Mikor kell fogasszíjat cseréltetnem?

2012. október 17., 11:32 Módosítva: 2012-10-17 11:32:37
0

Mikor kell fogasszíjat cseréltetnem?

Opel Astra F 1.4

Forgalomba helyezve: 2001. 12 hó.

Előző csere: 2008 07. 66300 km-nél, a szerviz által dokumentált köv. csere 2016. vagy 180000 km.

Jelenlegi km: 126000.

A 2003 előtti Astráknál egyes információk szerint rövidebb az idő és km csereperiódus, ez ellentmond a szerviz által javasoltakkal. ld fent.

Köszönöm
István

Kedves István!

Az Astra Classic X14Nz motorjánál az előírt csereperiódus 8 év, vagy 120.000 km. Ez alapján tehát a szervíz ajánlása korrekt.

Az "egyes információk" elfelejtették megemlíteni, hogy a 2003 előtti-utáni differencia az Astra G 1.4-es benzines, szíjas motorjainál (Z14XE, X14XE) áll fent. Ott a 2002-es modellévig 60.000 km vagy 4 év, a 2003-as modellévtől 90.000 km vagy 6 év az előírás.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Katalizátoros autót lehet-e vontatni?

2012. október 11., 16:23 Módosítva: 2012-10-11 16:23:22
0

Tisztelt Autódoktor!

Azt szeretném megkérdezni,hogy katalizátoros,részecskeszűrős autót lehet-e vontatni,ha igen akkor hogyan?

köszönettel
csala

Tisztelt Érdeklődő!

A vontatás szempontjából nincs különbség a katalizátoros, részecskeszűrős, vagy enélküli autók között - ha azokban kézi váltó van.

A vontatva indítás más kérdés, ezt elvileg minden gyártó tiltja a katalizátoros autók esetében, bár a gyakorlatban itt is csak akkor van gond, ha nem indul könnyen húzásra Ilyenkor ugyanis elégetlen üzemanyag jutHAT a katalizátorba, ami igen egészségtelen, adott esetben pedig roppant veszélyes is lehet.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Gurulás vagy motorfék?

2012. október 10., 15:41 Módosítva: 2012-10-10 15:41:25
0

Tisztelt Autódoki!

Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy már regóta keresem a választ, hogy mi jobb az autónak ill. a fogyasztásnak. Álítólag az köztudott, hogy üzemanyagtakarékosság szempontjából a legjobb ha sebességben hagyjuk gurulni az autót.Valóban így van? Esetleg jobb, ha üresbe gurulok az autóval, és így a motort is kíméli és a fogyasztás is ugyan annyi, mivel közben alapjáraton "pöfög" a motor. Illetve motor, és váltó kopás szempontjából melyik a jobb választás, ha sebességben hagyom (használva a motorféket) vagy ha üresbe teszem a váltót miközben gurul az autó?

Válszát elöre is köszönöm.

Tisztelettel:
András

Tisztelt Érdeklődő!

Ez gyakori, visszatérő téma. Én a motorfékes gurulás mellett állok.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Beazonosíthatattlan Mazda

2012. október 3., 14:02 Módosítva: 2012-10-03 14:02:02
0

Tisztelt Autódoktor!

Fogalmam sincs, kihez fordulhatnék a problémámmal, így Önt kérdezem, hátha sikerrel járnék.

Egy 1985-ös 626-os Mazdával rendelkezem. A gyártó pontosan ebben az évben eszközölt változtatásokat a modellen, ami gondot jelent az alkatrészek rendelésekor, mert alvázszám alapján sem tudják beazonosítani, hogy a változtatás előtti vagy utáni autóval állunk szemben.

Az autóm alvázszáma: JMZGC142201663153

Kérdésemet elküldtem Magyarország összes Mazda márkaképviseletének (19 darab). Három féle választ kaptam:
1. az utolsó számjegyek alapján második generációs (650001-től kezdődően)
2. nem tudják értelmezni a számot, feltehetően hibás
3. nem tudják értelmezni a számot, feltehetően első generációs

Az alvázszám biztos, hogy jó, így a második lehetőséget kizárhatjuk. A fennmaradt kettő pedig ellentmond egymásnak. Tudna nekem segíteni ebben?

Előre is köszönöm a válaszát,

tisztelettel,
István

Tisztelt Uram!

Gyors kutakodás után az a véleményem, hogy tényleg nem jó az alvázszám. Ha tud küldeni egy fotót az autóba beütött alvázszámról és/vagy a típustábláról, megpróbáljuk kideríteni, hol lehet a hiba.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hidrós vagy nekem kell állítanom a szelephézagokat?

2012. október 3., 14:00 Módosítva: 2012-10-03 14:00:54
0

Ford fusion 1,4,motorja 16 szelepes,2003 decemberi.Motor kódja FXJB,durotec.A szelepek csörögnek.Kérem sziveskedjenek megírni,hogy ez a motor hidrotőkés,vagy kell-e állíttatnom a szelephézagot?

Tisztelettel
József.

Kedves József!

Ennél a motornál nem hidrotőkék, hanem hézagolólapkák biztosítják a megfelelő hézagot. A szervízelőírás szerint 160.000 km vagy 8 év után kell ellenőrizni, és szükség esetén beállítani.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fiat Tipo szelephézag

2012. szeptember 16., 14:57 Módosítva: 2012-09-16 14:57:08
1
Tisztelt Autódoktor!
Fiat Tipo 1.7 D 1991-es évjáratú autónál az érdekelne, hogy a kocsi hidrotőkés, vagy szelepemelős.
 
Ha az utóbbi akkor szeretném tudni a szelephézag értékeket.


Üdv:Gábor
 
 

Kedves Gábor!

Az autó hideg szelephézaga 0.30 ± 0.05 mm a szívószelepekenél, 0.35 ± 0.05 mm a kipufogószelepeknél.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nagy gázra villog a P-lámpa, baj?

2012. szeptember 11., 13:44 Módosítva: 2012-09-11 13:44:08
2

Tisztelt Autódoki!

Van egy 2000-es évjáratú 1.3 Suzuki Swift GLS-em, és olyan fura jelenséggel fordulok önhöz, amivel nem tudok mit kezdeni. A problémám az, ha álló helyzetből nagy gázzal indulok el, és felpörög a motor legalább 2500-ig és váltanék egy pillanatra kigyullad a P lámpa. Olyan, mintha váltás közben behúznám a kéziféket.

Az olajlámpa nem világít. Ellenőriztem az olajszintet, megfelelő volt. Egyébként az autó megfelelően működik, autópályán 6 literes átlagfogyasztással. Gondoltam megkérdezem öntől mi lehet a probléma oka, illetve, hogy lehet e ez valami későbbi nagyobb probléma előjele.

Várom válaszát

Üdvözlettel:

Csaba

Köszönettel:

Kedves Csaba!

Nem kell nagyon megijedni, valószínűleg nincs nagy gond. A kézifék kontroll-lámpája egyben a fékfolyadék fogyását is jelzi. Ha a szint leesik, a sapkába épített szintjelző bekapcsolja a figyelmeztető lámpát. Ez normális esetben a fékbetét kopása miatt is megtörténhet, hiszen a vékonyabb fékbetétek miatt nagyobbat mozdul a dugattyú, így több fékfolyadék fér a munkahengerbe, ettől valamivel alacsonyabb lesz a szint.

Az ön esetében valószínűleg az történik, hogy a szintjelző a kapcsolás határán áll, és a nagyobb gyorsításkor jelentkező bólintáskor az elmozduló folyadékszint bekapcsolja a lámpát. Aggódni tehát nem kell, a hiányzó folyadékot pótolja (DOT4 minősítésűvel), ezzel elvileg megoldódik a probléma. Ha mégsem, akkor gondolhat arra, hogy a fékfolyadék valahol szökik, jöhet a nedves nyomok keresgélése.

Zárójelben jegyzem meg, hogy a teljes fékfolyadék cseréjét illik megejteni kétévente a forráspont csökkenésének veszélye miatt. Ha tehát önnek az elmúlt két évben nem volt cserélve, érdemes inkább ebben gondolkodni.

Üdvözlettel: Autódoktor

Swift kerékcsapágy

2012. szeptember 4., 17:33 Módosítva: 2012-09-04 17:33:50
1

Tisztelt Autódoktor!

Kérdésem a következő lenne:

Van egy 1998-s Suzuki Swiftem, melyen kb. 3 hónapja cseréltünk mindkét oldalt hátsó kerékcsapágyat. A jobb oldalit kb. 3 hétre a balt 2 hónapra rá ismételten cserélni kellett. Most megint a bal adja a jellegzetes surrogó hangot.

Mi "eheti" ennyire a csapágyakat? A szerelők nem találtak más hibát.

Köszönettel.



Kedves Érdeklődő!

Bár a hátsó kerékcsapágyak hibája elég jellemző a régi Swiftekre, ennyire nem lehet rossz a helyzet.

Ha ilyen hamar újra jelentkezik a probléma, érdemes arra gyanakodni, hogy a beépített csapágyak voltak rossz minőségűek, vagy a szerelő nem szakszerűen végezte a cserét.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Kell légtömegmérő és lambdaszonda?

2012. szeptember 4., 17:33 Módosítva: 2012-09-04 17:33:31
1
 
Tisztelt Autódoktor!

A légtömegmérő illetve a lambda-szonda hiánya okozhat problémákat a motornak, esetemben egy Volvo 480 1.7turbo motorjának?

Köszönettel:Péter
  
 


Kedves Péter!

Önnek okozhat problémákat.

A légmennyiség-mérő által adott jel elsődleges fontosságú a motorvezérlőnek, ez alapján dől el a befecskendezendő üzemanyag mennyisége. Minden más szenzor jele már csak korrekciós tényező.

A lambdaszonda jele másodlagos információ, de jelentősen befolyásolja az üzemanyag-befecskendezést.

Előbbi hiánya abszolút lehetetlenné teszi a közlekedést, utóbbié pedig komoly túlfogyasztással, erővesztéssel, egyenetlen járással, torpanással és egyéb borzalmakkal járhat.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Opel Meriva szervó szívat

2012. augusztus 28., 16:13 Módosítva: 2012-08-28 16:13:47
2
Kedves Autódoktor!

Tegnap éjjel megtankoltam egy INA kuton a horvát autópályán. Elindultam a kútról, és kb 3-5 méter után elkezdett világítani az ESP visszajelző, és a kormány annyira elnehezült, hogy az volt az érzésem, mintha a szervo ellen kellene dolgoznom. Megálltam, leállítottam a motort, majd indítottam, és a hiba nyom nélkül eltűnt.

Mi okozhatta ezt egy 2003-as gyártású, 1.7 cdti Meriván? Számíthatok arra, hogy ismét felbukkan? Még Horvátországban vagyunk, valahogy haza kéne jönni vele.

Előre is köszi!

Barnabás

Kedves Barnabás!

EPS lesz az, nem ESP.

Elektromos szervós a dög, és bizony a helyzet komoly, Béni fogoly.

Hivatalos megoldásként kormányoszlop-cserére számíthatsz, kevésbé márkaszervizes módon meg el kell battyogni egy kormányszervókkal foglalkozó műhelybe. Jól megdiagnosztikázzák, és jó eséllyel cserélnek egy egyébként elvileg külön nem kapható szenzort.

A Vauxhallnál egyébként volt a típusra visszahívás, épp ilyen problémák miatt. Az Opeleknél is gyakran jelentkezik ilyesmi, ők visszahívás nélkül, garanciaidőn belül térítésmentesen javítják. Német fórumok szerint akku-problémára reagálhat így az elektromos szervó vezérlője, de egy dízel Merivánál ez valószínűleg hamarabb észrevehető a nehezebb indításról.

Nem mellékesen az épített raliautókban gyakran használják ezt a kormányoszlopot, így ilyen körökben valószínűleg talál majd olyan szakembert, aki beleásta magát a területbe, és javítani tudja majd a vezérlőt, ha szükséges.

A biztonságos hazatéréshez azt javaslom, hogy keresse meg az EPS biztosítékát, és húzza ki. Jóval veszélytelenebb szervó nélkül, nagyjából állandó kormányerővel óvatosan hazajönni, mint szervóval, ami esetleg egy manőver közben úgy dönt, hogy nem segít.

Üdv:

doki

Klíma utólag Suzukiba

2012. július 13., 15:55 Módosítva: 2012-07-13 15:55:48
0


Tisztelt Autódoktor!


Van egy 7 éves 1,3 benzines Ignisem amiben nincs gyári klíma. Érdemes-e utólag belerakatni? Szerelés,megbízhatóság  szempontjából érdekelne.

Tudom,hogy az értékét nemigen növeli - nem is akarom még pár évig eladni.

Köszönet.


Kedves Érdeklődő!

Utólag gond nélkül beszerelhető a klíma, megfelelően végzett munka mellett nem lesz vele több probléma, mint a gyárival (ami egyébként a legtöbb esetben nem is annyira gyári, a jelentős részüket márkaszervizek szerelték be a gyári készletet).

A nehéz a beszerzés lesz. A gyári szett elég riasztó áron van, ha egyáltalán még kapható. A bontott szettel pedig általában az a probléma, hogy néhány fontos apróság mindig az autóban marad.

Az utángyártott klímaszett viszont jó döntés lehet, a neves gyártók általában a gyárival megegyező kialakítással dolgoznak, hiszen gyakran maguk is gyári beszállítók.

Megoldható tehát, és ha a beszerelésen már túl lesz, nem is lesz probléma - csak addig el kell jutni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Citroen BX hátsó csapágyat cserélnék

2012. július 13., 15:54 Módosítva: 2012-07-13 15:54:28
0


Tisztelt Autódoktor!

Citroen Bx-ben szeretnék hátsó kerékcsapágyat cserélni.1987.1.4 benzin.

A kérdésem, lehet-e külön csapágyat cserélni, vagy csak aggyal együtt.

Köszönöm


Kedves Érdeklődő!


A csapágy külső gyűrűje a kerékagy, így sajnos csak azzal együtt cserélhető.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Avensis hengerfejtömítése átég

2012. július 13., 15:54 Módosítva: 2012-07-13 15:54:07
0

Tisztelt Uram!

6 éves Toyota Avensis-nek már több alkalommal kiéget a hengerfej tömítés hűtőköri része. Nem tudjuk miért?

Válaszát köszönöm!


Tisztelt Érdeklődő!

Ennyire kevés információból nehéz tippelni.

Általánosságban azért válaszolok:

- rossz minőségű hengerfejtömítés;
- nem cserélték a hengerfejcsavarokat (mivel ezek az első beépítéskor megnyúlnak, nem szabad ismét felhasználni őket);
- nem tartották be a meghúzásra előírt nyomaték- és szögértékeket;
- vetemedett a hengerfej, esetleg a blokk felülete, és nem volt megfelelő a gépmunka, esetleg el sem végezték;
- nem volt megfelelően pozicionálva a tömítés;

Ennyi ötletem van a körülmények és az autó pontos típusának ismerete nélkül.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Passat dízel leállításkor remeg

2012. július 12., 13:41 Módosítva: 2012-07-12 13:41:32
1

Kedves Autódoktor!

Nemrég vásároltam egy 98-as 19TDI 110 LE Passatot Németországból. 300e km van benne. Minden csere megtörtént benne, komplett vezérlés az összes görgőkkel,olaj, szűrők, és teljes kuplung csere kettős tömegűvel együtt. Az lenne a kérdésem, hogy mikor a motort leállítom erőssen beremeg az autó meg egy kis csattogást is hallok a motortérből ez egyszerre történik a leállításkor,meg tolatáskor is eléggé beremeg az autó.

Ön szerint lehetséges,hogy motortartó,illetve váltó tartó bakok lehetnek? Ezelőtt egy 19PDTDI 2002-ES Passatom volt az nem csinálta ezeket a beremegéseket. Lehetséges, hogy mivel ez sima TDI, ezért remeg be jobban leállításkor? Vagy lehet, hogy még az eredeti tartóbakok vannak az autóban? Mert elég sok minden még a gyári alkatrész volt benne amit cseréltem.

Tehát lehet-e tartóbak probléma?

Előre is köszönöm.

Jani.

Kedves Jani!

Ha nem írta volna a kettős tömegű lendkerék cseréjét, arra tippeltem volna elsősorban, de ha feltételezzük, hogy a csere rendben megtörtént, nagy valószínűséggel kizárhatjuk.

A motortartó bakok azonban simán lehetnek felelősek a jelenségért - ha ezek elöregedtek, a komplett hajtómű imbolyog a motortérben, és ez indításnál, leálíltásnál, tolatásnál, de még komolyabb terhelésváltásnál is ilyen módon jelentkezik.

Két ellenőrzést javaslok (nagyon óvatosan elvégezve!), ami alapján közelebb juthat a megoldáshoz. Ha alacsonyabb fokozatban (kettes, esetleg hármas) többszöri nagyobb  gázadásra-gázelvételre is hasonlót tapasztal, illetve ha felnyitott géptetővel, behúzott kézifékkel, a kuplungot finoman ráengedve a motor és a váltó jól láthatóan elmozdul, már készítheti is a pénztárcát a motortartó bakok megvásárlására.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Sípol a Suzuki

2012. július 10., 11:26 Módosítva: 2012-07-10 11:26:06
0

Kedves doktor!

Suzuki Swift 1,3 glx '99 es ről lenne szó.

Nem tudom miért, de ha egy idő után nagyobb sebességgel 70km/h fölött megyek és ballra fordítom akár hangyányit is a kormányt, a kerékjárat felől sípoló hang hallható!

Miért lehet Ön szerint ez?

Köszönettel: Márton


Kedves Márton!

Természetesen több oka lehet.

Én első olvasatra vagy valamelyik kerékcsapágy hibájára gondolok - és lehet hátsó is, a Swiftek furcsa tulajdonsága, hogy a búgó hátsó csapágy hangja menet közben gyakran elölről hallatszik -, vagy szimplán arra, hogy a fékbetét kopott. Ezekben az autókban akusztikus kopásjelző van, egy egyszerű hajlított fémlemez, ami kopott fékbetétnél hozzáér a tárcsához, és elég idegesítő hangot ad.

Ha fékezés közben egyenesen haladva is hallatszik a hang, a betétre gondoljon. Ha ilyenkor nem változik semmi, a csapágy valószínűbb.

Üdvözlettel: Autódoktor

Yaris vezérműlánc

2012. július 9., 14:38 Módosítva: 2012-07-09 14:38:08
0

Tisztelt AutóDoki!

Toyota Yaris ZS, 2001, ha jól tudom vezérműlánccal hajtott.

Milyen idő- vagy kilométerenként kell cserélni a készletet?

Köszönettel, Dani


Kedves Dani!

A gyár nem ír elő csereperiódust a vezérműláncra.

A gyakorlatban ez azt szokta jelenteni, hogy amikor a láncnak megjelenik a nyúlást, kopást jelző jellegzetes csörgő hangja, akkor illik cserélni.

Persze ez nem feltétlen célravezető, ahogyan nemrég írtuk is , bizonyos motoroknál ezt nem érdemes megvárni. A Toyotánál ez talán ennyire nem jellemző probléma, de úgy 150.000 km felett már érdemes betervezni a cserét - csak a biztonság kedvéért.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Melyik csapágy zúg?

2012. július 9., 14:37 Módosítva: 2012-07-09 14:37:25
1

Tisztelt Autódoktor!

Egyedülálló anya vagyok, nem értek az autókhoz. Van egy Suzuki Wagon-R-em, és nemrégen egy ismerős utazott velem, aki kiszállás után szólt, hogy nagyon zúg valamelyik kerékcsapágy.

Hogyan tudnám megállapítani, hogy melyik?

Köszönettel:

Ildikó

Kedves Ildikó!

Nem teljesen világos, miért akarja saját maga beazonosítani a hibás csapágyat. Gondolom, cserélni nem ön, hanem szerelő fogja, ő pedig valószínűleg egyedül is megtalálja.

Azért elmondom, bár ezt írásban elég nehéz. Egyesével fel kell emelni a kerekeket, és megforgatni. Egészséges csapágy esetén legfeljebb a fék súrlódó hangját fogja hallani, kopott csapágy esetén pedig némi morgást. Ettől még biztosabb megoldás, ha a felemelt kereket oldalirányban és fel-le megmozgatja. Amelyik keréknél itt lógást tapasztal, az lesz a hunyó.

Üdv:

Autódoktor

Pörög, de nem húz

2012. július 4., 09:47 Módosítva: 2012-07-04 09:47:23
0

Tisztelt Autódoktor!

Daewoo Kalosom van. Sebességváltás után gázadáskor felpörög a motor 3-3500 -as fordulatra anélkül hogy érezhetően gyorsulna, majd visszaesik a fordulatszám kb. 2000-re és innen rendben gyorsul. Ezt minden sebességfokozatban "eljátssza.

Mi lehet a probléma?

Kedves Érdeklődő!

Csúszik a kuplung. Ez lehet a tárcsa normális kopása vagy olajszennyeződés miatt. Ha minden esetben jelentkezik a probléma, az előbbire kell gondolni, ha nem, az utóbbira.

Üdv:

Autódoktor

Hangos Cordoba

2012. július 2., 15:49 Módosítva: 2012-07-02 15:49:13
0
Jónapot.

A következö hibában kérném a segítségét. Van egy Seat Cordobàm, 1.6, 99-es. Gàzadáskor nagyon hangos az autó. A hátsó kipufogódobot és a középsőt  kicserélték, de igy se szűnt meg a zaj. Olyan a hangja, mintha lyukas lenne a kipufogó. Nagyon hangos. A legrosszabb hogy a kipufogógáz menet közben bejön az autóba.

Esetleg "tűzkarikát " vagy tömítést kellene cserélni? Talán megoldódna. Vagy mi lehet a gond?

Köszönettel.


Kedves Érdeklődő!

Tipikus kétemberes feladat lesz ez. Egyikük járó motornál fogja be a kipufogócsövet egy összehajtogatott ronggyal - semmiképpen sem simán kézzel, mert lesz nagy sziszegés, kiabálás, Autódoktor édesanyjának emlegetése.

Másikuk eközben térdelve, hasalva, guggolva - az autó és az illető hasmagasságától függően - kémleljen be az autó alá. Látható és hallható jele lesz annak, hol fúj ki a kipufogó - nyilván ezen a környéken kell vizsgálódni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

A méret számít?

2012. július 2., 15:36 Módosítva: 2012-07-02 15:36:37
0

Kedves doktor!

Szeretném megtudni, hogy VW Golf 3, 92 évjáratú 5 ajtós (ABD motor) autómba a csomagtartó ajtóhoz milyen méretű gázrugó való?

A neten találtam két fajtát, 500 v 502 hosszút .


Kedves!

Én azt találtam, hogy 500 mm hosszú lesz a megfelelő, de nem hiszem, hogy az 502 mm hosszúval bármi gond lenne. Az a két milliméter - ha egyébként a két vég és a kinyomó erő stimmel - nem jelent érdemi különbséget.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Elveszett a kerékőr kulcsa

2012. július 2., 15:35 Módosítva: 2012-07-02 15:35:50
2

Üdv.

Elvesztettem a kerékőr-anya kulcsát.

Hogyan lehet leszedni az anyákat?

Köszi

Kedves!

Nem szívesen adok tippet ilyesmire, ezért csak így négyszemközt osztom meg, hogy az én autómról a kerékőrre kalapáccsal rávert 16mm-es gyertyakulccsal vették le a kerékőrt.

Üdv:

Autódoktor

Mi a hézag?

2012. július 2., 15:34 Módosítva: 2012-07-02 15:34:56
0
Tisztelt Autódoktor!

Adott egy Alfa Romeo 166 2.0 v6 turbó motor (motorkód:AR34102), aminek alapjáraton van egy finom ciripelő hangja.

Meglátásom és mások véleményei is ugyanaz, "eltekeredtek" a kipufogószelepek és szeretném megtudni a szelephézag értékeket.

Már kérdeztem több szakszervizt, autógurut és hozzáértő egyéneket, hogy árulják el nekem az adott motornak a szelephézag értékeit. Sajnos ahány szerviz és "Guru", annyi érték.

Kérlek, ha tudsz ebben segíteni azt nagyon megköszönném.

Tisztelettel: K. István


Kedves István!

Az én adataim szerint az autó hideg szelephézaga 0.275-0.300 mm a szívó, és 0.475-0.500 a kipufogó oldalon.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Zúg a benzinpumpa a Suzukimban

2012. június 13., 10:29 Módosítva: 2012-07-17 13:01:54
1

Tisztelt Autódoktor!

2002-es évjáratú Suzuki WagonR+ gépkocsim van, 94 ezer kilóméterrel.

Pár napja észleltem, csendes környezetben, hogy valami búgó hang hallatszik az üzemanyag tartályból. Gondolom, hogy az üzemanyag szivattyú lehet. A kérdésem az lenne, hogy okozhat e komolyabb problémát, hogy kicsit hangosabban dolgozik a szivattyú, a kocsi kifogástalanul üzemel, könnyen indul, menetteljesitménye is kifogástalan.

Megtisztelö válaszát elöre is köszönöm.

Tisztelettel:

Csaba

Kedves Csaba!

Gyakran előfordul az ilyesmi a Wagon-R-ek esetében, mint ahogyan az Igniseknél és a 2006 utáni Swifteknél is. A jótállás keretén belül cserélte is a gyár a pumpákat, ám a tapasztalat azt mutatja, hogy a hiba csak a hangban jelenik meg, más problémát nem okoz.

Ha együtt tud élni a zajjal, és nem akar saját zsebből pénzt költeni erre, azt javaslom, autózzon tovább nyugodtan.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Kell olajozni a légszűrőt?

2012. június 5., 10:47 Módosítva: 2012-06-05 10:47:35
18

Kedves doktor!

2007 Suzuki Swiftben feltétlenül kell sportszűrőt olajozni? Mert egyik ismerősömnek eltömődött tőle a légtömegmérője.

Köszönettel.

Kedves Érdeklődő!

Nem.

Sőt, beépíteni sem.

A direktszűrő olajzás nélkül olyan, mintha ott sem lenne, a nagyobb sasokon, gólyákon kívül szinte mindent átereszt. Az erre alkalmas légszűrőolajakkal, megfelelő módon, és mennyiségben, rövid időközönként kezelve viszont egész jól szűr.

Persze, önmagában semmi értelme azon kívül, hogy a géptetőt felnyitva jól látszik, hogy ez egy erős, komoly gép.

Az ismerős légmennyiségmérője valószínűleg nem a megfelelő minőségű, vagy túl nagy mennyiségű olaj használata miatt tömődött el. Ha ezt a hibát ön igyekszik elkerülni, használjon direktszűrőt, és olajozza bátran!

Üdvözlettel:

Autódoktor

Levettem a sarukat járó motornál

2012. június 3., 11:39 Módosítva: 2012-06-03 11:39:12
10

Kedves Autódoktor!

Régóta halogattam az akkumulátor cseréjét (1.4 benzines Astrám van), de már egyáltalán nem indult. A szomszédtól kölcsönkértem az ő akkumulátorát, amit egy hónapja vett. Beindítottuk az autómat, aztán visszaraktuk a saját akkuját, és azzal mentem dolgozni, de azóta világít a töltéslámpám, és azóta a betolás is nehezebben megy.

Nem tudom, mi lehet a probléma, és már nem is vagyok biztos abban, hogy az akku a hibás.

Van ötlete?

Köszönettel:
Lajos


Kedves Lajos!

Azt kell mondjam, nem volt jó ötlet járó motornál kiszerelni az akkumulátort. Ez gyakorlatilag az összes generátoros autónál tilos. Ilyenkor az áramforrás a generátor, az akku pedig szimpla fogyasztóként, azaz elektromos terhelésként viselkedik.

Ha a sarukat leveszi, a rendszerből hirtelen eltűnik egy, a többi fogyasztóhoz képest meglehetősen nagy terhelés, így a feszültség egy pillanatra igen magasra ugrik - akár 20-22V fölé is. Ekkor nagy a valószínűsége, hogy az egyenirányító híd diódái átégnek, ami nyilván rendesen odatesz a töltőrendszer egészségének, és a leendő új akkut is igen gyorsan tönkreteszi.

Azt javaslom tehát, hogy további kísérletezések helyett ellenőrizze, ellenőriztesse a generátor megfelelő működését, hiba esetén javítsák ki - valószínűleg cserélni kell majd a diódahidat.

Ha ez megtörtént, jöhet az új akku, és számíthat majd a biztos indításra.

Üdv:

Autódoktor