Autóklub segélyes szerint a szíj átugorhatott egy fogat, és így ment el a vezérlés.
Mit takar a teljesen beállt jelenség? Nem forgott a motor? Nem indult be?
Ilyenkor nehezen akar elindulni, mintha nem kapna üzemanyagot, az akksi vadi új.
A szóban forgó kis "beteg" egy 1990- es Trabant 1,1 Limuzin.
A turbónyomás megemelése bevált alap tuningfogás.
A problémát valószínűleg csak terhelésre produkálja, ezért nem sikerült álló helyzetben kiprovokálni.
Menet közben kis, finom gázadásnál beremeg az autó illetve a motor.
Nagyon sok hiba okozhatja.
A szervizben a motorteszten nem találtak rendellenességet.
Nem mondom, a motorteljesítménnyel sem vagyok teljesen megelégedve, egy 2,8-as motortól kicsit több lendületet várnék.
Ellenőrizni kellene a vezérlés helyes beállítását és természetesen a gyújtást is.
Nem akarnám kínozni, ezért fordultam Önhöz tanácsért.
A vásárlásnál nézze meg a hátoldalon felsorolt típusokat vagy kérdezze az eladót!
Az üres katalizátor, mindamellett, hogy kismértékben teljesítménynövelő, károsan hathat az egész motor működésére.
Ugyanilyen jelenséget tapasztaltam néhány év elteltével, ti. elfolyt a hűtővíz.
Szerintem, ha nem a márka a lényeg, akkor mindenféleképpen e szempontok alapján döntsél!
A sorokból azt veszem ki, hogy néhány plusz lovat szeretne kicsalni a gépsárkányból.
Egy Fiat Punto I-essel van egy vissza-visszatérő problémám.
Reggel az indulás tök jó, pöccre elindul, majd úgy pár száz méter után ha netán le kell fékeznem valamiért egyszerűen leáll.
A problémám röviden, hogy indítás után pár percel kigyullad a check lámpa, és folyamatosan világít.
Ezeket a hibákat szinte minden esetben úgy lehet a legjobban behatárolni, ha az ember látja, halja, érzékeli.
Igazából mindent meg kellene nézni, ami a motorhoz működéséhez kapcsolódik.
Az, hogy a számítógép nem ír hibát, nem meglepő.
Az nem normális, ha nagy mennyiségű kékes gáz jön.
Kérem írják le mi a különbség a VW féle Pumpe-Düse technológia és a Common-Rail technológia között.
Köszönettel:
Wagner László
Kedves László!
A PDTDI-nél hengerenként van az adagoló elem, amit egy vezérműtengely hajt meg. A létrejött nyomást itt is elektromos szelep vezérli.
A Common rail-nél egy központi nagynyomású szivattyú hozza létre az üzemanyag nyomását, és egy "közös gyűjtőcsövön" keresztül juttatja el a befecskendező szelepekhez.
A Pumpe Düse 2000 bar feletti nyomással képes befecskendezni. A common-rail 1300-1800 bar körül.
Ficzere Miklós