Elvették a forgalmit a rendőrök

2012. május 24., 16:16 Módosítva: 2012-05-24 16:16:33
0

Tisztelt Autódoktor!

A nyáron egy rendőri intézkedés során elvették a forgalmimat, mert lejárt, majd nem sokára jött egy levél, hogy lekell adnom a rendszámokat, és ideiglenesen kivonják az autót a forgalomból. A kérdésem az lenne, hogy mi a menete a forgalomba történő visszahelyezésnek, és nagyjából mekkora ennek a költsége?

Köszönöm a segítséget!

Richárd

Kedves Richárd!

Először is meg kell szüntetnie az okot, ami miatt kivonták az autót, és ezt igazolnia kell.

Ha műszaki probléma volt, ez egy műszaki vizsgát jelent, az ott kapott adatlappal kell az okmányirodában kezdeményezni az újbóli forgalomba helyezést.

Ha az ok a KGFB vagy a súlyadó be nem fizetése volt (bár az utóbbi ritkán derül ki közúti ellenőrzéskor), ezt kell pótolnia, és a befizetést igazoló csekkel, átut. megbízással kell felkeresnie az okmányirodát.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Megy-e a Lodgy etanollal?

2012. május 11., 15:48 Módosítva: 2012-05-11 15:48:08
0

A Dacia honlapja szerint az 1.6-os benzinmotor (Logan MCV vagy Duster) alkalmas az E85-tel üzemelésre.
Ki tudnátok deríteni, hogy vajon a Lodgyban debutáló 1.2-es turbós benzines hogy viszonyul az E85-höz?

Köszi,

Péter

Kedves Péter,

az 1.2 turbó rosszul viszonyul az E85-höz. Azaz nem lesz alkalmas a vele történő üzemelésre, mondja az importőr műszaki szakembere.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Nincs kompresszió a hengerekben

2012. április 8., 09:49 Módosítva: 2012-04-08 09:49:24
1

Tisztelt Autódoktor!

Skoda Octavia 1,4 2009-es autó nem indult el, a szervízben azt mondták, hogy az összes hengerben nincs kompresszió, ez az oka. Kérdezem, hogy ez mechanikus hiba lehet-e, vagy valamilyen vezérlési ill. egyéb oka van?

Segítségüket köszönöm. Imre

Kedves Imre!

Ha minden hengerben nulla kompresszió van, az elég extrém meghibásodást feltételez - nincs benne dugattyú, szelep, stb... Sokkal valószínűbb, hogy a szerelő hülyeséget mondott, vagy ön értette félre.

Esetleg a szerelő elfelejtette csatlakoztatni a kompressziómérőt a vizsgálat előtt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Vélemény a folyékony autószerelőkről

2012. április 4., 14:54 Módosítva: 2012-04-04 14:56:46
0

Tisztelt Autódoktor,

Van egy Citroen Xantia típusú autóm, aminek a hűtőrendszere igen kellemetlen helyen, az utastérben lévő fűtőradiátornál szivárog. A radiátor nem drága, viszont a cseréje elég macerás, mert gyakorlatilag az egész műszerfalat szét kell szedni miatta. Ez azon túl, drága kellemetlen is mert nem tudom, hogy vissza tudják-e rakni rendesen, úgy hogy ne nyikorogjon. A kérdésem az lenne, tud-e ajánlani olyan tömítő anyagot, ami alkalmas a probléma megoldására. Az öntsünk bele tojást, vagy lenmaglisztet típusú házi megoldásokat nem próbálnám ki, ettől jobbat szeretnék, már ha van ilyen. Az interneten sokféle csodapor és folyadék megtalálható, ön szerint melyik ér valamit?

Üdvözlettel:
Károly


Kedves Károly!

A magam részéről nem szeretem az efféle "folyékony autószerelőket". A hűtőtömítők ideiglenes szükségmegoldásnak kiválóak, ám sok olyan helyen is lerakódnak, ahol gondot okozhatnak - mondjuk szűkül az áteresztő keresztmetszet, vagy a hőleadás.

A műszerfal kiszerelése valóban nem egyszerű - és főleg nem olcsó - munka, de más, korrekt megoldás nem létezik.

A rizikófaktor csökkentésére azt javaslom, olyan műhelyt keressen, akiknek nagyobb rutinja van a műszerfal ki-beszerelésében, esetleg az adott típusnál is. Aki csinált már ilyet, azonos autón ötször, az hatodszorra rutinból megcsinálja egy óra alatt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Bontókban nincs, a szervizben drága

2012. március 29., 10:35 Módosítva: 2012-03-30 14:38:23
0

Üdvözlöm!

Renault Espace  IV 1.9 dci abs-esp egység ALKATRÉSZ hiba miatt keresem önt. Bontókban nem található, a szerviz nagyon drága. A fórumokon olvastam, hogy a 2005 évj.-nál tipushiba, csere garanciális. Létezhet? Mi lehet a megoldás? Kérem segitségét!

üdv... Tamás

Kedves Tamás!

Teljesen biztos vagyok benne, hogy egy öt éves autóban lévő, eredeti alkatrész már nem garanciális.

Sajnos nincs olyan megoldás, amely az ön pénztárcájának kíméletes lenne. Vagy sokáig keresgél bontott után, vagy meg kell vásárolnia az új, gyári alkatrészt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mekkora szelephézagot állítsak az SX4-ben?

2012. március 26., 15:39 Módosítva: 2012-03-26 15:39:47
1

T Autódoktor!

Szeretném megtudni, hogy milyen szelephézag értékeket kell beállitani egy 2006.12. havi sx4-ben

Kedves Érdeklődő!

Semmilyet.

Az SX4 hidrotőkés szelepállítással rendelkezik (a benzinesekben emelett hézagoló lapkák is vannak), gyakorlatilag megoldja magának a szelepállítást.

Ha mégsem megfelelő a szelephézag, az a hidrotőke hibájára vagy extrém kopásra utal.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Vélemények a plazmagyertyáról

2012. március 23., 11:59 Módosítva: 2012-03-23 11:59:10
1

Tisztelt Autódoktor!

Kérdésem mi a véleménye a plazmagyertya használatáról. Ön javasolná-e normál, illetve etanol üzemanyag használata esetén.

Köszönöm.
Kálmán

Kedves Kálmán!

Ez egy kellemesen kommentvadász válasz lesz, nyilván rengeteg érv jelenik majd meg pro és kontra. Gondolom, jön majd a forgalmazó is, és borzalmas alapossággal alátámasztja majd a termékének hasznosságát.

A saját véleményem az, hogy - mint a legtöbb, újdonságként megjelenő, csodaszerként reklámozott technológiával - a plazmagyertyával is csínján kell bánni. A termék marketingtartalma igen magas, praktikussága pedig jóval elmarad a várttól. Ráadásul rengeteg buktatója van.

A plazmagyújtás nem mai ötlet, az autó- és gyertyagyártók egy-két évtizede kísérleteznek már vele, de valahogy a témába ölt rengeteg K&F-pénz ellenére mégsem terjedt el a hétköznapi autózásban. Nyilván ez annak tudható be, hogy nem lehet "csak úgy" beledobni egy utcai autóba, és spórolni, száguldani mellékhatások nélkül.

Nem térnék ki az egymillió wattot ígérő reklámszövegre, sem a beígért hihetetlen előnyökre. Azt sem szívesen boncolgatnám, miért van, hogy a plazmagyertyával kapcsolatos pozitív tapasztalatok a forgalmazó mellett kizárólag az ingyen energiával, vízmotorral, antigravitációval foglalkozó oldalakon szerepelnek.

Fontos azonban látni a párhuzamot azokkal az egyéb csodatermékekkel - legyen az fogyasztáscsökkentő, vagy instant hajnövesztő -, amelyeket forradalmian új, eddig szinte ismeretlen technológiaként, anyagként harangoz be a forgalmazó, bármiféle komolyan vehető hivatkozás nélkül.

Én szkeptikus vagyok.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Az Autódoktor nemi identitása

2012. március 23., 11:48 Módosítva: 2012-03-23 11:51:20
29

Most komolyan mondom ez az autódoktor egy köcsög, mindenre faszságra fálaszol ami nem konkrét propléma, ennek a pasasanak egy fillért nem ér az éelete

Kedves Olvasó!

Köszönöm a kritikát.

Majd odafigyelek, hogy ezentúl heteroszexuális kapcsolatokat ápoljak.

Cserébe kérném, ha lehet, próbálja meg eltalálni a kiszemelt betűket a billentyűzeten, mert így nagyon nehéz megérteni, pontosan miért is menjek a p*csába.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Becsavarhatom-e a G-be?

2012. március 23., 11:19 Módosítva: 2012-03-23 11:19:26
0

Tisztelt Autódoktor !

Az Astra F olajleeresztő csavarjának menete csereszabatos-e az Astra G azonos csavarjával? Mert a kulcsmegoldásuk sajnos nem az.

Köszönettel, Ferenc

Kedves Ferenc!

Azonos motorkóddal valószínűleg azonos lesz a leeresztőcsavar menete.

Üdvözlettel:
Autódoktor

EGR-szelep torpantja a Corollát?

2012. március 21., 15:29 Módosítva: 2012-03-21 15:29:06
1

Kedves Autódoktor!

A következő problémával fordulok Önhöz:
Egy 2006-os 1.4 d-4d hatchback Toyota Corollám van. Az utóbbi 1-2 évben kezdett előjönni periodikusan egy olyan jelenség, hogy az autó egy bizonyos fordulatig megindul és ott megtorpan a húzása, mintha csak 1/3-ad erő maradt volna.
Néha, ha ilyenkor tovább taposom, akkor egy bizonyos fordulat fellet újra húz, de néha nem. Ezt a jelenséget általában akkor produkálja amikor több napig úgy közlekedem, hogy nincs meghúzatva a kocsi egyáltalán, csak normálisan közlekedem.

Rájöttem, hogy ez a jelenség megszüntethető/orvosolható, ha kimegyek az autópályára és nagyobb szakaszon kicsit forszírozva megyek vele, vagy a városban 1. 2. fokozatban jobban kihúzatom többször, de ahogy telik az idő, most már szinte egyáltalán nem akar szűnni ez a probléma.

Olvastam hogy ezeket a hibákat legtöbbször az elkoszolódott/kormoldott EGR(AGR) szelep okozza ami az elkormolódás miatt nem tud mozogni nyitni/zárni rendesen és emiatt nincs kipufogógáz visszaveze tés a motorba, ráadásul a turbónyomás is szökik a nyitott szelepen át, tehát emissziós és teljesítménybeli problémákat is okoz. És mintha a fogyasztás is nagyobb lenne...nyáron amikor sokat autózom vidékre, külföldre, akkor ez a probléma majdnem 100%-osan helyre szokott jönni, de a városi közlekedésben hamar előjön.

Ön szerint is valóban az EGR szelep lehet a hibás? Van rá mód, hogy ezt a szelepet tisztíttassam, vagy mindenképp új szelepre van szükség?

Előre is nagyon köszönöm a válaszát!

Üdvözlettel: András


Kedves András!

Bizony, lehetséges, az elkormolódott, nehezen, vagy egyáltalán nem mozgó EGR-szelep hasonló tünetekkel járhat.

Nem is olyan nagyon régen volt erről szó, érintőleg, ugyanazt tudom önnek is javasolni. Egy gyors takarítás, kis hozzáértéssel és egy flakon karburátor-tisztítóval és egy flakon féktisztítóval ez nem nagy feladat.

Ha nem szűnik meg a hiba, még egyszer érdemes megismételni, ha azonban ekkor sem jár sikerrel, jöhet a csere.

Üdvözlettel:

Autódoktor.

Mitől rángat a Golf?

2012. március 20., 11:19 Módosítva: 2012-03-20 11:19:23
0

Tiszteletem.

Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet normálisan beállítani az alapjáratát az 1986-ban gyártott 1.8 8 szelepes hengerenkénti befecskendezésű automata váltós Golf 2-nek.
Hidegen ugyanis rángatja az alapjáratot 600-1000-között. Már mindent kipucoltam, szűrőket lecseréltem, de a hiba megmaradt.

Ha bemelegszik a motor, beáll 1100-ra.

Előre is köszönöm.


Kedves Érdeklődő!

Az alapjárat egyenetlenségét elég sok hiba okozhatja. Azt javaslom, először is ellenőrizzék a szívó oldal tömítetlenségét - ahogyan ezt itt már sokszor írtuk, járó motornál a szívócső és a fojtószelepház környékére fújt féktisztító sprayvel ez könnyen megoldható.

Ha ez nem elég, a gyújtásrendszer elemeit, az üzemanyag nyomását is illik ellenőrizni, és persze a motorvezérlőhöz tartozó vízhőfok-jeladó is megérdemel egy gyors mérést.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Milyen színű a piros Swift?

2012. március 17., 08:07 Módosítva: 2012-03-17 08:07:31
5

Jó napot!

Olyan gondom lenne, hogy van egy Suzuki Swifttem. 1998-as 1.3-as Sedan, GLX, piros, és ennek kellene nekem a színkódja.

Merre keressem az autón??

Előre is köszönöm!



Kedves Érdeklődő!

Az autóban két helyen lehet a színkód. A mellékelt képen láthatja bal oldalon a tűzfalon lévő típustáblát, ennek 4-essel jelölt pontjában találhatja meg a színkódot. A jobb oldali a csomagtérben található, a pótkereket takaró furnérlemezen, bár ez ebben a korban már el szokott veszni. Ha mégis megtalálja, szintén a 4-es pontban olvashatja a színkódot.



Kis szerencsével egyébként, ha a kereskedő az eladáskor pontosan regisztrálta az autót, a vázszám alapján a márkakereskedések is meg tudják mondani az autó színkódját.

Üdvözlettel:

Autódoktor


Visszadurran a gázos Cápám

2012. március 9., 12:06 Módosítva: 2012-03-09 12:08:18
0

Kedves Autódoktor!

1983-as E23-as 735-i Cápám van, aminek a motorját az előző tulaj az L-Jetronicról Motronic vezérlésűre cserélte. Emellett a nagy fogyasztás csökkentése érdekében LPG-sre is alakította. Sajnos nem az injektoros rendszert szereltette be, hanem a régebbi, karburátoros rendszerekhez valót. Emiatt azonban vissza tud durranni, ami a légtömegmérőnek nem tesz jót, hiába van visszadurránás-gátló. Már kétszer kellett cserélnem légtömegmérőt. Egyszer megrepedt a háza is (kb. két-három kiló fém van benne). Kérdésem, hogy miért durran vissza a gáz-levegő keverék a légtömegmérő és a befecskendezés közötti vastag csőben, és lehet-e ellene tenni valamit? Továbbá, az alapjárati motor is sérülhetett-e a visszadurranások miatt? Megoldás lenne az egyébként jó állapotú Cápában kicserélni a gázrendszert injektorosra? Azt hallottam, hogy ez szinte mindennek a cseréjét jelenti, és árban a hathengeres gépeknél a 250-300 ezres árat jelent.

Köszi előre is minden megoldási javasatot, mert használni szeretném a nagyvasat!

Ricsi

Kedves Ricsi!

A visszadurranás szinte biztosan azt jelzi, hogy a motor bizonyos üzemállapot(ok)ban kevés gázt kap.

Egyszerű megoldásként többet kell neki adni - a szívó LPG-rendszereken ez általában egy egyszerű keresztmetszeti szabályzással van megoldva. A gázreduktortól a szívócsőhöz vezető csövön valószínűleg talál majd egy nagy csavart, azt kell kitekerni egy kicsit.

A visszadurranástól sajnos BÁRMI sérülhet, ami a szívócsőhöz csatlakozik, ha a durranás nyitott fojtószeleppel történik, akkor a fojtószelepházban is lehet gond - ezért jó volna mihamarabb megoldást találni.

A visszadurranás-gátló egyébként nevével ellentétben nem gátolja meg a visszadurranást, csupán annak káros hatásait igyekszik csökkenteni azzal, hogy a hirtelen fellépő nyomásnövekedés egy részét elengedi.

A gázinjektoros rendszer beszerelése sokat javít a helyzeten, általában takarékosabb is a pontosabb szabályzás miatt. Ehhez azonban hibátlanul működő benzines rendszer szükséges, amíg tömítetlenség van (és ez a gyakori visszadurranás miatt előfordulhat), vagy az alapjárati rendszer nem működik precízen, nem érdemes átépíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Van kettős tömegű lendkerekem?

2012. március 7., 10:58 Módosítva: 2012-03-07 10:58:32
0

T. Autó Dr

2007-es Fiesta 1.4 Tdci-be, van kettős tömegű lendkerék vagy nincs. Mert ha kuplung tárcsát nézem (a gyárit) benne vannak a torzios rugók és azt olvastam T.C-on hogy a kettős tömegesnél nincs rugó.

Köszönetel.

Kedves Érdeklődő!

A 68 LE-s verziót egytömegű és kéttömegű lendkerékkel is szerelték, a 90 LE-s verzióban csak kéttömegű lendkerék van.

Nyilván ettől függően változik a kuplungszett is, az egytömegűhöz torziós-rugós tárcsa van, a kéttömegűhöz merev.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kiiktatták az üzemanyag előmelegítőt. Baj?

2012. március 2., 16:53 Módosítva: 2012-03-02 16:53:29
0

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2000-es évjáratú peugeot boxerral van gondom. Pár napja üzemanyagfolyás volt, mire szervizbe vittem a gépet. Ott megállapitották, hogy az üzemanyag előmelegitőnél (legalábbis annak nevezték, a motor jobb oldalán lévő alkatrészt egy be, és egy kivezető csővel) van gond, ott folyik a gázolaj. Mivel nem tudtak ilyet beszerezni átkötötték, tehát kiiktatták. Az első kérdésem okozhat e gondot ez nekem a jövőben? De ennek előtte még kicserélték az üzemanyagszűrőt is. Az autó megy hibátlanul, viszont azóta világit a műszerfalon a "viz az üzemanyagszűrőben" lámpa. Rossz szűrőt szerelhettek rá, vagy valamit elfelejtettek visszadugni?

Köszönettel.

Kedves Érdeklődő!

Persze, okozhat gondot. Lassan itt a hideg időszak, nehezedik majd az indítás, romlik a hideg alapjárat. Feltétlen helyre kell hozni az eredeti állapotot.

A jelzés valószínűleg annak tudható be, hogy nem dugták össze a vizesedésjelző jeladót, vagy esetleg nem tették vissza a jeladót (mert mondjuk nem megfelelő szűrő került fel).

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem világít a tompított. Mi lehet a gond?

2012. február 20., 16:53 Módosítva: 2012-02-20 16:53:27
4

Tisztelt Autódoktor!

A kocsimban nem világítanak a tompított fényszórók, csak a reflektor. Korábban működött, most mindkettő rossz. Vajon mi lehet az oka, gondolom nem lehet bonyolult a probléma.

Várom segítségüket, köszönettel:
Attila

Kedves Attila!

Az izzók, azok csatlakozója, a kétoldali tompított külön biztosítéka, a fényváltó-kapcsoló, vagy a kábelezés.

Üdvözletettel:
Autódoktor

Turbófeltöltőt Alfára

2012. február 15., 14:31 Módosítva: 2012-02-15 14:31:16
0

Tisztelt Autódoktor,

2001-es (140Le) AR 156 2.4 JTD 10V gyári turbofeltöltő típusára és számára lennék kiváncsi. Válaszodat előre is köszönöm.

Zoli

Kedves Zoli!

Ez így elég kevés info.

Az biztos, hogy Garrett feltöltő van az autón, valószínűleg GT2256V VNT vagy TD2503.

Alvázszámból lehet pontos gyári számot találni, az pedig a neten több helyen váltható a pontos típusra.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Rakoncátlan ventilátorok

2012. február 15., 14:30 Módosítva: 2012-02-15 14:30:58
0

Kedves Autódoktor,

2001-es 1.6 benzines Focusunkkal két problémánk merült fel:
- A belső levegőbefúvó ventilátor nem működik, csak 4-es fokozaton. Mi okozhatja? Kapcsoló hiba lehet, hiszen maga a motor működik, csak éppen orkán fokozaton gyak. használhatatlan.
- Amikor indítjuk a motort, azonnal elindul az egyik motortérben lévő ventilátor, ha jól sejtem a klímakompresszoré. A ventilátorra működésére abszolút nincs hatással a (manuális, nem automata) klíma ki-bekapcsolgatása, folyamatosan megy. Úgy tűnik, hogy mióta ez fennáll, a fogyasztás is megnőtt (akkor is, ha a klíma elméletileg kikapcsolt állapotban van és nem hűt)

A kérdés, hogy mi okozhatja a problémákat, összefüggnek-e, és lelkileg mire kell készülni pénztárca oldalról? (mellényzseb, havi bér, vagy vegyek fel jelzálogot a házra?)

Köszönettel, Z.

Kedves Z!

Amikor csak a ventillátor legmagasabb fokozata működik, szinte biztosan az előtét-ellenállással van gond. Ezt megtalálja a szellőzés levegőcsatornájában, a ventillátor mellett, ugyanis a hűtéséről a ventillátor által keltett légáram gondoskodik.

A külső ventillátor beindulásának feltétele a klíma bekapcsolása, ami viszont a szellőzőventillátor nélkül nem működik. Az áramkör kapcsolásától függően előfordulhat, hogy ezt is az előtét-ellenállás hibája okozza.

Nem veszélyes az ára, kb. 5000 forintos tétel, ám a Gugli segítségével javításra is találhat megoldást.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fiesta vezérműszíjat mikor kell cserélni?

2012. február 10., 12:03 Módosítva: 2012-02-10 12:03:51
1

T. Totalcar-csapat!

Érdeklődnék, hogy 2006-os évjáratú Ford Fiesta 1.4 TDCI típusú autóban hány ezer kilométer után kell vezérműszíjat cserélni (120 ezer km van benne most).

Üdv. Tibor

Tisztelt Érdeklődő!

Erre az autóra a gyár előírása a következő:
2005/07-ig minden 250 000 km/10 év.
2005/08-tól minden 200 000 km/10 év.

Az ön autójára értelemszerűen az utóbbi vonatkozik.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mikor cseréljem a vezérműszíjat?

2012. február 8., 11:39 Módosítva: 2012-02-08 11:39:44
0

Üdv!

2005-ös V70-es Volvom van.D5-ös 2,4-es diesel motorral. A vezérműszij csere pontos ideje érdekelne. Egyik szervizben 150000-et mondtak, a másikban 240000-et. Melyik az igaz?

Köszönettel: László

Kedves László!

A gyártó előírása a következő:
D5244T motor: 160.000 km vagy 10 év

kivéve:
D5244T5 motor:
2006-ig 150.000 km vagy 10 év
2007-tól 180.000 km vagy 10 év

Ha jól értem az ön autójának típusát, akkor arra az 160.000 kilométer (vagy 10 év...) vonatkozik.

A 240.000 kilométeres csereperiódus horrornak tűnik, nem javaslom, hogy addig várjon.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Trabiba ötsebességet

2012. február 6., 18:03 Módosítva: 2012-02-06 18:02:58
2

Tisztelt Autódoktor!

17 év után vettem ismét egy Trab 1.1-est. Kicsit elszoktam a pörgős motorjától, de nagyon szeretem. Látom írja, hogy a VW váltók összerakhatók bármelyik régebbi motorokkal. Azt szeretném kérdezni, hog mi a véleménye arról, hogy beletehető-e az 1.1-es Trabiba az ötsebességes váltó nagyobb átalakítás nélkül? Jelentene-e ez fogyasztásbeli különbséget? Mit szólnának ehhez a műszaki vizsgán?

Köszönettel:
Kálmán

Kedves Kálmán!

Természetesen nem lehet összerakni bármelyik VW-motort bármelyik VW-váltóval. Ha a kört leszűkítjük a kis benzines motorokra, még akkor is számos verzió létezik.

Persze, ha a váltót és a motort sikerül összecsavarozni és megfelelő kuplungot rakni közéjük, még mindig ott van néhány izgalmas feladat:
- váltórudazat
- önindító
- váltótartó bak(ok)

Azért van megoldás, másnak is eszébe jutott már ez a konfig, és szerencsére akadt olyan, aki ezt elég részletesen össze is szedte:

http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43b2614f0f8f2

Utolsó két kérdésére pedig:
- elvileg fogyasztáscsökkenést hoz a hosszabb ötödik, de ehhez persze az is szükséges, hogy a sofőr ne váltson át sportos üzemmódba.
- a műszaki vizsgán elméletileg azonnali bukás egy ilyen átalakítás - azonban Magyarországon az elmélet és a gyakorlat nem mindig fedi egymást.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kék helyett használhatok piros fagyállót?

2012. február 6., 17:57 Módosítva: 2012-02-06 17:58:43
0

Tisztelt Autódoktor!

5 éves gyári, kék színű, etilén-glikol alpú fagyálót szeretném lecserélni a II-es Swiftből. Kaptam gyári, piros, etándiol alpú GM fagyállót. Amint megtudtam az etilén-glikol és az etándiol ugyanaz tehát csak a színük különböző. Namost ha leengedjük a hütőfolyadékot a régi kékből még marad egy minimális a rendszerben,erre rá lehet-e tölteni a új fagyállót mivel csak a színük más a vegyület ugyanaz vagy mindenkép mossuk át előtte a hűtőrendszert? Segítségét előre is köszönöm.

Tisztelettel:Józsi

Kedves Józsi!

Nyugodtan eressze le a régi fagyálló-folyadékot, és töltse be az újat!

Nagyon kevés marad a régiből, azt kitakarítani pedig vicces feladat lenne.

Ha érezne némi bizonytalanságot, lelkiismerete megnyugtatására esetleg a kettő között töltse fel desztillált vízzel a rendszert, rakja össze, és melegítse fel a ventillátor első bekapcsolásáig, aztán várjon, míg egy kissé lehűl. Engedje le a vizet, és töltse bele az új fagyállót, természetesen csak hígítva.

Megjegyzem, a két fagyálló koránt sem azonos. A piros lényege a nitrit- amin-, foszfát- és szilikátmentessége, amely igen fontos bizonyos ötvözetekből készült motoroknál.

Üdvözlettel:
Autódoktor

LPG gyertya hatása a benzines motorra

2012. január 27., 11:03 Módosítva: 2012-01-27 11:03:29
5

Tisztelt Autódoktor!

2003-as évjáratú Daewoo Evandát alakítattam át gázos üzeműre. Olvastam róla, hogy az NGK gyárt gázos autóhoz gyertyát. Mivel mostanában kell majd gyertyát is cserélnem, felmerült bennnem, hogy esetleg érdemes lenne az LPG gyertya használata. Azonban nem tudom, milyen hatással lenne a benzin üzem alatt a motorra (pl. indításkor, vagy ha kifogy a gáz). Mi erről a véleménye?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Az NGK LPG sorozat 8000 Ft/db listaár magasságában kapható. Ezek Iridium gyertyák, javasolt csereperiódusuk 100.000 km körül van. A klasszikus gyertyákhoz képest ezen kívül nagy előnye, hogy nem szükséges az elektróda-hézagot ellenőrizni és korrigálni, míg a hagyományos verzióknál ez előírás - bár a gyakorlatban inkább cserélik őket.

A rézelektródás gyertyáknál egyébként a gázüzem valamivel kisebb elektródahézagot igényel, amellyel viszont benzinnel nem lesz tökéletes az égési folyamat. Az iridium-elektródás gyertyáknál ez nem jelentkezik.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Milyen fagyálló kell a Trabantba?

2012. január 20., 10:57 Módosítva: 2012-01-20 10:57:15
1

Tisztelt Autódoktor!

A kérdésem az, hogy milyen fagyállót kell 4t Trabantba használni?

Köszönettel: Tamás

Kedves Tamás!

A gyári előírás eléggé megengedő, a tapasztalatok szerint azonban a klasszikus fagyállók rövid idő alatt felfalják a hengerfejet, a termosztátházat és a fém csőcsonkokat, a hordalék pedig általában lerakódik az automata szívató fűtődobjában.

A foszfát- és nitritmentes fagyállókkal ez a probléma nem jelentkezik, ezért javaslom, ilyet töltsön az autóba.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem hiszem el

2012. január 17., 14:03 Módosítva: 2012-01-17 14:03:56
0

Tisztelt Autódoktor!

Van egy szép 1.2-es Corsa a tulajdonomban, mely most fog vizsgázni. A forgalmi engedélyben a környezetvédelmi osztály 2. Ezt nem hiszem el. Hol lehet ezt megnézni? A műszaki vizsgán átsorolják-e?

Autó adatai:
Gyártási év : 2002
Tipus : Opel Corsa C 1.2 easytronic
motor : Z12XP

Köszönettel.

Kedves Érdeklődő!

Hogy, hogy nem, a totalcar.hu egyik cikkjében is éppen erről volt szó.

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/08/25/ez_egy_prinz_dehogy_egy_bianchi.../

Üdvözlettel:
Autódoktor