudjak csinálni? Az autó garazsban van, de ott sincs melegebb mint -6 fok. Azt nem tudom, hogy a tartályba vagy a vezetékbe fagyotte bele.

Válaszát előre is köszönöm,
Áron

Kedves Áron!

Ha van fűtött garázsa, álljon be egy napra, ott kiolvad. Ha nincs, menjen az autóval hosszabb távot, a motor melegétől is kienged majd.

Más kérdés, hogy ha megtörtént, fog-e működni az ablakmosó. Elfagyhatott a motor, a tartály, a visszafolyást gátló szelep, a csövek - ellenőrizze tehát végig, aztán töltse fel a tartályt.

Téli szélvédőmosóval persze.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Láncos vagy szíjas?

2011. január 24., 17:53 Módosítva: 2011-01-24 17:53:56
0

Kedves Autódoktor.

Van egy 2004es 1.2 es Opel corsám z12xe motoros.Vajon ez vezérmüszijas vagy láncos? Mert -18 fokban inditottam reggel és surlodó hangot hallok a motor járása közben. Ahogy gázt adok egyre hangosabb és élesebb a hang.A hang a motor bal oldalárol jön a ékszij és a vízpumpa irányábol.

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A motor láncos.

Ha a hang csak hidegen jelentkezik, melegedésre elmúlik, és nem éles, csörgő hang, hanem - a leírtak szerint - inkább súrlódó, akkor nincs mitől tartania.

Ha melegen is jelentkezik, vagy jellege megváltozik, akkor jöhet a lánc ellenőrzése, és valószínűleg cseréje is - sajnos ezekben a motorokban nem sikerült igazán hosszú életűre a lánc, sem pedig annak feszítői, vezetői.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hárompontos kerékrögzítés

2011. január 24., 17:26 Módosítva: 2011-01-24 17:26:16
0

Kedves Autódoktor!

Lenne egy vásárlásra kiszemelt Honda Accord 1994-ből, amivel a legnagyobb probléma az, hogy a bal első kerék egyik csavarját letörték, így most csak 3 ponton van rögzítve a kerék. Ha ez letört, valószínűleg a többi is hasonlóan szorosra van húzva... A kérdésem az, hogy ezeket a csavarokat lehetséges-e utólag pótolni, vagy csak a komplett agy cseréjével oldható meg a probléma? Nagyságrendileg mennyibe kerül egy ilyen munka?

Előre is köszönöm válaszát!

Kedves Érdeklődő!

Jó volna tudni, hogy tőcsavart vagy kerékcsavart törtek el az autón.

A tőcsavarok gyakorlatilag minden autóban cserélhetőek, de sajnos nem minden gyártó szállítja alkatrészként külön a csavarokat - ellenben a legtöbb autón némi bontás után egyszerűen cserélhetőek. A kerékcsavarok még ennél is egyszerűbbek, ám ha ez törik bele az agyba, jóval nehezebb a csonkot kiszedni. Mindenesetre mindkét esetben megoldható, egy korrekt műhely megoldja ezt úgy, hogy utána nyugodt lelkiismerettel és biztonságosan autózhasson.

A munkadíjat megtippelni nehéz dolog, de nagyjából 10-15.000 Ft-ig akkor is megáll, ha faragni kell a beletört csavarcsonkot.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kiment a fagydugó. Visszaragaszthatom?

2011. január 24., 17:25 Módosítva: 2011-01-24 17:25:30
0

1992-es évjérat Volkswagen Passat benzines.Kiment a fagydugó.Visszarakhatom a régit esetleg ragasztóval?

Kedves Érdeklődő!

A fagydugók elég pontosan illeszkednek, így ha a felületek nem sérültek, nem korrodáltak, akkor egy gyors tisztítás után egy egyszerű pillanatragasztóval is beragaszhatja.

Nem fog szivárogni, sem pedig kiesni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Suzuki bioetanollal

2011. január 22., 13:26 Módosítva: 2011-01-22 13:26:29
0

T. Autódoktor!

2004-es Suzuki WagonR+ 1.3 GC-s autóm van.(ebbe már 1.3-as Ignis motort szereltek). A benzinárak "mennybe menetele" miatt szeretnék kicsit spórolni és bioetanolt tankolni. A neten olvastam több ezzel kapcsolatos véleményt (az Önét is), mely szerint bátran használható az Ignisekbe akár 50 % etanol is átalakító beépítése nélkül. A benzinkutnál is ajánlották, hogy 30 %- ban használható. Mivel féltem a kocsim motorját (nem engedhetem meg - anyagilag - hogy esetleg tönkre menjen) ezért bementem a gyöngyösi Suzuki Márkaszervízbe és véleményt kértem. Igencsak lelomboztak. Mondták, hogy a Szuki gyár mereven elzárkózik az etanol használatától, azaz nem ajánlják, komoly meghibásodások előfordulását vizionálják. A szervíz művezetője elmondta, hogy már több Ignis tulajdonos panaszolta, hogy motorjuk meghibásodott, pl. szelepek beégtek, katalizátor ment tönkre, hidegen nem, vagy csak rendkívül nehezen indul, panaszolták. Na most aztán tényleg dilemmában vagyok! Kinek higgyek? Nem beszélve arról, hogy megnő a motor fogyasztása, ami csökkenti a "hasznot". Netán elmegy a vámon ami bejön a réven?

Önnek mi a véleménye minderről?

Üdvözlettel:
Alien

Kedves Érdeklődő!

Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hideg, meleg, hideg...

2011. január 22., 13:23 Módosítva: 2011-01-22 13:23:55
0

Üdv Doki!

A minap vettem észre az Astramnál('96 c14nz), hogy forr a víz. Éjszakás műszak után a parkolóban lekapartam a jeget a szélvédőről majd a kocsiba visszaülve vettem észre hogy a rostélyokból még mindíg hideg levegő jön. Azt gondoltam gyors voltam és még nem kezdett el melegedni, elindultam haza. Már majdnem otthon voltam (ez 8-9 km út) és még mindig hideg levegő jött a rostélyokból. Rápillantottam a műszerre és meglepődve láttam, hogy az 100! fok fölé ment. Innen már csak pár száz méter volt, otthon azonnal felnyitottam a motorháztetőt, és megnéztem a csöveket. A tartályból jövő cső langyos volt, a hűtőn a felső cső pedig melegebb, a ventillátor nem ment. Ezután ismét elindítottam az autót, ekkor viszont hamar visszahűlt 90 fok alá. Ezután óvatosan letekertem a hűtőfolyadék tartály sapkáját(álló motornál) és ellenőriztem a fagyállót, a mérő -22 fokos fagyállót jelzett. Tegnap este semmi hasonló jelenséget nem észleltem, ma reggel viszont ugyanez történt. Az első és második eset nél is kb. -5 és -10 fok körül volt a levegő. Mi lehet a hiba?

Kedves Érdeklődő!

Igen valószínű, hogy ön egy termosztát-csere előtt áll.

Azt javaslom, hogy otthon ne fusson neki, mert ezeken a motorokon némi bontás után lehet csak hozzáférni a termosztáthoz.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Áramtalanítás télire

2011. január 21., 17:01 Módosítva: 2011-01-21 17:01:54
0

Kedves Autódoktor!

Érdeklődni szeretnék, hogy egy 2002-es Renault Master 2,5dci-ből télire ajánlott-e kivenni az akkumulátort, ha sokat áll az autó? Lesz e valamilyen károsodása az elektronikának, ha hosszabb ideig nincs benne az akku?

Válaszát előre is köszönöm!

Tamás

Kedves Tamás!

Ha az akkumulátor rendben van, fel van töltve, az autó elektromos rendszere is korrekt, nincs komoly nyugalmi fogyasztó, akkor felesleges kivenni az akkut, még akkor is, ha az autó egyébként a szabadban áll.

Ha mégis úgy dönt, hogy kiveszi, és fűtött helyen tárolja, két dologra figyeljen oda:
- ha az autóban olyan rádió van, amely áram alá helyezve a megfelelő kód beütése után éled, még az akku kivétele előtt ellenőrizze, megvan-e a helyes kód, és tudja-e pontosan, hogyan kell majd bevinni
- ha a Master riasztóval is fel van szerelve, elképzelhető, hogy az akku beszerelésekor élesítve lesz, és esetleg a távirányítót is újra kell tanítani - bár a modernebb, profibb riasztóknál ez már nem fordul elő.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Füstöl az ékszíj!

2011. január 21., 16:59 Módosítva: 2011-01-21 16:59:04
0

Hello,

van egy Suzuki Swift II-m, 2006 évjáratú. Az lenne a kérdésem, hogy mikor reggel vagy napközben beindítom az autót, az ékszíj nyikorog és az utastérbe égett gumiszag jön be. Ezt nyitott motorháztetővel is megnéztük, és az ékszíj füstölt egy darabig, utána nem. Ez miért lehet?Tárcsával lenne gond?Az ékszíjat nemrég cserélték a szervizben, mert elszakadt. Új ékszíj került bele, és megint csinálja ezt a problémát. Ebben szeretnék segítséget kérni, mert a szervizben se tudnak semmit se mondani, mivel először oda vittem mikor elszakadt. Azt hittem, megcsinálják, hogy többet ne legyen ez, de ezek szerint nem.

Kedves Érdeklődő!

A csúszó ékszíj három okból fordulhat elő:
- laza vagy kopott az ékszíj
- az egyik ékszíjtárcsa kopott
- egy meghajtott segédberendezés extrém nehezen forog

Az elsőt gondolom kizárhatjuk, valószínűleg rendesen megfeszítette a szerviz. A másodikat ön is elenőrizheti, ha valamelyik tárcsában a perem magasságánál mélyebbre fekszik a szíj, akkor azt bizony cserélni kell.

A harmadik eset a nehezebb. Amikor a szíj éppen nyikorog és füstöl, felnyitott motorháztetőnél meg kell figyelni, melyik tárcsán csúszik meg. Ezután le kell szedni a szíjat, és ellenőrizni ennek a segédberendezésnek (legyen az generátor, szervó vagy klíma) az állapotát.

Van még egy egyszerű módszer, ami segít megtalálni a hiba forrását. Ha a csúszó, nyikorgó ékszíj belső feléhez forgás közben egy szappant tartunk (igen óvatosan persze, azok a tárgyak ott forróak és mozognak!), a hang gyakran megszűnik. Ha ön is ezt tapasztalja, igen nagy valószínűséggel kopott, vagy öreg a szíj.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Dob nélkül, vagy sportdobbal?

2011. január 21., 16:51 Módosítva: 2011-01-21 16:51:05
0

Tiszteletem.

2 napja ment át az autóm műszaki miatt. Komplett fékeket kellett hozzá cserélnem. Előző hónapokban a fél motorom cserélve volt, s a karosszériám is lakatoltatva. 1.1 es citroen saxó. Kb 160 ezret költöttem a kis jószágra az elmúlt 3 hónapban. Nagyon szeretem de tegnap a kipufogóm is leszakadt. A dob előtt 4 centivel elrozsdásodott a cső, és kettétört. Kicsit elkeseredtem az említett kiadások s a friss vizsga után nem számítottam ilyesmire. Mivel kiapadt a tárcám, mi történhet ha a dob nélkül használom az autót 1-2 hétig? A jelenlegi dobom javíttassam, de gondoltam még sport dobra is, 10-15 ért . Kell valami engedély a sport dobra? Rendőr beleköthet ha magamnak teszem fel? Mármint az autómnak :)

Szíves válaszát előre is köszönöm.
Tamás

Kedves Tamás!

Nem állítom, hogy az ilyen hiba észrevehetetlen, de elképzelhető, hogy a vizsgán elsiklottak felette.

Nem javaslom, hogy sokáig így járjon az autóval. A motornak nem lesz gondja ettől, de a szomszédok nem fogják szeretni... Emellett az önmagában lógó középső cső - bár ezen az autón külön fel van függesztve - elég rendesen belenghet, rossz esetben tovább tördelve a maradék rendszert.

A sportdob elméletileg műbizonylatra kötelezett, ami magában hordozza azt is, hogy szakműhelynek kell felszerelnie - de azt gondolom, ezt soha senki nem fogja ellenőrizni. Ettől függetlenül, ha nincs ebben gyakorlata, nem javaslom az otthoni felszerelést, mert a hátsó dob kúpos csatlakozásával és a megfelelő helyzet belövésével rendesen meg fog dolgozni.

Mellesleg a hangon kívül nem is nagyon látom értelmét a sportdobnak - sem erősebb, sem takarékosabb nem lesz az autó. Hangja meg ugye most is van...

Üdvözlettel:
Autódoktor

Milyen gyertya kell a Lanosba?

2011. január 17., 15:47 Módosítva: 2011-01-17 15:47:22
0

Kedves Autodoktor!

Daewoo lanos 1999-es 1.5 alkalmas e BUR6ET gyújtógyertya?

válaszát köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Nem, bár fizikai kialakítása okán beépíthető, de ehhez az autóhoz az NGK palettájáról a BPR6E vagy a BPR6ES a megfelelő.

A sokpólusú gyertyák sok olyan motorban, amelyek égéstere nem ilyen gyertyához lett kialakítva, nem teljesítenek jól.

Üdvözlettel:
Autódoktor