2003.03.05. 18:37

Ha a garanciaidőn belül elromlik az autó, akkor kit terhel az esetleges szervizbe szállítás költsége?

Tisztelt Autójogász!

A következő kérdésem lenne:
Szeretnék vásárolni egy új VW autót, de sajnos ilyen márkakereskedés nincs a városunkban. Ezért kb. 40 km-t kell utaznom, hogy az autót megvásárolhassam.
Kérdéseim:
Ha a garanciaidőn belül elromlik az autó, akkor kit terhel az esetleges szervizbe szállítás költsége?
Kérhetek-e útiköltség térítést? Hiszen az eladó mondhatja azt, hogy ő nem tehet róla, hogy én olyan messze lakom és különben is én vettem ott autót.
Kérem válaszában térjen ki arra is, hogyha vidékiként Budapesten veszek autót, akkor ez a dolog hogy áll? (Szállítás, útiköltség)
Továbbá, ha elromlik az autó és napi munkámhoz az autó nélkülözhetetlen (ha nem dolgozok, nem keresek) mikor kötelesek cserejárművet biztosítani.

Tisztelettel:
Szabó Zoltán

Tisztelt Szabó úr!

A 117/1991 (IX.10) korm. rendelet 7. § (6) bekezdése szerint vásárló indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeit a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni.

A jótállást általában bármely márkaszervizben érvényesítheti, és előfordul, hogy a vásárlás helyszínénél közelebb is található márkaszerviz. Önnek is van kölcségcsökkentő kötelezettsége, tehát pl. Sátoraljaújhelyről nem biztos, hogy célszerű Budapestre szervizbe hozni a gépjárművet, ha a közelben is van márkaszerviz, arra apellálva, hogy a kereskedő pénzén utazgatok egy jót.