Gázos költségek

2002. december 12., 10:23 Módosítva: 2002.12.12 10:23

Milyen többletkiadással, többletszervizzel jár konkrétan egy gázos autó üzemeltetése?

Renault 5 irányjelzője

2002. december 12., 10:18 Módosítva: 2002.12.12 10:18

Szerintem egy ekkora volumenű hibával inkább fordulj egy autó villamossági szerelőhöz.

Rover 620 futómű

2002. december 12., 10:15 Módosítva: 2018.03.12 13:55
Ez alatt a kocsi alatt egy Honda futómű van, és nem is egy különleges darab, de a javítása mindenképpen rutint igényel, mert nem egy szokásos konstrukció, és csavarjai szépen össze tudnak korrodálódni. Néha csak flex-szel bontható egy-egy csavar, de mindenképpen szét kell szerelni a szilentek miatt, mert állapotukat korrekten csak így lehet felmérni!

Üdvözlöm!
Egy 95 év végi Rover 620Si kormányáról van szó. Enyhe fékezéskor erősebben, erős fékezéskor gyengébben rángat.
Két szervizben is azt mondták, lóg a belső kormányösszekötő rúd, cseréltessem ki. Megtettem.
Még javítás közben felhívott a szerviz azzal, hogy a külső is tönkrement, kicseréljék-e. Kicseréltettem.
Amikor elhoztam az autót, a szerviz közölte, hogy a rángatás enyhébben ugyan, de megmarad, mert a féktárcsával is gond van.
Ezt nem értem. Másrészt tartok tőle, hogy az új alkatrészek újra tönkremennek, mivel a külső összekötőt is a belső kopása miatti rángatás tette tönkre. Mit javasolnak?
Dobos Sandor
(2002. 07. 23.)

Hát. A 6-os szériának valóban kicsit gyengék a kormányösszekötői, de ha a szerviz állítása igaz, hogy a féktárcsák "ütnek" nem elképzelhetetlen, hogy a féktárcsák okozták az összekötők halálát. Mindenképpen csak akkor szabad a féktárcsákat felszabályozni, ha a megengedett minimál méret fölötti méretet adnak ki!
Viszont ha már még egyszer megbontják a kocsi elejét, mindenképpen kiszerelve ellenőrizni kéne az alsó lengőkar kitámasztók szilentjeit, és a gólyaláb alsó villájának szilentjét a lengőkarban, mindkét oldalon. Ezeknek a szilenteknek nem csak a kiverődése, hanem már kilágyulása is okozhatja az említett hibát. Remélem a szervizben nem csak lottóztak, bár ha a féktárcsának már "válla" van, tényleg nem árt felszabályozni!
Ez alatt a kocsi alatt egy Honda futómű van, és nem is egy különleges darab, de a javítása mindenképpen rutint igényel, mert nem egy szokásos konstrukció, és csavarjai szépen össze tudnak korrodálódni. Néha csak flex-szel bontható egy-egy csavar, de mindenképpen szét kell szerelni az említett szilentek miatt, mert állapotukat korrekten csak így lehet felmérni!
Összeszerelés előtt minden csavarján át szoktam vágni a menetet és minden csavarját - mint általában minden futómű összeszerelésekor - alaposan bezsírzom.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Dízelt, kombit, de melyiket?

2002. december 12., 10:10 Módosítva: 2002.12.12 10:10

Lényegében két típus maradt a döntőben, a Ford Sierra, illetve az Alfa 33 SW. Inkább a dízel felé hajlok

Golf csörgő váltója

2002. december 11., 09:20 Módosítva: 2018.03.12 10:22
Ha ez a nyelestengely csapágy, akkor álló helyzetben a váltó felől zörgő hangot kellene hallanod, ami a kuplung pedál kinyomásakor erősen csendesedik, le is állhat teljesen. A differenciálmű hangjára már jellemzőbb, hogy erősebb húzatáskor nem hallani, vagy esetleg csendesebb, de motorfék üzemben szépen búgni, zörögni kezd, mint egy trolibusz!

Szia DOKI!
Van egy '82-es, 1,6-os GTD GOLF-om, és kb. egy hónappal ezelőtt a következő jelenség állt elő.
Motorfékezéskor eleinte csak halkabban egyfajta "karistolás" hallatszik a kocsi bal elejéből. Kb. egy hete a Mecsekben az egyik kanyarban egy kattanást hallottam/éreztem, és azóta ez a hang sokkal erősebben hallatszik. Azóta ez (csak menet közben!) üresben is előáll, és főként nagyobb, 50 km/h feletti sebességnél.
Próbáltam menetközben leállítani a motort, a hang ugyanúgy megvolt, lényegében csak akkor nem hallani, ha az autó gyorsul. Menetjellemzőknél semmi nem változott, a kuplung ugyanúgy működik, bár kuplungolásnál a hang szintén erősödik, a váltás befejeztével eláll. A váltó is könnyedén jár és elegendő olaj is van benne.
Kérlek segíts, hogy mégis merre induljak. Lehet, hogy gömbcsukló? Vagy difi?
Köszi: Zsolti
(2002. 07. 23.)

Ezt nehéz elmondás (leírás) alapján beazonosítani. Ha a váltóból jön a hang, akkor vagy a diffi, vagy a nyelestengely csapágy okozhatja. Ha a nyelestengely csapágy, akkor álló helyzetben a váltó felől zörgő hangot kellene hallanod, ami a kuplung pedál kinyomásakor erősen csendesedik, le is állhat teljesen. A differenciálmű hangjára már jellemzőbb, hogy erősebb húzatáskor nem hallani, vagy esetleg csendesebb, de motorfék üzemben szépen búgni, zörögni kezd, mint egy trolibusz!

Azonban nem elképzelhetetlen, hogy a bal oldali féltengelycsukló, vagy a kerékcsapágy adja a hangot. Ezt én is valószínűbbnek tartom, bár a TD VW motorok a diffit is hamarabb "eltépik", mint benzines társaik. Ennek, ha tényleg erről van szó, általában bontott váltós csere a vége, mert a javítás költségesebb, és a szerelők 90 százaléka nem is szívesen bonyolódik bele a váltó szétszerelésébe. Ha nem jársz utána hamar, és a hang valóban a diffiből jön, könnyen az lehet a vége, hogy a tányérkerék "kinéz" a váltóház oldalán, a féltengely kihajtása mellett!
Szerintem vidd el a kocsit egy olyan szerelőhöz, aki lelkiismeretesen megkeresi a hiba okát, mert a kerékcsapágy, vagy féltengely probléma már hallásra is jól elkülöníthető a másik említett lehetőségtől, annak, aki "evett már ilyet". És jóval olcsóbb is javítani, mint a diffit, esetleg váltót cserélni. Mert hogy szavamat egymásba ne öltsem, a típusnál a váltó és a differenciálmű egy közös házba van építve.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Trabant 1.1 odafigyelés

2002. december 11., 09:10 Módosítva: 2018.03.12 12:21
A vízpumpa hajtó kerekének anyaga elég puhára sikerült, ami miatt a kerék szépen meg tud kopni. Ennek következménye aztán az idő előtt elhasználódott vezérműszíj szakadása. Vagyis az időben, de figyelmetlenül elvégzett csere váratlan és húzós anyagi következményekkel jár!

Üdv!
Egy 4 ütemű Trabi boldog tulaja vagyok, a gépben 58 ezer km van. 89 éves papától vettem, vigyázott rá az öreg. Kérdésem: Ismersz-e bármilyen típushibát ennél az autónál illetve mi a gyenge pontja a négyütemű "Honeckereknek"? 7 litert eszik városban, sok ez? Milyen olajat tegyek bele?
Előre is köszönöm válaszod
Kaszala Tamás
(2002. 07. 23.)

Az olaj sarkalatos pont a motorban. 10W-40, illetve 10W30-as legyen, és mindenképpen valamilyen ismert márka, ismert minőség. Pl. a kereskedelmi forgalomban mindinkább kapható Opel gyártmányú félszintetikus olajjal szemben semmi ellenvetés nincs, ha egy VW-motorba töltik. De egyéb hasonló paraméterekkel rendelkező kenőanyag is megfelel. (Leginkább a hidrotőkék miatt!) És nem árt kb. 10 000 km-enként kicserélni, mert a már említett tőkék könnyen telnek fel olajiszappal, és ennek aztán könnyen motorzörgés a vége!
Aztán a vezérműszíjat most lesz esedékes cserélni! Ekkor majd figyelmesen meg kell vizsgálni, milyen állapotban van a vízpumpa hajtó kereke, mert ezt is a vezérmű szíj forgatja. Az anyaga elég puhára sikerült, ami miatt a kerék szépen meg tud kopni. Ennek következménye aztán az idő előtt elhasználódott vezérműszíj szakadása, ami az ugyan időben, de figyelmetlenül elvégzett csere miatt váratlan és húzós anyagi következményeket okoz!
Az első doblemezek a torony körül könnyen válnak a korrózió áldozatává, ezért rendszeres ellenőrzést, gondozást igényelnek. Időnként a kerék felől meg kell drótkefével tisztítani és alvázvédővel átkenni. Ennyi. Ez vonatkozik a karosszéria alsó tartóira is, valamint az első taposó lemezre. Ha egyenletes országúti haladás mellett az üzemi hőmérséklet alá hűl vissza a motor, esetleg elgyengül a fűtés? A termosztátot cseréld ki, mert a gépállat automata szivatós, és ez az 1200 Ft-os alkatrész főleg télen torkossá teheti a kis bestiát! Egyebekben a maga kategóriájában jó kis kocsi, ha annak idején nem omlik le a berlini fal, sokkal népszerűbb lehetett volna!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Fiat Temprához váltóolaj

2002. december 11., 08:46 Módosítva: 2002.12.11 08:46

A könyve sajnos nem egyértelmû: mind a TUTELA ZC 90-et, mind a TUTELA ZC 80/S-et írja.

Dobog az egyik kerék

2002. december 11., 08:40 Módosítva: 2002.12.11 08:40

A sebesség, kerék fordulat emelkedésével egyenletesen gyorsul a kopogó hang.

Buherált Mitsubishi Cordia

2002. december 10., 23:34 Módosítva: 2002.12.10 23:34

Nem egyszerűen lehet veszélyes, mikor egy ilyen kocsival részt veszel a közúti közlekedésben.

Dízel chiptuning

2002. december 10., 23:31 Módosítva: 2002.12.10 23:31

Milyen kocsira gondolsz, mert még adott típuson belül sem mindegy, melyik dízel mociról beszélünk?

Hogyan oldjam meg a szervizt?

2002. december 10., 23:23 Módosítva: 2002.12.10 23:23

Nem csupa köcsög dolgozik ám szerelőként, és nem csak ebben a szakmában vannak tisztességtelen emberek!

Suzuki szelepállítás II.

2002. december 10., 16:33 Módosítva: 2002.12.10 16:33
2

Már több Suzukit is megnéztem, de egyiknek sincs ilyen hangja.

Szakadó Seat kuplung

2002. december 9., 13:01 Módosítva: 2002.12.09 13:01

Kicserélték az egészet, de 7000 km megtétele után a múlt héten megint elszakadt a zsinór.

Javíthatatlan kis Peugeot?

2002. december 9., 12:51 Módosítva: 2002.12.09 12:51

Bevittem a szervizbe, ahol ismét készségesek voltak és kicserélté a kormányszervót, majd a fordulatszám-jeladót.

Astra alvázvédelem

2002. december 9., 12:43 Módosítva: 2009.07.25 17:05

Egy 93-as Opel Astrám van és szeretném rajta felújítani az alvázvédelmet, esetleg üregvédelmet is szeretnék.

Renault 19 alapjárat

2002. december 7., 13:12 Módosítva: 2002.12.07 13:12

A hőmérséklet jeladó, lambdaszonda cseréje, és a motor beszabályozása után kb. 1000 f/min-re le tudtam vinni.

Dízel Galant félrehúz

2002. december 7., 13:09 Módosítva: 2002.12.07 13:09

Nem volt törve, ami magyarázná. Mivel családban volt eddig is, ezt biztosra tudom.

Mi az a TEC kiolvasás?

2002. december 6., 10:05 Módosítva: 2002.12.06 10:05

A Vectrámban rendszeresen kigyullad a motor elektronika visszajelző lámpa, mármint ha azt a kis sárgát úgy hívják.

Audi TDI szíjszakadás

2002. december 6., 10:02 Módosítva: 2002.12.06 10:02

Először kigyulladt az olajnyomásjelző. Megálltam. Olaj rendben. Semmi gyanús.

Vectra gyermekbetegségek

2002. december 6., 09:59 Módosítva: 2009.07.25 17:05

Eddig szép és jó, csak érdekelnének a betegségei, mire kell figyelnem, mert Opelem még nem volt soha.

Waresz 1.3 eszi az AC-t

2002. december 5., 21:31 Módosítva: 2002.12.05 21:31

Ennek a kocsinak sajnos nem ritka hibája a benzinpumpa membránjának szakadása.

Vento combosítás

2002. december 5., 21:27 Módosítva: 2009.07.25 17:05

Mindössze 75 LE, ami még egy kisebb kasztninál sem lenne igazán szerencsés.

Fiat Tempra cserés lambda szonda

2002. december 5., 21:20 Módosítva: 2009.07.25 17:04

Továbbra is fenn áll hidegindításkor némi fekete füst, két három rövid gázadásig, utána minden megszűnik.

A Skoda 120 benyeli a 12 litert

2002. december 4., 08:34 Módosítva: 2002.12.04 08:34

Ez a városi fogyasztás, az autó amúgy megy rendesen, semmilyen egyéb gond nincs vele.

Alpine Turbo fékszervó

2002. december 4., 08:30 Módosítva: 2002.12.04 08:30

Néhány napja, szuszogó hangot ad a fék, sőt ha nyomom, leáll az autó.