Elveszett a kerékőr kulcsa

2012.07.02. 15:35 - Autódoktor

Üdv.

Elvesztettem a kerékőr-anya kulcsát.

Hogyan lehet leszedni az anyákat?

Köszi

Kedves!

Nem szívesen adok tippet ilyesmire, ezért csak így négyszemközt osztom meg, hogy az én autómról a kerékőrre kalapáccsal rávert 16mm-es gyertyakulccsal vették le a kerékőrt.

Üdv:

Autódoktor

Mi a hézag?

2012.07.02. 15:34 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Adott egy Alfa Romeo 166 2.0 v6 turbó motor (motorkód:AR34102), aminek alapjáraton van egy finom ciripelő hangja.

Meglátásom és mások véleményei is ugyanaz, "eltekeredtek" a kipufogószelepek és szeretném megtudni a szelephézag értékeket.

Már kérdeztem több szakszervizt, autógurut és hozzáértő egyéneket, hogy árulják el nekem az adott motornak a szelephézag értékeit. Sajnos ahány szerviz és "Guru", annyi érték.

Kérlek, ha tudsz ebben segíteni azt nagyon megköszönném.

Tisztelettel: K. István


Kedves István!

Az én adataim szerint az autó hideg szelephézaga 0.275-0.300 mm a szívó, és 0.475-0.500 a kipufogó oldalon.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Zúg a benzinpumpa a Suzukimban

2012.06.13. 10:29 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

2002-es évjáratú Suzuki WagonR+ gépkocsim van, 94 ezer kilóméterrel.

Pár napja észleltem, csendes környezetben, hogy valami búgó hang hallatszik az üzemanyag tartályból. Gondolom, hogy az üzemanyag szivattyú lehet. A kérdésem az lenne, hogy okozhat e komolyabb problémát, hogy kicsit hangosabban dolgozik a szivattyú, a kocsi kifogástalanul üzemel, könnyen indul, menetteljesitménye is kifogástalan.

Megtisztelö válaszát elöre is köszönöm.

Tisztelettel:

Csaba

Kedves Csaba!

Gyakran előfordul az ilyesmi a Wagon-R-ek esetében, mint ahogyan az Igniseknél és a 2006 utáni Swifteknél is. A jótállás keretén belül cserélte is a gyár a pumpákat, ám a tapasztalat azt mutatja, hogy a hiba csak a hangban jelenik meg, más problémát nem okoz.

Ha együtt tud élni a zajjal, és nem akar saját zsebből pénzt költeni erre, azt javaslom, autózzon tovább nyugodtan.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Kell olajozni a légszűrőt?

2012.06.05. 10:47 - Autódoktor

Kedves doktor!

2007 Suzuki Swiftben feltétlenül kell sportszűrőt olajozni? Mert egyik ismerősömnek eltömődött tőle a légtömegmérője.

Köszönettel.

Kedves Érdeklődő!

Nem.

Sőt, beépíteni sem.

A direktszűrő olajzás nélkül olyan, mintha ott sem lenne, a nagyobb sasokon, gólyákon kívül szinte mindent átereszt. Az erre alkalmas légszűrőolajakkal, megfelelő módon, és mennyiségben, rövid időközönként kezelve viszont egész jól szűr.

Persze, önmagában semmi értelme azon kívül, hogy a géptetőt felnyitva jól látszik, hogy ez egy erős, komoly gép.

Az ismerős légmennyiségmérője valószínűleg nem a megfelelő minőségű, vagy túl nagy mennyiségű olaj használata miatt tömődött el. Ha ezt a hibát ön igyekszik elkerülni, használjon direktszűrőt, és olajozza bátran!

Üdvözlettel:

Autódoktor

Levettem a sarukat járó motornál

2012.06.03. 11:39 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Régóta halogattam az akkumulátor cseréjét (1.4 benzines Astrám van), de már egyáltalán nem indult. A szomszédtól kölcsönkértem az ő akkumulátorát, amit egy hónapja vett. Beindítottuk az autómat, aztán visszaraktuk a saját akkuját, és azzal mentem dolgozni, de azóta világít a töltéslámpám, és azóta a betolás is nehezebben megy.

Nem tudom, mi lehet a probléma, és már nem is vagyok biztos abban, hogy az akku a hibás.

Van ötlete?

Köszönettel:
Lajos


Kedves Lajos!

Azt kell mondjam, nem volt jó ötlet járó motornál kiszerelni az akkumulátort. Ez gyakorlatilag az összes generátoros autónál tilos. Ilyenkor az áramforrás a generátor, az akku pedig szimpla fogyasztóként, azaz elektromos terhelésként viselkedik.

Ha a sarukat leveszi, a rendszerből hirtelen eltűnik egy, a többi fogyasztóhoz képest meglehetősen nagy terhelés, így a feszültség egy pillanatra igen magasra ugrik - akár 20-22V fölé is. Ekkor nagy a valószínűsége, hogy az egyenirányító híd diódái átégnek, ami nyilván rendesen odatesz a töltőrendszer egészségének, és a leendő új akkut is igen gyorsan tönkreteszi.

Azt javaslom tehát, hogy további kísérletezések helyett ellenőrizze, ellenőriztesse a generátor megfelelő működését, hiba esetén javítsák ki - valószínűleg cserélni kell majd a diódahidat.

Ha ez megtörtént, jöhet az új akku, és számíthat majd a biztos indításra.

Üdv:

Autódoktor

Elvinném szerelőhöz

2012.06.01. 13:05 - Autódoktor

Helló Doki!

2004-es 2.0 TDCi (96 kW) kombi Mondeóm van.

Leállitáskor és főleg 2-es 3-as váltásakor valami kattan. A hang valahonnét bal oldalról hallható. Sok variáció merült fel bennem különböző fórumok olvasgatása közben, például motortartó bak, ami a jobbik eset, mert a kettős tömegű lendkerék is bent van a pakliban.

A véleményed érdekelne, mert a kocsi mindenképp megy szerelőhöz, csak nem szeretném, ha fölöslegesen repkednének a tízezrek .

Köszönettel Fubu.

Kedves Fubu!

A véleményünk egyezik: valóban el kell vinni szerelőhöz.

Komolyra fordítva a szót: benne van a pakliban a lendkerék hibája, a motortartó bakoké is, meg még egy rakás más, bár ismerve ezeket a Mondeókat, a lendkerék a legvalószínűbb.

Nem fog azonban kiderülni elméleti hibakereséssel - csak ha valaki a gyakorlatban is nekiesik.

Ha nem bízol a szerelő korrektségében, érdemes olyat választani, akivel másoknak - esetleg a fórumozóknak - jó tapasztalataik vannak, így valószínűleg nem repkednek majd feleslegesen a tízezrek.

Üdvözlettel:

Autódoktor

EPC-hiba kis fordulaton

2012.06.01. 13:02 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Van egy 2005-ös évjáratú, 1,4-es, benzines Seat Cordobám, ami menet közben, föleg kis fordulaton EPC-hibát jelez és leáll. Nagyon bosszantó, mert a szerviz meg folyamatosan csak különböző alkatrészek cseréjét ajánlja fel.

Válaszát előre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A világító EPC-lámpa leggyakrabban a következők hibáját jelzi:

- fékpedál-kapcsoló
- kuplungpedál-kapcsoló
- elektronikus gázpedál

Emellett persze egy rakás más hibát is jelezhet, pontos infóhoz csak a hibakód kiolvasása után jut.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Benzines Megane-ban kettőstömegű lendkerék?

2012.05.29. 13:19 - Autódoktor

T. Autódoktor!

Autóvásárlás előtt állok, s érdeklődnék,hogy az említett tipusban található-e ilyen alkatrész,mely mint tudjuk horror árú.
Az autó: Renault Megane II. 2004/6. 2.0 benzin 99kw, F4R a motorkódja.

Előre is köszönöm.

Csabi

Kedves Csaba!

Bizony, ebben az autóban van kettőstömegű lendkerék. Bár a benzines motoroknál jóval kevésbé jellemző ennek meghibásodása a dízelekhez képest, azért vásárlás előtt érdemes ellenőrizni.

Ha gond van vele, a cseréje ideális esetben nagyjából 120.000 Ft-os tételt jelent majd.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Vettem egy Passatot, mit cseréljek?

2012.05.29. 13:18 - Autódoktor

Helló Doki!

Sok helyen kerestem, s sok választ találtam. Csak hivatalos adatot nem találtam.
Passat 1,8t AWT 2002. járgányt vettem, 220000 km van benne.

Mikor mit érdemes cserélni?  Vezérlés érdelekne leginkább.

Köszönettel: Devil

Kedves Devil!

Ennél az autónál a fontosabb szervizintervallumok a következőek:
- Vezérműszíj és görgők: 180.000 km
- Légszűrő: 60.000 km vagy két év
- Gyertyák: 60.000 km vagy négy év
- Fékfolyadék: 2 év
- Pollenszűrő: 30.000 km vagy 2 év
- Motorolaj és szűrő: szervizintervallum-jelzés szerint

Egyébre csereelőírás nincs, bár a vezérműszíj cseréjekor nyilván érdemes ellenőrizni a hosszbordás szíj(ak) állapotát is.

Ha nem bízik teljesen az autó előéletében (és a kérdésből erre következtetek), természetesen a fentiek mindegyikét érdemes elvégezni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Megpatkolták a szervóelektronikát. Baj?

2012.05.24. 16:18 - Autódoktor

Érdeklődni szeretnék, ha a kormány szervó elromlott (OPEL ASTRA G 1,6) és cserélték, de az elektronikát áthidalták egy relével, mert állitólag az is elromlott. Az a kérdésem, hogy ez nem okoze-e hibát, vagy a szervó meghibásodásást.

Köszi:
Pistaba

Kedves Pistabá!

Ez elég rémisztően hangzik. Nem is biztos, hogy akarom érteni, mi történt.

A szervókormány közlekedésbiztonság szempontjából kritikus elem, kendácsolásnak, ötletszerű javítgatásnak ott semmi helye!

Az a szerelő pedig, aki úgy gondolja, egy szervóvezérlő elektronikát egy relével helyettesít, feltétlen kerülendő.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Elvették a forgalmit a rendőrök

2012.05.24. 16:16 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

A nyáron egy rendőri intézkedés során elvették a forgalmimat, mert lejárt, majd nem sokára jött egy levél, hogy lekell adnom a rendszámokat, és ideiglenesen kivonják az autót a forgalomból. A kérdésem az lenne, hogy mi a menete a forgalomba történő visszahelyezésnek, és nagyjából mekkora ennek a költsége?

Köszönöm a segítséget!

Richárd

Kedves Richárd!

Először is meg kell szüntetnie az okot, ami miatt kivonták az autót, és ezt igazolnia kell.

Ha műszaki probléma volt, ez egy műszaki vizsgát jelent, az ott kapott adatlappal kell az okmányirodában kezdeményezni az újbóli forgalomba helyezést.

Ha az ok a KGFB vagy a súlyadó be nem fizetése volt (bár az utóbbi ritkán derül ki közúti ellenőrzéskor), ezt kell pótolnia, és a befizetést igazoló csekkel, átut. megbízással kell felkeresnie az okmányirodát.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Megy-e a Lodgy etanollal?

2012.05.11. 15:48 - Autódoktor

A Dacia honlapja szerint az 1.6-os benzinmotor (Logan MCV vagy Duster) alkalmas az E85-tel üzemelésre.
Ki tudnátok deríteni, hogy vajon a Lodgyban debutáló 1.2-es turbós benzines hogy viszonyul az E85-höz?

Köszi,

Péter

Kedves Péter,

az 1.2 turbó rosszul viszonyul az E85-höz. Azaz nem lesz alkalmas a vele történő üzemelésre, mondja az importőr műszaki szakembere.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Nincs kompresszió a hengerekben

2012.04.08. 09:49 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Skoda Octavia 1,4 2009-es autó nem indult el, a szervízben azt mondták, hogy az összes hengerben nincs kompresszió, ez az oka. Kérdezem, hogy ez mechanikus hiba lehet-e, vagy valamilyen vezérlési ill. egyéb oka van?

Segítségüket köszönöm. Imre

Kedves Imre!

Ha minden hengerben nulla kompresszió van, az elég extrém meghibásodást feltételez - nincs benne dugattyú, szelep, stb... Sokkal valószínűbb, hogy a szerelő hülyeséget mondott, vagy ön értette félre.

Esetleg a szerelő elfelejtette csatlakoztatni a kompressziómérőt a vizsgálat előtt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Vélemény a folyékony autószerelőkről

2012.04.04. 14:54 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor,

Van egy Citroen Xantia típusú autóm, aminek a hűtőrendszere igen kellemetlen helyen, az utastérben lévő fűtőradiátornál szivárog. A radiátor nem drága, viszont a cseréje elég macerás, mert gyakorlatilag az egész műszerfalat szét kell szedni miatta. Ez azon túl, drága kellemetlen is mert nem tudom, hogy vissza tudják-e rakni rendesen, úgy hogy ne nyikorogjon. A kérdésem az lenne, tud-e ajánlani olyan tömítő anyagot, ami alkalmas a probléma megoldására. Az öntsünk bele tojást, vagy lenmaglisztet típusú házi megoldásokat nem próbálnám ki, ettől jobbat szeretnék, már ha van ilyen. Az interneten sokféle csodapor és folyadék megtalálható, ön szerint melyik ér valamit?

Üdvözlettel:
Károly


Kedves Károly!

A magam részéről nem szeretem az efféle "folyékony autószerelőket". A hűtőtömítők ideiglenes szükségmegoldásnak kiválóak, ám sok olyan helyen is lerakódnak, ahol gondot okozhatnak - mondjuk szűkül az áteresztő keresztmetszet, vagy a hőleadás.

A műszerfal kiszerelése valóban nem egyszerű - és főleg nem olcsó - munka, de más, korrekt megoldás nem létezik.

A rizikófaktor csökkentésére azt javaslom, olyan műhelyt keressen, akiknek nagyobb rutinja van a műszerfal ki-beszerelésében, esetleg az adott típusnál is. Aki csinált már ilyet, azonos autón ötször, az hatodszorra rutinból megcsinálja egy óra alatt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Bontókban nincs, a szervizben drága

2012.03.29. 10:35 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Renault Espace  IV 1.9 dci abs-esp egység ALKATRÉSZ hiba miatt keresem önt. Bontókban nem található, a szerviz nagyon drága. A fórumokon olvastam, hogy a 2005 évj.-nál tipushiba, csere garanciális. Létezhet? Mi lehet a megoldás? Kérem segitségét!

üdv... Tamás

Kedves Tamás!

Teljesen biztos vagyok benne, hogy egy öt éves autóban lévő, eredeti alkatrész már nem garanciális.

Sajnos nincs olyan megoldás, amely az ön pénztárcájának kíméletes lenne. Vagy sokáig keresgél bontott után, vagy meg kell vásárolnia az új, gyári alkatrészt.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mekkora szelephézagot állítsak az SX4-ben?

2012.03.26. 15:39 - Autódoktor

T Autódoktor!

Szeretném megtudni, hogy milyen szelephézag értékeket kell beállitani egy 2006.12. havi sx4-ben

Kedves Érdeklődő!

Semmilyet.

Az SX4 hidrotőkés szelepállítással rendelkezik (a benzinesekben emelett hézagoló lapkák is vannak), gyakorlatilag megoldja magának a szelepállítást.

Ha mégsem megfelelő a szelephézag, az a hidrotőke hibájára vagy extrém kopásra utal.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Vélemények a plazmagyertyáról

2012.03.23. 11:59 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Kérdésem mi a véleménye a plazmagyertya használatáról. Ön javasolná-e normál, illetve etanol üzemanyag használata esetén.

Köszönöm.
Kálmán

Kedves Kálmán!

Ez egy kellemesen kommentvadász válasz lesz, nyilván rengeteg érv jelenik majd meg pro és kontra. Gondolom, jön majd a forgalmazó is, és borzalmas alapossággal alátámasztja majd a termékének hasznosságát.

A saját véleményem az, hogy - mint a legtöbb, újdonságként megjelenő, csodaszerként reklámozott technológiával - a plazmagyertyával is csínján kell bánni. A termék marketingtartalma igen magas, praktikussága pedig jóval elmarad a várttól. Ráadásul rengeteg buktatója van.

A plazmagyújtás nem mai ötlet, az autó- és gyertyagyártók egy-két évtizede kísérleteznek már vele, de valahogy a témába ölt rengeteg K&F-pénz ellenére mégsem terjedt el a hétköznapi autózásban. Nyilván ez annak tudható be, hogy nem lehet "csak úgy" beledobni egy utcai autóba, és spórolni, száguldani mellékhatások nélkül.

Nem térnék ki az egymillió wattot ígérő reklámszövegre, sem a beígért hihetetlen előnyökre. Azt sem szívesen boncolgatnám, miért van, hogy a plazmagyertyával kapcsolatos pozitív tapasztalatok a forgalmazó mellett kizárólag az ingyen energiával, vízmotorral, antigravitációval foglalkozó oldalakon szerepelnek.

Fontos azonban látni a párhuzamot azokkal az egyéb csodatermékekkel - legyen az fogyasztáscsökkentő, vagy instant hajnövesztő -, amelyeket forradalmian új, eddig szinte ismeretlen technológiaként, anyagként harangoz be a forgalmazó, bármiféle komolyan vehető hivatkozás nélkül.

Én szkeptikus vagyok.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Az Autódoktor nemi identitása

2012.03.23. 11:48 - Autódoktor

Most komolyan mondom ez az autódoktor egy köcsög, mindenre faszságra fálaszol ami nem konkrét propléma, ennek a pasasanak egy fillért nem ér az éelete

Kedves Olvasó!

Köszönöm a kritikát.

Majd odafigyelek, hogy ezentúl heteroszexuális kapcsolatokat ápoljak.

Cserébe kérném, ha lehet, próbálja meg eltalálni a kiszemelt betűket a billentyűzeten, mert így nagyon nehéz megérteni, pontosan miért is menjek a p*csába.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Becsavarhatom-e a G-be?

2012.03.23. 11:19 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor !

Az Astra F olajleeresztő csavarjának menete csereszabatos-e az Astra G azonos csavarjával? Mert a kulcsmegoldásuk sajnos nem az.

Köszönettel, Ferenc

Kedves Ferenc!

Azonos motorkóddal valószínűleg azonos lesz a leeresztőcsavar menete.

Üdvözlettel:
Autódoktor

EGR-szelep torpantja a Corollát?

2012.03.21. 15:29 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

A következő problémával fordulok Önhöz:
Egy 2006-os 1.4 d-4d hatchback Toyota Corollám van. Az utóbbi 1-2 évben kezdett előjönni periodikusan egy olyan jelenség, hogy az autó egy bizonyos fordulatig megindul és ott megtorpan a húzása, mintha csak 1/3-ad erő maradt volna.
Néha, ha ilyenkor tovább taposom, akkor egy bizonyos fordulat fellet újra húz, de néha nem. Ezt a jelenséget általában akkor produkálja amikor több napig úgy közlekedem, hogy nincs meghúzatva a kocsi egyáltalán, csak normálisan közlekedem.

Rájöttem, hogy ez a jelenség megszüntethető/orvosolható, ha kimegyek az autópályára és nagyobb szakaszon kicsit forszírozva megyek vele, vagy a városban 1. 2. fokozatban jobban kihúzatom többször, de ahogy telik az idő, most már szinte egyáltalán nem akar szűnni ez a probléma.

Olvastam hogy ezeket a hibákat legtöbbször az elkoszolódott/kormoldott EGR(AGR) szelep okozza ami az elkormolódás miatt nem tud mozogni nyitni/zárni rendesen és emiatt nincs kipufogógáz visszaveze tés a motorba, ráadásul a turbónyomás is szökik a nyitott szelepen át, tehát emissziós és teljesítménybeli problémákat is okoz. És mintha a fogyasztás is nagyobb lenne...nyáron amikor sokat autózom vidékre, külföldre, akkor ez a probléma majdnem 100%-osan helyre szokott jönni, de a városi közlekedésben hamar előjön.

Ön szerint is valóban az EGR szelep lehet a hibás? Van rá mód, hogy ezt a szelepet tisztíttassam, vagy mindenképp új szelepre van szükség?

Előre is nagyon köszönöm a válaszát!

Üdvözlettel: András


Kedves András!

Bizony, lehetséges, az elkormolódott, nehezen, vagy egyáltalán nem mozgó EGR-szelep hasonló tünetekkel járhat.

Nem is olyan nagyon régen volt erről szó, érintőleg, ugyanazt tudom önnek is javasolni. Egy gyors takarítás, kis hozzáértéssel és egy flakon karburátor-tisztítóval és egy flakon féktisztítóval ez nem nagy feladat.

Ha nem szűnik meg a hiba, még egyszer érdemes megismételni, ha azonban ekkor sem jár sikerrel, jöhet a csere.

Üdvözlettel:

Autódoktor.

Mitől rángat a Golf?

2012.03.20. 11:19 - Autódoktor

Tiszteletem.

Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet normálisan beállítani az alapjáratát az 1986-ban gyártott 1.8 8 szelepes hengerenkénti befecskendezésű automata váltós Golf 2-nek.
Hidegen ugyanis rángatja az alapjáratot 600-1000-között. Már mindent kipucoltam, szűrőket lecseréltem, de a hiba megmaradt.

Ha bemelegszik a motor, beáll 1100-ra.

Előre is köszönöm.


Kedves Érdeklődő!

Az alapjárat egyenetlenségét elég sok hiba okozhatja. Azt javaslom, először is ellenőrizzék a szívó oldal tömítetlenségét - ahogyan ezt itt már sokszor írtuk, járó motornál a szívócső és a fojtószelepház környékére fújt féktisztító sprayvel ez könnyen megoldható.

Ha ez nem elég, a gyújtásrendszer elemeit, az üzemanyag nyomását is illik ellenőrizni, és persze a motorvezérlőhöz tartozó vízhőfok-jeladó is megérdemel egy gyors mérést.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Milyen színű a piros Swift?

2012.03.17. 08:07 - Autódoktor

Jó napot!

Olyan gondom lenne, hogy van egy Suzuki Swifttem. 1998-as 1.3-as Sedan, GLX, piros, és ennek kellene nekem a színkódja.

Merre keressem az autón??

Előre is köszönöm!



Kedves Érdeklődő!

Az autóban két helyen lehet a színkód. A mellékelt képen láthatja bal oldalon a tűzfalon lévő típustáblát, ennek 4-essel jelölt pontjában találhatja meg a színkódot. A jobb oldali a csomagtérben található, a pótkereket takaró furnérlemezen, bár ez ebben a korban már el szokott veszni. Ha mégis megtalálja, szintén a 4-es pontban olvashatja a színkódot.



Kis szerencsével egyébként, ha a kereskedő az eladáskor pontosan regisztrálta az autót, a vázszám alapján a márkakereskedések is meg tudják mondani az autó színkódját.

Üdvözlettel:

Autódoktor


Visszadurran a gázos Cápám

2012.03.09. 12:06 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

1983-as E23-as 735-i Cápám van, aminek a motorját az előző tulaj az L-Jetronicról Motronic vezérlésűre cserélte. Emellett a nagy fogyasztás csökkentése érdekében LPG-sre is alakította. Sajnos nem az injektoros rendszert szereltette be, hanem a régebbi, karburátoros rendszerekhez valót. Emiatt azonban vissza tud durranni, ami a légtömegmérőnek nem tesz jót, hiába van visszadurránás-gátló. Már kétszer kellett cserélnem légtömegmérőt. Egyszer megrepedt a háza is (kb. két-három kiló fém van benne). Kérdésem, hogy miért durran vissza a gáz-levegő keverék a légtömegmérő és a befecskendezés közötti vastag csőben, és lehet-e ellene tenni valamit? Továbbá, az alapjárati motor is sérülhetett-e a visszadurranások miatt? Megoldás lenne az egyébként jó állapotú Cápában kicserélni a gázrendszert injektorosra? Azt hallottam, hogy ez szinte mindennek a cseréjét jelenti, és árban a hathengeres gépeknél a 250-300 ezres árat jelent.

Köszi előre is minden megoldási javasatot, mert használni szeretném a nagyvasat!

Ricsi

Kedves Ricsi!

A visszadurranás szinte biztosan azt jelzi, hogy a motor bizonyos üzemállapot(ok)ban kevés gázt kap.

Egyszerű megoldásként többet kell neki adni - a szívó LPG-rendszereken ez általában egy egyszerű keresztmetszeti szabályzással van megoldva. A gázreduktortól a szívócsőhöz vezető csövön valószínűleg talál majd egy nagy csavart, azt kell kitekerni egy kicsit.

A visszadurranástól sajnos BÁRMI sérülhet, ami a szívócsőhöz csatlakozik, ha a durranás nyitott fojtószeleppel történik, akkor a fojtószelepházban is lehet gond - ezért jó volna mihamarabb megoldást találni.

A visszadurranás-gátló egyébként nevével ellentétben nem gátolja meg a visszadurranást, csupán annak káros hatásait igyekszik csökkenteni azzal, hogy a hirtelen fellépő nyomásnövekedés egy részét elengedi.

A gázinjektoros rendszer beszerelése sokat javít a helyzeten, általában takarékosabb is a pontosabb szabályzás miatt. Ehhez azonban hibátlanul működő benzines rendszer szükséges, amíg tömítetlenség van (és ez a gyakori visszadurranás miatt előfordulhat), vagy az alapjárati rendszer nem működik precízen, nem érdemes átépíteni.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Van kettős tömegű lendkerekem?

2012.03.07. 10:58 - Autódoktor

T. Autó Dr

2007-es Fiesta 1.4 Tdci-be, van kettős tömegű lendkerék vagy nincs. Mert ha kuplung tárcsát nézem (a gyárit) benne vannak a torzios rugók és azt olvastam T.C-on hogy a kettős tömegesnél nincs rugó.

Köszönetel.

Kedves Érdeklődő!

A 68 LE-s verziót egytömegű és kéttömegű lendkerékkel is szerelték, a 90 LE-s verzióban csak kéttömegű lendkerék van.

Nyilván ettől függően változik a kuplungszett is, az egytömegűhöz torziós-rugós tárcsa van, a kéttömegűhöz merev.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Kiiktatták az üzemanyag előmelegítőt. Baj?

2012.03.02. 16:53 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egy 2000-es évjáratú peugeot boxerral van gondom. Pár napja üzemanyagfolyás volt, mire szervizbe vittem a gépet. Ott megállapitották, hogy az üzemanyag előmelegitőnél (legalábbis annak nevezték, a motor jobb oldalán lévő alkatrészt egy be, és egy kivezető csővel) van gond, ott folyik a gázolaj. Mivel nem tudtak ilyet beszerezni átkötötték, tehát kiiktatták. Az első kérdésem okozhat e gondot ez nekem a jövőben? De ennek előtte még kicserélték az üzemanyagszűrőt is. Az autó megy hibátlanul, viszont azóta világit a műszerfalon a "viz az üzemanyagszűrőben" lámpa. Rossz szűrőt szerelhettek rá, vagy valamit elfelejtettek visszadugni?

Köszönettel.

Kedves Érdeklődő!

Persze, okozhat gondot. Lassan itt a hideg időszak, nehezedik majd az indítás, romlik a hideg alapjárat. Feltétlen helyre kell hozni az eredeti állapotot.

A jelzés valószínűleg annak tudható be, hogy nem dugták össze a vizesedésjelző jeladót, vagy esetleg nem tették vissza a jeladót (mert mondjuk nem megfelelő szűrő került fel).

Üdvözlettel:
Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Márkaszerviz