Autódoktor Autódoktor

Etanolos kétütemű

2010.10.06. 14:29 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Használható-e bioetanollal kétütemű benzinmotor? Ha igen akkor milyen feltételekkel? Válaszát előre is köszönöm!

Gyorsabban rohad polirozás után?

2010.10.04. 17:00 - Pucevadoktor

Jó napot kívánok!

Az a problémám,hogy autóm teljesen lemattult,semmi fénye nincs már. (93-as,toyota carina e) De azt hallottam,hogy polirozás után gyorsabban kezd el rohadni ezért nem tudom,hogy merjem-e megcsináltatni.

Köszönöm a választ.

Üdvözlettel:
Zsolt

Kedves Zsolt,

A polírozás tulajdonképpen a fényezés felső elmattult, karcos rétegének lecsiszolását jelenti. A csiszolást addig folytatjuk, míg a fényezésből sikerül lecsiszolni a sérült réteget. Mindez természetesen azt jelenti, hogy az autó eredeti fényezése vékonyabb lesz. Épp ezért polírozást nem szokás nagyon gyakran végezni. Nagyon fontos, hogy polírozás után egy jó minőségű vaksszal zárjuk le a fényezés felső, friss rétegét ezzel védve a környezeti károsító hatásoktól.

Kérdésére válaszolva az autó szakszerű polírozás es vakszolás után nem rohad jobban. Akkor rohadhat, ha polírozás közben esetleg véletlenül valahol lecsiszoljak a teljes fényezést es akkor ott nem védi semmi a karosszériát. Ez persze polírozáshoz értő szakember esetében a legritkább esetben fordulhat elő.

EZWash

Amit a polírozásról tudni kell

2010.10.04. 16:59 - Pucevadoktor

Kedves Totalcar Szerkesztőség!

Nem tudtam, kihez forduljak a kérdésemmel, ezért beírok a közösbe, hátha tudtok nekem segíteni. Szeretném egy adag polírpasztával felfrissíteni az autómon a fényezést, de tanácstalan vagyok, melyik lehet a legjobb minőség, vagy az árban nem túl magas, de még megfelelő. Ha van valami tippetek, vagy infótok a módszerekről, nagyon megköszönném a segítséget.

Üdv,
Imi

Kedves Imi,

Hogy milyen anyagot válasszon az attól függ, hogy a feldolgozás módja mi lesz. A profibb anyagok általában géppel történő polírozásra vannak kitalálva, azonban gyakorlat nélkül ezek használata komoly károkat okozhat a fényezésben. A boltokban leginkább kézi polírozásra használható anyagok kaphatók. Ezek nagyon finomak, így nagy bajt nem okozhatunk velük. Sok közülük tartalmaz waxot, így a polírozás es waxolás egy lépésben elvégezhető. De csodát egyiktől sem szabad várni. Profi munka csak polírozó géppel végezhető. De javaslom, hogy ezt bízza szakemberre.

Ha mégis úgy dönt, hogy saját maga végzi el a feladatot, javaslom, hogy autósboltban nézzen körül. A szupermarketekben kapható anyagok legnagyobb része alkalmatlan a feladatra. Ide márkaneveket nem írhatok, de a professzionális polírozó anyagok általában többféle erősségben kaphatok. Az erősebb könnyebben tűnteti el a mélyebb karcokat, de a felület nem lesz olyan fényes. A finomabb fényesebbé teszi a felületet, de nem szedi ki a karcokat.

EZWash

Simsonba etanolt

2010.10.01. 11:06 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor nekem van 1 50 2 ütemű simsonom és azt szeretném megtudni hogy tisztán tudok menni etanollal vagy ha nem is tisztán de milyen arányban keverve ?? válaszát előre is köszönöm Űdvözlettel

Lajos

Gyári xenont a Civicbe

2010.10.01. 11:06 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2003-mas Honda Civicembe szeretnék "gyári" xenont!

Mivel nincs lámpamosóm, sem autómatikus szintezőm ezért olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy megoldható-e az, hogy ezek beszerelésével, valamint xenon befogadására alkalmas projektorral közlekedhetek-e legálisan xenonnal?

Be kell-e jegyezni ezeket a változtatásokat a forgalmiba, ha igen hogy, és hol lehet ezt megtenni?

Remélem érthetően fogalmaztam!

Válaszát köszönöm!

Kedves Érdeklődő!

Olyan autóba, amelyet eredetileg hagyományos halogén fényszórókkal szereltek, legálisan nem lehet. Illetve néhány esetben igen, ha pótolja az automatikus szintezőt és a fényszórómosót, valamint a fényszórókat olyanra cseréli, amelyek eleve xenontöltésű izzó fogadására készültek, ám ez a megoldás valószínűleg túl van azon a költséghatáron, amelyet általában a tulajdonos elviselhetőnek tart.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Csodatevő plazmagyertya?

2010.10.01. 11:04 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Kérdésem: mi a véleménye a plazmagyertya használatáról? Ön javasolná-e normál, illetve etanol üzemanyag használata esetén?

Köszönöm.
Kálmán

Kedves Kálmán!

Ez egy kellemesen kommentvadász válasz lesz, nyilván rengeteg érv
jelenik majd meg pro és kontra. Gondolom, jön majd a forgalmazó is, és
borzalmas alapossággal alátámasztja majd a termékének hasznosságát.

A saját véleményem az, hogy – mint a legtöbb, újdonságként megjelenő,
csodaszerként reklámozott technológiával – a plazmagyertyával is
csínján kell bánni. A termék marketingtartalma rettentően magas,
praktikussága pedig jóval elmarad a várttól. Ráadásul rengeteg
buktatója van.

A plazmagyújtás nem mai ötlet, az autó- és gyertyagyártók egy-két
évtizede kísérleteznek már vele, de valahogy az ebbe a témába ölt
rengeteg K&F-pénz ellenére mégsem terjedt el a hétköznapi autózásban.
Nyilván ez annak tudható be, hogy nem lehet „csak úgy" beledobni egy
utcai autóba, és spórolni, száguldani mellékhatások nélkül.

Nem térnék ki az 1 millió wattot ígérő reklámszövegre, sem a beígért
hihetetlen előnyökre. Azt sem szívesen boncolgatnám, miért van, hogy a
plazmagyertyával kapcsolatos pozitív tapasztalatok a forgalmazó
mellett kizárólag az ingyen energiával, vízmotorral, antigravitációval
foglalkozó oldalakon szerepelnek.

Fontos azonban látni a párhuzamot azokkal az egyéb csodatermékekkel – legyen az fogyasztáscsökkentő vagy instant hajnövesztő –, amelyeket
forradalmian új, eddig szinte ismeretlen technológiaként, anyagként
harangoz be a forgalmazó, bármiféle komolyan vehető hivatkozás nélkül.

Én szkeptikus vagyok.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Tankolhatok-e e85 etanolt átalakitás nélkül?

2010.09.29. 11:03 - Autódoktor

JKedves Autódoktor!

1994-es Ford Escort CL 1.3-ba tankolhatok-e e85-ös etanolt átalakitás nélkül? Milyen előnye vagy hátránya van?

Kedves Érdeklődő!

Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/

Üdvözlettel:
Autódoktor

N-be tegyem vagy ne? Ez itt a kérdés

2010.09.29. 10:54 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Automataváltós kocsim van, amelyben a váltót piros lámpánal, várakozásnál üres (N) állásba teszem. Helyes-e ez vagy pedig felesleges?

Kedves Érdeklődő!

Én is így teszek. Tehát helyes.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Takaríthatok meg üzemanyagot mágnesgyűrűvel?

2010.09.27. 10:20 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Opel Astra 1.4 Twinport autóhoz szeretnék vásárolni Petrol Booster üzemanyagmegtakarító mágnesgyűrűt. Mi az Ön véleménye a termékről,nem zavarja-e meg az autóm működését (gondolok itt az injektorra), megéri-e az árát ez a megoldás, illetve eredményezhet-e számottevő teljesítménynövekedést, tisztább működést,stb. ??? Internetes fórumokon pro és kontra vélemények is vannak e termékről. Ha jól tudom, 1991-ben az ADAC is tesztelte, de nem találom az ehez kapcsolódó cikket.

Köszönettel: Csaba

Kedves Csaba!

Teljesen biztos, hogy a mágnesgyűrű nem fogja megzavarni a motor működését, hacsak rá nem esik valamire.

Azonban üzemanyag-megtakarítást se várjon tőle. Ezt a terméket különböző gyártóktól, különböző márkaneveken emberemlékezet óta - de legalábbis 20 éve biztosan - árulják, és én még nem találkoztam komolyan vehető mérési eredményekkel, amelyek alátámasztanák a hasznosságát.

Saját és ismerőseim tapasztalatai is inkább mulatságosak, mint tanulságosak - nem véletlen az első mondatomban említett leesés sem.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mit kell tennem piros lámpánál?

2010.09.24. 11:34 - Autódoktor

Tiszteletem!!

Nemrégiben vásároltam egy 2006-os évjáratú BMW 320D automata váltós autót. A kérdésem az lenne hogy pirosnál várakozás közben, vagy egyéb rövidebb megállásnál ki kell-e tenni N-fokozatba esteleg P-be vagy elég ha nyomom a féket??

Köszönettel:
B.Richárd

Kedves Richárd!

A BMW 320D bizonyos tekintetben nagyon hasonlít a Hyundai Atosra.

Ha feltétlen választani kell, hasznosabb üresbe vagy P-be tenni, de nincs túl nagy jelentősége.

Üdvözlettel:
Autódoktor

MZ-be etanolt

2010.09.22. 09:49 - Autódoktor

Tisztelt doktorúr.

Évek ota azon kevesek köté tartozom,akik nem szertnék a kétütemü motorokat teljesen leirni.A kérdésem az lenne?hogy egy teljesen egyszerű kétütemű porlasztós motor használható-e bioetanollal.˙(MZ-125)

Köszönettel István

Kedves István!

Természetesen használható etanollal az MZ is, csak kicsit macerásabb. Ehhez ugyanis fúvókacsere szükséges, amit nem lehet pikk-pakk az út szélén megoldani, így a benzin-etanol közötti váltás nem egyszerű feladat. El kell tehát dönteni, melyik üzemanyagot választja tartósan.

Az olaj keveredik az etanollal is, bár hamarabb válik ki állás közben.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Agy nélkül cserélhető?

2010.09.22. 09:48 - Autódoktor

Tisztelt Doki! Swift 1.3-as 1996 dec. Hátsó kerékcsapágy külön, vagy csak aggyal,kompletten cserélhető? Kösz a válaszát Feri.

Kedves Feri!

Az ABS-es ferdehátúak és a Sedanok hátsó csapágyának külső futógyűrűje maga az agy, így a csapágy külön nem cserélhető.

Gyári alaktrészként igen vaskos ára van, ám utángyártottban kapható valamivel 10.000 Ft felett.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem eszi az olajat, sem a vízet, mégis füstől

2010.09.22. 09:47 - Autódoktor

Kedves Autodoki!

Az alany egy Opel Astra 1.7 TDS 97'-es (isuzu). Utóbbi egy évben párszor előfordult hogy erőtlenné vált a gép és olyankor szürkés fehéres füstölése is volt, aztán ez hol előjött hol nem.

Utóbbi időben egyre többször. Olajat nem eszi, hűtővizet nem eszi, motor nem melegszik, mindig pöccre indul -20 fokban is. Gonoltam kicserélem a gázolajszűrőt. Meglepetésemre csak a szűrő alján volt gázolaj úgy 3cm-nyi. Új szűrőt feltöltöttem felcsavartam, 10 perc járatás után megint le, és megint csak az alján van gázolaj. Mérgemben kicseréltem a gázolajcsöveket átlátszóra (szűrő-motor, motor visszafolyó) Hát érdekes látvány fogadott. A szűrő-motor csőben folyamatosan buborékok mennek be az adagolóba, a túlfolyón pedik majdnem habos gázolaj jön ki. A kérdés, hogy ennek így kell működnie?

Köszi előre is.

Ákos.

Kedves Ákos!

Némi levegő előfordul a csövekben, de ennyi azért túlzás. Valószínűleg a szűrőnél, vagy az odavezető csöveknél valami tömítetlenég van. Alapos kutatást igényel, de megtalálható a probléma. Mielőbb álljon aknára, jobb esetben egy csápos emelőre, és böngéssze végig a nyomóoldalt.

A csöveket pedig, ha a hiba megvan, mielőbb cserélje vissza "rendes" gumicsövekre, ezek az átlátszó csövek ugyanis hamar megkeményednek és repedezni kezdenek, az pedig komoly veszélyforrás.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nincs ismeretlen izzó, csak rossz boltos

2010.09.21. 10:54 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor !

Az lenne a kérdésem , hogy van nekem egy 93-as xr2 fiestám az lenne a gondom hogy kiégett a müszerfal világításomból 3db égő , namármost kivettem az égőket és elvittem egy autósboltba ,hogy ilyenből kellene nekem 3db , erre az eladó hogy ,ilyet nem fog tudni adni meg rendelni se ,kérdem tőle hogy akkor milyen foglalatú égők ezek hogy legalább neten utána tudnék nézni ,hogy máshól kapható-e ,de erre se tudta a választ .

Tehát az lenne a kérdés hogy milyen égők vannak és milyen foglalattal Mk3 Fiestában???

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel Gábor

Kedves Gábor!

Fejből sajnos meg nem mondom, milyen izzókat kell vásároljon, de hogy nem a megfelelő autósbolthoz fordult, az egyértelmű.

Sokféle műszerfalizzó létezik, de annyira extrém verzió, amit nem lehet beszerezni, nem nagyon van. Próbálkozzon több helyen, ha pedig midnenki csak a fejét ingatja, az alvázszámmal ballagjon el egy Ford márkaszervízbe, ők teljesen biztosan tudnak önnek adni - rendelni - ilyen izzót.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fordulatszám emelkedésével esik a feszültség

2010.09.09. 17:33 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Az lenne a kérésem, hogy a fordulatszám emelkedésével miért csökken a feszültség? A kocsi egy Peugeot 206 sw 1.1 2004 évjárat. 2200-as fordulatszámig minden rendben, kb. 14,4V ez felett fokozatosan leesik 12 voltig.

Ékszíj, netán szénkefe a generátorban vagy diódasor?

Előre is köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Gyakorlatilag bármi lehet a hiba oka. Lehet a kefék szorulása, vagy extrém kopása - bár utóbbihoz azért rengeteg kilométer kell. A feszültségszabályó és a diódahíd is produkálhat hasonlót, de a kábelek kontakthibája is, utóbbi ráadásul jóval olcsóbban javítható is.

Azt javaslom tehát, hogy alaposan nézzék körbe a vezetékeket, beleértve a testkábeleket, és ha nem születik megoldás, a generátort leszedve kompletten vigyék el egy ezzel foglalkozó műhelybe, ahol egyben megvizsgálják és javítják.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Csak GM olajat ne

2010.09.07. 10:12 - Autódoktor

Kedves Olajdoki!

Vásároltam egy Astra G 1.4 TWINPORT motoros autót, amiben 93 000 km van. Kérdésem az lenne, milyen olajat javasol bele, mivel GM olajat nem akarok beletenni. Évente kb. 12–15 000 km-t megyek, és 75%-ban városban közlekedem. Szeretném, ha sokáig jó lenne a motor, ezért valamilyen közepesen jó minőségű olajat szeretnék bele. A váltójába milyen olaj kell és mennyi? Gondolom, azt is érdemes lenne kicserélni ennyi futott km után?

Üdvözlettel István!

Kedves István!

Ez inkább az Olajdoki feladata volna, de azért megpróbálok válaszolni.

Gyártót nem szívesen ajánlok, mindenki másra esküszik. Az azonban fontos, hogy a megvásárolt olaj viszkozitása lehetőleg 5W-30, minősítése pedig legalább A3/B4 legyen.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hoszzú állás utáni nehézkes indulás

2010.09.05. 09:49 - Autódoktor

VW T4 2.4 D 1994 évjárat Motorkód: AAB

A kérdésem az lenne hogy mi lehet az oka annak hogy az autó kb: 5-6 óra állás után nehezen akar beindulni mintha nem kapna üzemanyagot, ha viszont beindul utána pöcre indul.

A másik problémám pedig hogy nagy a fékpedál utja, amikor fepumpálom akkor jó de ha nyomva tartom akkor egy darabig lejjeb megy a pedál. Most cseréltem benne fékbetéteket illetve a tárcsa is fel lett szabályozva (14,5 mm ).A fékolaj elég szennyezett benne.

Az autó egy hónapja vettem még nem nagyon ismerem. Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel : Attila

Kedves Attila!

A nehéz indulás valószínűleg annak köszönhető, hogy a tankig vezető üzemanyagcsőből állás közben szép lassan lecsorog a gázolaj. Indításnál addig nincs "röffenés", amíg az üzemanyag nem ér fel újra a motorig.

A megoldás egyszerű, egy visszacsapószelepet kell beépíteni az autóba a nyomóágra, minél közelebb a tartályhoz.

A fékpedál részben levegős lehet a csere után - mert ugye cserélték a szennyezett fékfolyadékot? -, de a nyomva tartott pedál lassú beesése arra utal, hogy vagy folyik valahol a rendszer (ez látható a tartályon a szint süllyedéséből), vagy a főfékhenger karmantyúi nem állnak már a helyzet magaslatán, és lassan áteresztik a fékfolyadékot. Ideiglenes és olcsó megoldásként szóba jöhet a javítókészlet, de igazán megbízható csak a főfékhenger cseréjével lesz.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Csak iridium gyertyát tehetek a Suzukiba?

2010.09.04. 08:01 - Autódoktor

Sziasztok!

Nekem van egy Suzuki Ignisem,ami 2003-as 1,3GLX-AC.Kérdésem a következö.Ebbe már iridium gyertya kell NGK IFR6J11-es?.Vagy lehetbármilyen márkájú gyertyát bele tenni aminek a hőértéke megegyezik az eredetivel?Kérlek válaszoljatok!Köszike.

Kedves Érdeklődő!

Az Ignisbe bizony az IFR6J-11 az előírás. Ez egy elég drága gyertya, viszont ritkán kell cserélni - ha jól emlékszem, talán 90.000 km után.

ignis

Gyakorlati tapasztalatok alapján a "régi" 16 szelepes (G13BB) motorok gyertyája is megfelelő lehet (BKR6E-11) - ez jóval olcsóbb, de nem szabad elfelejteni, hogy ezt 30-45.000 km után le kell cserélni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fügyülő Peugeot

2010.09.02. 15:37 - Autódoktor

Üdvözlet.

Az lenne a kérdésem egy 2001-es peugeot 307-esem 1.6 benzin van és menet közben főleg ötödikben fütyülő hangot hallok ha kiveszem sebességből vagy ha kinyomom a kuplungot abbamarad legalábbis füllel nem hallható.Válaszát előre is köszönöm.

Krisztián

Kedves Krisztián!

Ön nagy valószínűséggel egy váltójavítás elé néz, különös tekintettel az ötödik fokozat fogaskerekére, és valószínűleg annak szinkrongyűrűjére. Esetleg egy kis kinyomócsapágy és/vagy nyelestengelycsapágy is játszhat.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Szíjas vagy láncos

2010.09.02. 15:37 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2003 06 havi ford mondeo 1.8 92w 125le vezérlése, szíjas vagy láncos?

Krisztián

Kedves Krisztián!

Szíjas.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Gyújtótrafó vagy komplett computer?

2010.09.02. 15:36 - Autódoktor

Tisztelt Doki!

Ma az egy hónapja átvett(igaz, 6 éves) Renault Megane Limusine cserben hagyott. 2004. 07. havi 1,6 16V benzines. Kigyulladt a motorhibalámpa és leállt egy henger is. Jött egy márkafüggetlen szerelő, Bosch diagnosztika műszer az autóra, de az nem áll szóba vele, le se sz.rja. A szerelő bácsi ukmukfuk trafókat, gyertyákat kikapdossa, aszongya szikra van, benzin van, komplyúterrel kapcsolat nincs, teljes vezérlés is elszállhatott. Vagy enyhébb esetben FHP jeladó. Na igen, de az FHP hiba esetén a verdának el se kéne indulnia, ennek meg csak egy hengere nem melózik.

No az autó maradt ahol van, holnap remélem találok rá valami szerelőt, de érdekelne a te véleményed is.

Köszönettel, Nagy Péter.

Kedves Péter!

Ez a fajta "nem kommunikál" hibajelenség sokkal inkább interface-hiba vagy humánerőforrás-probléma lehet. Talán csak nincs megfelelő illesztő vagy szoftver a szaki birtokában. Ha a motor egy henger kivételével relatíve tisztességesen jár, akkor a motorvezérlőnek valószínűleg nem lesz baja.

Ahogy te is írtad, inkább a trafóra érdemes gyanakodni.

Remélem, a továbbiakban több szerencséd lesz az új autóddal.

Üdvözlettel:
Autódoktor

25 éves BMW ülések pucolása

2010.08.31. 11:25 - Pucevadoktor

A 25 éves BMW-mhez kaptam két első ülést, amik ugyan szerkezetileg jók, de nagyon koszosak. Évekig álltak egy garázsban, rajtuk olajos cuccokkal. Mivel lehet értelmes formára hozni őket házilag, hogy a színük azért megmaradjon, de kijöjjön az olajos maszat belőlük?

Szívesen súrolok, mosok, de jobban örülnék, ha maga a szövet fent maradhatna az ülésen a tisztítási folyamat alatt.

Mi az autómosóinkban gőzt használunk a kárpittisztításhoz, mely hatékony az olajos szennyeződések oldásában, viszont házilag is van megoldás a problémára.

Hígíts fel kárpittisztítószert (javaslom a jobb autómosókban is használatosakat, ha ilyet nem tudsz beszerezni, akkor is mindenképp autóba valót használj, mert a háztartási szőnyeg és kárpittisztítók javarészt más szennyeződésekre specializálódtak) 1:5-1:10 arányban - vagy a gyártói utasítás szerint - szobahőmérsékletű vízzel, majd egy jó minőségű, minél tömöttebb szövésű mikroszálas kendővel dolgozd be azt az ülésbe. Nagyon fontos, hogy a kárpittisztításnál minden alkalommal az egész felületet tisztítsd meg, akkor is, ha úgy érzed, hogy már csak a folt maradt, így lesz egységesen tiszta a kárpit az ülésen! A bedörzsölést kövesse a törlőkendő öblítése, majd ismét a dörzsölés. Addig ismételd a folyamatot, amíg el nem tűnik a folt. Fontos, hogy csak az ülés felületét tisztítsd, ne áztasd el teljesen a szivacsot, mert nyár ide vagy oda, lassan szárad, rosszabb esetben bebüdösödik! Ha úgy érzed, hogy kész, nedves porszívóval szívd ki a bennmaradt vizet.

Ha először tisztítasz kárpitot, előfordulhat, hogy száradás után visszafoltosodik az ülés. Ebben az esetben 1:10 arányban hígított kárpittisztító szerrel folytasd a fentiek szerint a műveletet, amíg a szennyeződés teljesen el nem tűnik.

Zsanércsere Suzukin

2010.08.30. 17:41 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

1.3, 10 éves Suzuki Swift első ajtajainak zsanérjait szeretném kicserélni házilag. Hogyan tudnám megtenni, mit hogyan kellene megbontanom?

Várom válaszát!

Köszönettel:
Idei József

Kedves József!

Először is: a zsanérok cseréje nem ördöngösség, ám utána valószínűleg újra be kell állítani az ajtókat. Ezt gyakorlat nélkül nem lesz könnyű elvégezni.

Ha ezt vállalja, vegye le az ajtókárpitokat, ügyelve a kilincs körüli műanyag keretre, amely könnyen törik. Feltekert ablaknál az ajtó első élén látni fogja a zsanérok hátsó rögzítőcsavarjait, az elsőket pedig az ajtóoszlopnál éri el.

Azt javaslom, a zsanérokat egyesével cserélje, egy segítővel, aki addig igyekszik pozícióban tartani az ajtót. Így a legvalószínűbb, hogy sikerül a régihez nagyjából hasonló pozícióba visszarakni az új zsanérokat.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Gyakori üzemanyagszűrő-csere etanolnál

2010.08.30. 17:39 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2001-es Mitsubishi Space Star 1,3-as autóm van. Gondolkodom az etanolos átalakításon, de előbb szeretném benzinnel együtt keverve is kipróbálni.

Az üzemanyagszűrő cseréjére vonatkozóan több helyen eltérően adnak tanácsot. Pl. az e85tuning.hu szerint: „A gyári üzemanyagszűrőt az átállás után nem sokkal cseréljük, majd pár ezer kilométer után ismét… két-három szűrőcsere után már nem kell sűrűbben cserélni, mint hagyományos üzemanyagnál."

Máshol az első etanolos használat előtt és az azt követő 5–600 km után javasolják az üzemanyagszűrő cseréjét.

A szűrőcsere vajon a vegyes használatot követő tisztán bioetanolos üzemre is vonatkozna-e? Ugyanis ez akkor 4 üzemanyagszűrőt jelentene, ami jelentősen megnövelné a költségeket, mivel az autómhoz szükséges üzemanyagszűrő internetes ára is 10–12 000 Ft körül van.

Tisztelettel: Károly

Kedves Károly!

Az üzemanyagszűrő cseréje egyszerű javaslat a biztonságos üzemeltetés érdekében. Ezzel nagy valószínűséggel megelőzhető, hogy a szűrőben lerakódott, benzinben nem, de etanolban oldódó szennyeződések a szűrt oldalra kerüljenek, és ott különböző problémákat okozzanak.

Ezért hát elegendő, ha az első próbák előtt cserél, majd újra a benzin-etanol üzemben megtett max. 1000 km után.

Megjegyzem, gyors keresgéléssel találtam 2500–3000 Ft között csereszabatos üzemanyagszűrőt az ön autójához.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hiba az Orion fedélzetén

2010.08.30. 17:38 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A probléma egy 1987-es Ford Orion, 1,3-as benzines és VV porlasztó van rajta. A szívató nem működik, pedig a bovden jó. Tudna nekem segiteni, hogy lehet ezt megoldani? Egy pontos leírás a működéséről, vagy esetleg találkozott már ilyen hibával?

Válaszát köszönöm.

Üdv, Andrea

Kedves Andrea!

Amit tőlem kér, egy szerelési kézikönyv anyaga, az pedig jogvédett. Így ebben sajnos nem tudok segíteni. Azt javaslom, nézelődjön műszaki könyvesboltokban, bizonyára találni fog megfelelő szerelési segédletet.

A hibáról pedig:
Azt olvasom ki az ön soraiból, hogy az autó mechanikus szívatós, a bovden működik, és a karburátor hidegindító karját is mozgatja. Az nem teljesen világos, mit jelent a „szívató nem működik" kifejezés, de gyanítom, hogy a hidegindítással és a hidegüzemi dúsítással lehetnek gondjai. Kevésbé valószínű, hogy ez mechanikus probléma miatt van így, sokkal inkább gyanítom, hogy dugulás, piszok van a porlasztóban. Ennek szétszereléséhez, tisztításához viszont vagy gyakorlatra, vagy a fenti szakirodalomra lesz szüksége.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass