Új autó - kicsit más adatok a valóságban

2011.02.26. 09:14 -

Tisztelt Autójogász úr !

2010. 04. hónapban vásároltam egy új Renault Scenic 1.4 TCE-t ( turbós benzines ).
Annak idején a kereskedésben elmondtam, hogy 5 évig szeretném használni az autót, nagyjából 200 - 220 000 km-t megyek vele ez idő alatt.
Az 1.9 DCi és az 1.4 TCE között vívódtam.
A benzines olcsóbb volt 600 000 Ft-tal mint a dízel. A gyári fogyasztási adat 7,3 l / 100 km, a dízelé 5,5. Ennek tükrében - mindenféle számítások után - megvettem az autót. Az első pillanattól fogva 10 - 10,5 liter körül fogyasztott, akármit is csináltam.
Elvittem a szervizbe, ott azt mondták 15 000 km körül fog beállni a fogyasztás.
Nem változott semmi. Megnézettem az autót, de nincs baja. Ezek után felvettem a kapcsolatot a Renault Hungáriával.
Szerintük így minden jó, ez a 40% eltérés teljesen normális, de azért, hogy "elégedett legyek" felajánlottak egy 100 000 Ft-os szervizutalványt.
Ezt nem fogadtam el. Megoldásnak csak az autócserét láttam.
Erre a következő ajánlatot kaptam : 3,8 millióért visszaveszik a 4,7 millióért vett autómat és vegyek egy másikat amire majd átteszik a hitelemet ha kifizettem a különbözetet.
Természetesen ezt sem fogadtam el.
Ez a negyedik Renault-m amit 0 km-rel veszek, eddig a gyári adatok jók voltak, nem tapasztaltam jelentős eltérést.
Mit tegyek Ön szerint ?
Ez a 40% eltérés - 4 liter benzinnel, 365 Ft-os árral és 40 000 km-rel számolva - évi 584 000 Ft veszteség.

Várom válaszát, tisztelettel :
Ferencz István

Tisztelt Ferencz Úr!

Az autók gyári fogyasztási értékeit az EU-ban már nagyon régen nem valós forgalmi körülmények között, az "utcán" mérik, hanem különböző normák szerint meghatározott szimulációkat végeznek, amiben van adott számú, adott sebességre való gyorsítás, lassítás, váltások, fordulatszámtartományok, helyben járatások, stb.(konkrétan: EU 80/1268/EEC direktíva)  A gyárilag megadott adatok ezeken a "laboratóriumi körülmények" között lefolytatott méréseken alapulnak, és a gyártók/kereskedők ezeket a normákat általában fel is tüntetik katalógusaikban, vagy az autóhoz adott használati útmutatókban. Úgy is mondhatjuk,  a gyártó nem tesz mást, mint betartja az előírásokat, amikor az ezen szimulációk elvégzésekor mért fogyasztást tünteti fel.
A fogyasztási értékek rengeteg dologtól függnek, ezeket gondolom nem szükséges cizellálni, Ön mostanra alaposan utánajárhatott a dolognak: hőmérséklet, használat helye és módja, fordulatszám, terhelés a kocsiban, vontatás, stb.
Röviden összefoglalva: ha Ön az autót átnézette, és minden rendben van, azaz semmi nem utal arra, hogy műszaki okok miatt magasabb a fogyasztás, akkor maradnak a használattal összefüggő okok, amiért a gyártó/kereskedő nem tehető felelőssé.
Emiatt az autócsere nem valószínű, hogy megoldja a dolgot.

Tisztelettel,
dr. Horváth Bence

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. február 26., 09:14, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.02.26 19:21:24Atesz1987

    Azt azért megfigyeltétek, hogy ugyanazok az emberek, akik a Tescoba elsőként szaladnak a 129 Ft-os kenyérért, később minimális mérlegeléssel ugornak bele olyan új autókba (tehát hitelbe), ami valójában meg sem felel nekik, vagy rosszabb esetben eleve nem is volt rá szükségük? Pedig ott milliókról van szó, még is nagyon kevés az az ember, aki tényleg optimálisan fel tudja mérni, hogy mire is van szüksége.

  • 2011.02.26 19:22:49srank

    kzolika
    a swifttel gyakorlatilag melóba járok reggel 10km meg este haza 10km minden tankolásnál számolom a fogyasztást általában amikor pirosban vagyok akkor megyek tankolni olyan 33-35L megy bele ilyenkor és 600km körül mutat az óra, mivel hogy gyakorlatilag csak hidegen használom a kocsit ezért ahol csak tudom gurulok vele itt tatabányán a 10km-es útból van két 0,7km lejtő ahol 70-nel lehet üresben gurulni végig, vagy ha látom több száz méterre hogy piros akkor már megy is üresbe, DE csak ha nem tartom fel vele a forgalmat! ergó nem rendes használatól van szó de a szükség nagy úr :DDD

  • 2011.02.26 19:24:03nőre lágyuló

    Nem tudom miért írjátok, hogy a dci rossz motor. Én novemberben adtam az 1,5 Clio-mat, amivel több mint 250.000 km-t mentem. Soha nem adalékoltam, sőt egyszer még az is előfordult,(nem vagyok rá büszke) hogy 50.000-et mentem vele két olajcsere között. Akkor 35.000 után ötezrenként elkért egy liter olajat, de amikor újra lecseréltem az olajat benne a következő 30.000-es intervallumbban nem ette le alsó nívóig. Üzemanyag szűrőt a gyári 60.000-es intervallum helyett kb. 100.000-ként cseréltem, mégsem volt semmi bajom a motorjával. (250.000 km alatt a négy izzítógyertyát cserélni nem egy tragédia. Mikor eladtam nepper vette meg és azt mondta nagyon szép a hangja. Most 1,9 dci Scenicem van 170.000 km-el egyelőre ennek sincs baja. KOPP, KOPP, KOPP... Jaaaa a Clio 5 litert fogyasztott, a Scenic hatot eszik. Szóval szerintem nem rossz konstrukció!

  • 2011.02.26 19:25:54amatőr

    Szűcslaci:
    A gyártó nem tett ígéretet semmire. Kíváncsiságból megnéztem egy Renault brosúrát, annyit írtak, hogy avegyes fogyasztás 7,1-7,3 l/100km.
    Ez pedig csak annyit jelent, hogy a jármű a gépjárművek tüzelőanyag-fogyasztásáról szóló 80/1268/EGK irányelvnek megfelelő mérési eljárás során ezt a ( számított !) fogyasztási értéket prudukálta. Ezt az értéket ezzel a mérési módszerrel gondolom a kocsi bármikor képes megismételni.

    Bővebben:
    [link]

    [link]

    De ha bárki rákeres a nevezett típus tesztjeire, mindenki ír a nagyon magas fogyasztról, a levélíróhoz által tapasztalt értékeket mértek. Vásárlás előtt lehet hogy fél órát kellett volna gugliznia.

  • 2011.02.26 19:42:09srank

    nőre lágyuló
    ez a dCi mizéria látszik a használt thalia árakon , meg a népítéletekben is mindenki írja aki rendesen használja évi 20-30 ezret megy vele, csak az nem nyávog aki évi 5-8 ezret használta de annak meg minek dízel ?!

  • 2011.02.26 19:51:20hamisnero

    steve71y: ne ijedj meg, de két kúthálózat kivételével MINDEN forgalmazó ugyanott (Szhalombatta) veszi a benyát. talán nem véletlen, ha a MOL árat emel, akkor mindenki. kivéve a kettőt. de náluk meg alaphangon is drága. ja, és madarasteszkós nyállal megyek, és tök ugyanaz a teljesítmény, fogyasztás, stb, mint a közismert zöld logónál. persze nincs mosó, meg kávégép, meg szendó, meg DVD. csak benya.

  • 2011.02.26 19:58:33hamisnero

    ja, és a fogyasztás, egy 1.6-os vvti motornál (az én márkámnál máshogy hívják a technológiát, de ugyanaz - mindig elfelejtem) Budán 8 alatt (ha nincs nagy dugó). szóval nagy testben agyontrükközött kismotor az eszik. nagyon. így tetszett járni, spórolni akart, és gagyit vett. a klasszikus vicc: a világ legkisebb rádióadóvevője. csak kell hozzá két Kamaz, a telepekkel.

  • 2011.02.26 20:02:34nagyiWRX

    Az ilyen ügyfelek szokták mondani nekünk hogy bevállt és a következő is az lesz, pl a héten egy pözsós csóka mondta a munkafelvevőnek ezt, multhéten meg egy fiat dobló-s , az nembaj hogy törzsvendégek mert valami mindig kifingik rajtuk.
    Lehet ezért toyota a bérautónk , igaz mi autószerelők vagyunk :))))))

  • 2011.02.26 20:04:37gazsibácsi

    270.000 kilométeres, benzines saab 9.5-tel járok. Állandóan klíma, tompított fény, sok kisebb etap. jellemzően egyedül utazom. 2300 cm3, kisturbós, 9.4 liter. Autópályán 8.4. Csak városban 11-12 liter lenne, gondolom. A lényeg: 2 literrel fogyaszt kevesebbet, mint a 2000 köbcenti + kisturbós, gyengébb motorú ugyanilyen (!) előző kocsijaim. Van egy pont, ahol a köbcenti-tömeg együttható átfordul. Nem csak a LE, hanem a Nm is számít a fogyasztásnál.

  • 2011.02.26 20:06:12Gazsi bácsi lótetű

    "vagy ha látom több száz méterre hogy piros akkor már megy is üresbe" - na ezt hol tanították? Csak hogy tudd. Üresben többet fogyaszt mint motorfékkel, mivel motorfék üzemben nem fogyaszt üzemanyagot...

    Amúgy én egy sokak által itt lefikázott TD-vel járok, 2.2TD, 155 ló, 400Nm. Autópályán GPS-es 135-nél a fogyasztás 5,7 liter, Bp-en 17 km/órás átlag mellett 7 liter (városi gyári norma 8 liter).
    Asszony céges Corollája (1.4 - 110 ló, benzines) városban 10,5 liter, a gyes idejére vett Citroen C3 (1.6 - 110 ló, benzines) 7,5 liter.
    Ne vegyünk alulmotorizált xarokat, mert nem fogyasztanak kevesebbet, viszont sokat, de legalább nem is mennek...

  • 2011.02.26 20:09:13nagyiWRX

    Akkor egy 1.2-es fabia 12 litert fogyaszt?????

  • 2011.02.26 20:12:02srank

    Gazsi bácsi lótetű
    jólvan te is elméleti szakember vagy , szerinted motorfékkel mennyit tudnék gurulni és milyen sebességgel ?!
    te lehetsz az a tipikus okostojás aki autópályán behajtott tükrökkel és lekapcsolt lámpával mész mert akkor kisebb a légellenállás meg a generátor nem fogja le a motrot :DDD
    7-800-as alapjáraton marhára fogyaszthat a kocsi ...

  • 2011.02.26 20:16:02cruuu

    tegyen bele gázt azt le van szarva, 11 literrel eljár, jobb mint a semmi.

  • 2011.02.26 20:25:55Atesz1987

    srank, de, te vagy a hülye. Alapjáraton is 1.2-1.3 eszik egy autó. Persze ilyenkor nincs értelme ennek a számnak. :) Ha simán berakod 5.-be, akkor is ugyanúgy gurul, plusz üzemanyagot sem fogyaszt. Szóval nem kell okosnak hinned magad, pláne nem egy swift volánja mögött.

  • 2011.02.26 20:32:21ocsisajt78

    "Vecellio"

    Elkepzelheto, hogy a >>>HALDEXES

  • 2011.02.26 20:33:19ocsisajt78

    LOL! forummotor megette a kommentemet :D

    szoval:

    "Vecellio"

    Elkepzelheto, hogy a HALDEXES (kamu kvattro) osszkerkeded fogyaszt annyit(de meg az is sok)... baaar czimboranak az osszkerekes Ignis-e atlagban pont 1 lityivel fogyizik tobbet a frontos tesoknal :) igaz ott joval kevesebb az auto ossztomege :)
    Cserebe szar idoben, full hoban elindul, mint vaj a kesben :)

  • 2011.02.26 20:41:37taxi33

    C16SE: "A dízel sem fog annyit fogyasztani, mint amit beleírtak a prosiba, hanem többet eszeget. És majd valahol 100 ezer felett rá is lehet költeni a fogyi különbséget."
    Miért is? Mit kell egy dízelre rákölteni 100e km körül, amit egy benyásra nem? (Őszintén; volt valaha egyáltalán dízelautód?)

  • 2011.02.26 20:54:57Bathory

    1997 Mazda 323P 1.5 16v 1050 kg 305.000 km, 6,6 liter nagyátlag, hosszú utak 6 liter(3000 fölé nem pörgetve, sik utak, 85% országút 90-100, 15% város.

    2005 Astra G 1.4 twinport 1150 kg 58.000 km, 5,9 liter nagyátlag, hosszú utak 5,5 liter használat mint fent.

    A fogyasztás a gazdin múlik 80%-ban.

  • 2011.02.26 20:55:24srank

    Atesz1987
    Nekem az oktatóm szövege jut a témáról eszembe:
    "Mindig motorféket használunk!!!"
    Mikor már kellő bátorsággal rendelkeztem egy ilyen frázishoz, visszakérdeztem:
    "De miért, Pali bácsi?"
    "Azért Gabikám, mert az ATI a benzint fizeti, de a fékbetétet nem! " :-DDDDDD

  • 2011.02.26 21:09:24zozo1

    Nem tudom, hol vették a Scenicet, de korábban én is a TCE-ben gondolkodtam (csak Megane kombiban). Engem gyakorlatilag az értékesítő beszélt le az 1.4-es TCE-ről, pont azzal az indokkal, hogy túl sokat eszik, inkább az 1.6-os benzinest ajánlotta (pedig szerintem a jutalékkal jobban járt volna, ha a drágábbat adja el, mégis korrekt volt).
    Aztán megláttam a kereskedésben a Fluence-t, és abból vettem egy fullos 1.5-ös dízelt, 4,2 milláért, és azt mondom, megérte (kb. 25-30.000 km-t megyek évente). A zömmel (kb. 90 %-os) városi fogyasztás 5,8-at mutat, szóval - legalábbis eddig - elégedett vagyok.
    Azt gondolom, ha korrekt lett volna a kereskedő (mint ahogy nálam tették), akkor a vásárlás előtt informálja a delikvenst, hogy sokkal többet zabál a TCE, mint a gyári adat.

  • 2011.02.26 21:10:10OSZI

    KORÁBBAN MÁR TÖBBSZÖR TESZTELTÉK EZT AZ 1.4 TCE MOTORT. ÉN IS KACSINGATTAM A TÍPUS FELÉ DE MIVEL MINDENKI KI VOLT AKADVA A FOGYASZTÁSÁRA ELVETETTEM.
    C4 PIC. 2.0 HDI LETT AUTOMATA VÁROSBAN 7.5- 8 LITYI.

  • 2011.02.26 21:12:19www.doominogame.com

    8éve hajtok egy BMW 328i-t e36 (2793ccm, 192Le, hat henger).Városban 11L/100km, Vegyes 9,5-10L/100km. A gyorsuláshoz nem kell kikapcsolnom a légkondit...:)

    Ez mese, mese, mese. A bömös sosem evet keveset, egy 3000-es benzines városban szerintee inkább 16 mint 11.

    Sosem értettem az ilyen tulajokat, szerintem azért hazudnak, hogy magukat ámítsák. Meg az asszonyt becsapják, aki jobb ha nem tudja, mennyiért van propeller a motorházon. Phü.

  • 2011.02.26 21:13:38Kismacska nyárson

    Ha motorfék üzemben a motor nem fogyasztana üzemanyagot, LEÁLLNA !
    Tessék már gondolkozni, ingyen van !
    :D :D

  • 2011.02.26 21:17:42legyél domain viszonteladó ---

    kuhi, renault soha sem volt psa, az a peugeot-citroen

  • 2011.02.26 21:18:22Kismacska nyárson

    A bömös télleg mese, 2800 ccm hengerenkénti injektoros nyomatékra hangolt (csak 170 ló) motor városban 15 liter NEM húzatva (mondjuk értelme se lett volna mert 2000 RPMtől megvolt a max nyomaték kb 90%-a). Jah a kocsi kb 1400 kiló volt és Toyota.

    Ez alapján a bömös kb. 16-18 liter városban, rövid távokon, hideg motorral.
    Konstans 120-140-nél hihető a 11 liter ha elég hosszú a váltója.

  • 2011.02.26 21:27:52cruuu

    kismacska miért állna le a motor ?

    motorfék uzemmodban az injectorok teljesen zarva maradnak.. aut tipustol fuggoen kb 1500 rpm alatt/korul kezdenek kicsit adagolni uzemanyagot.

  • 2011.02.26 21:40:53McK

    kismacska!

    "Ha motorfék üzemben a motor nem fogyasztana üzemanyagot, LEÁLLNA !
    Tessék már gondolkozni, ingyen van !
    :D :D"

    Gratulálok öregem..tied a nap öngólja..:D
    Ezért én kérek elnézést..:D

  • 2011.02.26 21:41:41McK

    Van,akinek az ingyen is drága..ugye..:D

  • 2011.02.26 21:44:17McK

    Már nem rázkódom annyira a röhögéstől..megkérdezném,mi is a motorfék üzem cicafiú?

  • 2011.02.26 21:51:46ritmo105tc

    le is all a motor te hulye:D
    hokizz ra a toyotara jobban jarsz

  • 2011.02.26 22:05:15_____________

    gazsibácsi

    "270.000 kilométeres, benzines saab 9.5-tel járok."

    Jó hosszú verdád van, bácsi.
    :-D

  • 2011.02.26 22:14:35kíváncsivagyok

    Mazda 626 2.2 i - m volt régen . Itthon 9.5 volt az átlag,...egy Olasz út során következetesen 8.5 jött ki ! Mindig teletankolással mértem és ugyanolyan (intenzív )vezetési stílussal. méghogy nincs különbség benzin és benzin között ?!
    A benzines 2.5 - ös E30 - as BMW - k pedig lábfüggőek.....eljártam velük 9 - cel is , de "sietősen" röhögve issza a 14 - et !
    Most a 20 éves 1.6 i BMW - m eszik ÁTLAGBAN 7.5 - ÖT nyáron . Télen ez 8.5 ! ( nagggyon hosszú áttétellel és tojással a talpam alatt ! :-)

  • 2011.02.26 22:18:19kíváncsivagyok

    ....Állandóan motorfékkel kéne közlekedni ,....akkor sosem fogyasztana semmit a kocsi.......Neeem? :-)

  • 2011.02.26 22:20:22=Daniken=

    LEVÉLÍRÓ: Hát téged kedvesen kezel a Renault.
    Egy megjegyzésem lenne, abszolút nem bántólag:

    Ha már évi 44.000km-t mész, akkor tuti, hogy a dízel a jobb fogyasztásilag..Ha ez az adat 20-30k max., akkor benzines. Egyébként ennél az adatnál még egy 1.8-2.0 literes szívó motor is tud jobbat fogyasztani, ráadásul kevesebb a hibalehetőség. A 600k pedig nem sokkal drágább, ha 1-1.2 millió lenne, akkor lett volna elgondolkodtató...

  • 2011.02.26 22:27:40kíváncsivagyok

    Jó pár év alatt sok BMW megfordult a talpam alatt....2.5 - ösnél , de akár 3 literesnél sem lehetetlen 9 - 10 -es átlag,.....DE : nagyon erősen sofőr-függő (nem pörgetni - lehetőleg 3500 fölé , nem utolsó pillanatig kenni a száját lámpa előtt , stb) és város - város közt is van óriási különbség , mondjuk Budapest belváros.....és Felsőzsolca külső között .

  • 2011.02.26 22:31:39kíváncsivagyok

    Aki a kocsi fogyasztását veszi (csak) alapul...és aszerint választ autót,....annak mindegy mit vesz.
    ....Akár Renault - t is vehet...

  • 2011.02.26 22:45:57Ejoy

    Volt egy jó teszt pár hónapja a Superb 1,4 turbórol. "Hogy az milyen faszán viszi azt az autót, meg milyen keveset fogyaszt!"

    Ja...

  • 2011.02.26 22:54:06nem létezik

    Audis
    5 hengeres A6 2,5 TDi 14 éves több mint 300000-el
    átlag 6,- 6,5 lit. a fogyasztása. A maximum eddig 7,5 volt,de kegyetlen tempóban német pályákon!

  • 2011.02.26 22:59:26Krisi

    mekkora mazochizmus már számolni hogy mennyit költünk benzinre éves szitnen, ómájgád.
    én ha egyszer leülnék és kiszámolnám helyből öregednék 30évet és beleverném a fejemet a falba.
    de inkább nem érdekel, amíg kijövök hónap végére pénzből addig autózok. ha meg elkezd a nullához konvergálni az utazásra szánt összeg, akkor fogok egy jó könyvet és vonatozok :)

    éppen ezért soha nem fogok dízelt venni, inkább üljek egy rendes autóban és fizessek többet a kútnál minthogy elhányjam magam amikor beleülök az autómba és meghalljam a kerepelést.
    és igen, hülye vagyok, tudom jól :)

    a levélíró vezetői stílusára viszont kiváncsi lennék, gondolom gáz-fék üzemmódban közlekedik és a váltó használatáról, valamint az optimális fordulatszámról is csak valami homály lehet a fejében.

    (az pedig ismét ultimate röhögőgörcs a hozzászólásokban, amikor leírják hogy a 330-as BMW tulajdonképpen termeli a benzint és jobban fogyaszt mint egy robogó :D)

  • 2011.02.26 23:05:56"streetfighter"

    1.8 Toyota Corolla TS 192Le/8300. Laikusoknak: nincs benne turbó.
    9,5 literrel eljárok vele, nagyon gyors tempóban (város és országút). Sajnos az országúton is alig megy 9 alá 130-150-nél.
    Szerintem ilyen gyors és ilyen "keveset" fogyasztó autó nem sok van. :)

  • 2011.02.26 23:14:01Krisi

    uramatyám, most olvasom csak hogy
    "Ha motorfék üzemben a motor nem fogyasztana üzemanyagot, LEÁLLNA !"

    nincs jobb szórakozás mint az önjelölt mérnökök logikai levezetéseit olvasgatni :D
    ez olyan mint hogy "ha gyorsan megyünk, akkor kevesebbet fogyaszt az autó, mert kevesebb ideig jár a motor" meg társai :)

  • 2011.02.26 23:19:19SAAB

    Azért látszik hogy sok olyan ember ír itt nagyautók fogyasztásáról aki még sosem ült olyanban. :) Elsőre furcsán hangzik, de egy nagyobb nyomatékosabb motor valóban kevesebbet fogyaszt országúton és autópályán. Egyedül a város ami nem jó neki. Saját tapasztalatból mondom, hogy a mostani 2,3-as benzines turbósom, ugyanannyit eszik mint a 1,6-os Picassom annó, pedig a teljesítménye pont a 3-szorosa. Azt iszonyatosan pörgetni kellett ahhoz hogy menjen is, a mostani meg lead 1900-as fordulatnál 400 Nm-t, szinte alig kell 3000 fölé pörgetni a motort. 10-12 literrel eljárok átlagban, és még élvezem is.

  • 2011.02.26 23:32:37betm3n

    megközelitöleg 12e km-t autókáztam egy csepeli magánkút benzinjével. az utóbbi 12 ezret alap, 95-ös shell benzinnel mentem (citibank shell hitelkártya, visszaad 3%-ot, az mai árak mellett 10-11 forint)
    szóval a magánkút és a shell 95-öse között 0,3l (igem 3 dl) a különbség a 12e km-re vetítve.
    semmi más nem változott, csak a benzin. ugyanolyan óvatosan vezetek, mint előtte.
    VW 1,6 16v 105Le, és most 7,3l/100km vegyesben.

  • 2011.02.26 23:46:12Laci_76

    Amúgy szerintem a scenicel van a baj. Egy haveromnak van új 2.0dci sok lóerő. Finomat vezetve se megy el 8 liter alatt. Ő is csodálkozott, előtte clio 1.5 dci 5 liter alatt folyamatosan.
    Nálam a következő fogyasztások jöttek ki:
    BMW 325 E30 város:13-16 hosszú táv : 9-13
    Citroen c3 1.6 16v város:8-9 hosszú táv: 6-8

    Ami igazán meglepett:
    Citroen Xsara Picasso 1.6 hdi 110le : hosszú távon max megengedettel: 4,5 lityi :D

  • 2011.02.26 23:48:39Tomcy

    Kedves vásárló, inkább annak örülj, hogy majd nem kell több 100000ft-ot költeni a fantasztikus dízel kocsira mindenféle befecskendezési gondok miatt!

    Amúgy kis odafigyeléssel közel gyári értéken lehet tartani ezt a kocsit is, de 8L-el simán el lehetne vele járni.
    Viszont ha ennyivel többet eszik a gyári értéknél akkor a dízellel sem járna el 7L alatt és akkor már nincs is akkor különbség a kettő között.

  • 2011.02.26 23:55:16Dete

    Szerintem már az szegénységi bizonyítvány,hogy Renault Scenicet vettél újonan.Amúgy nálam Q7 3,0TDI 13 Liter,BMW 120d 8,5L.Az elöbbi 85 ezer kilométer az utóbbi 280 ezer kilométer után.Pályán 200 körül városban kemény gyorsítások és fékezések közepete országúton forszírozott tempó mellett(140-180).Egy olasz autóval is jobban jártál volna te kis tudatlan,ha már francia akkor meg PSA.Fogad el az utalvány és kussolj!

  • 2011.02.27 00:12:31Almax

    c180 aut mercedes. atlag 9l. volt 1.9dci scenicem. 6-6.5l barhol. mindkettovel elegedett vagyok. hozza kell erteni modern autohoz a katakeret. w124 200d -m kevesebbel beeri, de nem alazom az 535d-t vele...

  • 2011.02.27 00:24:20Mikrobi

    srank, atesz1987: üresjáratban fogyaszt a motor, nekem olyan fél litert óránként. Ha 5-6-osba teszed és úgy gurulsz, akkor a motor ellenállása nem jelentős, viszont bármi van, a motor rá van kapcsolva a futóműre. Nem véletlenül tanítják ezt így. Ja, és a fékbetétet a vizsga megszerzése után sem fizeti neked senki...

 

h i r d e t é s

Autójogász Autójogász

Haragosa van? Kárvallott? Rendőri túlkapás áldozata? Kérdezze az Autójogászt, vagy böngéssze a több száz eddigi tanácsot. Kereshet is! Per- és tehermentességet kívánunk!

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

A new Fiat from Mitsubishi
It’s now official: the Italian carmaker’s new pickup is to be supplied by Mitsubishi.