Autódoktor Autódoktor

Akkumulátor méretkülönbség

2015.03.05. 15:08 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Az alábbiakban szeretnék információt kérni: van egy 2006–os évjáratú, SMART Fortwo 0,8 CDI típusú gépkocsim. A benne található – még gyári – akkumulátor lemerült, így azt kicseréltem egy újra. A szerelés közben tapasztaltam, hogy a régi akkumulátor kb. 1 – 1,5 cm mély vízben ( feltehetőleg ) áll.

1. Azt szeretném megkérdezni, ez a jelenség normális és megszokott dolog ennél a gépkocsi típusnál, vagy annak a folyadéknak semmi keresni valója nincs ott ? ( megjegyzés: ezt a folyadékot az akkumulátor kád alján levő nyíláson keresztül le tudtam engedni )

2. Az üzletet, ahol vásároltam az új akkumulátort előzetesen felhívtam, és az akkumulátor pontos paramétereit bemondva érdeklődtem, kapható-e náluk ilyen típusú. Igenlő válasza után döntöttem a vásárlás mellett, ennek ellenére miután otthon beszereltem az új darabot derült ki, 1,5cm-el alacsonyabb a gyáritól. Ezt kiküszöbölendő az új akkumulátor alá elhelyeztem hungarocell lapot, így megfelelően le tudtam szorítani. Kérdés: ez a megoldás megfelelő -e ?

3. Mint most utólag kiderült, az 'újonnan' vásárolt akkumulátor típust már legalább egy éve nem gyártják. ( új akku típusa: BOSCH S4 004 ) Kérdés: ránk nézve hátrány-e az, hogy az "új" akkumulátorunk ott állt az üzletben legalább egy évig? A segítségüket és válaszukat előre is nagyon szépen Köszönöm.

Üdvözlettel: Demkó Zsolt

Kedves Zsolt!

Az akkumulátor környékének teljesen száraznak kell lennie. A tálca lefolyója a meghibásodott akkumulátor / töltőrendszer miatt kijutott sav elvezetésére szolgál, mert e rendkívül agresszív anyag gőze is korrozív, egészségre igen káros. Ha csak sima víz volt az akkumulátor alatt, az inkább beázásból származhat. A hungarocell nem annyira jó ötlet, mert tartja a nedvességet. Ha mindenképpen szükség van a magasításra, inkább megfelelő méretű tömör műanyagot használjon.

Az akkumulátorok méretszabványai sajnos változtak az elmúlt években, mi is belefutunk időnként - legtöbbször Fordok, Toyoták esetében - a méretek különbségéből adódó problémákba, amire legtöbbször az akkumulátorok rögzítéseinek átalakítása nyújt megoldást.

Az egy évet állt akkumulátorral nem lesz gond, ha a tárolása alatt nem merült le, szinten tartották - ezért nem javasolt nagyáruházakban akkumulátort venni, mert a raklapnyi mennyiséget nem valószínű, hogy teszterrel havonta ellenőrizték, feltöltötték.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Zsír helyett fagyi a Corollában?

2015.03.03. 10:44 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A kocsi egy 96-os Toyota Corolla e10 japán verzió. Ma észrevettem hogy a baloldali alsó féltengely gumiharang kirepedt és szórja a zsírt. Még ma rendeltem új harangot és kicseréltem.

Az alsó csukló nem akart lejönni igy lebontottam a felsőt. Amikor levettem a harangot a felső csuklóról meglepődtem mert nem a sima grafitos zsír volt benne, mint az alsóban, hanem sztracsatellafagyi színű zsírnál kissé hígabb szmötyi.

A kérdés hogy ez gyári lehet vagy belemehetett a víz? Kifelé sosem engedte ez a csukló a zsírt és cserélve sem volt soha mivel a gép első gazdától való és most jár 103 ezer km-nél. Nem igazán tudtam eldönteni, mert ilyen kenőanyagot még nem láttam, viszont ez olyan szép egységes hogy vizes zsírnak se nagyon tudom elképzelni.

Árpád

Kedves Árpád!

Mindjárt nyár van, nagyon jó lesz már a sztracsatella szó kimondását gyakorolni, főleg a kókusz és a csokoládé szavak környezetében.

A féltengelyek kiszerelésekor érdemes kimosni a régi kenőanyagot, és friss zsírral gondoskodni a fontos erőátviteli elem megfelelő kenéséről. A fagyiszínű zsír valószínűleg vízzel keveredett, vagy olyan kémiai folyamatok mentek végbe a harang alatt, ami színét - de sajnos kenőképességét is - megváltoztatta.

A 103 ezret futott majd' húsz éves Toyota nagy kincs, vigyázzon rá! Ne feledje, idén is lesz Parkoló Parádé, mindannyian fényesítjük négykerekűinket-e jeles alkalmakra.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Benzinszag az utastérben

2015.03.02. 16:41 - Autódoktor

Helló Doki!

1999-es 4-es automata váltós benzines Golfom van. Menet közben, az első megállás után az újraindítást követően benzinszag keletkezik az utastérben. Mi okozhatja?

Kérem gyors válaszát! Veronika

Kedves Veronika!

A lehető leggyorsabban keresse fel szervizét, mert a benzinszivárgás nem játék, erősen tűzveszélyes az autó ebben az állapotában! Az üzemanyagrendszer rengeteg csőcsatlakozással rendelkezik, nem kizárt, hogy valamelyik szivárog.

De az is előfordulhat, hogy egy nyest garázdálkodott a motortérben és pont az egyik benzincsövön pallérozta csőrágási szaktudását. A folyékony üzemanyag szivárgásán kívül előfordulhat az is, hogy az üzemanyagtank benzingőz-elszívó rendszere szivárog (a fentebb említett okokból kifolyólag). Ez a rendszer csak meleg motornál működik - ez megmagyarázná a hidegindítás utáni hibamentességet. Ne késlekedjen, irány a szerviz!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Menet közben elszállt az ötödik sebesség

2015.02.28. 09:23 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Peugeot 307 1.6 váltó problémám van. Menet közben elment az ötödik sebesség, de nem kidobja, csak nem hajt mintha üresben lenne. Előjele nem volt, külföldön vagyok az autóval. Mi lehet a probléma? Használhatom négy sebességgel? 1100 kilométerre vagyok, kibírja hazáig?

Válaszát előre is köszönöm. Bálint

Kedves Bálint!

Amennyiben a sebességváltó a többi sebességet normális módon, könnyen kapcsolhatóan beveszi, és rendellenes hang, rezonancia vagy egyéb újkeletű tapasztalat nem merül fel vezetés közben, az autó normális körülmények között, mérsékelt terheléssel haza vezethető.

Nagyon fontos azonban minden menet közbeni jelenség megfigyelése, illetve számítani kell a váratlan műszaki hiba elhárításának lehetőségére, a szituáció átgondolt kezelésére. (Feltöltött telefon, meleg ruhák, takaró, pénz, jelzőfények, védőfelszerelés, stb...)

A hosszú út előtt azonban érdemes egy helyi szervizben egy nagy megbontás nélküli hibamegállapítást kérni, mert ha csak egy olcsón megszüntethető hiba merült fel, felesleges kockáztatni a kellemetlen hazautat. A hiba bekövetkezhet a váltórudazat / bowden hibájából, a fokozatkapcsoló szerkezet meghibásodásából, de a fogaskerekek fellazulásától is.

A javítás csak a leszerelt váltó megbontása esetén nevezhető nagy munkának, az ötödik sebesség fogaskerék-párja a váltó felszerelt pozíciójában is ellenőrizhető, javítható.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Fulladozik a Peugeot

2015.02.26. 09:59 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Van egy Peugeot Partnerem 1.9D motorral. Általában egy tartósan magasabb fordulatról visszaesve, vagy hosszabb út után ha visszaesik a tempó, fulladozik az autó. EGR szelepet kitisztítottam, szívósort szintén, alig volt benne valami. Az egyik üzemanyagcsövön viszont észrevettem ,hogy levegős, mielőtt bemenne a gázolajszűrőbe. Amikor fulladozik a motor általában több a levegő a csőben. Ezt mi okozhatja? Adagoló vagy csak valahol defektes a cső?

Válaszát előre is megköszönöm! Ádám.

Kedves Ádám!

A rendszerbe jutó levegő okozhatja a problémát. Kérem, figyelje meg, hogy a jelenség összefügg-e az üzemanyagtank telítettségével. Ha teli tanknál nem, de üresebb állapotban már jelentkezik a probléma, az üzemanyag tankon belül, annak felszívó ágán lehet a gond. Ha a tank tartalmától függetlenül lehet érezni a fulladást, amely minden esetben levegő buborékokkal társul, akkor pedig a tank és az adagoló között kell keresni a levegősödés forrását. De érdemes leellenőrizni az üzemanyagtankot is a megfelelő szellőzésének meglétéről.

Ha nincs levegő-utánpótlás az üzemanyag fogyása során, az autós úgy jár, mint az egyszeri Trabant felhasználó, aki lefestette a tanksapkáját az esztétika jegyében, de ezzel a kis szellőzőlyukat is a közepén.

Az elvi rajzon látható a szellőzés sémája, a 19-es csővég gondoskodik a levegő bejutásáról. A Partnereken is műanyag csövek, műanyag gázolajszűrő, és műanyag kézipumpa található rengeteg csőkötéssel, mindegyiket érdemes végignézni szivárgás szempontjából, ahogy a porlasztóknál levő résolaj-visszavezetés is rendszeresen folyni szokott. A sokat futott példányokon - és az alapmotor kora miatt majdnem mindegyik darab túl van már a 200 000 - 300 000 kilométerén - az adagoló tápszivattyúja is kopásnak indulhatott. Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Nem fűt az Ibiza

2015.02.24. 10:52 - Autódoktor

Tisztelt Doki!

Van 94-es egy 1,4 benzines Seat Ibizám, a nyáron teljes hűtővíz csere és tisztítás után a fűtésem csak langyos levegőt fúj. Nem kis szenvedés és munka árán új fűtőradiátort raktam be a jelenség megmaradt sajnos. A fűtőradiátorba be illetve kimenő cső forró, a ventilátor fokozatok működnek..

Tanácsát, segitségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel Gábor

Kedves Gábor!

A műszerfali hőmérsékletjelző visszajelzése nagyon fontos ebben az esetben. Ha nem megy fel a középállásig, illetve ha erősen visszaesik a mutató az autó használata közben, akkor a termosztát hibája valószínűsíthető. Autójában egy műanyag házas termosztát található, amely hajlamos idővel elfáradni - ez a motor állandó túlhűtését jelenti.

Ha a műszer azonban túlmelegedést mutat, esetleg a motor forrásközeli állapotban üzemel, akkor pedig a vízpumpa meghibásodása is gyanúba kerülhet - ilyenkor nincs áramlás a rendszerben, ezt a kiegyenlítő tartályban meg lehet figyelni. A rendszer összerakásakor véletlenül felcserélt csövek esetén is akadhatnak bonyodalmak.

Még a fűtés kezelőszerveinél is lehet galiba, ha a tekerőgomb nem fordul el eléggé, vagy nem továbbítja a parancsot a fűtéscsap / levegőcsappantyú irányába. Ha semmi rendellenes nem tapasztalható, de a fűtés továbbra sem erős, akkor érdemes egy megbízható szerviz segítségét kérni. A vizsgálat legtöbb esetben megvárható.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Beázik a Lupo

2015.02.20. 17:24 - Autódoktor

Üdv!

Nemrég vásároltam egy Volkswagen Lupo 1.4- es 2002-es évjáratú autót. A megvásárlás után egy két problémára fény derült, amikre sajnos nem tudok rájönni. Az egyik ilyen az sajnos a beázó tető. A gép targa tetővel rendelkezik ami tökéletes működik is gombnyomásra, csak éppen a tetőkárpit hátsó része csupa víz. Mi lehet a probléma? Mit kellene megnézni?

A másik igen bosszantó probléma a központi zárral van. Ha bezárom a kocsit a központi zár kattogó hangot ad igaz a kocsi zárva van, de valami dolgozik benne, és ezáltal másnapra lemeríti az akkumulátort. Talán a központi zár vezérlés vagy hol lehet a probléma?

Segítségüket előre is köszönöm! Bence

Kedves Bence!

Az autó legfontosabb része a napfénytető, nagyon helyes, hogy nyitható tetős masinát vett! A beázás helyének kiderítése kicsit bíbelődős feladat, de muszáj megcsinálni, mert a kárpit nagyon gyorsan tönkremegy a víztől, és egy ilyen ritka kivitelhez nem nagyon van elérhető alkatrész. Sajnos a vászontetős autók nem rendelkeznek a fém nyitható tetejű autókban levő vízgyűjtő tálcával, így a bejutott víz egyből az utastérbe jut. A tető élén végigmenő gumitömítést kell végignézni, ha nem végtelenített a tömítés, akkor a végeinél levő résen pont be tud slisszolni a víz. Ha nem elég rugalmas a gumi, az is tud bajt okozni.

A nyáron sokat nyitva levő tető miatt sok UV sugárzás éri a tömítést, érdemes időnként gumiápolóval bekenegetni, hogy megőrizze rugalmasságát. Ha a tetőmechanika nem zár eléggé, vagy nem szoros csukott állapotában, szintén beázáshoz vezethet. Nem sok utánállítási lehetőség van ezeken a tetőkön, de a végállások általában kis mértékben változtathatók. A legjobb szivárgás teszt a slaggal locsolós, illetve a menet közben szélzaj figyelős. Mindkettőhöz két ember szükséges.

A központi zár esetében meg kell keresni a kattogás forrását. Általában a zárakban levő mikrokapcsolók szoktak vacakolni, a gyár nem kínál külön alkatrészt csak komplett zár egységeket. Szerencsére lehet kapni utángyártott mikrokapcsolót a leggyakrabban tönkremenő darab pótlására. A kattogás megszüntetése után érdemes áramfelvételt méretni az autón, hogy az akkumulátor két hét múlva is vidáman pörgethesse az indítómotort.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Eszi az olajat a dCi

2015.02.18. 15:02 - Autódoktor

Tisztelt Autodoktor!

Az utóbbi időben újkorától nálunk lévő 60 KW-os 1.5 dCi Renault Scenicunk nagyon elkezdte fogyasztani az olajat. 170.000 km van az autóban, a turbója 5000 kilométerrel ezelőtt lett felújítva. Sokat hallani az ilyen motorok túlzott olajfogyasztásáról, de én azt gondolom hogy 500 km alatt a nivo max jelzésétől a minimumig elfogyasztani, na az mar durva. Nem igazan füstöl az autó, pláne nem kékesen. Van valami jellemző probléma ami ezeknél az autóknál olajfogyasztást okoz?

Üdv: Richard

Kedves Richard!

Az olajfogyasztás okozója a "nagy könyvben leírtak alapján" a turbófeltöltő, a hengerfejben levő szelepszár-szimeringek vagy a dugattyúgyűrűk körül keresendő, de mielőtt nagyon szétborítanák a motort érdemes ellenőrizni a kartergáz elvezetésére szolgáló rendszert. Ha itt dugulás lép fel és a kartergáz, illetve a forgattyúházban létrejövő nyomás nem távozhat a szívócső, vagy rosszabb esetben a motortér felé, akkor előfordulhat, hogy a nívópálcán át - azt kilőve, vagy a főtengely szimeringeken keresztül keres utat magának.

Legrosszabb esetben nem jut ki sehol, és jelentős mennyiségű olajfogyasztást okozhat. Ha a frissen leállított motor nívópálcájának kihúzása közben erős szisszenés hallatszik a nívópálca csövén keresztül, megvan a hiba - járó motornál megvan a veszélye, hogy egy nagy adagnyi olaj is kiszökell a szabadba a csövön keresztül, de ennek a Júingok' sem örülnének. A kartergáz lecsapatója télen az ott kicsapódott pára miatt lefagyhat, ez a fenti jelenség okozója lehet. Sajnos a felújított turbók nem minden esetben jelentenek hibamentes fődarabot, illetve a beszerelés körülményei is nagyon fontosak.

Érdemes a feltöltőt ellenőriztetni, valamint a turbó olaj-visszafolyó csövének teljes átjárhatóságáról meggyőződni. Ha valóban 170 000 km van a kocsiban, a turbó halála akár még várathatott is volna magára. Ha a felújított turbó ismét meghibásodott, a legfontosabb feladat a feltöltőt tönkretevő ok megszüntetése. A gyári olajcsere-ciklus pedig a tapasztalati javaslat szerint 15 000 kilométerben maximálandó.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Sokat eszik, de legalább nem megy

2015.02.17. 16:12 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy Suzuki Grand Vitara 2.0 hdi 80 Kw-os autóm. A fogyasztásával kapcsolatban kérném a segítségét ami 11 liter körül van. Menet közben olyan érzésem van, hogy 3000-es fordulat körül leszabályoz a motor és nem akar gyorsulni. Már több szerelőnél jártam és több műszeres ellenőrzésen volt az autó, de hibát nem találtak. Az autót normál körülmények között használom nincs terepezés stb.

Ön szerint ez a fogyasztás elfogadható ennél a tipusnál?

Válaszát előre is köszönöm! Zoltán

Kedves Zoltán!

A 11 liter normál, aszfaltos úton való használat esetén rengeteg. A gyári adatok szerint 6-8 liter az országúti és 9.4 liter a városi ciklus alapján mért fogyasztás a típusra. Ha esetleg utánfutót húzna maga után, az okot adhatna a magas értékre.

Az autó fedélzeti diagnosztikai rendszere éberen futtatja az OBD ciklus-teszteket kb. 60-100 kilométerenként, ha valamelyik érték eltérne a gyári jellegmezőktől, a műszerfal MIL hibalámpája sárgán világítana jelezvén, hogy gond van. Ettől függetlenül azt kell mondjam, hogy ahogy a ló is megbotlik összpata-hajtása' ellenére, a számítógép is hibázhat - vagy olyan mechanikai jellegű a hiba, melyet a vezérlőegység csak közvetve, vagy sehogy sem tart ellenőrzése alatt.

A kályhától indulva a levegőszűrő, a szívórendszer, és gázolajszűrő állapota ellenőrizendő, valamint az autó vezérlőegységével maximálisan kommunikálni képes célműszerrel kell megvizsgálni a rendszert. A letiltás általában vezérlőegység reakció, a beavatkozást kiváltó ok a hibatárolóban, vagy a mérhető értékek között fülön csíphető. Ha az autó már részecskeszűrős kivitel, akkor a rendszer akár részleges eldugulása esetén is a teljesítmény csökkenésével, és a fogyasztás nōvekedésével kell számolni, ugyanúgy a sima katalizátoros modellek esetében.

A részecskeszűrő rendszer meghibásodása azonban szintúgy hibajelzést produkálna. Kérem, keressen egy megbízható, naprakész műszerparkkal, szaktudással rendelkező műhelyt a hiba diagnosztizálására, és adjon nekik időt a munkához.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hűtőfolyadék a Peugeotba

2015.02.13. 10:19 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Kezeim közé került egy Peugeot 206, 1.4-es, 1998-as, benzines autó. Az előző tulaj láthatóan nem sokat törődött vele. Nem is írnék, ha megtaláltam volna a kézikönyvet interneten, vagy egyáltalán meg lenne a kézikönyv.

A kérdésem a következő. Otthon elvégezhető a hűtőfolyadék cseréje? Nem rátölteni akarok, hanem teljesen leengedni. És mit vegyek és mennyit vegyek? Gondolom desztillált víz. Mennyi a keverési arány? 50-50%? És mennyit vegyek? Mert nem tudom sajnos, hogy mekkora a tartály... Esetleg kézikönyvet letölthető formában ehhez az évjárathoz hol találok? Mert a hivatalos oldalon is csak az újabb típusokhoz találtam.

Előre is köszönöm!

Kedves P206 Tulajdonos!

A szerelési könyvek jogdíj-védelem alatt állnak, ezért nem nagyon találni letölthető verziókat, talán az orosz oldalakon fellelhető a szükséges információ valamilyen nyelven - ha anno jó volt oroszból, nem okozhat gondot a sok cirill betű (mosoly) - az oroszok kicsit lazábban kezelik a jogdíjak behajtását.

De szerintem sokkal jobban jár, ha benéz egy műszaki könyvkereskedésbe, és nem is nagy összegért magáénak tudhat egy saját, legális példányt. A hűtőfolyadék csere a francia autók esetében kicsit furmányosabb a többi gyártmányhoz képest. Javasolnám egy szerviz felkeresését, mert a szétfőzött hengerfejtömítés cseréje lényegesen nagyobb költségvonzattal jár, mint a folyadékcsere.

Ha ragaszkodik a saját kézzel elvégzett munkához, akkor a hűtő alsó csövén keresztül, vagy a hűtő alján levő - berohadásra hajlamos - leeresztő csavarnál kell leereszteni a folyadékot. A teljes töltet (kb. 6-8 liter) egy része - ami a blokkban van - nem leereszthető, mert a legtöbb típuson nincs az öntvényen leeresztő csavar, vagy ha esetleg mégis lenne, kockázatos a kitekerése, mert beletörhet vagy tönkreteheti a menetet, ezáltal nem visszatehető.

Az autósboltokban kapható készrekevert (kb.- 30 fokos), és tömény (- 72 fok) fagyálló hűtőfolyadék. Ha az autóban még gyári a töltet, akkor látható az eredeti feltöltésű folyadék. Ugyanolyan színű - ezáltal összetételű anyag betöltése javasolt. Az évjárat alapján zöld / kék színű folyadék használatos. A rózsaszínű, G12 nevű anyag az aluminium komponensekhez lett kitalálva, manapság majdnem mindegyik gyártó ezt használja.

A csavarok, csövek visszarakása után az új folyadék betöltendő, és a rendszer légtelenítőcsavarjainak kinyitása mellett (egy a termosztát környékén, a másik pedig a fűtőradiátor közelében szokott lenni) addig kell pumpálni a csöveket és rátölteni a mennyiségre, amíg a rendszer légtelen nem lesz. Ezt követően járó motor mellett tovább kell folytatni a tevékenységet egészen addig, amíg a megnyitogatott légtelenítőkön kis gázt adva tiszta folyadék nem lép ki.

Ha minden rendben van, a ventillátornak be kell kapcsolnia, és a belső műszernek nem szabad a normál zóna fölé mennie - természetesen ezt már teljesen zárt rendszerrel kell tesztelni. A forró folyadék égési sérüléseket okozhat, a műanyag légtelenítők pedig előszeretettel törnek - vigyázzon velük! A légtelenítők, és a hűtősapka kinyitása nagyon meleg motornál (80 fok fölött) nem javasolt, sőt TILOS, mert instant főtt husi lehet az ember útban levő testrészeiből. Tapasztalatból tudom, hogy az nagyon rossz érzés - egy T3 örök emléket hagyott a karomon még inas koromból.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Megtorpan a SportKA

2015.02.11. 11:04 - Autódoktor

Kedves Doki!

Olyan problémám lenne hogy az autom 4000-4500-as fordulaton túl nem képes pörögni. Ez a hiba akkor kezdődhetett amikor gyújtótrafó lett rajta cserélve. A trafócsere után kábelt is cseréltem és gyertyákat is.

A megtorpanás minden sebességben ugyan ott van. A gyorsulás 4000-4500-ig fokozatos és egyenletes nincs közben dadogás. Mobiletron trafo van jelenleg benne, Brecav kábelek és NGK platina gyertyák. Mi lehet a probléma? Bosch vagy valami drágább trafó megoldás lehet?

Üdv.: Tamás

Kedves Tamás!

Nem elképzelhetetlen, hogy egy gyengébb kivitelű trafó nem képes a motor teljes fordulatszám-tartományában a kellő szikraszámot kiszolgálni, egy másik gyártmányt érdemes próbára beépíteni. A megnevezett gyártó állítólag angol, de "japánon innen" is készülhet egy másik forgalmazó szerint.

A gyújtáson kívül okozhat még problémát a motor terhelés érzékelése felől érkező pontatlan jel - ha jól láttam a rajzon, a CDR motorkód nyomásjeladót használ, valamint az üzemanyagrendszer ellenőrzése is javasolt.

Kedvenc szavam - a célműszer - ebben a válaszban is fel kell bukkanjon, ugyanis a menetteszt alatt összegyűjtött információk, adatok megkönnyítik a hiba beazonosítását. Gyors, sikeres hibamegoldást kívánok!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Olaj nélkül járatták a Cordobát

2015.02.09. 14:33 - Autódoktor

Kedves Doki!

Egy BBY motorkódú 1.4 16V 2004-es Cordobám van. Elvittem a szerelőhöz, mert kigyulladt az olajnyomást jelző lámpa. Ő kicserélte a gombát. De másnap reggel megint olajnyomás hibát jelzett. Mire odaértem, már a motornak is furcsa kerepelő hangja volt. Ő azt mondta, ebben a hidegben az olaj vizkozitásával van probléma (olajcsere 2014.07.10. azóta 4000 km-t mentem).

Lecserélte V540-re, majd délután felhívott, hogy amíg alapjáraton 30 percig járatta az autót, egyszer csak megállt. A vezérműtengely olaj hiányában megállt és cserélni kell házastól, az egészet.

Én nem vagyok autószerelő, de szerintem, ha megméri az olajnyomást már akkor kimutatható lett volna, hogy nincs elegendő kompresszió és nem történt volna ez. Vagy megnézi az olajpumpát. Nem csak magamtól vagyok okos, több szerelővel beszéltem és fórumokon is ezt mondták.

Most hogyan tovább?

Roland

Kedves Roland!

Sajnos az elsődleges feladat a motorban keletkezett károk felmérése. Remélhetőleg a hengerfej csapágycsészéi nem fáradtak el a kenőanyag hiánya miatt.

Az olajnyomás mérésével valóban látni lehet a rendszer állapotát. A B-s motorkódú VAG benzinmotorokkal szokott hasonló probléma előfordulni az alulméretezett, pláne kopott olajpumpa és a beragadó olajnyomás-szelep miatt. Főleg az elhanyagoltabb példányoknál nagy a kockázat, de teljesen karbantartott autó esetében is benne van a pakliban.

A 15 ezres olajcsere több, mint javasolt ezeknél a motoroknál. Az olajteknő levételét, és a főtengelycsapágyak ellenőrzését feltétlenül javasolom, de ez a mozzanat amúgy is aktuális, hiszen az olajszivattyú is ott van.

Világító olajnyomáslámpa esetén nem szabad járatni a motort egy percig sem, kivétel ez alól ha meggyőződtünk arról, hogy fals visszajelzéssel van dolgunk. Ezt mérőműszer segítsége nélkül úgy tudhatjuk meg, hogy a kitekert olajnyomás-gomba nyílását figyeljük, miközben valakit megkérünk, hogy indítózzon. Ha nem jön olaj, akkor marad a tréler és irány a szerviz!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Ráz a Skoda kormánya

2015.02.06. 10:04 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Egy érdekes jelenség tanúja voltam a minap! Az eset haza felé történt a munkahelyemről mégpedig a szeretett autómmal ami a család rendelkezésére áll már több mint 8 éve szinte hibamentesen!

A szóban forgó autó egy 2001 Skoda Octavia 1.6-os. Egy erőteljes indulás után erős kormányszitálás vette kezdetét amit én úgy érzékeltem mint ha defektet kaptam volna. Megállás után ellenőriztem a kerekeket de defektnek és kerékmozgásnak jelét nem tapasztaltam! Mivel más ötletem nem volt 20km/h-ás sebességgel hazaevickéltem vele,de még a kezem is belefáradt! A nagyobb "baj" ott kezdődött amikor másnap a szerelőhöz akartam vinni a jelenség teljesen megszűnt és még a szerelőm se talált híbát!

Átnézte minden féle módon megmozgatott mindent és csak a toronycsapágy volt az ami nem tökéletes azonkívül semmit! Ön szerint mi lehetett az oka a kormányszitálásnak ami azóta se jött ki rajta!

Kedves Skoda Tulajdonos!

Kísérteties jelenséggel állunk szemben. Ha erőteljes, ráadásul esetleg kitekert kormány mellett végrehajtott indulás következménye volt a tapasztalt hiba, akkor talán a féltengelycsuklók valamelyike okozhatott olyan excentricitást, szöghibát a tengelyhajtásban, ami esetleg rázást eredményezhetett. Ezzel a feltételezéssel csak az a probléma, hogy a rázásért felelőssé tehető csuklón a kopottság és a hézagos állapot észrevehető kellene legyen.

Egy alapos ellenőrzés azért ráférne az erőátvitel alkatrészeire esetleg úgy is, hogy előtte egy tesztkör alkalmával teljesen kitekert kormánnyal fordulnak egy-két kört mindkét irányban kicsit vehemensebben, hátha a jelenség megismétlődik.

A másik lehetőség nagyon egyszerű, de szintén nem túl gyakori. Ha valamelyik első felni belsejére nagyobb mennyiségű hó / sár tapad, az szintén kiegyensúlyozatlansághoz vezet. A jelenség pedig olvadás hatására meg is szűnik. Ez utóbbi inkább akkor tapasztalható, ha az autó tengelyig érő hóban / sárban járt a rázás előtt. Feltétlenül járjon utána!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Folyik a fűtés a Peugeotban

2015.02.05. 12:09 - Autódoktor

Helló Doki!

Van egy 2004-es 1.4-es Peugeot 206-osom. Az lenne a problémám, hogy a vezető oldali ülésnél a gumiszőnyeg alatt tiszta vizes. Hogyan tudom megállapítani, hogy a radiátor szivárog vagy a cső?  A javításához szét kell szedni az egész műszerfalat, vagy a fűtőradiátor alul kihúzható a pedáloknál? Mit javasol a probléma elhárításához?

Üdvözlettel: Józsi

Kedves Józsi!

Papírforma szerint a műszerfal leszerelése szükséges a radiátor cseréjéhez. De kis kényelmetlenséget felvállalva, a lábtérbe feküdve, kitekert pózban szerelve a mutatvány elvégezhető nagyon nagy megbontás nélkül is. A radiátor meghibásodása mellett a rácsatlakozó vízcsövek tömítései is szivárogni szoktak, ebben az esetben a javítás egyszerűbb. A szivárgás helyének beazonosításához zseblámpa és a fent említett kígyótestű akrobata póz felvétele szükséges, vagy bekukkantó-tükörrendszer kiépítése.

Nagyon fontos információ, hogy lehetőleg ne használjon semmilyen hűtőtömítő anyagot a szivárgás megszüntetésére, mert azzal nem csupán a szivárgás helye dugul el (ha eldugul egyáltalán), hanem a hűtőrendszer egyéb helyein is keletkezhet keresztmetszet szűkülés, ebből következőleg pedig hatásfok csökkenés sem elképzelhetetlen.

Az elázott szőnyegek teljes szárítása szükséges, mert a vizes gócpont melegágya lehet a korróziónak, valamint az autó belseje állandó párában úszik, örökös friss levegőt / klíma működtetést kívánva. A szőnyeg sajnos nagy megbontás árán bontható ki, de szép idő esetén részleges megbontással, kitámasztással talán elérhető a száradás.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Folyik az olaj a Volvóból

2015.02.04. 09:57 - Autódoktor

Kedves Doki!

Adott egy 2000-es gyártású V40, 1.9Di motorral (D4192T2) és egy M5D jelű váltóval, 325 ezer km-rel az órában. Az autót decemberben kuplunghiba miatt szétszedtem, a kopott tárcsát újra cseréltem, a szerkezetet és a lendítőt a 0,3mm-es kúposság miatt felköszörültettem egy hozzáértővel. A váltó harangja erősen szennyezett volt, olaj és por alapú trutyi borított mindent, valamint észrevettem, hogy a lendítő felől lévő ft. csapágy fedélnél lévő tömítés ereszt, így a főtengely szimeringet és a blokk+fedél közötti szilikon tömítést is újra cseréltem (Reinz+Reinzosil).

A váltót közel fémtisztára takarítottam, a szimeringeket, nyelestengelyt lechekkoltam, szivárgás, lógás nincs, olajból az előírt mennyiséget kapta meg. Az olajszivárgást problémáját megoldottnak tekintettem, a váltót visszaraktam. Következett a próba álló helyzetben, rövid időn belül a harang alján pici olajcseppek jelentek meg . A színe/szaga alapján váltóolaj, a lendkerék és a szerkezet, valamint a blokk felőli oldal teljesen száraz. A váltó teljesítménye 3-5 csepp/perc.

Kérdés, hogy a váltó csavarjainál juthat-e ki ilyen mennyiségű olaj, feltételezve, hogy minden más tökéletes? Még beépített állapotban gondoltam egy túlnyomásos tesztre: néhány tized barral megkínálom a váltót a szuszogón keresztül.

Választ előre is köszönöm! Üdv: Rajmond

Kedves Rajmond!

Ha a nyelestengely szimering nem került cserére, akkor a hiba sajnos megalapozott. A gyűrűnyi méretű tömítés anyaga ugyanúgy megkeményedik idővel, mint a többi szimering a motorban - lásd hátsó főtengely szimering - és a benne levő feszítőrugó ellenére sem tud pontosan illeszkedni a tömítendő fémfelületre.

Ráadásul a kemény gumi képes nútot húzni a fémbe, az új szimering feladatát ellehetetlenítve. Ilyen esetekben az új tömítést kicsit arrébb kell beütni, hogy a tömítőajkak máshol fussanak, vagy eltérő vastagságú szimeringet kell alkalmazni.

A V40 sajnos Renault váltóval szerelt svéd masina, (amit Hollandiában raktak össze). A szimmering cseréje főleg a kulisszánál levő tömítés esetében a váltó teljes szétszedésével jár.

A Renault - számítva a csöpögő kulisszára - kis olajfelfogó tálcát is kreált a váltókar csatlakozása alá. Biztos volt valami a croissantban azon a borongós francia reggelen.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Füstöl és rángat a Panda

2015.02.02. 10:12 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Jelenleg egy 2005-ös évjáratú, 1.3 Multijet motorral felszerelt Fiat Pandával járok (DPF szűrő nélküli változat). Reggelente nehezen indul, (évszaktól függetlenül) a motor egyenetlenül jár, kék füstöt nyom ki magából,ami ráadásul még büdös is. A porlasztókat bemérettem (fél év alatt kétszer is), azokat rendben találták. EGR szelepet kicseréltettem, a probléma ugyanúgy fennáll.

Meleg motornál viszont sem a büdös kék füst, sem a motorrángatás nem jelentkezik. A motorrángatás 1500-as fordulatszámon a legerősebb, de ez csak álló helyzetben. Kihez fordulhatok és mit tehetek? Több szerelőnél voltam és elfogytam az ötletekből.

Üdv: Balázs Dániel

Kedves Dániel!

Az autó célműszeres vizsgálatát, teljes rendszerdiagnosztikáját javasolom elvégeztetni, ez megkerülhetetlen lépés egy ilyen rendszerű autónál. Kérem keressen egy megbízható, a feladathoz szükséges technológiai színvonalon álló szervizt, és adjon nekik pár napot - néhány hidegindítási kísérlet miatt - a hiba pontos meghatározására. Szervizt nem javasolhatok reklámozási protokoll miatt, de az autóban Bosch rendszerű befecskendező van, országszerte sok városban megtalálható a német cég szerviz-képviselete.

A probléma származhat üzemanyagnyomás elégtelenségből, mely fakadhat porlasztó / üzemanyagpumpa / nyomásszabályozó hibából. Valamint nem elképzelhetetlen egy izzítási probléma, vagy egyéb motor mechanikai meghibásodás sem, ahogy villamossági oldalon is lehetnek zűrök.

A célműszeres vizsgálat közben a képernyőn megfigyelhető az motor minden fontos paramétere működés közben, az értékekből, eltárolt hibákból pedig látható a követendő út, amely a megoldáshoz vezet. A professzionális diagnosztika nem olcsó, de a szükségtelen alkatrészcserék, próbálkozások feleslegesen terhelik az autótulajdonos pénztárcáját.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Bugyborékol a Punto

2015.01.30. 10:41 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Adott egy 1999.12. gyártású Fiat Punto 2, 5 ajtós 1.2 8v benzines autó, és az a problémám, hogy hidegen indításnál az anyós ülés felől 1-2 másodpercig bugyborékoló hangot hallok! Utánna jelenség megszűnik, nem rángat, nem forr a víz! Mi lehet a probléma és hogyan orvosolhatnám? Észrevettem, hogy használat után a hűtőfolyadék az alapból feltöltött szintnél kicsit nagyobb szokott lenni de ez az állapot visszaáll!

Előre is köszönöm!

Kedves Punto Tulajdonos!

Az indítás utáni hangok a hűtőrendszer áramlásából származnak, a buborék hangok pedig levegő jelenlétére utalnak. A rendszer járó motor és megfelelő folyadékszint mellett hamar légteleníti magát, majd rendben teszi a dolgát. A tartályban levő szintjelzések nyomás nélküli, hideg motornál használhatóak támpontként, üzemmeleg állapotban a tartály tágulási térként is funkcionál, ilyenkor nyomás alatt van a forró víz.

A tartály felnyitása ilyenkor tilos, mert a forró gejzírként kilövellő hűtőfolyadék komoly égési sérüléseket okozhat. Kérem, ellenőrizze a folyadékszintet hideg állapotban, szükség esetén töltsön utána, hogy a "max" jelzésnél legyen a mennyiség. Ha továbbra is tapasztalható a furcsa hang reggelente, akkor keressen fel egy szervizt, hogy a hűtőrendszer nyomás-diagnosztikáját elvégezhessék. A folytonos levegősödés esetén nem kizárható egy kezdődő hengerfej tömítettlenségi hiba sem, Puntoknál nem ritka eset a tömítés átégése, elrohadása.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Villog a MIL lámpa a Vectrában

2015.01.28. 14:18 - Autódoktor

2001-es évjáratú, Y22DTR motorkódú, Opel Vectra 2.2 dti. Az autó nem indul csak startpilottal és villog a motorcseklámpa. Mi lehet az ok? Valami konkrét tanácsot tudnának adni?

Kedves Opel Tulajdonos!

A gyakori "startpilot indítás" nem tesz jót a motornak, az tuti. A motorhiba-jelző lámpa villogása azt jelzi, hogy aktuális, súlyos hibát tárolt a motorvezérlő. A hiba kiolvasása csak célműszerrel lehetséges, és szükséges is, mert a vezérlőegység észrevételei alapján könnyebb lesz azonosítani, és megszüntetni a hibát. Ha a motor az agresszív indítás után működik - valószínűleg csökkentett módban, akkor valószínűleg az adagolószivattyú hibásodott meg, nyomásveszteséggel üzemel, melyet a befecskendezett éghető anyag miatt történt felpörgés ellensúlyoz indítás közben.

Valószínűleg húzásra is beindulna a motor egy idő után. Az autójában levő adagolószivattyú házának belső kopása, korróziója esetén felléphet a fenti ismérvek alapján azonosítható hibajelenség.

Ha a diagnosztika is az adagoló hibáját igazolja, a fődarab szakszerű javítása vagy cseréje szükséges. Ilyenkor a porlasztócsúcsok ellenőrzése és a gázolajszűrő cseréje is szükséges!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Élhet egy autó tovább?

2015.01.27. 09:43 - Autódoktor

Sziasztok.

Van egy dilemmám, igazából olyan elméleti. A helyzet az alábbi:

Van egy Stilo 1,2 - 13 éves. Volt vele minden gond az évek során (pl váltócsere is de az még hálistennnek a garancia időben). Van benne 210 ezer km. De megy. Igazából a felét én nyomtam bele az első néhány évében, azóta második autóként dolgozik (asszony). Többször össze lett törve, asszony/legnagyobb fiúgyerek dodzsemeztek néhányszor (akkor még volt Casco is rá: kiszámolva a befizetett összeg nem biztos hogy fedezi a rá költöttet).

A legutóbbi "karcolásokkal" már nem is foglalkozok: 5 ajtós, ebből 4 ajtó törött... Ezen felül ami elromlik, azt megjavíttatjuk a "szomszéd" szerelő megcsinálja.

Nos van két alternatíva:

1. kidobom. Kapok érte kb. 200 ezer Ft-ot, veszek egy "alighasznált" alsóközepet 2-3 milláért, vagy egy új kisebbet. Nem lenne gond. A történet talán velük is azonos lenne, az elkövetkező 5 évben a középső/legkisebb fiúgyermek dodzsemezik (remélem asszony már nem), stb.

2. Régi szóval élve "generáloztazom" az öreg Stilót. mindent, (ami nem az esztétika (tőlem a törött ajtó is maradhat ha funkcionálisan ok), kb

Nos, az elméleti kérdések:

- Van ennek értelme?

--- Mégis csak egy tárgy, amiről ha levakarja az ember az út porát teljesen ok. még néhány 10 év és oldtimer lesz.

--- Vagy csináljam a szokásos/sztereotip verziót = eldob és új? = ezeket 5 évre tervezték?

- létezik ilyen alternatív megoldás kishazánkban? Mármint találni olyan csapatot akik nem b.ák át a fejemet úgy hogy képesek is rendbetenni azt aminek rendben kellene lennie? Tehát ez tényleg elméleti: élhet egy tárgy tovább, az alkotó szándékán túl?

Köszönettel: Sáfár Péter

Kedves Péter!

Ha az autó újként lett vásárolva, tehát valóban 210 ezer kilométer van benne, akkor azért nem kell még feltétlenül leírni. Valóban van már számított gyártói élettartam a dologban, de a motorhoz nem kéne nyúlni a szokásos karbantartásokon kívül, ha nincs vele probléma.

Ha dízel lenne, akkor jobban rezegne a léc a sok várható költség miatt (turbó, lendkerék, kuplung, motor, stb.). A benzines Stilókon viszont a hátsó híd szilentjeinek cseréjén kívül nem jut eszembe nagy probléma - ha eddig mindig megkapta ami jár neki, hálás masina lehet belőle. Érdemes egy teljes állapotfelmérést csináltatni, hogy lehessen látni a várható műszaki problémákat, az azokhoz tartozó költségvonzattal együtt.

A karosszéria rendberakása is talán azért jöhet jól, hogy ne legyen a leharcolt vas érzés a kocsi használata közben, mert akkor valószínűleg nem nagyon fognak vigyázni rá továbbra sem. A dodzsemező ifjú titánokat pedig meg lehet fékezni az okozott sérülések javítási költségeinek bevasalásával, illetve az autó rendszeres takarítását, simogatását is rájuk lehet bízni - rendszeres ellenőrzés mellett - hogy megtanulják, hogyan kell vigyázni egy autóra, nem csak elhasználni. Sajnos a közös lónak túrós a háta szólás ebben az esetben elég aktuális. Ebben apai tapasztalataidat kell elővenned, nem műszaki kérdés. A legutóbbi gondolat akkor is fontos, ha mégis vérfrissítést hajtanál végre a család járműparkjában.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Sziszeg a Punto

2015.01.22. 11:37 - Autódoktor

Helló,

van egy Fiat Punto 1-es, '96-os évjáratú. Elszállt benne a lambda szonda, most ki is cseréltem egy Bosch-ra, tehát nem egy gagyira. Kipróbáltam az autót, és gyorsításkor sziszegő hangot hallat, de nem gyorsul. Mintha elszálltak volna belőle a "lovak". Szerintetek mi lehet a gond?

Válaszotokat előre is megköszönöm, üdv Péter

Kedves Péter!

Nagyon fontos lenne kideríteni, hogy a sziszegés az autó melyik részéből hallható gyorsítás közben. Nagyon valószínű, hogy alulról származó hangról van szó, ez esetben katalizátor / kipufogó dob dugulásra lehet elsősorban gondolni, de mindenképpen a kipufogó rendszer környékén lesz a probléma.

Ha azonban mégis a motortérből süvít valami, akkor esélyes a szívórendszer tömítettlensége, de ez utóbbi valószínűleg alapjárati gondokkal is járna, és a mérhető értékekből, valamint a hibatárolóból is kiolvasható lenne erre vonatkozó információ. Az eldugult kipufogórendszer folyománya is lehet a lambdaszonda hibás működése, mert a szondát alapvetően az áramló kipufogógázok oxigénszint-mérésére konstruálták. A kipufogórendszer szakaszolt szétszedésével hamar kideríthető az eldugult szakasz, a hibás alkatrészt cserélni kell, a kiherélés a látszat ellenére nem jó ötlet.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Gond van a dCi-vel

2015.01.20. 09:02 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Van egy Renault Clio Campus 1.4 dCi 2007-es autóm. Alapjáraton egyenetlenül jár a motor, dadog, buhog. Menet közben nem veszek észre ilyesmit, a teljesítménye nem csökkent, simán használom.

Szerelőm szerint a magasnyomású üzemanyag szivattyút kell cserélni. A probléma ott van, hogy ez az alkatrész többe kerül, mint lassan az autó értéke. Bontottan sem olcsó, de nem tudom arra van-e garancia. Az autóban tutifixen 152 000 km van. Létezik, hogy egy ilyen korú autónál meghal egy ilyen fontos alkatrész? Lehet, hogy más a baj?

Válaszát előre is köszönettel: Krisztina

Kedves Krisztina!

Sajnos nem kizárt az 1.5 dci esetében az üzemanyagrendszer meghibásodása. A használt gázolajszűrő szétvágása után sokszor láthatóvá válik a rengeteg fémszemcse, ami a szivattyú kopásából származik - ezt az egyszerű vizsgálatot érdemes megcsinálni, de a szerelője valószínűleg már túl is van rajta. De még fontosabb egy teljeskörű műszeres diagnosztika elvégzése, hogy a hiba teljes mértékben körvonalazódhasson, mert ez esetben végképp nem babra megy a játék.

A probléma ott kezdődik, hogy a szivattyú hibája az egész rendszert megszennyezi, ami erőteljes kopást is okoz legfőképpen az injektorokban. Nem ritka a szivattyú és az injektorok egyszerre szükséges cseréje sem a fenti hiba miatt, ami akár több mint félmilliós kiadást is jelenthet. A gazdaságtalan javítás nagyon sok hasonló autót juttat bontóba világszerte. Az injektorok felújítása lehetséges, a szivattyú azonban csak cserélhető.

A bontott szivattyú belsejének állapota ismeretlen, ezért rizikós is a beépítése. Szerencsére nem mindegyik gyártmányú szivattyú ilyen önromboló - ezt a dízel szakik általában tudják is típusra/gyártmányra leosztva. A kiszerelt alkatrészek próbapadi vizsgálata után - ami kizárólag dízel fődarabokra szakosodott szervizben történhet szakszerűen - láthatóak a pontos költségek, igaz az alkatrészek kiszerelése munkadíjjal, járulékos költséggel is jár (pl: vezérlés cseréje), valamint a próbapadi vizsgálat sem olcsó, a megbontott injektorok pedig nem minden esetben állíthatók vissza eredeti állapotukra, ha hibásnak bizonyulnak.

Tehát nehéz döntés ez, tudom. Kérjen konkrét árkalkulációt a teljes munkára több dízel szerviztől is még a kocsi megbontása előtt, és a kapott számok tükrében már könnyebb lesz eldönteni, merre tovább. Javasolni tudom egyik partnerünket, a Filep Bosch Diesel Centert, de országszerte számos hasonlóan gyári szintű munkát végző központ található. Sajnos nem tudok egyéb tanáccsal szolgálni. Talán azzal, hogy inkább vegyen benzines autót a jövőben. A nem turbós, egyszerűbb fajtából.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Búg a BMW

2015.01.16. 11:31 - Autódoktor

Tisztelt Doki!

A véleményét kérném. BMW E90 325i-m van, és az lenne a problémám, hogy hátulról búgó hang hallatszik 90km/h-tól. Felújították a kardántengelyt (kardán csuklója be volt állva egyik irányba) Tehát most van ez a búgás, zúgás és jön egy rezonancia is 140-től. A szerelőm azt mondta a diffi ezen a típuson elég erős az nehezen megy tönkre. Lehet, hogy nem sikerült a kardán felújítása jól és azért vannak ezek a problémák?

Kardán csere előtt is ezek a tünetek voltak, csak akkor a rezonancia sokkal erősebb volt. A felújított kardánon csuklót cserélték a diffi felőli oldalon. Az autóban 302 000km van. Kerékcsapágyat kizárták, külön van nyári téli kerékgarnitúra,mindkettőt többször centíroztattam, a felnik mindkét garnitúránál jók, a gumik is.

Üdv Kovács Tamás

Kedves Tamás!

A csak egy bizonyos sebességtartományban jelentkező rezonancia általában kiegyensúlyozatlanság jele szokott lenni. A búgó hang pedig csapágy vagy diffi is lehet. Ebben az esetben sajnos csak rengeteg tesztkört, jó füleket és kitartást tudok javasolni. Nem is olyan régen jártunk hasonlóképpen. A csomagtartóban jó néhány kilométert utazva tudtuk csak beazonosítani a hallható hangot. A megszállottság alapkövetelmény ebben a buliban.

Egy 300 ezer kilométert gurult diffi sajnos lehet már kicsit kopott függetlenül a tartós kivitelétől. Nem annyira szabályos dolog, de a megfelelő emelőn, stabilan rögzített, biztosított autó alatt meg lehet figyelni a hangokat, rezonanciákat. Az ESP-t ilyenkor ki kell kapcsolni, vagy megfosztani a biztosítékától a teszt erejéig, különben nem engedi a kerekeket különböző sebességgel forogni.

Ha a rezonancia gátelvételre megszűnik, az adhat további információkat a kardánról, ahogy az is, hogy kanyarban változik-e a hibajelenség. A kardán felfüggesztő csapágya rendben van? A váltó kihajtástól kezdve az egész hajtáslánc végigböngészését javasolom. Sok sikert, remélem hamarosan csendes bajor masinája lesz!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu

Rángat, világít a motorhiba, gázszag van

2015.01.14. 10:11 - Autódoktor

Kedves Autodoktor!

Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy van egy Opel Astra F 1.6 8V 1997 benzin/ gázos, a gázt nagyon rég nem használtam. Van egy olyan gondom, hogy egyszer felkapcsolt a műszerfalon az olajnyomás lámpa. Mondták hogy cseréljek olajat és olajgombát. Elvittem a szervizbe ott lett olaj, olaj gomba, olaj szivattyú és főtengely csapágy csere is. A szerelő azt mondta hogy nem kell cserélni hajtókar csapágyat, sem köszörülni a főtengelyt. Még mindig felkapcsol az olajnyomás lámpa. E mellett nem tudom hogy van-e összefüggés a kettő közt, de menet közben rángat az autó és ha nyomom a gázt nem gyorsul, viszont alapjáraton sokszor meg is áll.

Ezután mikor beindítom folyamatos gázpedálozással tudok csak nehezen közlekedni vele. De mikor meg van fagyva reggel az olaj akkor nem rángat csak mikor melegedik. És még egy fontos információ: az utastérben gázszagot érzek de nagy mennyiségben. Szerintem a kartergáz jut be az autó belsejébe. Nem tudom hogy elrepedt volna egy cső vagy mi? Néha felkapcsol a motor check lámpa is.

Kedves Opel-tulajdonos!

Az olajnyomással nem szabad kockáztatni, a motor teljes halálát, és gazdaságtalanul magas javítási költséget is okozhat a kenőanyag hiányában történt üzemeltetés. Az olajnyomás manuális, műszeres ellenőrzése szükséges, így kizárható a visszajelző hibájából történt hamis jelzés. Az Opel esetében azonban a szelepfedél alatt található, olajnyomással működő hidrotőkék csattogása utalhat műszer nélkül is az olajnyomás hiányára.

A tapasztalható rángatásos, gyenge motorüzem okának feltárása az olajmizéria megszüntetése után aktuális, a gyújtórendszer és az üzemanyagellátás vizsgálata után valószínűleg meglesz a megoldás kulcsa. A világító check engine lámpa is azt jelzi, hogy a vezérlőegység hibát észlelt, melyet el is fog árulni a megfelelő műszer rácsatlakoztatásával, habár az Astra első változatai még célműszer nélkül is - igaz alapszinten - kikérdezhetők.

Ha gázszag érezhető az autóban, feltétlenül keressen fel egy gázautókkal foglalkozó szervizt, a szivárgás megszüntetése miatt. Ha nem szeretné többet használni a kettős üzemet, inkább szereltesse ki az egészet a balesetek elkerülése végett, de egy jól működő LPG- vel sokat lehet spórolni, főleg ha a jelenlegi nagyon kedvező benzinárak visszatérnek a zordabb magasságokba!

Az utastérbe jutó kipufogó és egyéb gázok veszélyesek, egészségre fokozottan ártalmasak, a motortéri csövezés, a kipufogórendszer és az üzemanyagrendszer tömítettségének hibája esetén a szellőzőrendszeren keresztül szabad a pálya az utastér felé. Akad tennivaló az autó körül, ha nem bízik az autót eddig javító személyben, keressen egy olyan műhelyt, ahol a gáz és benzinüzem javítása egy helyen történik, így időt és pénzt is megtakaríthat.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - deltamark.hu

Leállításkor üt a Ducato

2015.01.12. 08:40 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor,

Egy 2007-es Fiat Ducato - 2.3 Mjet ca. 250 000 km-rel - a következő tüneteket produkálja, mikor leállítom a motort (a sebváltó üresbe téve) egy durranás vagy ütés jön a motortérből, hallható és érezhető is. Ezt más modern dízel autónál is éreztem már.

Igaz, hogy a kuplung környékén lehetnek problémák? Magasabb fordulaton pár másodperc kuplung-csúsztatás után csúnya hangot ad. Nem tudom összefügg-e a két jelenség.

Válaszát előre is megköszönöm.

Kedves Ducato tulajdonos!

Ha a kuplung csúsztatásakor rendellenes hang hallható, feltétlenül javasolt az erőátvitel ellenőrzése, nehogy több kárt okozzon a hangot adó alkatrész. A lendkerék alattomos hibáiról egy korábban felmerült, hasonló tárgyú kérdéssel kapcsolatban már írtunk, kérem olvassa el azt a választ is, valamint a mellékelt kép is érdekes.

A szétesőben levő lendkerék okozhat hangokat, és akár még rezonanciát, ütést is amelyet a kabinban észlelhet. A hibás lendkerék számos járulékos hibát okozhat, kérem ne várjon sokat, minél hamarabb jelentkezzen be az autót karbantartó szervizbe egy vizsgálatra.

A legszerencsésebb az, ha a jelenség a vizsgálat alatt is előcsalogatható, segítve ezzel a hiba gyors lokalizálását.

A leállás után tapasztalható ütést okozhatja még például egy szétszakadt motortartó bak, vagy esetleg a leszakadt, lógó kipufogó is, habár ilyen esetekben használat közben is jelentkezne a megszokottól eltérő hang, vagy egyéb újkeletű jelenség. Sajnos a lendkerék cseréjekor az új kuplungszett igényének felmerülése is várható, a megtett kilométerek minden bizonnyal mély nyomokat hagytak az alkatrészeken. A megújult erőátvitellel viszont megint rengeteg gondtalan kilométer várja majd az autópályán.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - deltamark.hu

Nehezen indul a Suzuki

2015.01.07. 10:19 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2000-es évjáratú Wagon R+ benzines 1.3-as személyautóm, ami hidegen nehezen indul, elég sokat kell tekertetni. Az önindítót felújítottam, nagyon jól pörgeti a motort.

Amikor nagy nehezen elindul, utána már nincs gond, csak hidegen, első indításnál. A számítógépünk csak katalizátor és hátsó lambda szonda hibát jelez,de ez a hiba a vásárlás óta fennáll, de eddig könnyen indult. Ebben szeretném a segítségét kérni.

Köszönöm a válaszát.

Kedves Suzuki Tulajdonos!

A gyújtórendszer állapotfelmérését és az üzemanyagrendszer ellenőrzését javaslom. A tankban levő villamos szivattyú rakoncátlankodása ismert probléma a hasonló korú Suzukik esetében, főleg ha sokat állnak.

Nem kaptam információt a kocsi futásteljesítményéről, de találkoztunk már sokat futott Suzuki esetében kompresszióhiánnyal. Ha az autó gázüzemű is, akkor a kompresszió ellenőrzése mindenképpen javasolt.

Az üzemanyagrendszer esetleges rendellenessége összefüggésbe hozható a tárolt hibákkal, de mindenképpen ellenőrizendő a motorban zajló folyamatok műszeres ellenőrzése a kipuffogógázok összetételére valamint a szondák működésére vonatkozólag. Ilyen korban sajnos nem kizárható a szonda hibája, de a karalizátor hatásfokának csökkenése sem.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass