2016. szeptember 14., 11:00 Módosítva: 2016.09.20 17:57
25

Tisztelt Autódoktor!

1989-es Suzuki Samurai a következő hibát produkálja. Városi araszolgatásnál vagy terepen lassú haladásnál egy idő után nem lehet sebességbe rakni vagy kivenni a sebességváltót. Normál használatnál városban vagy országúton könnyedén lehet váltani.

István

Kedves István!

Szép kort élt meg a japán kisautó, valami azt súgja hogy valószínűleg nem múzeumban fog megöregedni, és még jó darabig eregetheti a kipufogógázait szélnek-világnak. Elsősorban a tengelykapcsoló körül kellene vizsgálódni, habár a bowden nem nagyon okozhat hasonló tünetet: érdemes a pedál útját, a mechanika működését jól működő, és rosszalkodó' üzemmódban is ellenőrizni.

Ha a hibajelenség közben a pedál működtetéséhez szükséges erő, a pedál nyomáspontja változik, esetleg hangot ad a mechanika: a javítás menete ebben az irányban kell folytatódjon. A sebességváltó olajtöltete és a kenőanyag minősége is nagyon fontos a listán, itt már előfordulhat olyan probléma, ami meleg-üzemi gondokat okozhat.

Ha az erőátviteli folyadékok legutóbbi cseréjének ideje a múlt homályába vész, itt az idő a cserére. Ha a fentiek rendben vannak, és a jelenség továbbra is fennáll, a megbontásos vizsgálat/hibakeresés következik a sorban, a kismilliószor kapcsolt fokozatok, a fáradt fokozat/tengelykapcsoló mechanika elszenvedhetett olyan mértékű kopást, deformációt, hiányt amely az említett probléma jelentkezéséhez vezethet. Alapos kivizsgálással, a jelenség szisztematikus megfigyelésével meglesz a hiba, majd a megoldása is. Sok boldog kilométert kívánok a négykerekű japán, nyugdíjas hegymászó kormánya mögött!

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Tankoljunk biodízelt

2005. november 29., 20:25 Módosítva: 2005.11.29 20:25

Használható-e biodízel az összes dízelmotor-fajtához?

Teherautóból kisbusz

2005. július 7., 11:43 Módosítva: 2005.07.07 11:43

Sok előírásnak kell megfelelni.

79-es Range Rover

2003. június 30., 15:06 Módosítva: 2009.07.25 17:13

Hónapok óta küzdök egy 1979-es Range Rover V8-as motorjával, de nem akarom szerelőhöz vinni megint.