A szerelő munkahengert cseréltetne, pedig nincs is

2012.11.14. 16:12 - Autódoktor

T.Autódoktor!

Az 1999-es kiadású Fiat Palio Weekendben; 178B3000 (1.6-16V-100Le;beesett a kuplung pedál.A szerelő kuplung munkahenget szeretne cserélni röpke 70 ezerből; de a kuplung sima mechanikus; nincs benne semmi hidraulika sehol.Az alvázszám alapján van de alapos átnézés után semmit ilyet nem találtunk az autóban.Kérdésem csak annyi lenne mi lehet a gond kinyomócsapágy vagy komplett kuplungszerkezet?

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel
Zoltán

Kedves Zoltán!

Érdekes srác ez a szerelő, vagy én nem értem a történetet.

Bár nyilván küldhetett volna rögtön alvázszámot, ezt nem tette meg, így csak ad-hoc tudtam végigkattintgatni néhány Palio Weekend-verziót az európai piacra szállítottak közül - azokban bizony 2002 előtt kuplungbovden van, hidraulika csak utána.

Ennek fényében igen érdekelne a szerelő indoka, milyen módon jutott a diagnosztika folyamatában arra a következtetésre, hogy a munkahengert kell cserélni.

Ettől persze a kuplungbovden még elszakadhatott, ahogyan a szerkezettel és/vagy a csapággyal is lehet probléma, de ezt így levélben nincs ember, aki megmondja.

Meg kell nézni.

Zárójelben mondom, ha nem rövid távú olcsó megoldás a cél, komplett kuplungszettet érdemes cserélni, nagyjából 25.000 Ft-ért már minőségi gyártmányban is beszerezhető egyben a tárcsa, szerkezet és csapágy.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Átverés - az én zsebemre megy a start-stop rendszer?

2012.11.12. 15:07 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Rendszeresen vezetek egy Mercedes GLK-t. A legkisebb diesel-motor van benne, s a kérdésem egy funkciójára irányul: a start-stop rendszerre.

Mint sok más típusnak is, ennek a motorja is leáll, ha állóra fékezem a kocsit, és beindul, ha rálépek a gázra. Ilyenkor az indítómotor forgatja meg a gépet. Ez számomra logikusan azt jelenti, hogy egy ilyen rendszernél az indítómotor igénybevétele messze nagyobb, mint "normál" esetben, hiszen napi kb. 3-4 helyett 20-30-szor működtetik.

Ez - szintén logikusan következtetve - jelentősen rövidítheti az alkatrész élettartamát, melynek következtében hamarabb kell cserélni, ami egy Mergánál nem olcsó mulatság. Ergo annak, amit álló motorral megspórolok az üzemanyagon, a többszörösét fizetem ki indítómotor-cserére egy idő múlva.

Ez a csere nyilván sokkal hamarabb lesz esedékes, mint egy start-stop nélküli autónál, a fokozottabb igénybevétel miatt. A gyakoribb csere azt is jelenti, hogy több indítómotort kell gyártani, ehhez anyag, energia és környezetszennyezés jár, s egy indítómotor gyártására lebontva kérdés, hogy utóbbi egyensúlyba hozható-e a pirosnál való motorleállítás okozta kibocsátás-csökkenéssel.

Kérdésem, hogy ez a következtetésem helyes-e, mert ha igen, akkor a start-stop rendszer valójában egy átverés és nem én nyerek rajta, hanem az alkatrész-beszállító, a szervíz, meg János és a város, én pedig idővel sokkal mélyebben nyúlhatok a buxámba, mint ha nem lenne benne start-stop, a környezetszennyezésről nem is beszélve, amit persze nem az én autóm okoz, hanem az indítómotorok gyártója.

Válaszát előre is köszönöm, tisztelettel: István


Kedves István, kedves Mérnök úr!

Szerencsére az autókat tervező mérnökök nem gondolkodnak ennyire logikusan, így aztán általában kihagyják ezt a jó kis ziccert az önindító-forgalmazáson keletkező árrés bezsebelésére.

Követnek el ordas hibákat - bár ezekben valószínűleg a pénzügyi osztály kreatív ötletei is bennük foglaltatnak -, de arra azért figyelnek, hogy a nagyobb igénybevételnek kitett alkatrészeket, mint mondjuk egy Start-Stop rendszerrel ellátott autó önindítója - ehhez a magasabb igénybevételhez tervezzék. Így aztán nem csökken jelentősen az alkatrész élettartama, és valószínűleg az ön zsebét sem fogja komolyan megterhelni az ebből adódó pluszköltség.

Különösen annak figyelembevételével nem, hogy a start-stop rendszerrel rendelkező Mercedes GLK 200 CDI önindítója nagyjából 10-15%-kal drágább csupán, mint a "mezei" GLK 200CDI-é, így még azt sem mondhatjuk, hogy azonos élettartamot feltételezve önnek komoly pluszkiadást jelentene a start-stopság.

Megnyugodhat tehát, a start-stop rendszer nem egy óriási titkos összeesküvés, csupán egy eszköz arra, hogy egy hajszálnyival későbbre toljuk az ökoszisztéma térdre rogyását.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Hol a kűlső hőmérséklet jeladó?

2012.11.06. 10:29 - Autódoktor

Üdvözlöm!

Hol találom Opel Omega B 96-os évjáratban a kűlső hömársáklet jeladóját.

Válaszát elöre is köszönöm.

Kedves Érdeklődő!

A jeladót az első lökhárító alatt találja, egy kis fekete műanyag izét keressen, csatlakozóval.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Mikor kell fogasszíjat cseréltetnem?

2012.10.17. 11:32 - Autódoktor

Mikor kell fogasszíjat cseréltetnem?

Opel Astra F 1.4

Forgalomba helyezve: 2001. 12 hó.

Előző csere: 2008 07. 66300 km-nél, a szerviz által dokumentált köv. csere 2016. vagy 180000 km.

Jelenlegi km: 126000.

A 2003 előtti Astráknál egyes információk szerint rövidebb az idő és km csereperiódus, ez ellentmond a szerviz által javasoltakkal. ld fent.

Köszönöm
István

Kedves István!

Az Astra Classic X14Nz motorjánál az előírt csereperiódus 8 év, vagy 120.000 km. Ez alapján tehát a szervíz ajánlása korrekt.

Az "egyes információk" elfelejtették megemlíteni, hogy a 2003 előtti-utáni differencia az Astra G 1.4-es benzines, szíjas motorjainál (Z14XE, X14XE) áll fent. Ott a 2002-es modellévig 60.000 km vagy 4 év, a 2003-as modellévtől 90.000 km vagy 6 év az előírás.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Katalizátoros autót lehet-e vontatni?

2012.10.11. 16:23 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Azt szeretném megkérdezni,hogy katalizátoros,részecskeszűrős autót lehet-e vontatni,ha igen akkor hogyan?

köszönettel
csala

Tisztelt Érdeklődő!

A vontatás szempontjából nincs különbség a katalizátoros, részecskeszűrős, vagy enélküli autók között - ha azokban kézi váltó van.

A vontatva indítás más kérdés, ezt elvileg minden gyártó tiltja a katalizátoros autók esetében, bár a gyakorlatban itt is csak akkor van gond, ha nem indul könnyen húzásra Ilyenkor ugyanis elégetlen üzemanyag jutHAT a katalizátorba, ami igen egészségtelen, adott esetben pedig roppant veszélyes is lehet.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Gurulás vagy motorfék?

2012.10.10. 15:41 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki!

Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy már regóta keresem a választ, hogy mi jobb az autónak ill. a fogyasztásnak. Álítólag az köztudott, hogy üzemanyagtakarékosság szempontjából a legjobb ha sebességben hagyjuk gurulni az autót.Valóban így van? Esetleg jobb, ha üresbe gurulok az autóval, és így a motort is kíméli és a fogyasztás is ugyan annyi, mivel közben alapjáraton "pöfög" a motor. Illetve motor, és váltó kopás szempontjából melyik a jobb választás, ha sebességben hagyom (használva a motorféket) vagy ha üresbe teszem a váltót miközben gurul az autó?

Válszát elöre is köszönöm.

Tisztelettel:
András

Tisztelt Érdeklődő!

Ez gyakori, visszatérő téma. Én a motorfékes gurulás mellett állok.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Beazonosíthatattlan Mazda

2012.10.03. 14:02 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Fogalmam sincs, kihez fordulhatnék a problémámmal, így Önt kérdezem, hátha sikerrel járnék.

Egy 1985-ös 626-os Mazdával rendelkezem. A gyártó pontosan ebben az évben eszközölt változtatásokat a modellen, ami gondot jelent az alkatrészek rendelésekor, mert alvázszám alapján sem tudják beazonosítani, hogy a változtatás előtti vagy utáni autóval állunk szemben.

Az autóm alvázszáma: JMZGC142201663153

Kérdésemet elküldtem Magyarország összes Mazda márkaképviseletének (19 darab). Három féle választ kaptam:
1. az utolsó számjegyek alapján második generációs (650001-től kezdődően)
2. nem tudják értelmezni a számot, feltehetően hibás
3. nem tudják értelmezni a számot, feltehetően első generációs

Az alvázszám biztos, hogy jó, így a második lehetőséget kizárhatjuk. A fennmaradt kettő pedig ellentmond egymásnak. Tudna nekem segíteni ebben?

Előre is köszönöm a válaszát,

tisztelettel,
István

Tisztelt Uram!

Gyors kutakodás után az a véleményem, hogy tényleg nem jó az alvázszám. Ha tud küldeni egy fotót az autóba beütött alvázszámról és/vagy a típustábláról, megpróbáljuk kideríteni, hol lehet a hiba.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Hidrós vagy nekem kell állítanom a szelephézagokat?

2012.10.03. 14:00 - Autódoktor

Ford fusion 1,4,motorja 16 szelepes,2003 decemberi.Motor kódja FXJB,durotec.A szelepek csörögnek.Kérem sziveskedjenek megírni,hogy ez a motor hidrotőkés,vagy kell-e állíttatnom a szelephézagot?

Tisztelettel
József.

Kedves József!

Ennél a motornál nem hidrotőkék, hanem hézagolólapkák biztosítják a megfelelő hézagot. A szervízelőírás szerint 160.000 km vagy 8 év után kell ellenőrizni, és szükség esetén beállítani.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Fiat Tipo szelephézag

2012.09.16. 14:57 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!
Fiat Tipo 1.7 D 1991-es évjáratú autónál az érdekelne, hogy a kocsi hidrotőkés, vagy szelepemelős.
 
Ha az utóbbi akkor szeretném tudni a szelephézag értékeket.


Üdv:Gábor
 
 

Kedves Gábor!

Az autó hideg szelephézaga 0.30 ± 0.05 mm a szívószelepekenél, 0.35 ± 0.05 mm a kipufogószelepeknél.

Üdvözlettel:
Autódoktor

Nagy gázra villog a P-lámpa, baj?

2012.09.11. 13:44 - Autódoktor

Tisztelt Autódoki!

Van egy 2000-es évjáratú 1.3 Suzuki Swift GLS-em, és olyan fura jelenséggel fordulok önhöz, amivel nem tudok mit kezdeni. A problémám az, ha álló helyzetből nagy gázzal indulok el, és felpörög a motor legalább 2500-ig és váltanék egy pillanatra kigyullad a P lámpa. Olyan, mintha váltás közben behúznám a kéziféket.

Az olajlámpa nem világít. Ellenőriztem az olajszintet, megfelelő volt. Egyébként az autó megfelelően működik, autópályán 6 literes átlagfogyasztással. Gondoltam megkérdezem öntől mi lehet a probléma oka, illetve, hogy lehet e ez valami későbbi nagyobb probléma előjele.

Várom válaszát

Üdvözlettel:

Csaba

Köszönettel:

Kedves Csaba!

Nem kell nagyon megijedni, valószínűleg nincs nagy gond. A kézifék kontroll-lámpája egyben a fékfolyadék fogyását is jelzi. Ha a szint leesik, a sapkába épített szintjelző bekapcsolja a figyelmeztető lámpát. Ez normális esetben a fékbetét kopása miatt is megtörténhet, hiszen a vékonyabb fékbetétek miatt nagyobbat mozdul a dugattyú, így több fékfolyadék fér a munkahengerbe, ettől valamivel alacsonyabb lesz a szint.

Az ön esetében valószínűleg az történik, hogy a szintjelző a kapcsolás határán áll, és a nagyobb gyorsításkor jelentkező bólintáskor az elmozduló folyadékszint bekapcsolja a lámpát. Aggódni tehát nem kell, a hiányzó folyadékot pótolja (DOT4 minősítésűvel), ezzel elvileg megoldódik a probléma. Ha mégsem, akkor gondolhat arra, hogy a fékfolyadék valahol szökik, jöhet a nedves nyomok keresgélése.

Zárójelben jegyzem meg, hogy a teljes fékfolyadék cseréjét illik megejteni kétévente a forráspont csökkenésének veszélye miatt. Ha tehát önnek az elmúlt két évben nem volt cserélve, érdemes inkább ebben gondolkodni.

Üdvözlettel: Autódoktor

Légtömegmérő és lambdaszonda nélkül

2012.09.04. 17:33 - Autódoktor

 
Tisztelt Autódoktor!

A légtömegmérő illetve a lambda-szonda hiánya okozhat problémákat a motornak, esetemben egy Volvo 480 1.7turbo motorjának?

Köszönettel:Péter
  
 


Kedves Péter!

Önnek okozhat problémákat.

A légmennyiség-mérő által adott jel elsődleges fontosságú a motorvezérlőnek, ez alapján dől el a befecskendezendő üzemanyag mennyisége. Minden más szenzor jele már csak korrekciós tényező.

A lambdaszonda jele másodlagos információ, de jelentősen befolyásolja az üzemanyag-befecskendezést.

Előbbi hiánya abszolút lehetetlenné teszi a közlekedést, utóbbié pedig komoly túlfogyasztással, erővesztéssel, egyenetlen járással, torpanással és egyéb borzalmakkal járhat.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Swift kerékcsapágy

2012.09.04. 17:33 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Kérdésem a következő lenne:

Van egy 1998-s Suzuki Swiftem, melyen kb. 3 hónapja cseréltünk mindkét oldalt hátsó kerékcsapágyat. A jobb oldalit kb. 3 hétre a balt 2 hónapra rá ismételten cserélni kellett. Most megint a bal adja a jellegzetes surrogó hangot.

Mi "eheti" ennyire a csapágyakat? A szerelők nem találtak más hibát.

Köszönettel.



Kedves Érdeklődő!

Bár a hátsó kerékcsapágyak hibája elég jellemző a régi Swiftekre, ennyire nem lehet rossz a helyzet.

Ha ilyen hamar újra jelentkezik a probléma, érdemes arra gyanakodni, hogy a beépített csapágyak voltak rossz minőségűek, vagy a szerelő nem szakszerűen végezte a cserét.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Opel Meriva szervó szívat

2012.08.28. 16:13 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Tegnap éjjel megtankoltam egy INA kuton a horvát autópályán. Elindultam a kútról, és kb 3-5 méter után elkezdett világítani az ESP visszajelző, és a kormány annyira elnehezült, hogy az volt az érzésem, mintha a szervo ellen kellene dolgoznom. Megálltam, leállítottam a motort, majd indítottam, és a hiba nyom nélkül eltűnt.

Mi okozhatta ezt egy 2003-as gyártású, 1.7 cdti Meriván? Számíthatok arra, hogy ismét felbukkan? Még Horvátországban vagyunk, valahogy haza kéne jönni vele.

Előre is köszi!

Barnabás

Kedves Barnabás!

EPS lesz az, nem ESP.

Elektromos szervós a dög, és bizony a helyzet komoly, Béni fogoly.

Hivatalos megoldásként kormányoszlop-cserére számíthatsz, kevésbé márkaszervizes módon meg el kell battyogni egy kormányszervókkal foglalkozó műhelybe. Jól megdiagnosztikázzák, és jó eséllyel cserélnek egy egyébként elvileg külön nem kapható szenzort.

A Vauxhallnál egyébként volt a típusra visszahívás, épp ilyen problémák miatt. Az Opeleknél is gyakran jelentkezik ilyesmi, ők visszahívás nélkül, garanciaidőn belül térítésmentesen javítják. Német fórumok szerint akku-problémára reagálhat így az elektromos szervó vezérlője, de egy dízel Merivánál ez valószínűleg hamarabb észrevehető a nehezebb indításról.

Nem mellékesen az épített raliautókban gyakran használják ezt a kormányoszlopot, így ilyen körökben valószínűleg talál majd olyan szakembert, aki beleásta magát a területbe, és javítani tudja majd a vezérlőt, ha szükséges.

A biztonságos hazatéréshez azt javaslom, hogy keresse meg az EPS biztosítékát, és húzza ki. Jóval veszélytelenebb szervó nélkül, nagyjából állandó kormányerővel óvatosan hazajönni, mint szervóval, ami esetleg egy manőver közben úgy dönt, hogy nem segít.

Üdv:

doki

Klíma utólag Suzukiba

2012.07.13. 15:55 - Autódoktor


Tisztelt Autódoktor!


Van egy 7 éves 1,3 benzines Ignisem amiben nincs gyári klíma. Érdemes-e utólag belerakatni? Szerelés,megbízhatóság  szempontjából érdekelne.

Tudom,hogy az értékét nemigen növeli - nem is akarom még pár évig eladni.

Köszönet.


Kedves Érdeklődő!

Utólag gond nélkül beszerelhető a klíma, megfelelően végzett munka mellett nem lesz vele több probléma, mint a gyárival (ami egyébként a legtöbb esetben nem is annyira gyári, a jelentős részüket márkaszervizek szerelték be a gyári készletet).

A nehéz a beszerzés lesz. A gyári szett elég riasztó áron van, ha egyáltalán még kapható. A bontott szettel pedig általában az a probléma, hogy néhány fontos apróság mindig az autóban marad.

Az utángyártott klímaszett viszont jó döntés lehet, a neves gyártók általában a gyárival megegyező kialakítással dolgoznak, hiszen gyakran maguk is gyári beszállítók.

Megoldható tehát, és ha a beszerelésen már túl lesz, nem is lesz probléma - csak addig el kell jutni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Avensis hengerfejtömítése átég

2012.07.13. 15:54 - Autódoktor

Tisztelt Uram!

6 éves Toyota Avensis-nek már több alkalommal kiéget a hengerfej tömítés hűtőköri része. Nem tudjuk miért?

Válaszát köszönöm!


Tisztelt Érdeklődő!

Ennyire kevés információból nehéz tippelni.

Általánosságban azért válaszolok:

- rossz minőségű hengerfejtömítés;
- nem cserélték a hengerfejcsavarokat (mivel ezek az első beépítéskor megnyúlnak, nem szabad ismét felhasználni őket);
- nem tartották be a meghúzásra előírt nyomaték- és szögértékeket;
- vetemedett a hengerfej, esetleg a blokk felülete, és nem volt megfelelő a gépmunka, esetleg el sem végezték;
- nem volt megfelelően pozicionálva a tömítés;

Ennyi ötletem van a körülmények és az autó pontos típusának ismerete nélkül.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Citroen BX hátsó csapágyat cserélnék

2012.07.13. 15:54 - Autódoktor


Tisztelt Autódoktor!

Citroen Bx-ben szeretnék hátsó kerékcsapágyat cserélni.1987.1.4 benzin.

A kérdésem, lehet-e külön csapágyat cserélni, vagy csak aggyal együtt.

Köszönöm


Kedves Érdeklődő!


A csapágy külső gyűrűje a kerékagy, így sajnos csak azzal együtt cserélhető.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Passat dízel leállításkor remeg

2012.07.12. 13:41 - Autódoktor

Kedves Autódoktor!

Nemrég vásároltam egy 98-as 19TDI 110 LE Passatot Németországból. 300e km van benne. Minden csere megtörtént benne, komplett vezérlés az összes görgőkkel,olaj, szűrők, és teljes kuplung csere kettős tömegűvel együtt. Az lenne a kérdésem, hogy mikor a motort leállítom erőssen beremeg az autó meg egy kis csattogást is hallok a motortérből ez egyszerre történik a leállításkor,meg tolatáskor is eléggé beremeg az autó.

Ön szerint lehetséges,hogy motortartó,illetve váltó tartó bakok lehetnek? Ezelőtt egy 19PDTDI 2002-ES Passatom volt az nem csinálta ezeket a beremegéseket. Lehetséges, hogy mivel ez sima TDI, ezért remeg be jobban leállításkor? Vagy lehet, hogy még az eredeti tartóbakok vannak az autóban? Mert elég sok minden még a gyári alkatrész volt benne amit cseréltem.

Tehát lehet-e tartóbak probléma?

Előre is köszönöm.

Jani.

Kedves Jani!

Ha nem írta volna a kettős tömegű lendkerék cseréjét, arra tippeltem volna elsősorban, de ha feltételezzük, hogy a csere rendben megtörtént, nagy valószínűséggel kizárhatjuk.

A motortartó bakok azonban simán lehetnek felelősek a jelenségért - ha ezek elöregedtek, a komplett hajtómű imbolyog a motortérben, és ez indításnál, leálíltásnál, tolatásnál, de még komolyabb terhelésváltásnál is ilyen módon jelentkezik.

Két ellenőrzést javaslok (nagyon óvatosan elvégezve!), ami alapján közelebb juthat a megoldáshoz. Ha alacsonyabb fokozatban (kettes, esetleg hármas) többszöri nagyobb  gázadásra-gázelvételre is hasonlót tapasztal, illetve ha felnyitott géptetővel, behúzott kézifékkel, a kuplungot finoman ráengedve a motor és a váltó jól láthatóan elmozdul, már készítheti is a pénztárcát a motortartó bakok megvásárlására.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Sípol a Suzuki

2012.07.10. 11:26 - Autódoktor

Kedves doktor!

Suzuki Swift 1,3 glx '99 es ről lenne szó.

Nem tudom miért, de ha egy idő után nagyobb sebességgel 70km/h fölött megyek és ballra fordítom akár hangyányit is a kormányt, a kerékjárat felől sípoló hang hallható!

Miért lehet Ön szerint ez?

Köszönettel: Márton


Kedves Márton!

Természetesen több oka lehet.

Én első olvasatra vagy valamelyik kerékcsapágy hibájára gondolok - és lehet hátsó is, a Swiftek furcsa tulajdonsága, hogy a búgó hátsó csapágy hangja menet közben gyakran elölről hallatszik -, vagy szimplán arra, hogy a fékbetét kopott. Ezekben az autókban akusztikus kopásjelző van, egy egyszerű hajlított fémlemez, ami kopott fékbetétnél hozzáér a tárcsához, és elég idegesítő hangot ad.

Ha fékezés közben egyenesen haladva is hallatszik a hang, a betétre gondoljon. Ha ilyenkor nem változik semmi, a csapágy valószínűbb.

Üdvözlettel: Autódoktor

Yaris vezérműlánc

2012.07.09. 14:38 - Autódoktor

Tisztelt AutóDoki!

Toyota Yaris ZS, 2001, ha jól tudom vezérműlánccal hajtott.

Milyen idő- vagy kilométerenként kell cserélni a készletet?

Köszönettel, Dani


Kedves Dani!

A gyár nem ír elő csereperiódust a vezérműláncra.

A gyakorlatban ez azt szokta jelenteni, hogy amikor a láncnak megjelenik a nyúlást, kopást jelző jellegzetes csörgő hangja, akkor illik cserélni.

Persze ez nem feltétlen célravezető, ahogyan nemrég írtuk is , bizonyos motoroknál ezt nem érdemes megvárni. A Toyotánál ez talán ennyire nem jellemző probléma, de úgy 150.000 km felett már érdemes betervezni a cserét - csak a biztonság kedvéért.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Melyik csapágy zúg?

2012.07.09. 14:37 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Egyedülálló anya vagyok, nem értek az autókhoz. Van egy Suzuki Wagon-R-em, és nemrégen egy ismerős utazott velem, aki kiszállás után szólt, hogy nagyon zúg valamelyik kerékcsapágy.

Hogyan tudnám megállapítani, hogy melyik?

Köszönettel:

Ildikó

Kedves Ildikó!

Nem teljesen világos, miért akarja saját maga beazonosítani a hibás csapágyat. Gondolom, cserélni nem ön, hanem szerelő fogja, ő pedig valószínűleg egyedül is megtalálja.

Azért elmondom, bár ezt írásban elég nehéz. Egyesével fel kell emelni a kerekeket, és megforgatni. Egészséges csapágy esetén legfeljebb a fék súrlódó hangját fogja hallani, kopott csapágy esetén pedig némi morgást. Ettől még biztosabb megoldás, ha a felemelt kereket oldalirányban és fel-le megmozgatja. Amelyik keréknél itt lógást tapasztal, az lesz a hunyó.

Üdv:

Autódoktor

Pörög, de nem húz

2012.07.04. 09:47 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Daewoo Kalosom van. Sebességváltás után gázadáskor felpörög a motor 3-3500 -as fordulatra anélkül hogy érezhetően gyorsulna, majd visszaesik a fordulatszám kb. 2000-re és innen rendben gyorsul. Ezt minden sebességfokozatban "eljátssza.

Mi lehet a probléma?

Kedves Érdeklődő!

Csúszik a kuplung. Ez lehet a tárcsa normális kopása vagy olajszennyeződés miatt. Ha minden esetben jelentkezik a probléma, az előbbire kell gondolni, ha nem, az utóbbira.

Üdv:

Autódoktor

Hangos Cordoba

2012.07.02. 15:49 - Autódoktor

Jónapot.

A következö hibában kérném a segítségét. Van egy Seat Cordobàm, 1.6, 99-es. Gàzadáskor nagyon hangos az autó. A hátsó kipufogódobot és a középsőt  kicserélték, de igy se szűnt meg a zaj. Olyan a hangja, mintha lyukas lenne a kipufogó. Nagyon hangos. A legrosszabb hogy a kipufogógáz menet közben bejön az autóba.

Esetleg "tűzkarikát " vagy tömítést kellene cserélni? Talán megoldódna. Vagy mi lehet a gond?

Köszönettel.


Kedves Érdeklődő!

Tipikus kétemberes feladat lesz ez. Egyikük járó motornál fogja be a kipufogócsövet egy összehajtogatott ronggyal - semmiképpen sem simán kézzel, mert lesz nagy sziszegés, kiabálás, Autódoktor édesanyjának emlegetése.

Másikuk eközben térdelve, hasalva, guggolva - az autó és az illető hasmagasságától függően - kémleljen be az autó alá. Látható és hallható jele lesz annak, hol fúj ki a kipufogó - nyilván ezen a környéken kell vizsgálódni.

Üdvözlettel:

Autódoktor

A méret számít?

2012.07.02. 15:36 - Autódoktor

Kedves doktor!

Szeretném megtudni, hogy VW Golf 3, 92 évjáratú 5 ajtós (ABD motor) autómba a csomagtartó ajtóhoz milyen méretű gázrugó való?

A neten találtam két fajtát, 500 v 502 hosszút .


Kedves!

Én azt találtam, hogy 500 mm hosszú lesz a megfelelő, de nem hiszem, hogy az 502 mm hosszúval bármi gond lenne. Az a két milliméter - ha egyébként a két vég és a kinyomó erő stimmel - nem jelent érdemi különbséget.

Üdvözlettel:

Autódoktor

Elveszett a kerékőr kulcsa

2012.07.02. 15:35 - Autódoktor

Üdv.

Elvesztettem a kerékőr-anya kulcsát.

Hogyan lehet leszedni az anyákat?

Köszi

Kedves!

Nem szívesen adok tippet ilyesmire, ezért csak így négyszemközt osztom meg, hogy az én autómról a kerékőrre kalapáccsal rávert 16mm-es gyertyakulccsal vették le a kerékőrt.

Üdv:

Autódoktor

Mi a hézag?

2012.07.02. 15:34 - Autódoktor

Tisztelt Autódoktor!

Adott egy Alfa Romeo 166 2.0 v6 turbó motor (motorkód:AR34102), aminek alapjáraton van egy finom ciripelő hangja.

Meglátásom és mások véleményei is ugyanaz, "eltekeredtek" a kipufogószelepek és szeretném megtudni a szelephézag értékeket.

Már kérdeztem több szakszervizt, autógurut és hozzáértő egyéneket, hogy árulják el nekem az adott motornak a szelephézag értékeit. Sajnos ahány szerviz és "Guru", annyi érték.

Kérlek, ha tudsz ebben segíteni azt nagyon megköszönném.

Tisztelettel: K. István


Kedves István!

Az én adataim szerint az autó hideg szelephézaga 0.275-0.300 mm a szívó, és 0.475-0.500 a kipufogó oldalon.

Üdvözlettel:

Autódoktor


h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass