Hol található a külső hőmérséklet jeladó?

2010.07.07. 14:03 - Autódoktor

Helló Autódoktor!

Szeretném megkérdezni, hogy egy 1995-ben gyártott Opel Corsa B 1,4i esetében hol található a külső hőmérséklet jeladó? Mivel jelenleg csak két vízszintes vonal látható a műszerfalon.

Előre is köszi!

Üdv, 
Karesz

Kedves Karesz!

Emlékeim szerint az első lökhárító burkolatának belső felénél találja meg a jeladót, menetirány szerint bal oldalon.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Trabiba váltóolajat

2010.07.07. 14:02 - Autódoktor

Hello!

Van egy 1990-es négyütemű Trabim 81 ezer km-rel, és többek közt váltóolajat is szeretnék benne hamarosan cserélni. Nem akarom kinyírni a váltót azzal, hogy rosszat teszek bele. Milyen kell vajon?

Köszi!

Kedves Érdeklődő!

Ez a váltó papíron megelégszik 80W-90-es, GL-4 minősítésű hajtóműolajjal is, ám összehasonlíthatatlanul finomabban működik 75W-90 viszkozitású, GL-4 vagy GL-5 minősítésűvel.

A feltöltési mennyisége elvileg 1,1–1,3 liter, a megfelelő szintet akkor éri el, ha a ház bal oldalán lévő szintezőcsavart kitekerve még folyik ki az olaj.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Swiftbe klímát utólag

2010.07.06. 11:46 - Autódoktor

Tisztelt Uram!

Érdeklődnék, hogy 2007-es Swiftbe csak a saját klímáját lehet belerakni, gondolok itt Ignis–SX4 klímára beépíthetőség szempontjából.

Válaszát köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Mindig érdekes kérdés a lehet/nem lehet témakör. Természetesen szinte bármit bele LEHET rakni egy autóba, de kérdés, mekkora munka, idő, szaktudás és átalakítás szükséges hozzá, és milyen lesz a végeredmény. Ezért óvatosan szoktam ilyenkor fogalmazni, mert ha leírom, hogy a Velorexre nem lehet feltenni a Liaz turbóját, azonnal érkezik 5 levél olyanoktól, akik már megtették.

Maradjunk annyiban, hogy normális keretek között gondolkodva csak a saját klímáját lehet beépíteni, különbözik ugyanis többek között a klímahűtő, az elpárologtató és a csővezetékek is.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mik a Tigra típushibái?

2010.07.06. 11:46 - Autódoktor

1998-as évjáratú Opel Tigra 1.4 16V vásárlását tervezem, nagyjából hihető 153 000 km-rel, érdeklődni szeretnék, van-e valami típushibája az autónak, amivel érdemes tisztában lenni? Nem vagyok street racer, nem szoktam gyilkolni az autóimat, a karbantartásra is odafigyelek, csak érdekelne, hogy van-e olyan ismert hibája a típusnak, amivel megtudja keseríteni az életem.

Üdvözlettel: Tibor

Kedves Tibor!

A régi Tigrák a Corsa B alapjaira épültek, nagyjából azonos szerkezeti elemekkel. Ez pedig egy elég kiforrott konstrukció, komoly tervezési hibák nélkül.

Jellemző hibaforrásként egyetlen dolgot említhetek: az előző tulajdonost. Sajnos ezeket az autókat sokan olcsó sport(os) autónak tekintették, ennek megfelelően alaposan hajtották őket, viszont karbantartást alig és nem megfelelő módon kaptak. A szerencsétlenebb sorsú Tigrákat persze sokszor meg is zúzták, így erre is érdemes külön odafigyelni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Suzuki emelkedett alapjárattal

2010.06.23. 16:46 - Autódoktor

Tisztelt Doki!

Egy 1997-es Suzuki 1,3 szedánom van. Kb. 2 hete megemelkedett az alapjárati fordulatszám, a jelenség olyan, mintha kissé szorulna a gázbovden, de erről szó sincs. Gázelvételkor lassan esik vissza a fordulatszám, és kb. 1100/min fodulatnál lejjebb nem hajlandó menni.

Mi okozhatja a hibát? (vákuumcső, map szenzor vagy valami más?)

Válaszod előre is köszönöm
Tisztelettel: Sándor

Kedves Sándor!

A leírtak alapján a vákumcsövek szakadására, repedezésére gyanakszom, vagy más tömítetlenségre a szívóoldalon. Jellemző ezekre a motorokra, hogy a fojtószelepház (vagy másképp a befecskendező-egység) hátsó részén található vákumcsövek szakadnak, repednek meg, néha pedig a légszűrőház oldalában lévő levegőhőmérséklet-szenzor esik ki a helyéről.

Ennek a szenzornak a csatlakozójából gyakran kiszakad a kábel, ez is okozhat hasonló hibát  – bár ilyenkor inkább leesik az alapjárati fordulat, mintsem megnő.

Ha ezek rendben vannak, érdemes továbbellenőrizni a vákumcsöveket (beleértve a szervóhoz vezetőt is), illetve a fojtószelepház körüli tömítetlenségeket.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Twinportba gyertyát

2010.06.23. 16:39 - Autódoktor

Tisztelt autódoki!

1.6 twinport-os G-Astrához (motorkód: Z16XEP) milyen márkájú, típusú gyújtógyertyát ajánl? Az autó 4 éves elmúlt és 67 ezer km van benne,  nemsokára vinném szervizbe. Esetleg tudja-e, gyárilag milyen van benne? A másik kérdésem, hogy sokan ajánlották a Castrol Edge 0W-30-as motorolajat, amely állítólag rendelkezik GM-ll-A-025-ös GM-jóváhagyással, Ön szerint is megfelelő lenne ebbe a motorba?

Tisztelettel: P. Tibor

Kedves Tibor!

Az autó gyári beépítésű gyertyája Bosch, de az Opel számos más gyártótól is vásárolt első beépítésű gyertyákat a különböző motorjaiba. Nem szívesen ajánlok márkát, de arra feltétlenül figyeljen, hogy valamelyik neves gyár palettájáról válasszon!

Az Edge 0W-30 valóban rendelkezik az említett GM-minősítéssel, így bátran töltheti az autóba.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Töltés van, világítás nincs

2010.06.23. 16:36 - Autódoktor

Üdvözlöm Doki!

Használatra kaptam egy Fiat Uno 45-öt (1989-es). Gondom van a világítással, ugyanis egyáltalán nincs, és ha felkapcsolom a világítás kapcsolót sincs, plusz ilyenkor kigyullad a töltésjelző lámpa, de töltés az továbbra is van, mert lehuzott akksisaruval is megy a motor. Viszont világítás továbbra sincs! Kérem a segítségét!

Üdv: oldorb

Kedves Márton!

Ellenőrizze az akku-kasztni, akku-motor, kasztni-motor közötti testkábeleket, ebből legalább kettőnek léteznie és korrektül működnie kell.

A sarut pedig soha ne vegye le járó motornál az akkumulátorról, mert az ilyenkor fellépő feszültségcsúcsok a másodperc töredéke alatt átégetik a generátor diódáit.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Létezik még a befuttatás?

2010.06.07. 10:11 - Autódoktor

Hello Autódoktor,

a napokban vettem meg életem első 0 km-es autóját. Szeretném megkérdezni, hogy manapság létezik-e még az autoknál „befuttatás", ha igen, akkor mit tanácsol az első pár ezer km alatt? Az autó egy 100 lovas, benzines, 1,6-os Focus.

Válaszát előre is köszönöm.

z.

Kedves Zoltán!

Általánosan elfogadott vélemények szerint ma már nem szükséges az autók bejáratása. A gyártástechnológia már ott tart, hogy nem kell kímélő üzemmódban használnunk a motort ahhoz, hogy az alkatrészek összekopjanak.

Azt javaslom, egyszerűen csak arra figyeljen, hogy az autó ne erőlködjön feleslegesen. Kerülje az extrém nagy terhek cipelését, vontatását, az üveghangos kigyorsításokat és a tartós padlógázas haladást az autó adott sebességfokozathoz tartozó végsebességén.

Ezek persze általánosan is érvényesek, nem csupán a friss autóra.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kattog a Trabantom

2010.06.05. 09:12 - Autódoktor

Üdv Autódoki!

Nekem egy '91-es, 1100 cm³-es Trabantom van, és a következő problémám adódott: amikor beindítom a motort, a hengerfej felől kattogó hangot hallok, éles, fémes zajt. A motor magasabb fordulatszámon, illetve bemelegedve abbahagyja a kattogást, de néha még hidegen, első gázfröccsre abbahagyja. Esetleg a hengerfejjel lenne valami probléma?

Válaszod előre is köszönöm:
Norbert

Kedves Norbert!

Bizonyos határokon belül ez teljesen normális jelenség. A hidraulikus szelepemelők adnak ilyen hangot, amíg korrektül fel nem épül bennük a működéshez szükséges olajnyomás. Ameddig csak hideg motornál, indítás után, rövid ideig hallja, nem jelent problémát.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Zabál a Trabantom

2010.06.04. 11:06 - Autódoktor

Helló!

1.1 Trabantom van, egy bajom van vele, hogy 6–7 liter helyett 10 literes a fogyasztás és a karburátorom időről időre elkezd ömleni a benzin, de már több karburátort is kipróbáltam és mindegyiknél ugyanúgy folyt. Érdekelne a véleményed erről az esetről.

Kedves Érdeklődő!

A leírtakból egyértelműnek tűnik a helyzet: a karburátor tűszelepe nem működik megfelelően. Ennek köszönhető, hogy folyamatosan magas az üzemanyag szintje az úszóházban, ami jelentősen növeli a fogyasztást. Ez az oka a „benzinömlésnek" is, és bármilyen furcsán is hangzik, a többi karburátornál is ez lehet a hiba.

Azt javaslom, egy új, jól záró tűszelepet tegyen a karburátorba, és így próbálja ki az autót.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fékbetétcsere után rosszabb a Swiftem

2010.06.03. 12:07 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

A segítségét kérem!

A problémám a következő volna.

Suzuki Swift GL (’98-as) évjáratú autómban a fék szerintem nem megfelelően működik. A jelenség a következő: az autó fékezésre jól reagál, viszont ha satuféket nyomok, az autó továbbgurul, nem blokkolja a kereket azonnal. A fék felkeményedik viszont ahhoz, hogy a kerék blokkoljon majdhogynem kitaposom a taposólemezt. Ami érdekes, ha a motort beindítom és eközben benyomva tartom a fékpedált, a szervó bekapcsol, a fékpedált beljebb engedi. Ez arra enged következtetni, hogy a fékrásegítő működik. Kérdés, hogy jól-e??? Amit még észrevettem, hogyha járó motornál nyomkodom a féket, akkor a motor hangja változik (fordulat). Az autóban a betétek, valamint a féktárcsa is teljesen újak (6 hónapos), hátul a dobféknél is teljesen újak. A tanácsán kívül még megszeretném kérni arra (ha mód van rá), hogy egy megbízható szerelő elérhetőségét szíveskedjen nekem válaszlevélben elküldeni, aki a problémámat orvosolni tudja. Amit még elfelejtettem megírni, hogy az eredeti (régi) fékbetéttel az autó féke tökéletes volt. Miután a betét cserélve lett, utána romlott a fékhatás.

Kérdés már csak az, hogy a betétek cseréje miatt adódhatnak-e ilyen jellegű problémák? Valamint mennyire szokott tönkremenni a főfékhenger, ill. fékrásegítő?

Tanácsát köszönettel fogadom!

Üdvözlettel, Ádám

Kedves Ádám!

Nekem úgy tűnik, a szervó és a főfékhenger jól működik. Előbbivel a Swifteken egyébként sem szokott gond lenni, maximum az oda vezető vákumcső szakadása, repedése fordul elő, de ez általában hallható is. A főfékhenger örök darab, egyedül azzal lehet tönkretenni, ha huzamosabb ideig elfeledkeznek a kétévente esedékes teljes fékfolyadékcseréről.

Gyanús azonban, hogy a betétek cseréjénél történt valami olyasmi, ami a problémát okozhatja. Ha a csere feltűnően gyorsan zajlott, akkor szinte bizonyos lehet abban, hogy a betétek fészke nem lett ellenőrizve, megtisztítva, a dugattyúk nem voltak megjáratva. Ilyenkor előfordulhat, hogy a betétek nem mozognak szabadon, keresztbefordulnak, megszorulnak, ez értelemszerűen a fékhatás radikális csökkenésével jár.

Azt javaslom, ellenőrizzék az első féknyereg és a fékbetétek korrekt működését.

Szerelőt sajnos nem tudok önnek ajánlani, nem is volna illdomos.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Jobb lenne kézzel

2010.06.02. 10:25 - Autódoktor

Szia Autódoki!

Át szeretném cserélni az autómban (VW Passat 1.9 TDI ’96-os évjárat) az autómata váltót kézire. Azt szeretném tudni, milyen papírmunkát igényel ez a beavatkozás az okmányiroda felé, egyáltalán hivatalossá lehet-e tenni és a forgalmiban átírják-e.

Köszi a választ.

Üdv: Feri

Kedves Feri!

Jelenleg, ha jól tudom, kizárólag akkor építheti át kéziváltósra az autót, ha az új konfigurációra létezik típusbizonyítvány. Ha tehát az önével azonos évjáratú, azonos motorkódú, azonos kivitelű autóban létezett kéziváltó, akkor megoldható az átépítés.

Valószínűleg ezzel nem lesz gond, fordítva nehezebb dolga lenne. Azért javaslom, hogy előzetesen tájékozódjon erről a közlekedési hatóságnál.

Ha ők megerősítik, hogy az átépítés lehetséges, számítania kell arra, hogy a legalizálás egy műszaki vizsgát is tartalmaz majd. Itt egy műszaki adatlapot fog kapni. Ezen feltüntetik a megváltozott adatokat, amelyek alapján az okmányiroda valószínűleg új forgalmit fog kiállítani.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Xsara gázolajszűrő-betét csere intervallum

2010.05.31. 09:50 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egy Citroen Xsara II 2.0 (2001-es évjárat) hdi tulajdonosa vagyok. Érdeklődöm a gázolajszűrő-betét cseréje hány ezer kilométerenként esedékes? A szervizben 30-40 ezer kilométert mondtak.

Valóban ennyi? Nem sok ez egy kicsit?

Köszönettel várom válaszát.

Üdvözlettel: Kocsár Mátyás

Kedves Mátyás!

Nem sok, sőt, kevés. Az előírt intervallum 60 000 kilométer. Nem kirívó előírás egyébként, a legtöbb mai dízelhez képest még a szigorúbbak közé tartozik.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kitöröltem a hibakódot. Mi lehetett a baj?

2010.05.28. 09:36 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Volna egy kérdésem, ami számomra meglehetősen fontos. Hollandiába menet, a német autópályán menet közben kigyulladt a check lámpa. Nissan Almera n16 15 16v 98 LE, 96 000 km van benne. Szóval az autón semmit nem vettem észre, tartotta az addigi 130 km/h-t, a fogyasztás sem változott. Megérkezvén, levettem a sarut (negatívot) és reggelre nem világított az a bizonyos lámpa. Kérdésem az lenne, lehet-e ebből hosszabb távon probléma, avagy ez csak valami apróbb dolog volt? Azért is lenne fontos, mert még haza is kell jutnom vele, szóval nyugodtan elindulhatok vele, vagy inkább előtte szerviz?

Köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Az akkusarut hiba volt levenni hibakód-kiolvasás előtt, így ugyanis nagy valószínűséggel sosem derül ki, milyen hibát észlelt a motorvezérlő.

Mivel a hibák egészen széles skáláját rejtheti egy ilyen jelzés, javaslom, a legközelebbi ilyen alkalommal a lehető legrövidebb úton keressen fel egy szervizt, ahol a jelzést megfejtik. Enélkül ugyanis nehéz, sőt, szinte lehetetlen elindulni a hibakeresésben.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Astra! Ül!

2010.05.26. 13:38 - Autódoktor

Azt szeretném megkérdezni, milyen megoldást ajánlanak, ha a kocsi hátulja terhelés alatt nagyon ül?

Autó márkája: Opel Astra F Classic

köszönettel: Lajos

Kedves Lajos!

Szakszerű megoldás a rugók cseréje, kevésbé szakszerű a rugóerősítő gumipogácsák használata. Az ilyet általában hatos csomagban vásárolhatja meg autósboltokban, és a rugó menetei közé kell betolni.

Ha az autó hátulja a túlterhelés miatt ül, akkor természetesen ennek elkerülését javaslom.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Miért melegszik a Golfom?

2010.05.26. 13:37 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki!

Az elmúlt nap a nagy semmiből elkezdett erőteljesen melegedni a Golf III-asom hűtővize. A hőfokszenzor szerint 110-120 °C-os a víz és nem tudom az okát.

Félreállva sem megy lejjebb a hőmérséklet, sőt ilyenkor a kiegyenlítő tartályon át kinyomja a vizet. Az alsó és felső cső egyaránt meleg, de a ventilátor nem indult el.

Kicseréltem a hőkapcsolót, de még mindig melegszik a víz, holott a ventilátor megy teljes fordulaton. A kipufogó felől nem jön gőz, erősebb gázfröccs ellenére sem, tehát nem valószínű a hengerfejprobléma sem. A motorolajat lecseréltem, és abban sem tapasztaltam víz okozta fehéres túrósodást. Itt megállt a tudományom, kérem, segíts, ha tudsz!!!

Üdvözlettel, Gábor

Kedves Gábor!

Ha az általad leírtak fedik a valóságot, tehát ezeket tényleg alaposan és lelkiismeretesen ellenőriztétek, akkor nagy valószínűséggel egyszerűen nem nyit ki a termosztát.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Néha nem indul a Civicem

2010.05.26. 13:36 - Autódoktor

Rendelkezem egy '92-es Honda Civic LSI-vel, 4 ajtós. Eddig nem tette, de most olyan problémával küzdök, hogy: egész napi használat semmi gond, délután már nem indul, csak teker az önindító és semmi. Húzásra beindul, de nehezen. Ha elindul, akkor gázadásnál megtorpan az autó, vagy lefullad ha lámpánál indulok, néha puffog, mintha megszívta volna magát. Ez a jelenség havonta egyszer vagy kétszer fordul elő. Gondoltam az injektorra, vagy lehet, hogy tankoltam rossz minőségű benzint és ez nyomot hagyott rajta?(Csak kúton tankolok...)

Köszönettel, Zoltán

Kedves Zoltán!

Első körben egy üzemanyagnyomás-mérést javaslok, akár menet közben is, ez sok mindenre magyarázatot adhat.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Félfordulaton

2010.05.25. 14:43 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Skoda Favorit 1993-as glx tulajdonosa vagyok. A műszerfal kilométer-számlálója nem működött, ezért kicseréltem a fogaskereket. Most a számláló működik rendesen, de a fordulatszámláló kb. a fordulat felét mutatja. Érintkezési hiba, vagy nem kap testet. Mi lehet az oka?

Köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

Szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy a szerelésnél vétett valamilyen hibát, ami ilyen jelenséget okozhat. Lehet ez a csatlakozók kontakthibája, de akár a műszercsoport hátulján lévő fólia törése is.

Azt javaslom, szedje szét újra, és alaposan ellenőrizze a fentieket.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Rángató automata váltó

2010.05.23. 07:20 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Amikor sebességbe rakom az autómat (Opel Vectra B automata váltóval), ránt egyet a kocsin. Ez ismétlődik a további sebességi fokozatoknál is. Hátramenetben is ugyanezt produkálja. Mi lehet a baj vele? Eddig ilyet sosem csinált. Előre is köszönöm a választ.

Üdv.: Attila

Kedves Attila!

Elvileg komoly problémát is jelenthet, bár ha más tünetet nem tapasztal, valószínűleg egyszerűbb a helyzet.

Ha az autó alapjárata valamiért túl magas, hasonló jelenséggel találkozhat, ilyenkor ugyanis az automata határozottabban "zár". Okozhat ilyesmit az automata túl kevés olaja is, javaslom tehát, hogy ellenőrizzék az olajszintet, és szükség esetén pótolják.

Emellett, ha az autó futásteljesítménye relatíve magas, időszerű lehet az automata szűrőjének cseréje is, ez szintén megszüntetheti a problémát.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Repedt a műanyag tank. Javítható?

2010.05.21. 13:43 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Problémám a következő: elég régi, '86-os Regatámból egyszer csak folyni kezdett a benzin. Megnéztük, és egy körülbelül 2-3 cm-es repedés van a tank alján. A tank anyaga valami műanyagféle, kérdésem pedig mindössze annyi, hogyan lehetne megjavítani, mit javasol? Van egyáltalán rá mód, vagy mindenképpen cserélni kell? Mert azt nem szeretném.

Köszönöm válaszát,

András

Kedves András!

Mivel a tank még az üzemanyag leeresztése után is jelentős mennyiségű benzingőzt tartalmaz, semmiképpen se próbálja meg a házilagos javítást!

Tudtommal igazán tartós, komoly javítási technológia nem is nagyon létezik erre, így én mindenképpen a cserét javaslom. Bontóban nagy valószínűséggel talál egészséges darabot néhány ezer forintért.

Ideiglenes megoldásként javaslom esetleg még az epoxigyurma használatát. Létezik olyan verziója, amelyet kifejezetten tankjavításra találtak ki, és relatíve jól megtapad benzinnel szennyezett felületen is.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Erős az Audim, de csak egy kis pihi után

2010.05.20. 13:53 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2003-as évjáratú A4 Audim van, 1.6 benzin. Minden egyéb előzmény nélkül leállt a motor. Nehezen indítottam csak újra, de ekkor azt tapasztaltam, hogy rettentő erőtlen lett az autó, egyszerűen nem forog 5000 fölé. Ha hagyom kb. 3 órát állni, akkor megint egyből beindul, van benne erő is, minden rendben van vele, de kb. 3-5 perc után ismét ránt egyet és újra erőtlenné válik. Nincs füstje még magas fordulaton sem. A motorvezérlő lámpám is kigyulladt. Kérdésem, mielőtt elvinném diagnosztikára, hogy Ön szerint mi lehet a probléma? Talán a keverékképzéssel? Lambdaszondahiba? Vagy valami komolyabb?

üdvözlettel, 
Hunor

Kedves Hunor!

Diagnosztika ELŐTT sajnos nem tudok tippelni a hibára, hiszen gyakorlatilag bármi okozhatja.

Alapvető, hogy a tárolt hibakódot kiolvassák, ez alapján lehet majd elindulni a hibakereséssel.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kiiktatnám az EGR szelepet. Baj?

2010.05.19. 14:50 - Autódoktor

Hello Doki,

Nissan Pathfinder 3.3 benzines kocsimban kiiktatnám az EGR szelepet. Milyen hatása lehet ennek a fogyasztásra, ill. a teljesítményre? Hibakódot dobni fog?

Köszönöm

Péter

Kedves Péter!

Fogyasztásban és teljesítményben pusztán a kiiktatástól valószínűleg nem érez majd különbséget, legalábbis ha az EGR egyébként jól működött.

Hibakódot nagy valószínűséggel ad majd rá a motorvezérlő, és a rizikó igazából itt van. Elképzelhető, hogy a gyártó úgy programozta az ECU-t, hogy az EGR hibája esetén abszolút más karakterisztikára kapcsol, és így bizony már jelentkezhet komoly eltérés az eddigiekhez képest.

Fontos, hogy környezetvédelmi szempontból jelentős átalakításnak minősül az EGR szelep kiiktatása, műszaki vizsgán egészen konkrét buktaokot jelenthet.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Katalizátor nélkül

2010.05.18. 15:42 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

1995-ös évjáratú Opel Astra F 1.4, 8v, 60 LE, központi injektoros, 77 000 km-t futott gépjárművem van. Érdeklődnék, hogy ha az autóban nincs katalizátor, vagyis az előző tulaj eltávolította, akkor az autó motorjára milyen hatással lehet ennek hiánya? Fogyasztásban, nyomatékban, vagy esetleg árthat-e a motornak. Tudomásom szerint a szonda érzékeli a kimenő füstben az oxigén mennyiségét és úgy szabályozza a dúsítási arányt, de katalizátor nélkül ez az érték nem lehet megfelelő és a fojtás sincs meg benne. Természetesen tervezek katalizátorvásárlást, hiszen műszaki vizsgán nem tud átmenni az autó.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel, József

Kedves József!

Ebben az autóban egyetlen lambdaszonda van, és az bizony még a katalizátor előtt mér. Ilyen tekintetben tehát nem zavarja a motor működését a katalizátor hiánya.

A kipufogórendszer megváltozott ellenállása azonban már befolyásolhatja a motor működését - igaz, akár pozitív irányba is. Azt azonban tudni kell, hogy a hiányzó katalizátor az autó környezetvédelmi alkalmatlanságát jelenti. Ha tehát egy ellenőrzés során ez kiderül, az autót pillanatok alatt kivonhatják a forgalomból, önt pedig alaposan megbüntethetik emiatt.

Természetesen környezetvédelmi szempontból sem etikus ez a megoldás, így azt javaslom, mihamarabb pótolja a hiányosságot.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem bírja a tempót

2010.05.17. 14:36 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki!

Van egy 1994-es, 2.0 benzines, automata Passatom, s a tempomat időnként kikapcsol, mintha a fékre lépnék, és utána van, mikor be se lehet kapcsolni. Pár nap szünet után ismét rendesen működik, sőt a probléma miatti próbálgatások alatt még a 3. seb.fokozatban is be lehetett kapcsolni és úgy váltott feljebb. A hibatárolót még nem nézettem meg, de azzal még nem javul meg sajna. Tudom, elég bonyolult a rendszere. Az elektronikus csatlakozásokat sikerült átnézni, megtisztítani, de a hiba maradt... Köszönöm a tanácsot előre is.

Kedves Érdeklődő!

Azt gyanítom, a kuplung- és/vagy fékpedálkapcsolók környékén érdemes először keresgélni. A tempomatos autók többségénél ugyanis e két pedál lenyomására biztonsági okokból azonnal kikapcsol a tempomat.

Ráadásul a tapasztalatok szerint a VW-csoport autóinál meglehetősen gyakran hibásodnak meg ezek a kapcsolók. Könnyen lehet, hogy az ön autójánál is csupán ez lesz a gond.

Fontos, hogy a féklámpa kapcsolója, még ha fizikailag azonos házban helyezkedik is el, teljesen külön áramkörön működik, Emiatt az egyébként hibátlanul dolgozó féklámpa nem jelenti a pedálkapcsoló(k) tökéletes működését.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Gombacsere után is melegszik

2010.05.16. 07:45 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki!

Van egy 2000-es évjáratú, 1,7-es, központi injektoros (2121-4) Lada Nivám. Az lenne vele a gondom, hogy ha melegszik a hűtőfolyadék, nem kapcsolnak be a hűtőventilátorok. Elviekben kicseréltük azt a gombát, ami vezérelné őket, de a hiba így sem oldódott meg.

Mi lehet a megoldás?

Tisztelettel
György

Kedves György!

Ha a hőkapcsolókat a megfelelő értékűre cserélték, az alábbiak jöhetnek még szóba:
– nem jut el az áram a ventilátorig, ezt okozhatja a biztosíték hibája, elektromos kontakthiba vagy szakadás,
– elromlott a ventilátor motorja,
– a hőkapcsolóhoz eljutó víz hőmérséklete túl alacsony, például a termosztát hibájából.

Ezeket ellenőrizzék végig és megoldódik a probléma.

Üdvözlettel:
Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Márkaszerviz