15 év múlva is lesz alkatrész?

2011. szeptember 15., 15:13 Módosítva: 2011-09-15 15:13:36
1

Kedves Autódoktor!

Harmadik gyerekünket várjuk, így egy családi autó vásárlását tervezzük.A 4-5 éves Fiat Multipla mellett sok érv szól. Kivéve az, hogy megszűnik hamarosan a gyártása. Mivel az autót még legalább 10-15 évig szeretnénk használni, ezért az a kérdésem, hogy meddig lehet még alkatrészt kapni az autóhoz ilyen esetben? Ha az alkatrészgyártás is leáll, akkor hogyan lehet az autót javítani? Megnöveli-e az alkatrészek árát, hogy már nem gyártják az autót?

Van-e más javaslata min. 6 személyes autóra? Válaszát előre is köszönöm:
Csilla

Kedves Csilla!

10-15 év egy autó alkatrész-ellátását tekintve nem túl hosszú idő. A mai napig kapható alkatrész rengeteg 20-30 éves típushoz.

A piacról élő kereskedők és gyártók persze azt gyártják és árulják, amelyre kereslet is van. Ebből kifolyólag a gyakori modellek nyilvánvaló előnyt élveznek a ritkábbakkal szemben. Sajnos a Multipla vitathatatlanul kevéssé elismert típus, így várhatóan azok az alkatrészek, amelyek más típushoz nem passzolnak (karosszériaelemek, lámpák), nehezebben lesznek beszerezhetőek.

Mellesleg a gyárak, ha jól tudom, 8 évig kötelezettek a cserealkatrészek szállítására. Más kérdés, hogy egy gyártó megszűnése esetén ezt nehéz érvényesíteni - a Trabant, Wartburg, Tico, Tata tulajdonosok sokat tudnak erről mesélni. Persze a Fiatot ez egyelőre valószínűleg nem érinti majd...

Üdvözlettel:
Autódoktor

Bioetanolos Octavia

2011. szeptember 13., 14:19 Módosítva: 2011-09-13 14:19:08
0

Tisztelt olajdoktor

Skoda Octavia 1.4-es (BCA) típusú (2004-es) gk-ba tankolhatok bioetanolt? Ha igen milyen arányban ?

És számíthatok e esetleges AC vagy más alkatrész sürübb meghibásodására ? Az autóban 65000 Km van.

Köszönettel: GY

Kedves Érdeklődő!

Azt hiszem, mindent leírtunk, amit általánosságban az etanolos üzemről tudni lehet.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/

Üdvözlettel:
Autódoktor

Rázva fékez a Suzuki

2011. szeptember 12., 15:02 Módosítva: 2011-09-12 15:02:35
0

Tisztelt Autódoktor!

Egy 8 éves 1.3-as Suzuki Swift tulajdonosa vagyok, és az lenne a problémám, hogy kb. egy hónapja már, hogy ha 70 km/h feletti sebességről fékezek akkor egészen 50-60 km/h ig az autó nagyon ráz/remeg! 60-50 alá lassulva a remegés megszűnik. Ha valamihez hasonlítani kéne a "rázást", körülbelül olyan mintha nagy sebességgel vmi nagyon rossz minőségű úton mennénk (pl. macskakő).

Az lenne a kérdésem Önhöz, hogy Ön szerint mi lehet a probléma!

Válaszát megköszönve: Ata

Kedves Ata!

Első körben a kerekek kiegyensúlyozottságát ellenőrizzék! Ha ez nem célravezető, nagy valószínűséggel a hátsó kerékcsapágyak lesznek csereérettek, ennél a típusnál ez elég jellemző meghibásodás, és ilyen tünetekkel jelentkezik.

Természetesen szóba jöhet az is, hogy a féktárcsák ütnek, de a Swifteknél ez alacsonyabb sebességnél is jelentkezik.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Jó az utángyártott katalizátor?

2011. szeptember 6., 11:10 Módosítva: 2011-09-06 11:11:15
1

Tisztelt Autódoktor,

2000-es évjáratú Citroen Xsarám (1.6 16V sx) katalizátorát cserélni kell. A probléma leginkább anyagi természetű, mivel a legolcsóbb ehhez a típushoz gyártott katalizátor is 100e ft körül kapható. Univerzális katalizátort viszont már ennek az árnak a töredékéért árulnak. Kérdésem tehát, hogy érdemes-e megpróbálkozni vele (mik lehetnek a hátrányai? v. tökéletesen pótolja az utángyártottat, gyárit?) ill. amennyiben igen, akkor milyen típust javasol?

Köszönettel
Viktor

Kedves Viktor!

Az univerzális katalizátor használhatósága leginkább az azt beépítő szerelőn múlik.

Ezeket ugyanis egyszerűen be kell hegeszteni az eredeti helyére, a régi kivágása után. Ez akkor okozhat gondot, ha nem sikerül pontosan az eredeti helyére beépíteni, a cső nem lesz tökéletesen egyenes (vagy éppen szögben tört, ha a régi ilyen volt), esetleg kicsivel hosszabb, vagy rövidebb lesz. Ettől egyrészt a rendszer nem áll majd a helyén, zöröghet, vagy a feszültségtől törik a gyengébb helyeken.

Minden mástól eltekintve az utólagos katalizátorok kiválóan alkalmasak az eredeti helyett - persze csak abban az esetben, ha talál méretben, konstrukcióban megfelelőt. A kipufogócsonkban elhelyezett gyári katalizátorokat például nagyon nehéz ilyennel kiváltani.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Ránt a Bravo

2011. szeptember 6., 11:04 Módosítva: 2011-09-06 11:04:43
0
Tisztelt Autódoktor!

Van egy 98-as Fiat Bravom, 1.4 12V. Még mielőtt elviszem szerelőhöz, szeretném megkérdezni Önt.

A probléma az, hogy ha felgyorsítok 80-ra vagy felé beállok egy tempóra, majd leveszem a lábam a gázról, de csak motorfékkel lassulok, akkor az autó ránt egyet jobbra, nem is kicsit. Ha újra gázt adok, akkor is ránt, csak az ellenkező irányba.

Milyen alkatrésszel lehet a baj?

Válaszát előre is köszönöm!

Csaba

Kedves Csaba!

Ha feltételezzük, hogy a karosszéria nem küzd komoly korróziós gondokkal, akkor valószínűleg a futómű bekötési pontjaival (beleértve a toronycsapágyakat is), vagy a motor és a váltó tartóbakjaival lehet gond. Ezek miatt fordulhat elő, hogy terhelésváltáskor elmozdul az egész szerkezet, és félrehúz az autó.

Óriási odafigyeléssel és óvatossággal behatárolható a hiba, ha behúzott kézifékkel, sebességbe rakva, nyitott géptetővel finoman elkezdik felengedni a kuplungot, amíg az autó húzni nem kezd, és eközben valaki a motortérnél figyeli a hajtáslánc elmozdulásait.

Ez természetesen egy veszélyes művelet, tessék odafigyelni!

Üdvözlettel:

Autódoktor

Kigyulladt egy SRS felírat. Piros volt. Fontos?

2011. szeptember 5., 14:09 Módosítva: 2011-09-05 14:09:13
2

Kedves Autódoktor!

Teljesen laikusként használom a 940es Volvonkat a férjem távollétében. Mai kocsikázás során kigyulladt a műszerfalon az srs felirat. Piros volta miatt feltételezem elég fontos üzenet ez számomra. A totalcar szótárában utánanéztem, h mit jelent maga a rövidítés. Mit kell tegyek, használható így az autó vagy nem?

Gyors válaszát előre is köszönöm!

Üdv! Zsófi

Kedves Zsófi!

Az SRS a Secondary Restraining System rövidítése, ez tulajdonképpen a légzsákokat és az ezeket működtető rendszert jelenti.

A lámpa önmagában nem sok információt hordoz, általános hibajelző csupán. Az biztos, hogy jelen állapotban a légzsák nem működik. Nyilván nem tervezi férje távollétében a légzsákok használatát, de sajnos ezt igen ritkán dönti el a sofőr maga. Azok a helyzetek csak úgy jönnek maguktól.

Ezért azt javaslom, mihamarabb látogasson meg egy olyan szervizt, ahol a rendszer fennálló vagy tárolt hibakódjainak kiolvasására képesek - ez nem csak márkaszerviz lehet -, és az ott tapasztaltak szerint lépjen tovább.

Tehát mégegyszer: lehet és szabad így közlekedni az autóval, de nem igazán ajánlott.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kőkemény kuplung Trabantban

2011. augusztus 31., 10:23 Módosítva: 2011-08-31 10:23:44
0
Tisztelt Autódoktor!

Egy Trabant 1.1-essel lenne kuplungproblémám. Teljes felújításon esett át, cserélve lett a szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy, kuplungvilla, bowden, és a komplett pedálszerkezet. Hidegen is kissé nehéz a pedált nyomni, melegen sokkal jobban észrevehető a jelenség, tanácstalanul állok a probléma előtt.
Segítségét előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Sándor


Kedves Sándor!

Jellemző a probléma: szinte biztos, hogy nem megfelelő kuplungszerkezet került az autóba. A VW-k azonos motorjaihoz való szerkezet ugyanis felszerelhető a négyütemű Trabantra, viszont jóvel keményebb. A kőkemény kuplung mellett számíthat arra is, hogy szakad a bovden, megnyílik a pedál szeme, ahová a bovdent akasztja, sőt, törik, görbül a kinyomóvilla is.

Azt javaslom, cseréljék a kuplungot a megfelelő típusra mihamarabb.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Nem alszik ki a kézifék lámpája

2011. augusztus 31., 10:21 Módosítva: 2011-08-31 10:22:02
0
Tisztelt Autódoktor!

Olyan kérdésem lenne, hogy Hyundai Accenten (CRDi 1.5 2002) kiengedett kéziféknél is világít a műszerfalon az ellenőrző lámpa. Eddig nem csinálta,mikor kiengedtem a kéziféket a lámpa elaludt.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdv:Vjenci

Kedves Vjenci!

A legtöbb típusnál - és így emlékeim szerint az Accentnél is - a kézifék behúzott állapotát jelző lámpa egyúttal a fékfolyadék szintjének csökkenését is jelzi.

Valószínű tehát, hogy az ön autójánál is a fékfolyadék szintje esett a minimum alá. Ez nem feltétlen jelent üzemzavart, szivárgást, a betétek kopásával együtt a szint is lassan csökken.

Ilyenkor elegendő az utántöltés a tartályban lévővel azonos fékfolyadékkal. Ha nem tudja, milyen került bele legutóbb (mert ugye volt már cserélve?), és nincs túl messze a következő csere időpontja, érdemes ezt kissé előrehozni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Szíjas vagy láncos?

2011. augusztus 30., 11:34 Módosítva: 2011-08-30 11:35:22
0

Tisztelt Autódoktor!

Engem az érdekelne, hogy a a VW Passat 2.0 Comfortline típ. autóban (benzines, 2001-es évjárat) vezérműlánc, vagy vezérműszíj található-e?

Válaszát előre is köszönöm!

M. Ákos

Kedves Ákos!

Ebben a motorban szíj tekeri a vezérműtengelyt, amelyet a gyártó előírása szerint 180 000 km után kell cserélni.

Természetesen a görgőkkel, illetve gyanú esetén a vízszivattyúval együtt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Check Engine egy pollenszűrő miatt?

2011. augusztus 30., 11:33 Módosítva: 2011-08-30 11:33:44
1

Kedves Doki !

1999-es Yarisomban a check engine kigyulladását a pollenszűrő elmaradt cseréje okozhatja ?

Köszönettel István

Kedves István!

Semmiképpen sem.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Vezérműláncot kell cserélni?

2011. augusztus 30., 11:32 Módosítva: 2011-08-30 11:32:42
0

T. Autódoktor!

A minap olvastam egy cikket a motorokon levő hajtólánc karbantartásával kapcsolatban. Felvetődött bennem a kérdés, hogy egy vezérműlánc mennyit bír? Tudom, függ a vezetési stílustól, az olajtól, de van-e valami korhatár, ami felett a láncot érdemes cserélni? 1992-es Alfa 155-öm van 2.0 TS 8V. Tehát még a láncos kivitel. Nemrég ellenőrzés miatt szedtem szét a motorját és a lánc nekem rendben volt. Ön szerint érdemes-e láncot cserélni?

Tisztelettel, Péter

Kedves Péter!

Nem tudok hirtelen olyan autóról, ahol a láncra konkrét csereintervallum volna megadva. A gyakorlatban akkor szokás cserélni, amikor hangja van - ez elég jellegzetes, felismerhető zaj.

A tapasztalatok szerint – eltekintve a konstrukciós hibáktól, mint mondjuk az ezres Corsa C-knél – a vezérműlánc élettartama százezres nagyságrendű.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem merek klímával előzni

2011. augusztus 26., 11:22 Módosítva: 2011-08-26 11:22:19
6

Tisztelt Autódoktor!

Kis lökettérfogatú autóm manuális klímával van ellátva. Jól érezhetően fogja vissza az amúgy sem vehemens autót a bekapcsolt klímaberendezés. Kérdésem pusztán elméleti. A "hőmérséklet szabályozón" beállított érték befolyásolja-e a hűtőberendezés motorra gyakorolt terhelését, vagy a beállított értéktől -ide-oda tekert kb. hőmérséklettől- függetlenül fojtja meg az autót? Illetve létezhet-e olyan inteligens vezérlés, ami a motor közlekedésből származó terhelését figyelve engedi a klímát dolgozni- a motort terhelni /pl. előzéskor/. Válaszát előre is köszönöm.

Gábor

Kedves Gábor!

A klímaberendezés a kompresszor ki-be kapcsolgatásával állítja elő a kívánt hőmérsékletet. Egy manuális szabályzású berendezés esetén a hőfokszabályzás ráadásul elég "fakerekű", egyszerűen a teljesen hideg levegő és a teljesen meleg levegő keverésével tudja szabályozni a beáramló levegő hőmérsékletét.

Így tehát a beállított hőfok, bár valamennyire befolyásolja a ki-bekapcsolás intervallumát, sokat nem változtat a kompresszor okozta terhelésen.

A gyártók - főleg a kisebb motoroknál - legtöbbször alkalmaznak egy ún. "kick-down" kapcsolót, amely padlógázas gyorsításnál nem engedi bekapcsolni a kompresszort, megakadályozva ezzel az előzés közbeni meleg helyzeteket. Ez azonban csak végső megoldás.

Sajnos a gyengébb motorokból kevesebb teljesítményt lehet "ellopni" a klíma működtetéséhez, így az autó tervezésekor meg kell találni a megfelelő kompromisszumot a relatíve lendületes haladás és a megfelelő hűtés között. Ez a gyártás pillanatában már eldőlt, később nem nagyon lehet már változtatni ezen. Igaz, néha ez nem sikerül túl jól, néhány gyengébb autón a klíma bekapcsolása közel egyenértékű az üzemi fék használatával...

Utólag tehát sokat nem tehet, ezzel együtt kell élni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Áramvámpír egy Golfban

2011. augusztus 25., 15:03 Módosítva: 2011-08-25 15:03:14
0

Üdvözletem!

Problémám a következő. Van egy Golf 2 1.8 GTI 16v autóm a 88-as évjáratból. Autóvillamossági problémája lehet, egyszerűen valami leszívja az akksimat. 1 hét garázsban állás, akksicsere után is fennáll eme probléma. A riasztó ideiglenes kikötése után továbbra is fennáll a probléma. Elektromos ablakemelö is van benne, de nem hinném, hogy az szívja le, bár az a gyújtás levétele után is működik.

Több szerelönél jártam már, de nem tudják orvosolni a problémámat. Azon a szinten vagyok, hogy átvezetékeztetem az egész autót. Ha esetleg tudna segiteni a problémában, a válaszát elöre is köszönöm!

Zsolt

Kedves Zsolt!

Először is mérjék meg a nyugalmi állapotban felvett áramot. Amennyiben ez tizedamperek alatt van, valószínűleg az akku lesz cserés.

Ha a felvett áram nagyobb, szedjék ki egyesével a biztosítékokat, és figyeljék, melyiknél szűnik meg az áramfelvétel. Ha megvan, már csak azokat a fogyasztókat kell megkeresni, amelyeket véd ez a biztosíték, ileltve a hozzájuk vezető csatlakozásokat, vezetékeket.

Ha az összes biztosítékot kihajigálva sem szűnik az áramfelvétel, a generátor vagy az önindító környékén kell keresgélni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Melegben sztrájkoló Xsara

2011. augusztus 25., 14:58 Módosítva: 2011-08-25 14:58:23
0

Tisztelt Autódoktor!

Citroen Xsara II. 2006-os, benzines 1,6-osom van. Találkozott már olyan problémával, hogy nagy melegben nem indul el az autó? Napközben kiszálltam egy üzletnél ebben az embertelen melegben, 15 perc múlva indultam volna, de az önindító csak kattant egyet és más semmi. Fél óra pihenés/lehűlés után viszont, mintha mi sem történt volna, startolt a gép. Akku kicserélve (sajnos), zsír új. Ha hidegebb a levegő, indul reggel, indul délután. Az önindító cseréjét javasolták, de szerintem máshol lehet a hiba. Mire utalhat a jelenség?

Köszönöm válaszát

László

Kedves László!

Ha az önindító kattan, akkor a rajta lévő behúzómágnes működik. Innentől bizony, a probléma lelke nagy valószínűséggel az önindító maga.

A cserét nem javaslom, drága móka - ellenben kiszerelés után egy felújítóműhelyben olcsón újjávarázsolják.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Ingadozó alapjárat, nagy fogyasztás

2011. augusztus 25., 14:55 Módosítva: 2011-08-25 14:55:35
0

Tisztelt Szakértő Úr!

Számomra fontos kérdéssel fordulok Önhöz. Eddig nem tudott senki segíteni, még a számítógépes vizsgálat sem. A lényeg: van egy Peugeot 106 1.4 hengerenkénti injektoros autóm. Az alapjárat ingadozik, amit nem tudtak eddig orvosolni. Amit cseréltem eddig:


-  Alapjárati motor
- Lambda-szonda
- MAP-szenzor
- Gyertyák
- Gyújtókábelek
- Hűtőfolyadékhőmérséklet-érzékelő

Egy kicsit szerintem sokat fogyaszt/városban, 8-at, de télen akár 10-et is. Kétszer voltam vele szakszervizben, minden jó a számítógép szerint, meg a többi műszer szerint is. Ha tudna valami tanácsot adni nagyon megköszönném.

üdv
Béla

Kedves Béla!

Roppant divatos, ám költséges és ritkán célravezető a javításnak az a módja, amikor hasraütésszerűen cserélünk alkatrészeket.

Én inkább azt javaslom, egy alapos diagnosztikát végezzenek el az autón, a szemrevételezésnél komolyabban megvizsgálva a gyújtás, az üzemanyagrendszer, a motor állapotát, derítsék fel az esetleges tömítetlenségeket, és ennek eredményétől függően folytassák a javítást.

Ha ez nem megoldható, esetleg cseréljenek ki még néhány drága alkatrészt, hátha...

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nem alszik el az ABS-visszajelző. Rossz?

2011. augusztus 25., 14:51 Módosítva: 2011-08-25 14:51:25
0

Tisztelt Doktor Úr!

Egy 1995-ös Toyota Carina E 1.6 xli-m van. Az lenne a kérdésem, hogy az ABS-visszajelző fény nem alszik el indítás után, a műszerfalon folyamatosan világít. Azelőtt kialudt mindig, ha beindítottam. Mi lehet a probléma? Az ABS romlott el vagy csak valamiért úgy marad? Mertha most indítom, akkor egy pillanatra elalszik, aztán újra kivilágít és nem alszik el. Mielőbbi válaszát előre is köszönöm.

Köszönettel:
Sándor

Kedves Sándor!

Ha a lámpa világít, az ABS valószínűleg nem működik - bár ezt könnyen kipróbálhatja, ha poros úton fékez.

Az mindenesetre biztos, hogy a lámpa hibát jelez. Ilyenkor leggyakrabban a kerekek fordulatszám-érzékelője a probléma forrása - de nyilván ki kell olvasni a hibakódot, és ellenőrizni a gyanús alkatrészeket.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Amcsi kocsi eukomfortosítása

2011. augusztus 22., 16:43 Módosítva: 2011-08-22 16:43:31
1
148 hozzászólás

Jó napot kívánok!

Két éve hoztam be az USA-ból egy 2007-es Chrysler Pacifica típusú gépjarművet. Sajnos ezt a márkat nem gyártották európai piacra, így nincs hozzá eu-i szabványú első lámpa! Mit tehetnék? Hogy tudnam mégis forgalomba helyezni a kocsimat? Kihez kellene,hogy forduljak? Hogyan tudnák asszimetrikussá tenni a két lampa fényverését? Kérem gyors válaszát uram, mert már az őrület szélén állok!

Előre is köszönöm:
Zoltán

Kedves Zoltán!

Nehéz dolga lesz. Hacsak nem talál egy más típusú autót, amelyen azonos fényszórókat használtak, és létezett európai kivitelben, akkor nem fogja tudni megoldani az átalakítást.

Létezik azonban egy úgynevezett egyedi forgalombahelyezési eljárás, amelynek során bizonyos előírásoktól eltekinthetnek, mentességet adhatnak például a fényszóróra vonatkozó szabályok alól is. Ezzel kapcsolatban keresse meg az NKH területileg illetékes kirendeltségét, ahol tájékoztatják önt a lehetőségekről és a szóba jöhető költségekről.

Üdvözlettel:
Autódoktor

148 hozzászólás

Lehúznak az Octavia lambdaszondájával?

2011. augusztus 15., 14:23 Módosítva: 2011-08-15 14:23:03
2

Tisztelt Autódoktor!

Skoda Octavia II. 2005-ös autóm van, 50000 km van benne, motorkódja:BCA. 2010. július 9.-én megjelent egy hibaüzenet a kijelzőn, miszerint motorelektronikai meghibásodás van. Elmentünk egy autóteszelőhöz, aki a fedélzeti számítógépre csatlakozva megállapította, hogy a lambdaszonda fűtő áramköre meghibásodott. Elmondta, hogy nem feltétlenül lambdaszonda hibáról van szó, lehet érintkezési hiba is. Ezután kiütötte a hibakódot. Másnap vidékre mentünk, kb. 100 km megtétele után, újból megjelent a hibakód. Ma 2010.július 12.én, felkerestük, a szerelőt, de sajnos egész héten szabadságon van. Ezután elmentünk néhány szerelőhöz, mindegyikük azzal kezdte, hogy "lambdaszondacsere". Én nem vagyok benne biztos, hogy az kell, mert a motor teljesítményén, fogyasztásán, semmilyen hibát nem vettem észre.(régebben olvastam is, hogy nem biztos a csere,l ehet csak érintkezési hiba) Az utoljára felkeresett autóvillamossági szerelő is lambdaszonda cserét javasolt. Felhívtam a Skoda boltot, s kérdezték, el ső vagy hátsó lambdaszonda kell? Felhívtam a szerelőt, aki azt mondta, hogy az Octaviaban csak egy van a katalizátor előtt. Én is utána néztem, kettő van. Ezek után nem tudom mit tegyek, mert félek, hogy "le akarnak húzni". Minden szerelő úgy vállalná a cserét, hogy otthagyom az autót, tehát nem tudom, hogy valóban kicserélték-e vagy nem?!Tanácsát kérem, hogy mit tegyek.

Köszönettel:
Újpesti

Kedves Újpesti!

A BCA motorkódú Octaviában két lambdaszonda van, ez teljesen biztos. Egy a katalizátor előtt, egy pedig mögötte. Az első OEM-cikkszáma 047 906 262, a hátsóé 036 906 262P.

A szondák fűtőkörét feltétlen érdemes ellenőrizni a csere előtt. Nem ördöngősség, multiméterrel mérhető a belső ellenállás és a fűtés vezetékeinek feszültsége is. Ezt jó esetben a szerelő is megteszi, mielőtt cserél.

Ha egy szerelőhöz úgy esik be, hogy kéri a szonda cseréjét, mert valaki már megállapította a hibát, a szerelő csak arra fog garanciát vállalni, hogy a szondát cserélte. Ha nem szűnik a hiba, ön joggal gyanakszik majd, a szerelő pedig joggal védekezik azzal, hogy amit ön kért, azt elvégezte. Ha a hiba eredeti oka nem maga a szonda volt, sosem jutnak majd közös álláspontra, és nagyon sokáig fogják egymást Sidney.

Azt javaslom tehát, hogy a diagnosztikát és a javítást egy szerelőnél vigye végig, így lesz alapja az esetleges későbbi reklamációknak.

Üdvözlettel:
Autódoktor

A vizsgán bukta a kék műszerfalvilágítás?

2011. augusztus 15., 14:21 Módosítva: 2011-08-15 14:21:13
0

Tisztelt Autódoktor!

Kérdésem az lenne, hogy ha a műszerfal világítást kicserélem mondjuk kék led világításra, a műszaki vizsgán visszaküldhetik emiatt az autót, vagy ez a kis átalakítás nem jár semmilyen következménnyel?

Válaszát előre is köszönöm!!!

Kedves Érdeklődő!

A műszerfal-világítás színe nincs szabályozva, így - ha a sofőr szemébe nem világít - nem vizsgálják a műszakin.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Automatát nem lehet vontatni?

2011. augusztus 12., 13:47 Módosítva: 2011-08-12 13:47:45
5

Tisztelt Autódoktor!

Azt szeretnám Öntöl megtudni, miért van, hogy az automata sebességváltós autokat nem lehet vontatni vagy megtolni? Én úgy hallottam, lehet vonatatni bizonyos tipusokat, de ez a váltót tönkreteszi. Vagy ez abszolút lehetetlen? Köszönöm a válaszát!

Tisztelettel: Cs. Imre

Kedves Imre!

Az automataváltók kenését a működtetésükre is használt hidraulikaolaj látja el. Ennek keringetéséről a váltó olajszivattyúja gondoskodik, amely vontatáskor nem, vagy nem megfelelően működik. Ilyenkor egyszerűen nincs kenés.

Rövid távra, kis sebességgel lehet azért vontatni az ilyen autókat, hiszen alapvetően nem száraz a váltó ilyenkor. Az olajfilm azonban gyorsan felszakad, ezért nem ajánlott ilyen módon hosszabb út megtétele.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Gyári szűrő többet, utángyártott kevesebbet bír?

2011. augusztus 12., 13:45 Módosítva: 2011-08-12 13:45:25
5

Tisztelt Doki!

Ford Mondeo 2001-es évjáratú TDDI 116- lE-s dízelautóban hány kilométerenként kell gázolajszűrőt cserélni? Sok mindent hallottam már, ezért érdeklődök nálatok. Ha gyári a szűrő, akkor többet, ha utángyártott, kevesebbet bír? És kb. hány km-t?

Kedves Érdeklődő!

Erre az autóra az előírás a következő:
– 2001/07-ig, D6BA motor: minden 45 000 km vagy 3 év
– 2001/08-tól, HJBA és D6BA motor: minden 60 000 km vagy 3 év

Az utángyártott szűrőt (ha többé-kevésbé márkás gyártmány) semmivel sem kell hamarabb cserélni, mint a gyárit.

Üdvözlettel.
Autódoktor

Fiesta tiszta etanollal

2011. augusztus 11., 15:08 Módosítva: 2011-08-11 15:08:27
0

Tisztelt Autódoktor!

2007es Ford Fiestába (1.25 16V Duratec) tankolhatok-e tisztán etanolt? (átalakító nélkül) Egyenlőre csak kipróbálni szeretném vele és ez után eldönteném hogy használom-e tovább vagy nem, de nem tudom azt, hogy a motordiagnosztika lámpa világítani fog-e vagy nem? (gyanítom hogy lambda szonda jel miatt fog) és ha világít, akkor benzin tankolása után magától kialszik-e avagy addig világít amíg a hiba kódot ki nem törlik? Benzin szűrőt valószínűleg nem cserélek mert csak 9E km van az autóban.

Válaszát előre is köszönöm

Kedves Érdeklődő!

Nagyjából azt tudom elmondani önnek is, amit már olvashatott itt:
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/01/etanol_-_csokorban/
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/02/06/anonim_alkoholistak/

Az üzemanyagszűrő cseréjét ilyen kevés futott kilométer esetén is javaslom.

A hibajelző lámpa valószínűleg kivillan majd a tiszta etanol-üzemnél, és még ha el is alszik egy idő után, a hibatárolóban megmarad majd.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Milyen jelentősége van a féknyereg elhelyezkedésének?

2011. augusztus 11., 15:07 Módosítva: 2011-08-11 15:07:08
1

Tisztelt Autódoktor!

Azután érdeklődnék, hogy milyen jelentősége van a féknyereg elhelyezkedésének? A sportautókon általában a tárcsa hátsó felére szerelik, míg a családi autóknál előre. Persze ez alól is vannak kivételek. Pl. Audi, KIA cee'd, Hyundai i30, stb.

A netet böngészve nem találtam rá magyarázatot, így az ön segítségét kérném.

Üdvözlettel:
GH

Kedves GH!

Nincs nagy jelentősége a nyereg elhelyezkedésének. Mondanám, hogy ötletszerűen kerül fel a tervezéskor, de azért nyilván vannak olyan szempontok, amely alapján eldől, hová teszik végül. Súlyeloszlás, a fékcsövek elvezetése, a rendelkezésre álló hely, stb...

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hogy kerül olaj a kipufogóba?

2011. augusztus 11., 15:07 Módosítva: 2011-08-11 15:07:30
0

Üdvözlöm!

Egy '86-os Ford Escort 1,6D kipufogójánál vettem észre, hogy olaj került oda, valószinüleg a hengerekből.Mi lehet a probléma?

Köszönüm!

Kedves Attila!

Két jellemző helyen kerülhet olaj az égéstérbe, és így a kipufogóba - a kopott gyűrűk mellett, illetve az elöregedett szelepszár-szimmeringek mellett.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Féléves autó rángat,de semmi baja?

2011. augusztus 9., 10:37 Módosítva: 2011-08-09 10:37:09
1

Tisztelt Autódoktor!

Skoda Octavia 1.4 Tour típusú autóm 2008-as évjáratú 17000km-rel. A használatba vétel után fél évvel sebesség váltásnál elkezdett rángatni. Alacsonyabb sebesség fokozatnál erősebb, magasabb fokozatoknál egyre gyengébb a jelenség. Egészen pontosan, amikor váltásnál felengedem a kuplungot akkor ránt egyet az autón. A sebesség váltó kar is kotyog. Álló motornál legalább egy centis holtjátéka van, menet közben pedig gázadásnál előre bukik, ugrál. A szakszervizben azt mondták, hogy ettől nem lesz baja az autónak, ne aggódjak. De én aggódom! Mi lehet a probléma, és hogy vehetem rá a szervizt, hogy foglalkozzanak vele?

Köszönettel, Károly

Kedves Károly!

Az ön által leírtak alapján sokkal inkább gondolnék valamelyik motortartó bak hibájára. Azt javaslom, ezeket ellenőrizzék elsőnek!

Üdvözlettel:
Autódoktor