54 lóerős Fabiám 180-nal megy. Lehetséges?

2010.07.22. 15:26 - Autódoktor

2005-ös, 54 lóerős Fabiám van, a végsebessége könyv szerint 155 körül alakul, gyári gumikkal. Nekem eggyel nagyobb felnire (15) van felrakva 195/45-ös gumi. Így a végsebessége 180 körül jár mérésem alapján. Lehet hogy nagyobb teljesítménnyel rendelkezik? Mi lehet ennek az oka?

Előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Ha eltekintünk attól az egyébként nem teljesen valószínűtlen esettől, hogy az ön autójának összeszerelésekor a motoros kolléga véletlen rossz polcra nyúlt, akkor feltételeznünk kell, hogy az ön mérésénél hibázott valami.

Ez az 54LE-s, 1.2 motor szinte teljesen biztosan nem megy 180 km/h-t.

Az eltérés adódhat a sebességmérő pontatlanságából - ez az érvényben lévő műszaki előírások szerint max. 10%-ot tévedhet, de kizárólag felfelé. Ezt a gyártók - véletlen, vagy szándékosan - ki is szokták használni, hiszen milyen boldog ügyfél az, aki azt látja, hogy az autó többet nyújt, mint amire számított. Bár saját tapasztalataim szerint nagyobb sebességnél a tévedés több is lehet, mint 10%, azért az ön autójánál ezt ne feltételezzük.

A nem gyári gumiméret is torzít a mért sebességen, kicsit több, mint három százalékot. 155*1,1*1,03 - ez máris 175 km/h.

Ha mégis teljesen biztos abban, hogy a mérés korrekt és pontos volt, és nem is egy komolyabb lejtő aljában mérte ezt a sebességet, érdemes körbekérdezni a családban, barátok között, nem kapott-e ajándékba valakitől titokban egy alapos csiptuningot...

Üdvözlettel:
Autódoktor

Üresbe tegyem, ha lámpánál állok?

2010.07.21. 17:12 - Autódoktor

Tiszteletem!

Huyndai Atos 2000-es évjáratú autóm vam, 1 literes motorral. Évek óta ha a lámpánál vagy rövidebb ideig állok, mindig üresbe teszem a váltót. Azt olvastam az egyik kérdésre válaszolva, hogy ez káros a váltónak.

Miért?

Zoltán

Kedves Zoltán!

Valószínűleg félreértett valamit. A lámpánál állva feltétlenül az a hasznosabb megoldás, ha üresben áll. Az ön által olvasott tanács valószínűleg arról szólt, hogy praktikusabb, kímélőbb és takarékosabb valamelyik sebességfokozatba kapcsolva, motorfékkel gurulni a lámpa felé, nem pedig az üzemi féket használva.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Beragadó fék egy Taunusban

2010.07.20. 14:26 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Még egyszer megkérdezem, hátha most átmegy. Tudom, régi autó, így csak elvi kérdésem lenne. Egy Ford Taunusnál jött elő a következő hibajelenség (kétkörös, vákuumos rásegítő nélküli, elöl tárcsás, hátul dobos fékrendszer): a hátsó kerékfékek a fékpedál üzemi lenyomása, majd elengedése után befognak. A főfékhenger fenékszelepe lenne a hibás, mivel úgy tűnik, hogy nyomás alatt tartja a hátsó kört és nem engedi vissza a fékolajtartályba az olajat. Az első kör hiba nélkül működik. Mi lehet a baj? Cseréljek komplett főfékhengert, vagy csak felújítókészlet kell bele? (Nem egyszerű szerezni, de van cucc hozzá.)

Köszönöm a választ.

Kedves Érdeklődő!

A fenékszelep meghibásodása is okozhat ilyen hibát, ám sokszor a helyzet ennél egyszerűbb: a fékpedál holtjátékát ellenőrizze először, elképzelhető, hogy nem ereszti vissza teljesen a dugattyút.

Ha mégis a főfékhenger a ludas, a javítókészletet csak gyors, ideiglenes megoldásként javaslom, vagy ha a főfékhenger kompletten már nem beszerezhető, esetleg extrém drága. Ezek az utólagos karmantyúk ugyanis a tapasztalatok szerint nem túl hosszú életűek.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Árt az automata váltónak az üresben gurulás?

2010.07.20. 14:25 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Kérem, segítsen tisztán látnom abban a kérdésben, hogy károsítja-e az automata váltó bármely elemét, ha kb. egy percnél hosszabb várakozásnál vagy hosszabb kigurulásnál rendszeresen D-ből N-be rakom a váltót? (persze járó motor mellett).

Tenném ezt azért, hogy ne kelljen az álló autóban folyamatosan fékeznem, illetve, ahogy látom, álló helyzetben kb. 30%-kal kevesebb gázolajat fogyaszt az autó N-ben, mint D-ben. Próbáltam utánanézni a kérdésnek, de a kereskedés szerint nyugodtan várakozzak vagy guruljak N-ben, bizonyos automata váltóval foglalkozó honlapok közül viszont van, amely nem tanácsolja a használat ilyen formáját.

A konkrét kérdés egy 2010-es Ford Mondeóval kapcsolatban merült fel.

Válaszát várva,
Dom István

Kedves István!

Az N, azaz üres fokozatot bátran használja, ezért van. Álló helyzetben semmiféle hátránya nincs. Az üresben gurulás általánosan elfogadott szabálya, hogy csak kis sebességnél, rövid távon szabad. A klasszikus automata váltók kenése ugyanis a főtengely fordulatszámától függ, így egy hosszú lejtőn nagyobb sebességgel üresben gurulva olajzási elégtelenség léphet fel.

Üdvözlettel:
Autódoktor

A krómspré jó foncsorozni?

2010.07.20. 14:23 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Érdeklődnék, hogy az 1994-es Peugeot 306-osomon meglehetősen rosszak a fényszórók. Sajnos nem találtam szakembert a fényszórók újrafoncsorozásához, de egy festékboltban az eladó ajánlott egy krómsprét, amivel szerinte hasonló eredményt lehet elérni. Érdekelne, hogy a sprével, amely kb. 100 Celsius-fokot bír ki, javítható-e a fényszóró? Érdemes otthon kísérletezni a fényszóró szétszedésével? Későbbi párásodásra gondolok pl. Válaszát előre is köszönöm!

Krisztián

Kedves Krisztián!

Gyors kereséssel 6500 Ft magasságában találtam fényszórót ehhez az autóhoz. Úgy gondolom, ennek fényében nem érdemes kísérletezni, mert a krómspré erre nem alkalmas, a szétszedett fényszóró pedig szinte biztosan be fog ázni.

Azt javaslom, vásároljon két új fényszórót, ez sokkal biztosabb megoldás.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Olajnyomás probléma csere után

2010.07.15. 11:52 - Autódoktor

Üdvözlöm,

van egy VW Golf III 1.6 benzines, ’95-ös autóm.

Nemrég volt olajcsere, olajszint a maxon van. Mikor üzemmeleg a motor, kb. 10 km után üresben villog az olajnyomás-visszajelző. Ha ilyenkor kb. 800–900-ig pörgetem a motort, akkor elalszik. (Bár szerintem alapjáratnak az a 700 üzemmelegen kevés.)

Így első hallásra mi lehet a gond? Lehet nagyobb baja, ha így járok vele következő olajcseréig?

Köszönöm!

Kedves Zoltán!

Bár nem sok konkrétumot írt a felhasznált olajról, de gyanítom, a megfelelő minőségű és viszkozitású került bele. Ha így van, bátran gyanakodhat az olajnyomáslámpa kapcsolójára, elég gyakran meghibásodnak a benzines VW-motorokban.

Nem egy vaskos tétel, és gyorsan cserélhető.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Ugrál a benzinszintmérő

2010.07.15. 11:51 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Nekem egy Fiat Tipóm van, melyben elkezdett menet közben ugrálni a benzinszintmérőm. Tudna segíteni, mi lehet az oka ennek?

Köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Az üzemanyagszintjelző romolhatott el, esetleg a műszer, vagy a kettő között valami kontakthiba lépett fel. Az teljesen bizonyos, hogy nem az üzemanyag valós szintje ugrál fel-le ilyen gyorsan.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kattog, de mi?

2010.07.14. 14:13 - Autódoktor

Mazda 323F (1993-as, szervós) autóm kattog mozgás közben, ha teljesen vagy majdnem teljesen balra tekerem a kormányt. Jobbra nem.

Válaszod köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Nem teljesen tiszta előttem, milyen kattogásról van szó. Ha a sebességgel arányos a hang gyakorisága, akkor nagy valószínűséggel a féltengelycsukló haldoklik. Ez könnyen ellenőrizhető az adott oldali kerék felemelésével és forgásirányú mozgatásával.

Ha a hang a kormánykerék tekerésével jelentkezik, akkor a toronycsapágy lehet a ludas. Ilyenkor az autót szintén fel kell emelni, kikötni a külső kormánygömbfejet, és a futóművet a kormányzás irányában megtekergetni. A rossz toronycsapágy ilyenkor jellegzetes nyöszörgő, ropogó hangot ad.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Cseréljem a hatéves vezérműszíjat?

2010.07.14. 14:10 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2003-as, 1,2-es, benzines, 16 szelepes, 45 000 km-t futott (biztos, hogy ennyit, első tulajdonos vagyok) G Astrám vezérműszíjának cseréjét ajánlotta a szerelőm. Kérdésem, hogy valóban öregszik-e annyit az idő múltával a vezérműszíj, hogy így tényleg javasolt-e a csere?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

A hétéves vezérműszíj bizony elég öreg, a legtöbb gyártó ilyenkor már előírja a cserét. A szíj anyaga ugyanis nem csupán a munkában fárad meg, hanem az állásban is.

A pontos szervizintervallumot, beleértve a futásteljesítmény és az eltelt idő szerinti előírást is, a szervizkönyv ide vonatkozó része tudná megmondani, ám gyanítom, az ön könyvében az ön autójára vonatkoztatva nem fog ilyet találni.

Ez a motor ugyanis láncos vezérlést kapott, így egyetlen árva vezérműszíj-cafatka sincs benne. Így aztán mosolyogjon derűsen a szerelőre, és teljes magabiztossággal utasítsa vissza a vezérműszíj cseréjét!

Megjegyzem, a szerelő nem feltétlen rosszhiszeműen javasolta a szíjcserét, számtalan szíjas motor létezik ugyanis az Astra G-ben, amelyeknél ilyen idősen erősen javasolt a csere.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Xenonról vissza

2010.07.14. 14:07 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Az autóm tompított világításával a vásárlás óta nem voltam kibékülve, ugyanis szerintem nagyon gyenge. A szervizben javasolták, hogy szereltessek be xenonszettet. Ezt megtettem, majd 2 hete egy KPM-ellenőrzéskor közölték, hogy ez szabályellenes. Sajnos csak most néztem utána, és úgy tűnik, hogy igazuk van! Kérdésem valójában az, hogy milyen izzót vegyek, amely azért többet tud, mint az, amellyel forgalomba helyezték az autót.

Válaszát előre is köszönöm: Endike9!

Kedves Érdeklődő!

Sajnos az utólagosan beépített xenonszett valóban nem legális megoldás, bármilyen csábító is.

Ha a tompítottal elégedetlen, nem sok mindent tudok javasolni. Az európai előírások elég szigorúak, szinte minden autóban úgy érzi az ember, hogy valami nincs rendben a világítással.

Első körben azt javaslom, ellenőriztesse a fényszórók beállítását, illetve azt, nincs-e letekerve a magasságszabályzó. Ha ezek rendben vannak, vizsgálja meg, nem poros-e a foncsor, nem sérültek-e meg az üvegek.

Egy gyors multiméteres méréssel vizsgálják meg a fényszórókhoz érkező feszültséget is, a kontakthibák komoly fényerőcsökkenést eredményeznek – bár, ha ez egy Corolla, akkor ez a hiba nem túl valószínű.

Ha minden rendben, és még mindig elégedetlen, kísérletezhet neves gyártók növelt fényerejű izzóival, ám csodát ne várjon. A +25%, +30%, +60%-os fénykibocsátással reklámozott izzók használatakor az emberi szem közel sem fog ekkora javulást észlelni.

Attól viszont óva intem, hogy 100/80-as, 130/100-as izzókat használjon, ezek nagyon gyorsan tönkretehetik a lámpákat, a kapcsolókat, vezetékeket.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fabiát etanollal?

2010.07.13. 10:28 - Autódoktor

Fabia 1.2 12v 64 LE-s, használhatom-e bioetanollal és milyen arányban? Befolyásolja-e a zöldkártya értékét? Kíván-e a használata más olajat?

Kedves Érdeklődő!

– Igen, 1:1 arányban komolyabb módosítás nélkül is. 
– Kevéssé, valószínűleg jó irányba. 
– Nem.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Három kérdés egy öreg Skodáról

2010.07.11. 08:23 - Autódoktor

Skoda 120l, 1985

1. kérdés: a motor üzemel, sebességbe rakás után nem indul az autó/egyik sebességi fokozatban sem indul a kocsi. Mi lehet a hiba?

2. kérdés: hengerfejleszerelésnél mire kell vigyázni? (pl. vezérlés)

3. kérdés: a motor bal oldalán az olajfolyásnak mi lehet az oka?

Kedves Érdeklődő!

Az, hogy sebességben nem indul az autó, üresben meg igen, jellegzetes Skoda-tréfa. Valószínűleg nincs a helyén a karosszériát a motorral összekötő testkábel. Ha jól rémlik, a motortartó gerendán lévő bal oldali gumibaknál van a gyári helye. Ha ez elvész, vagy megsérül, a váltórudazaton keresztül tud testelődni a motor, de csak bizonyos helyzetekben. Sürgős javítást igényel, rossz esetben ugyanis a gázbovdenen keresztül is létrejöhet a testkapcsolat, az viszont nagy valószínűséggel füstölésbe torkollik majd.

A hengerfej leszerelésénél bizony sok mindenre kell figyelni, de még többre a felszerelésnél. Elsősorban persze arra, hogy minden a helyére kerüljön, beleértve a vezérlést is, valamint arra, hogy a hengerfejcsavarokat a megfelelő nyomatékkal és fokozatokkal húzzuk le. Az új hengerfejtömítés csak így fog tartósan és korrektül tömíteni.

Az olajfolyás forrását könnyen fel lehet deríteni egy blokktisztító folyadékos kezelés és gőzborotvázás utáni 10–20 kilométeres próba után.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem tudok tankolni

2010.07.10. 10:01 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A kérdésem az volna, hogy az 1996-os Carisma 1.8i autómnál a tankolásnál a töltőpisztoly azonnal lekattan, és csak cseppenként tudom, nagyon kis fokozaton tankolni.

Hiába forgatom, húzom kicsit ki, olyan, mintha felhabosodna a benzin, egészen a töltőnyílásig és azonnal lekattintja a pisztolyt. Mintha a kifelé áramló levegőbe „beleakadna" a benzin és nem folyik le.

Tudtommal a benzintartály és az egész rendszer zárt, tehát nem lehet, hogy valamiféle szuszogó elkoszolódott volna.

Gyakorlott benzinkutasok is fejüket fogták és tanácstalanok.

Várom ötletét.

Kedves Érdeklődő!

Két ötletem van.

Előfordulhat, hogy a beöntőcső keresztmetszete leszűkült, mondjuk meggyűrődött a cső. Kevés bontással ez könnyen ellenőrizhető. Ilyenkor már a gumicsőben felhabosodik az üzemanyag, ezért kattanhat le a pisztoly.

Ha nem ez a hiba, érdemes még ellenőrizni a tankszellőztető rendszert, egy 1996-os autóban ez majdnem biztosan létezik. Ebben szintén felhabosodhat az üzemanyag, és feljuthat a tankolónyíláshoz.

Remélem, tudtam segíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Civichez manuál

2010.07.08. 11:13 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 1989-es Honda Civic Sedan 1,6-oshoz hol találhatok egy üzemben tartásról, illetve javításról szóló szakkönyvet?

Segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Vivien

Kedves Vivien!

Letöltéseket ajánlgatni nyilván nem lenne etikus és legális, ezért nem is teszem. Azt javaslom inkább, hogy műszaki könyvesboltokat keressen meg ezzel kapcsolatban, valószínűleg fognak tudni segíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Megéri gázosítani a Ladát?

2010.07.07. 14:04 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki

A kérdésem az lenne, hogy kockaladába érdemes-e használt gázszettet venni? 30 ezer lenne, de nem tudom, hogy érdemes-e vele foglalkozni… engedélyek stb.

Válaszod várom.

Kedves Érdeklődő!

Egyszerű: megéri, ha sokat mész az autóval.

A gáz literenkénti ára jelenleg nagyjából a fele a benzinnek. A karburátoros autók legtöbbször nagyjából 10–20%-kal többet fogyasztanak gázból. A beszerzési költséghez számold hozzá a beszerelés és a papírozás költségét, majd számold ki, a fentiek és az éves futásteljesítményed alapján mennyi idő alatt térül meg.

Általában véve azt lehet mondani, évi 20 ezer kilométeres futásteljesítmény felett már megéri.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hol található a külső hőmérséklet jeladó?

2010.07.07. 14:03 - Autódoktor

Helló Autódoktor!

Szeretném megkérdezni, hogy egy 1995-ben gyártott Opel Corsa B 1,4i esetében hol található a külső hőmérséklet jeladó? Mivel jelenleg csak két vízszintes vonal látható a műszerfalon.

Előre is köszi!

Üdv, 
Karesz

Kedves Karesz!

Emlékeim szerint az első lökhárító burkolatának belső felénél találja meg a jeladót, menetirány szerint bal oldalon.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Trabiba váltóolajat

2010.07.07. 14:02 - Autódoktor

Hello!

Van egy 1990-es négyütemű Trabim 81 ezer km-rel, és többek közt váltóolajat is szeretnék benne hamarosan cserélni. Nem akarom kinyírni a váltót azzal, hogy rosszat teszek bele. Milyen kell vajon?

Köszi!

Kedves Érdeklődő!

Ez a váltó papíron megelégszik 80W-90-es, GL-4 minősítésű hajtóműolajjal is, ám összehasonlíthatatlanul finomabban működik 75W-90 viszkozitású, GL-4 vagy GL-5 minősítésűvel.

A feltöltési mennyisége elvileg 1,1–1,3 liter, a megfelelő szintet akkor éri el, ha a ház bal oldalán lévő szintezőcsavart kitekerve még folyik ki az olaj.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Swiftbe klímát utólag

2010.07.06. 11:46 - Autódoktor

Tisztelt Uram!

Érdeklődnék, hogy 2007-es Swiftbe csak a saját klímáját lehet belerakni, gondolok itt Ignis–SX4 klímára beépíthetőség szempontjából.

Válaszát köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Mindig érdekes kérdés a lehet/nem lehet témakör. Természetesen szinte bármit bele LEHET rakni egy autóba, de kérdés, mekkora munka, idő, szaktudás és átalakítás szükséges hozzá, és milyen lesz a végeredmény. Ezért óvatosan szoktam ilyenkor fogalmazni, mert ha leírom, hogy a Velorexre nem lehet feltenni a Liaz turbóját, azonnal érkezik 5 levél olyanoktól, akik már megtették.

Maradjunk annyiban, hogy normális keretek között gondolkodva csak a saját klímáját lehet beépíteni, különbözik ugyanis többek között a klímahűtő, az elpárologtató és a csővezetékek is.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mik a Tigra típushibái?

2010.07.06. 11:46 - Autódoktor

1998-as évjáratú Opel Tigra 1.4 16V vásárlását tervezem, nagyjából hihető 153 000 km-rel, érdeklődni szeretnék, van-e valami típushibája az autónak, amivel érdemes tisztában lenni? Nem vagyok street racer, nem szoktam gyilkolni az autóimat, a karbantartásra is odafigyelek, csak érdekelne, hogy van-e olyan ismert hibája a típusnak, amivel megtudja keseríteni az életem.

Üdvözlettel: Tibor

Kedves Tibor!

A régi Tigrák a Corsa B alapjaira épültek, nagyjából azonos szerkezeti elemekkel. Ez pedig egy elég kiforrott konstrukció, komoly tervezési hibák nélkül.

Jellemző hibaforrásként egyetlen dolgot említhetek: az előző tulajdonost. Sajnos ezeket az autókat sokan olcsó sport(os) autónak tekintették, ennek megfelelően alaposan hajtották őket, viszont karbantartást alig és nem megfelelő módon kaptak. A szerencsétlenebb sorsú Tigrákat persze sokszor meg is zúzták, így erre is érdemes külön odafigyelni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Suzuki emelkedett alapjárattal

2010.06.23. 16:46 - Autódoktor

Tisztelt Doki!

Egy 1997-es Suzuki 1,3 szedánom van. Kb. 2 hete megemelkedett az alapjárati fordulatszám, a jelenség olyan, mintha kissé szorulna a gázbovden, de erről szó sincs. Gázelvételkor lassan esik vissza a fordulatszám, és kb. 1100/min fodulatnál lejjebb nem hajlandó menni.

Mi okozhatja a hibát? (vákuumcső, map szenzor vagy valami más?)

Válaszod előre is köszönöm
Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor!

A leírtak alapján a vákumcsövek szakadására, repedezésére gyanakszom, vagy más tömítetlenségre a szívóoldalon. Jellemző ezekre a motorokra, hogy a fojtószelepház (vagy másképp a befecskendező-egység) hátsó részén található vákumcsövek szakadnak, repednek meg, néha pedig a légszűrőház oldalában lévő levegőhőmérséklet-szenzor esik ki a helyéről.

Ennek a szenzornak a csatlakozójából gyakran kiszakad a kábel, ez is okozhat hasonló hibát  – bár ilyenkor inkább leesik az alapjárati fordulat, mintsem megnő.

Ha ezek rendben vannak, érdemes továbbellenőrizni a vákumcsöveket (beleértve a szervóhoz vezetőt is), illetve a fojtószelepház körüli tömítetlenségeket.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Twinportba gyertyát

2010.06.23. 16:39 - Autódoktor

Tisztelt autódoki!

1.6 twinport-os G-Astrához (motorkód: Z16XEP) milyen márkájú, típusú gyújtógyertyát ajánl? Az autó 4 éves elmúlt és 67 ezer km van benne,  nemsokára vinném szervizbe. Esetleg tudja-e, gyárilag milyen van benne? A másik kérdésem, hogy sokan ajánlották a Castrol Edge 0W-30-as motorolajat, amely állítólag rendelkezik GM-ll-A-025-ös GM-jóváhagyással, Ön szerint is megfelelő lenne ebbe a motorba?

Tisztelettel: P. Tibor

Kedves Tibor!

Az autó gyári beépítésű gyertyája Bosch, de az Opel számos más gyártótól is vásárolt első beépítésű gyertyákat a különböző motorjaiba. Nem szívesen ajánlok márkát, de arra feltétlenül figyeljen, hogy valamelyik neves gyár palettájáról válasszon!

Az Edge 0W-30 valóban rendelkezik az említett GM-minősítéssel, így bátran töltheti az autóba.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Töltés van, világítás nincs

2010.06.23. 16:36 - Autódoktor

Üdvözlöm Doki!

Használatra kaptam egy Fiat Uno 45-öt (1989-es). Gondom van a világítással, ugyanis egyáltalán nincs, és ha felkapcsolom a világítás kapcsolót sincs, plusz ilyenkor kigyullad a töltésjelző lámpa, de töltés az továbbra is van, mert lehuzott akksisaruval is megy a motor. Viszont világítás továbbra sincs! Kérem a segítségét!

Üdv: oldorb

Kedves Márton!

Ellenőrizze az akku-kasztni, akku-motor, kasztni-motor közötti testkábeleket, ebből legalább kettőnek léteznie és korrektül működnie kell.

A sarut pedig soha ne vegye le járó motornál az akkumulátorról, mert az ilyenkor fellépő feszültségcsúcsok a másodperc töredéke alatt átégetik a generátor diódáit.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Létezik még a befuttatás?

2010.06.07. 10:11 - Autódoktor

Hello Autódoktor,

a napokban vettem meg életem első 0 km-es autóját. Szeretném megkérdezni, hogy manapság létezik-e még az autoknál „befuttatás", ha igen, akkor mit tanácsol az első pár ezer km alatt? Az autó egy 100 lovas, benzines, 1,6-os Focus.

Válaszát előre is köszönöm.

z.

Kedves Zoltán!

Általánosan elfogadott vélemények szerint ma már nem szükséges az autók bejáratása. A gyártástechnológia már ott tart, hogy nem kell kímélő üzemmódban használnunk a motort ahhoz, hogy az alkatrészek összekopjanak.

Azt javaslom, egyszerűen csak arra figyeljen, hogy az autó ne erőlködjön feleslegesen. Kerülje az extrém nagy terhek cipelését, vontatását, az üveghangos kigyorsításokat és a tartós padlógázas haladást az autó adott sebességfokozathoz tartozó végsebességén.

Ezek persze általánosan is érvényesek, nem csupán a friss autóra.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kattog a Trabantom

2010.06.05. 09:12 - Autódoktor

Üdv Autódoki!

Nekem egy '91-es, 1100 cm³-es Trabantom van, és a következő problémám adódott: amikor beindítom a motort, a hengerfej felől kattogó hangot hallok, éles, fémes zajt. A motor magasabb fordulatszámon, illetve bemelegedve abbahagyja a kattogást, de néha még hidegen, első gázfröccsre abbahagyja. Esetleg a hengerfejjel lenne valami probléma?

Válaszod előre is köszönöm:
Norbert

Kedves Norbert!

Bizonyos határokon belül ez teljesen normális jelenség. A hidraulikus szelepemelők adnak ilyen hangot, amíg korrektül fel nem épül bennük a működéshez szükséges olajnyomás. Ameddig csak hideg motornál, indítás után, rövid ideig hallja, nem jelent problémát.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Zabál a Trabantom

2010.06.04. 11:06 - Autódoktor

Helló!

1.1 Trabantom van, egy bajom van vele, hogy 6–7 liter helyett 10 literes a fogyasztás és a karburátorom időről időre elkezd ömleni a benzin, de már több karburátort is kipróbáltam és mindegyiknél ugyanúgy folyt. Érdekelne a véleményed erről az esetről.

Kedves Érdeklődő!

A leírtakból egyértelműnek tűnik a helyzet: a karburátor tűszelepe nem működik megfelelően. Ennek köszönhető, hogy folyamatosan magas az üzemanyag szintje az úszóházban, ami jelentősen növeli a fogyasztást. Ez az oka a „benzinömlésnek" is, és bármilyen furcsán is hangzik, a többi karburátornál is ez lehet a hiba.

Azt javaslom, egy új, jól záró tűszelepet tegyen a karburátorba, és így próbálja ki az autót.

Üdvözlettel:
Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass