Sziszeg a dízel, és füstöl is

2014.03.17. 12:22 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Mazda 3 1.6 dízel autóm, aminek a motorjából, a porlasztók felől egyenletes sziszegés hallatszik, és füstöl is. Ez a jelenség gyengül ahogy melegszik a motor. A kérdésem, hogy ön szerint mi okozhatja ezt, és mennyire sürgős a szervizelése?

Üdvözlettel:János

Tisztelt János

Úgy néz ki, hogy a porlasztóknál elengedi a kompressziót a motor. A befecskendezőszelepek és a hengerfej illeszkedésénél van egy egyszer használatos vastag réz alátét, valamilyen oknál fogva itt fúj át a motor.

Több ok miatt is javítandó a hiba:

A teljesítményveszteség és a többletfogyasztás még a kisebbik része, a nagyobbik probléma az, hogy ha sokáig üzemel így a motor, a hengerfej és a befecskendezőszelep közti hézag feltelik korommal, ez a későbbiekben megnehezíti, akár lehetetlenné is teszi a befecskendezőszelep roncsolásmentes kiszerelését a tömítés cseréjéhez.

Ne halogassa sokáig a cserét, drága mulatság is lehet belőle.

Üdvözlettel Autódoktor

Bontott vagy új lambdaszondát?

2014.03.13. 10:47 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Lambdaszonda cserénél érdemes bontottat venni vagy inkább újat, márkásat, esetleg noname, utángyártott is megteszi?

Kedves olvasó

Ebből az alkatrészből bármit, csak bontottat ne. Én elhiszem, hogy a bontós tudja, hogy ez jó, de azt nem tudja, hogy mennyi ideig, garanciát meg annyit vállal rá, amíg beépítik. Annyira olcsón meg nem tudja adni a bontó szerintem, hogy megérje akár többször is vásárolni ilyen alaktrészt. Azt is mérlegelném, hogy mennyi többletköltséget okozhat egy nem megefelelően működő szonda az üzemanyagfogyasztást és az esetleges további meghibásodásokat is beleértve aztán hamar arra jutnék, hogy nem is ANNYIRA drága egy új alkatrész. Utángyártott is teljesen megfelelő minőségű tud lenni, általában egy-egy ismertebb márka termékével nem lehet nagyot tévedni.

Autódoktor

Szelephézag értékei a Peugeot-on

2014.03.10. 15:35 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor,

A segítségét szeretném kérni egy Peugeot 206 1.6i 8v 2000 évjáratú benzines szgk.-ban a szívó és a kipufogó szelephézagokkal kapcsolatban. Ha jól tudom, akkor a gyári értékei 20 a szívó és 40 a kipufogó (+-5). Azt szeretném kérdezni, hogy pontossan erre kell állítani vagy vékonyíthatom valamennyire. Gondolok 15 és 30. Vagy Ön szerint mi lenne a legstabilabb érték? Az állítását hogyan célszerű elvégezni? Eddig kétszer álítottam hézagot, de az első az még fiatal koromban egy Ladán és katasztrófálisra sikerült. A másodikat már mostanság ezen az autón, volt 25 és 25 de nem volt az igazi, egy érdekes horkoló hang volt alacsony fordulatnál. Jelenlegi 15 és 30, de valamiért nem pörög úgy az autó vele. Állítását a következő módon végeztem. Mikor az 1-en volt szelepváltás állítottam a 4-est és fordítva, valamint a 2-en volt szelepváltás állítottam a 3-ast és fordítva.

Megtisztelő válaszát köszönöm.

Tisztelettel: Olivér

Kedves Olivér

Az említett szelephézagadatok hideg motornál sz 015-025, k 035-045, tehát az adatok helyesek kellenének, hogy legyenek.

A szelephézagállítás menete is helyes, én mondjuk a kipufogót mindenképpen a tűrés középrtékére állítanám, tűrés alá semmiképpen sem. Az erőtlenség illetve a furcsa zaj adódhat az alacsony kipufogóoldali szelephézagból,

Tekerjünk rajta egyet aztán ha marad a jelenség, térjünk vissza a kérdésre.

Autódoktor

Fémreszelék a gázolajszűrő házban

2014.03.06. 11:56 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Autómon (Citroen Xsara Picasso 2,0 HDI 90 LE 2003/07 170 ezer km) időszakos szerviz alkalmából gázolajszűrőt is cseréltünk. A kivett szűrő teljesen tiszta volt (az előírt 60ezer helyett 40ezrenként cserélem, ráadásul kb. 50-60 %-ban Ausztriában tankolok), de a szűrőház alján fémszemcsék voltak, amit az előző cserénél nem tapasztaltunk. Mennyire kell aggódnom az alacsony nyomású szivattyú, esetleg a nagynyomású rendszer elemei miatt? Tud-e ajánlani valami adalékot, ami javítaná a gázolaj "kenőképességét"? (Egy üzemanyag gyártásban bennfentes vegyész ismerősöm szerint a magyar gázolaj túl "száraz", így nincs megfelelő kenése a szivattyúnak.)

Köszönöm!

Kedves Olvasó

Kérdezte, mennyire kell aggódni, van egy jó hírem, már semennyire.

Na de komolyabbra véve, a két szivattyú közül valamelyik kezd elhasználódni. Túlzottan egyikhez se nehéz hozzáférni, szóval elég hamar ki lehet deríteni a fémszemcsék eredetét, a meghibásodott elemet ki kell cserélni, ritkán javítható. A javítást itt viszont nem kellene befejezni, kompletten ki kell tisztítani a tankot, az üzemanyagvezetékeket beleértve a visszafolyó ágat, a gázolajszűrőházat, a gázolajszűrőt, a szivattyúkat, a nagynyomású csöveket és a railcsövet is.

Ezek elmulasztásával marad még fémtörmelék a rendszerben a mi főleg a nagynyomású körben komoly eróziót képes elég rövid idő alatt eredményezni.

A gázolajat én nem nagyon adalékolnám, egyrészt tervezéskor feigyelmeb vesznek meglehetősen széles üzemeltetési határokat, másrészt pedig mindegyik üzemanyaggyártót kötnek előírások az üzemanyag megfelelőségét illetően, ezt azért szokás betartani.

Üdvözlettel Autódoktor

Hibaüzenet a C5-be - mennyibe fáj ez nekem?

2014.03.04. 15:59 - Autódoktor

Tisztelt Autó doktor!

Kérdésem a következő lenne: az autóm kiírta, hogy abgas system defekt. Sajnos magyar nyelv nincs az autóban. Ereje elszállt, illetve van amikor se kép, se hang nincs, gyújtás sem. Az akksi új, semmi baja. Jövő héten megy szervízbe és érdeklődnék mire számíthatok javítási költségben illetve mi a hibaüzenet jelentése.

Tisztelt olvasó

Az ön autója sajnos annál összetettebb, mint egyetlen általános hibaüzenetből diagnosztizálható lenne. A fenti üzenetet üzemanyagbefecskendezéssel összefüggésbe hozhatóan bármilyen hibajelenségre írja az autó, legyen az kihagyó gyújtás, hibás vízhőfokjeladó, meghibásodott gyújtótrafó, kontakthibás fordulatszámérzékelő, stb. Ezek miatt sajnos még csak megközelítőleg sem igazán lehet találgatásokba bocsátkozni a javítás költségeit illetően.

Autódoktor

Árt-e a Focusnak a 100-as benzin

2014.02.26. 09:44 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 14 éves 1,6 -os Ford Focus-om. Mostanában a fiam is sokat használja , aki OMV töltőállomáson dolgozik. Mint kiderült, ö 100-as MaxxMotion benzint tankol bele. Én maradok 95-ös-nél. Kérdés, hogy árt-e az autónak a 100-as benzin ?

Tisztelettel: Balogh György

A válasz egyszerű:

Nem

Autódoktor

Elromlott a zár a Seatban

2014.02.24. 14:12 - Autódoktor

Tiszteletem!

Van egy 2003-as Seat Toledom. A problémám, hogy elromlott a jobb hátsó ajtóban a központi zár és a gyerekzár is be van kapcsolva. Az lenne a kérdésem hogy milyen módon lehetne kinyitni.

Válaszát elöre is köszönöm.

Tisztelt olvasó!

Tapasztalatok alapján ez eléggé körülményesen ugyan, de nyitható, le kell venni az ajtókárpitot majd magát az ajtópanelt is. A komolyabb járulékos sérülések elkerülése végett ezt inkább bízza szakemberre, keressen fel vele egy ügyesebb karosszérialakatost.

Üdvözlettel Autódoktor

Szimmeringes a Vectra?

2014.02.20. 10:25 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egy X20XEV motoros B2-es Vectrám van, és valószínüleg a féltengelyszimeringnél folyik az olaj, mert a váltórudat takaró műanyag olajsáros! A mennyiség minimális mert az olajszint mondhatni tökéletes! A kérdésem az lenne,hogy mekkora bontással, és mekkora költséggel jár egy ilyen javítás?

Köszönöm!

Tisztelt Fábián úr

A féltengelyszimmering csere ezen a típuson nem nagy beavatkozás, egy-másfél óra legfeljebb, anyagigénye meg attól függ, kap-e új olajat a váltó vagy nem. Emlékeim szerint ezen a motoron olyan váltó van, aminek nincs leeresztőcsavarja, az olajat a váltó alján levő kis fedél lebontásával lehet leengedni, oda is érdemes új tömítést tenni. Egy féltengelyszimmering a totalcar webáruházában jelen pillanatban 1200 ft, a fedél tömítését per pillanat nem találom, de egyéb az sem megfizethetetlenül drága.

Üdvözlettel Autódoktor

Akkor most ez összkerekes?

2014.02.18. 16:20 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Szeretnék vásárolni egy Toyota 4Runner Automat gépkocsit, 1992-es évjárat. Tulajdonosa állítása szerint nem lehet 4kerék meghajtásra átkapcsolni, szerinte nincs rajta ilyen lehetőség. Kérdésem, hogy valóban nincs, vagy csak a tulajdonos esetleg nincs tisztában az autó összes paraméterével?

Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm.

Kedves Szilvia

A kérdéses típusnál elképzelhető a kapcsolható összkerék hiánya, létezett ilyen kivitel, ebben az esetben az autó pusztán hátsókerék-meghajtású. Az összkerékmeghajtású 4runnerek mind kapcsolhatóak, alapértelmezettként csak a hátsó kereket hajtják. Ritka, de volt ilyen változat.

Üdvözlettel Autódoktor

Leült a Xsara

2014.02.17. 14:56 - Autódoktor

Egy Citroen Xsara Picasso hátulja nagyon ül és azt szeretném megtudni, hogy a felkoppanás gátló gumi helyére lehet-e spirálrugót rakni, hogy a torziós rugót mentesítse valamelyest? Ha nem akkor azt is szeretném tudni, hogy miért nem?

Tisztelt Kiss úr

Elég rövid leszek. Nem lehet. Sem a lengőkar, sem a karosszéria kialakítása nem teszi ezt lehetővé. A leült hátsó futómű ennél a konstrukciónál (meg a Xaránál, Berlingonál, Saxonál, ZX-nél, Peugeot 306, 107, satöbbi) sajnos inkább egy javítandó hátsó futóművet prognosztizál.

Üdvözlettel Autódoktor

Szériahiba a Swiftben?

2014.02.14. 11:28 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Olvastam a Zách Dániel cikkét a 2005 utáni Swiftek csapágyhibájáról. Arra lennék kíváncsi hogy az automata váltós verziónál is fenn áll-e ugyan ez a probléma. Erről nem találtam információt sehol.

Köszönöm!

Tisztelt olvasó

Nem, az automata váltó teljesen más konstrukció, azt a tapasztalatok szerint megfelelő olajcsere intervallumnál nem érinti a meghibásodás.

Autódoktor

Bugyborékol az Aveo

2014.02.12. 10:18 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2010 decemberében vásároltam egy 1.4 benzines Chevrolet Aveot. Eddig összesen 19500 km mentem vele és a legtöbbet ebből a városban. A tegnap arra lettem figyelmes mikor egy 25 km-es útról haza jöttem este, és megállítottam a motort, hogy olyan kuruttyoló (buborékoló) hangot hallok. Kiszálltam de akkor már nem hallottam a hangot, de kezdtem vizsgálódni a motortérben és ott láttam hogy a hűtőfolyadék kijött a kiegyenlítő tartályból és mikor megnéztem a folyadék szintjét akkor a minimumon volt melegen, ami reggelre hideg állapotban egy jó 2 cm-rel a minimum szint alá került. Az autó még garanciába van csak az az gond, hogy 100km kell autózni a szakszervizhez. Ön szerint mivel lehet a gond?

Köszönettel: Zoltán

Tisztelt Zoltán

Amennyiben a vízhőfokvisszajelző nem mutatott a megszokottól eltérő értékeket, azt gyanítanám, hogy a hűtőfolyadék valahol elszivárog a rendszerből, ezáltal lelevegősödik a hűtőkör.

Ezzel csak annyi a probléma, hogy egyrészt így hamarabb felforr a hűtőközeg, ami komolyabb meghibásodásokat okozhat, másrészt pedig előfordulhat az is, (bár a konkrét konstrukciót ilyen mélységben nem ismerem), hogy a vízhőfok jeladó maga is egy légzárványban fog hőmérsékletet mérni, sajnos fals értéket közvetítve a műszerfal felé, szintén meghibásodáshoz vezetve.

Javasolnám, hogy töltse fel a kiegyenlítőtartályt az előírt szintre hideg motornál, majd keressen pár napig figyelje a folyadékszintet. A hűtőfolyadék fogyása valamilyen szinten természetes, de ez nem az a sebesség, amit észlelni tud az ember naponta ellenőrzéssel, sokkal lassabb. Ha látja, hogy csökken a szint, mindenképpen keressen fel egy javítóműhelyt, pláne, ha az autó még garanciális.

Üdvözlettel Autódoktor

Gyanúsan olcsó 350Z

2014.02.10. 11:32 - Autódoktor

Kedves Doktor Úr!

Ahogy a mondás tartja; "január, február itt a nyár", úgyhogy én már keresgélem a nyári élményautómat. Rá is bukkantam egy Nissan 350Z-re egy külföldi oldalon, meglehetősen csábító áron. Amint kiderült, az árat nem karitatív alapon rajzolták ilyen alacsonyra, az ok sokkal prózaibb. 2000-es fordulaton bekopog a motor. Egyébként nem füstöl, az olajnyomás lámpa sem jön fel, ez az én fejemben egy sima főtengely köszörülést jelent.

A kérdésem a következő:

Ki lehet-e venni a főtengelyt ebből a blokkból a hengerfejek leszerelése nélkül simán, a sebváltó lehúzásával? Ez nyilván anyagi szempontból lényeges, mivel bizonyos extra költségeket megenged az ár, de azért nem mindegy,hogy mennyit.

Köszönöm válaszát

Tisztelt Uram

Abszolút méltányolom elképzelését, magam is a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve vagyok, úgyhogy maradéktalanul átérzem lelkesedésést. Azonban mielőtt nekiállna a helyén megcsapágyazni a VQ35öt, mondanám, hogy ne tegye, mert nem fog sikerülni.

Ott fogunk elakadni legelőször, hogy kétrészes az olajteknő, a kicsi lemezkarter még lejön, de a nagy öntvény már nem fér le a bölcső és a motor közt. Így hát vagy a bölcsőt kell levenni, amire a motor maga is támaszkodik, ez esetben nem árt, ha gyakorló jediként pusztán az akaratunkkal a helyén tartjuk a motorblokkot, vagy veszünk egy nagy levegőt és nemhogy a bölcsőt vesszük le, hanem motorostul-váltóstul kiszereljük a hajtáslánc javát.

Elsőre kicsit erősnek hangzik, de tapasztalatok szerint nem az: Japán autó, mérnökök tervezték, egy átlagos műhely kényelmesen megteszi ezt fél nap alatt, így már a váltót is hamar el lehet választani a motortól, illetve a bölcsőt is.

Ha már a főtengelyt javítani kell, javasolnám, hogy szereljük szét az egész motort egy átfogó felmérésre, higgye el: érdemes, sok bosszúságot és pénzt megspórol azzal, ha előre gondolkodik és dolgozik az ember. Ráadásul nem gondolnám komoly gépműhelynek azt, amelyik a blokk méretei nélkül hajlandó megköszörülni egy főtengelyt és ahhoz csapágytúlméretet mondani.

Ezen kívül korántsem biztos, hogy a csattogó hangot a főtengely környékén kell keresni, előfordulhat, hogy a zaj a dugattyú környékéről ered. Egy szó mint száz, ne a javításon spóroljon.

Üdvözlettel: Autódoktor ( a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve)

Folyik az olaj a főtengelynél

2014.02.07. 13:12 - Autódoktor

Tiszteletem Autódoki!

Olyan kérdésem lenne, hogy folyik az olajam a főtengelynél, a homlok oldali. Legalábbis gondolom én, hogy onnan. 100km egy liter olaj! Jobbra teljesen eltekertem a kormányt, és így látni, hogy a nagy ékszíjtárcsa mögött csupa olaj az egész. Az lenne a kérdésem, hogy ez a szimering csere, mekkora megbontással jár? Opel Vectra B X20DTL 1997, láncos!

Köszönöm a választ előre is üdvözlettel

Sinkó László.

Tisztelt Sinkó úr!

Az első főtengelyszimmering csere ezen a motoron nem jár nagy bontással: A segédberendezéseket hajtó ékszíjat kell levenni, ezután a főtengely végén az ékszíjtárcsát, a szimmering máris cserélhető. Ha Ön végezné a cserét, arra azért majd figyeljen, hogy a főtengely ékszíjtárcsáján a rögzítő csavart 150Nm nyomatékkel meg kell húzni.

Autódoktor

Gyanús dobozka a Land Curiserben

2014.02.05. 10:10 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Nem rég vásároltam egy 3.0 D4D diesel motorral szerelt Toyota Land Cruiser 120 modellt.

Az intercooler oldalára erősített lila címkével ellátott " Denso Sensor Turbo Pressure" felirattal ellátott csatlakozóra egy dobozka van csatlakoztatva. Gondolom ez valami féle tuning box lehet. Ha kiiktatom, akkor az autó 2000-es fordulatig elég lagymatag. 2000-es fordulatot átlépve megtáltosodik. Ha a helyén van a doboz, akkor 2000 alatt is jobban húz, viszont 2000 felett már nincs akkora különbség ami az erőt illeti a két esetet összehasonlítva.

Ami a fogyasztást, füstölést, vagy zörgősebb motort illeti: szinte ugyanaz mindkét esetben. Nem tapasztalom, hogy jobban füstölne az autó, és a motor sem hangosabb. A kérdésem az lenne hogy mi ennek az említett szenzornak a szerepe? Hogyan befolyásolja ezt a rá kötött szerkezet?

Köszönettel: Zoltán

Tisztelt Zoltán

A beszívott levegő mennyiségét tudnia kell a befecskendező számítógépnek a korrekt levegő/üzemanyag keverék előállításához, ennek kiszámítására kétféle módszert alkalmaznak. Az egyik az úgynevezett légtömegmérő, a másik a szívócsőnyomásérzékelő, néha kombinálják a kettő alkalmazását.

Mivel a dízelmotor folyamtosan légfelesleggel dolgozik működési elvéből adódóan, ezért a dízelmotoroknál az egyik legegyszerűbb módja a teljesítménynövelésnek a többlet üzemanyag befecskendezése.

Lehet ezt csinálni úgy is, hogy írunk rá programot, cserélünk befecskendezőszelepet, emelünk üzemanyagnyomást, mindezeket gondosan kiszámolva meg hát lehet ezt úgy is csinálni, hogy meghamisítunk mért értékekekt, aztán ennek hatására maga a motorvezérlő dönt úgy, hogy több üzemanyag kell a motornak.

Az Ön leírása alapján egyelőre úgy tűnik, ez utóbbival találkoztunk, mit mondjak, nem a legszofisztikáltabb kialakítás, ettől függetlenül még működhet jól is.

Garanciális igényeknél minden esetre ne nagyon hangoztassa az eszköz létezését.

üdvözlettel Autódoktor

Elromlott a légzsák, hogy javítsam?

2014.02.03. 16:22 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A napokban elért engem is a kormánylégzsák átvezető szalagkábelének törése. (Renault Megane II)

Már évek óta látom a panaszkodást a fórumokon (szinte minden autómárkánál), hogy ha eltörik, akkor az egész kapcsolóegységgel együtt lehet csak cserélni, ami jó esetben is 55-70 ezer forint felszereltségtől függően (holott csak egy szalagkábel kellene, a többi 98%-nyi alkatrész felesleges).

Használt alkatrészt is be lehet szerezni fele áron, de azt még a bontósok sem ajánlják, mert vagy eleve törött benne a kábel vagy ki tudja meddig bírná.

Interneten nézelődtem szalagkábel ügyben, mivel azt cserélve csak néhány ezer forint és egy kis forrasztás lenne a dolog. Sajnos ahogy észrevettem megfelelő szalagkábelt elég nehéz beszerezni, a hossz miatt csak külföldön találni, de az sem biztos, hogy megfelelő szélességű csíkokat tartalmaz. Szóba jöhetne még a javítás is, de elég speciális eset egy folyton mozgó szalagkábel megfelelő javítása, de erre a feladatra sem találtam senkit. Persze én is megcsinálnám, ha egy megnyugtató javítási módot találnék.

A kérdésem az lenne, hogy van-e valami költséghatékony megoldás, amit nem találtam meg? Foglalkozik ilyen javítással vagy megfelelő szalagkábel gyártással valaki az országban?

Ön mit javasolna? Óriási pénzkidobásnak érzem egy 55cm-es szalagkábel hibájából az 55-70 ezer forintos kiadást, csak nem találok megfelelő megoldást. Mivel biztonságtechnikai elemről van szó ezért a javítás is csak megfelelő módon jöhetne szóba.

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves olvasónk!

Biztonsági berendezéseket ne barkácsoljunk, ezt nagyon komolyan tanácsolom.

Értem én, hogy egy darab kábelért drága az ötvenötezer forint, viszont ha szükség esetén nem működik, az esetleg még drágább lehet. Ha nincs más megoldás, meg kell venni gyáriban.

Üdvözlettel: Autódoktor

Részecskeszűrős vagy sem

2014.02.03. 10:44 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Nemrég sikerült vegyek egy 2010-es Ford Focus 1,6 Tdci econetic-et.

A kérdésem a következő: honnan tudom, hogy ebbe van részecskeszűrő vagy sem? Valaki megnézte a kocsit, jobban ért hozzá mint én és ő mondta, hogy nem látja azt a bizonyos tartályt ami a benzintank környékén kéne legyen ha van részecskeszűrő, de nem nyugtatott meg a válasza. Nehogy úgy járjak, hogy hanyagolom a folyadék utánpótlását és tönkre menjen a kocsi. Hogyan győződhetek meg róla, hogy van részecskeszűrő vagy nincs?

A következő kérdésem, hogy a normál 1,6 Tdci Focus között és az econetic feliratú között van különbség a gyorsulásba? Hogy mennyire ugrik a kocsi? Vagy mik a különbsegek, mire kell esetleg odafigyelnem?

Üdvözlettel: S.T.

Tisztelt Uram

A részecskeszűrős megoldást onnan lehet megismerni, hogy a katalizátor tetején, ha szemben állva lenézünk a hűtő és a motor közt, akkor balra ferdén kiáll egy szonda illetve közvetlenül a katalizátor után, de már a motor alatt a kipufogócsőből kijön egy kb egy centi vastag fém cső jobbra. Ha ilyen nincs az autóban, csak a katalizátor a turbó után, akkor az autó nem részecskeszűrős.

A rendszer, ha részecskeszűrő van az autóban nem teljesen gondozásmentes darab:

A gyári előírás szerint hatvanezer kilométerenként folyadékfeltöltést igényel, százhúszezer kilométerenként pedig a szűrő cseréjét.

Az econetic modellek több ponton különböznek az egyszerűbb változatoktól, alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsai vannak, nagyobb akkumulátora, erősebb önindítója, start-stop rendszer működik benne, más generátora van.

Igazából normál üzemeltetési körülmények közt a start-stop rendszer miatti motorleállásoktól eltekintve nincs jelentős különbség a menetdinamikában, picivel alacsonyabb a fogyasztása az egyébként sem nagy étvágyú motornak.

Üdvözlettel Autódoktor

Sebesség-fokozat csere?

2014.01.31. 16:20 - Autódoktor

Kedves Autódoki!

N15 Almerámban (1.6) rövidek a fokozatok. Néztem, hogy az 1.4-hez ugyanolyan végáttétellel hosszabb 4. és 5. fokozat jár. Lehetséges, hogy ezeket egy 1.4 váltóból "átemeljem" az én váltómba? Egy szerelő számára ez rutinműtét, vagy ez egy tipikusan profikra bízható feladat? Sokat pályázom és jelentős spórolást jelentene a fenti csere. Ha az alkatrész megvan milyen időbeli és költségbeli áldozatokkal érdemes számolnom?

Köszönöm válaszát! Zs

Kedves olvasónk!

Lehetséges, bár egyszerűbb lenne, ha egy komplett váltót cserélnének az autón.

Maga a váltó csereszabatos két motor közt, ez nem fog problémát okozni.

Ami a csere mellett szól, az az, hogy lényegesen gyorsabb, egy váltóátalakítás során előfordulhat, hogy hosszabb ideig nélkülözni fogja az autóját. Ezen kívül én úgy gondolnám, hogy olcsóbb is: két komplett fokozat a szinkronokkal együtt, esetleges, a szerelés során szükségessé váló alkatrészek és a többlet munkadíj miatt nem biztos, hogy nem éri meg jobban egy másik váltót vásárolni akár egy bontóból is beépítési garanciával, ráadásul lesz még egy eladható váltója is.

Üdvözlettel: Autódoktor

Mi kopog?

2014.01.30. 17:20 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Mitsubishi Space Star (1.3 benzines, 1989-es évj.) autóm. Egy olyan hiba jelentkezett pár hónapja, amit nem tudunk beazonosítani, pedig az autószerelővel több próbautat is megtettünk már. A tünet az, hogy kanyarodáskor, amikor holtpontról kezdem visszaszedni a kormányt, kb. félúton és CSAK gyorsításkor erős kopogó hangot lehet hallani a futómű felől. A vezető a bal oldalról, az utas a jobb oldalról hallja, más szóval nem tudjuk beazonosítani, hogy konkrétan melyik oldalon van a gond. Egyenes haladáskor nincs hang, szépen fut a kocsi. Megemelve nem lehet a jelenséget reprodukálni, csak terheléskor jelentkezik.

A futómű (alsó gömbfej lengőkarral, kormányösszekötő gömbfej, stabilizátor, féktárcsa, fékbetétek) tavasszal lettek cserélve, a toronycsapágy pedig egy hónapja.

Nagyon reménykedem, hogy nem difi, vagy váltó, de más ötletem már nem nagyon van. Kérem szíves segítségét!

Köszönettel: László

Kedves László!

Szét kellene szedni a féltengelycsuklókat, kimosni és megnézni, hogy esetleg a belsejében nincsenek-e kopásból adódó gödrök. Más ötletem így látatlanban egyelőre nincs, a váltóhibát a féltengelyek bizonytalan állapotáig egyelőre nem gyanítanám.

Üdvözlettel: Autódoktor

Bevizsgáltassam a légzsákom?

2014.01.29. 14:58 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2003-as Volvo S60 2.5T AWD típusú autóm. A hátsó ajtóívre ragasztott matrica szerint 2013 novemberében szükséges a légzsákok vizsgálata és esetleges cseréje. Kisgyermekkel használjuk az autót így különösen fontos, ha véletlenül baleset történik mindenképpen hibátlanul működjenek a légzsákok. Miért van szükség ilyen felülvizsgálatra? Ezt hol tudják a leginkább hozzáértő módon elvégezni? Csak az elektronikát vizsgálják vagy meg is bontják a légzsákot és a vezérlését?

Válaszát előre is köszönöm,

Körmendi Bence

Kedves Bence!

A légzsákok felülvizsgálatára mindenképpen szakszervízt (márkaszervízt) javasolnék, ők egészen biztosan birtokában vannak a megfelelő dokumentációnak illetve eszközöknek a vizsgálat elvégzéséhez.

A felülvizsgálatot a légzsák indítótöltetének elöregedése indokolja, ami a légzsák hibás, nem megfelelő működéséhez vezethet, ez előzetesen, az eszköz működése nélkül sajnos nem derül ki. Egyelőre nincs egységes megállapodás arról, hogy egy ilyen védelmi eszköz mennyi ideig képes üzemszerűen működni, a márkák különböző ideig garantálják ezt, emiatt indokolt a konkrét márka szervizének felkeresése.

Üdvözlettel: Autódoktor

Gyújtógyertya tuning?

2013.12.18. 14:13 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Tisztelettel szeretném kikérni a véleményét a WC8DC gyújtógyertyáról.

Szeretném berakatni :BMW E39 520IA 2001 ÉVJ. 170 LE autóba.

Lehetséges lenne?passzolna méretileg?

belehet rakatni? stb...

Válaszát nagy tisztelettel várom ,addig is maradok tisztelettel:Csaba

Kedves Csaba!

Valószínűleg nem fog elférni. Ebben az autóban ugyanis 16 mm-es kulcsnyílású gyertyák vannak, a WC8DC viszont 20,6 mm-es kulcsnyílású (ezt akár webáruházunkban is ellenőrizheti).

Nem fogja tudni beszerelni.

Ezen kívül úgy nézem, az elektromos csatlakozása is merőben szokatlan, de ez már tulajdonképpen teljesen mindegy.

Üdvözlettel:

Prokop Gábor
Totalcar Áruház

Autót rövid távra

2013.10.10. 11:58 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Hamarosan autócsere előtt áll a család és egy közepes (pl.: VW Touran) vagy nagy egyterű (pl.: VW Sharan) lenen a kiszemelt autó. Használata kettős lenne: jellemzően a feleségem vezetné az autót nagyon rövid távokon (néhány km / nap) illetve alkalmanként hosszabb belföldi/ külföldi utazásokra mennénk. A kérdésem, hogy milyen motorral keressek autót: félek, hogy a modern dízelmotorokat tönkretenné a sok rövidtáv, és pl.: egy 1.4T Sharan élettartamára sem tennék nagyobb téteket, ugyanakkor a nagyobb benzines motor fogyasztását sem anyagilag sem (környezetvédelmi) elvből sem szeretném bevállalni.

Mit tanácsol?

Üdvözlettel Ed

Kedves Ed!

Napi néhány kilométeres távra minden belsőégésű autó pocsék megoldás. Egy modern, jó hatásfokú dízel persze valamivel még a benzinesnél is rosszabb.

Talán még a két autót tartani is praktikusabb volna, egy nagyobb, utazós dízel, és egy kisebb, idősebb, ötszemélyes, kisköbcentis, olcsó, rohangálós a mindennapokra.

Üdvözlettel: Autódoktor

Ikarus hang a Swiftben

2013.10.09. 09:42 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A 2005. utáni gömbölyű Swift váltó problémájával kapcsolatban szeretnék tájékoztatást kérni. Nekem is a fent jelzett típusú autóm van. Most nyáron volt 7 éves. Kb 70.000 km-t futott. 45.000 km-nél márkaszervizben cserélek váltó olajat. Az lenne a kérdésem, hogy a kezdeti problémának milyen tünetei vannak? 60 és 65 km/h sebesség között van egy enyhe Ikarusz hangja valahol ott elöl a motortér környékén. Jöhet akár a motorból vagy a váltóból is. Más problémát nem tapasztaltunk eleddig. Ez már a váltóhalál korai hangja lehet? Ha igen lehet még valamit tenni, hogy továbbra is hibamentesen fusson az autó?

Üdvözlettel: Simon István

Kedves István!

Ha az "Ikarusz-hang" benyomott kuplunggal elhallgat, akkor valószínűleg az ön váltója is hamarosan csapágycsere-érett lesz. Nem nagyon tud már ilyenkor mit tenni, készüljön a csapágyak cseréjére! Ami fontos: feltétlen legalább GL-4+ vagy GL-5 minősítésű olajat használjon (ne GL-4-et!), 75W-90-es viszkozitással.

Üdvözlettel: Autódoktor

Felszállt a fehér füst

2013.10.07. 11:55 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Fél éve vettem egy 2000-es évjáratú Daewoo Matizt. Ha a hűtővíz eléri a megfelelő szintet, akkor a kipufogó elkezd fehéren füstölni, eddig csak minimális volt a füst, de most már elég durván nyomja, (hűtővíz nem fogy). Az olaj viszont fogy belőle, kb 500km/l kell neki. Elvittem megnézetni, az olajnál (nem csöpög,nem verődik ki a motortérbe) azt mondták olajlehúzó gyűrűt kell cserélni. A kipufogónál meg hogy vízköves a rendszer és az okozza (szerintem ez nem jó "diagnózis"), vagy lehet hogy hengerfejes. Már nem tudom mi lehet a baj, viszem szervízbe csak valami jót kellene találnom. Addig is segítenél nekem pár ötlettel, hogy mi is lehet ez?

Köszönettel,Zsuzsa

Kedves Zsuzsa!

Olaj alapvetően kétféleképpen fogyhat el:

- Motorból kifelé, tömítetlenség okán. Ennek az ön esetében - ahogy olvasom - nincs nyoma, és ez füsttel csak akkor jár, ha a csepegő olaj a forró kipufogóval találkozik.

- Motorba befelé, a szelepek vagy a dugattyú mellett - ez viszont látható füsttel jár. Azt, hogy a dugattyú alatt (hengerfal kopása, gyűrűk), vagy felett (szelepszár-szimmerring) kell keresgélni, egy kompresszióméréssel gyorsan eldönthető.

Üdvözlettel: Autódoktor

Meddig járhatok még így?

2013.10.03. 13:35 - Autódoktor

Kedves Doki!

Seat Ibiza 1.4 16v (2003) benzines autómat lambdaszonda hibával diagnosztizálták, bár az én esetemben ez nem jár magas fogyasztással és egyelőre még problémamnetesen tudok közlekedni, de a kérdésem, hogy meddig? Nem "kötöm be" többel később, ha így hajtom az autót?

Üdv, S.G.

Kedves S.G!

A lambdaszonda hibája miatt komoly elégetlen üzemanyag-többlet juthat a katalizátorba, ami radikálisan csökkenti annak élettartamát. Ezért rossz lambdaszondával senkinek nem javaslom, hogy tovább közlekedjen. Másfelől, ha ön nem tapasztalt problémát ezzel kapcsolatban, gondolhatjuk azt is, hogy a diagnosztika meglehetősen felszínes volt, és nem is a lambdaszondának van baja. Ezt ne értékelje bíztató jelnek, bármi mással is lehet gond, szóval tényleg ne mászkáljon azzal az autóval!

Üdvözlettel: Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass