AutójogászAutójogász

 

Új autó - kicsit más adatok a valóságban

2011.02.26. 09:14 -

Tisztelt Autójogász úr !

2010. 04. hónapban vásároltam egy új Renault Scenic 1.4 TCE-t ( turbós benzines ).
Annak idején a kereskedésben elmondtam, hogy 5 évig szeretném használni az autót, nagyjából 200 - 220 000 km-t megyek vele ez idő alatt.
Az 1.9 DCi és az 1.4 TCE között vívódtam.
A benzines olcsóbb volt 600 000 Ft-tal mint a dízel. A gyári fogyasztási adat 7,3 l / 100 km, a dízelé 5,5. Ennek tükrében - mindenféle számítások után - megvettem az autót. Az első pillanattól fogva 10 - 10,5 liter körül fogyasztott, akármit is csináltam.
Elvittem a szervizbe, ott azt mondták 15 000 km körül fog beállni a fogyasztás.
Nem változott semmi. Megnézettem az autót, de nincs baja. Ezek után felvettem a kapcsolatot a Renault Hungáriával.
Szerintük így minden jó, ez a 40% eltérés teljesen normális, de azért, hogy "elégedett legyek" felajánlottak egy 100 000 Ft-os szervizutalványt.
Ezt nem fogadtam el. Megoldásnak csak az autócserét láttam.
Erre a következő ajánlatot kaptam : 3,8 millióért visszaveszik a 4,7 millióért vett autómat és vegyek egy másikat amire majd átteszik a hitelemet ha kifizettem a különbözetet.
Természetesen ezt sem fogadtam el.
Ez a negyedik Renault-m amit 0 km-rel veszek, eddig a gyári adatok jók voltak, nem tapasztaltam jelentős eltérést.
Mit tegyek Ön szerint ?
Ez a 40% eltérés - 4 liter benzinnel, 365 Ft-os árral és 40 000 km-rel számolva - évi 584 000 Ft veszteség.

Várom válaszát, tisztelettel :
Ferencz István

Tisztelt Ferencz Úr!

Az autók gyári fogyasztási értékeit az EU-ban már nagyon régen nem valós forgalmi körülmények között, az "utcán" mérik, hanem különböző normák szerint meghatározott szimulációkat végeznek, amiben van adott számú, adott sebességre való gyorsítás, lassítás, váltások, fordulatszámtartományok, helyben járatások, stb.(konkrétan: EU 80/1268/EEC direktíva)  A gyárilag megadott adatok ezeken a "laboratóriumi körülmények" között lefolytatott méréseken alapulnak, és a gyártók/kereskedők ezeket a normákat általában fel is tüntetik katalógusaikban, vagy az autóhoz adott használati útmutatókban. Úgy is mondhatjuk,  a gyártó nem tesz mást, mint betartja az előírásokat, amikor az ezen szimulációk elvégzésekor mért fogyasztást tünteti fel.
A fogyasztási értékek rengeteg dologtól függnek, ezeket gondolom nem szükséges cizellálni, Ön mostanra alaposan utánajárhatott a dolognak: hőmérséklet, használat helye és módja, fordulatszám, terhelés a kocsiban, vontatás, stb.
Röviden összefoglalva: ha Ön az autót átnézette, és minden rendben van, azaz semmi nem utal arra, hogy műszaki okok miatt magasabb a fogyasztás, akkor maradnak a használattal összefüggő okok, amiért a gyártó/kereskedő nem tehető felelőssé.
Emiatt az autócsere nem valószínű, hogy megoldja a dolgot.

Tisztelettel,
dr. Horváth Bence

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. február 26., 09:14, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.02.26 10:33:04Csabby

    Az igazsághoz tartozik, hogy én is csak simogatom a gázpedált...

  • 2011.02.26 10:38:47papa33

    Minő csoda pályán is lehet 110-et meni - 6.5, haverommal múltkor 140 - 9 liter. tekintettel a megspórolt 2-szer fél órára a távra nézve a közel 3000 ft szerintem nem érte meg. Nálunk mondjuk 500 km : 4000 ft és kb 1 óra... Tekintettel a szabályokra és a dízel alkatrészárakra igen-igen sok km esetén vennék dízelt: hová kell évi sok 10 ezret menni? - és nem fizetik ki?...
    A lábban több liter van , az élmény meg egészen más... ugye jön az 5-600 ft, stb...

  • 2011.02.26 10:41:08gio

    évi 40 ezer kilométerre biztosan a dízelt vettem volna.

  • 2011.02.26 10:47:56ColT

    ". Az első pillanattól fogva 10 - 10,5 liter körül fogyasztott, akármit is csináltam."

    Hát ennyit a mesékről. Ezért vannak az autótesztek, meg a használt autók - nekem a 20éves 1.4 benzines 7 lityit eszik max... Ugyanebből a méretből az újabbak minimum 8, és hely sincs belül.

  • 2011.02.26 10:48:23F/

    Ha csak azt nézem, hogy össz kb. 200.000 km, 1,8 literes gyári adat eltérés, kb 365 ft- os üzemanyag:

    (200.000 x 1,8 x 365)/100 = 1.314.000 Ft

    Persze ha az belefért volna még az 5 év alatt, akkor fölöslegesen okoskodok.

  • 2011.02.26 10:56:05Wiss-N

    Én egy Corsa 1.3 CDTI-val járok, 4.5 a vegyes fogyasztása elvileg, falvak közt járva, sok hideg indítással, 5-10 kilométeres távokon használva is képes voltam 4.3-at kihozni belőle.
    A lényeg annyi hogy vidéken nem kell úgy menni a forgalommal mint a fővárosban, mert nincs is szinte forgalom, és persze jelentős önuralom.
    1.4 Turbó benzin pedig soha sem fog 7 litert enni, mert egy 1.4 szívóbenzin Astra eszik 7.5-öt reálisan.

  • 2011.02.26 10:57:35sikisiki

    Én egy 1.6-os Opel Zafirával járok, mindenhol nagyjából a megengedett sebességgel, nem versenyzek. 8l-es átlaggal. Hogy lehet egy 1.4turbóval 10 fölé menni? Mit kell ahhoz csinálni? Az apám 20éves Fiat Tipója (1.6) eszik 10-et, de 8km-nél sosem megy egyben hosszabbat vele.

  • 2011.02.26 11:04:18FülesMackó

    Mondjuk az a defektes, aki egy ekkora autót vesz egy ilyen kis motorral. Ha lenne egy kis fogalma a fizika alaptörvényeiről nem tesz ilyet. Egy Scenichez 1.6T, 1.8 a minimum, de inkább 2.0T. A kétliteres turbós fog ennyi ilyen 8-9 litert.

  • 2011.02.26 11:05:00encore

    Talán Lpg gázt bele az lenne a megoldás, igaz régebbi 1.6-os Sceniket alakítottak már át többen is, 1.4 tce-ről még nem tudok.
    Azt hiszem olyan 220000Ft-tól mennek azok.

  • 2011.02.26 11:07:22FülesMackó

    sikisiki: Fizika!, ugyanakkora tömeg megmozgatáshoz, ugyanakkora erő kell. A kisebb motornak ehhez többet kell pörögni, ha többet pörög többet eszik, ezt megfejelve a turbó általi többletfogyasztással. Ha a váltási pontja 2200 körül lenne (egy 1.4 turbóval ez lehetetlen), akkor nem enne ennyit, s még menne is. :)

  • 2011.02.26 11:12:25GYUSZI BACSI

    ráadásul a dízel sem fog annyit fogyasztani, mint a megadott érték, tehát az egész vita értelmetlen

    és persze nincs évi 580.000 Ft veszteség sem, legfeljebb a fele-harmada

  • 2011.02.26 11:15:32FülesMackó

    Gyuszi Bácsinál a pont. :), h*lye volt a vevő és kész.

  • 2011.02.26 11:18:21encore

    www.autogaz-szerviz.hu ez elég korrektül leírja,
    bár a töltőcsonkokat nem tudom melyik fajtát érdemes beszereltetni.
    Nem biztos hogy így többet fogyasztana az 1.4tce gázzal ha jól van beállítva mint benzinnel.
    Nekem 1.6-os Scenicem van, én gondolkodom rajta hogy a pótkerék helyére szereltetek be egyet.

  • 2011.02.26 11:19:29nomac

    Lehet problem az alulmeretezett motor, az 1400kg-hoz. Nekem 25 eves 2500ccm-es (benzin, 180Le) kocsim 9-11 fogyaszt, varosabn 9 (hidegben 10), autopalyan 11, mivel a teglat a pedal fole, es nem al teszem ;) Egyszoval a 10.5 bazi sok, ami meg szamit az az oktanszam, en ha tudok 98-ast tankolok, ezzel 1 litert lehet sporolni, es meg jobban is megy a kocsi.

  • 2011.02.26 11:21:16C16SE

    Ez kettős feltöltésű motor, mint az 1.4TFS? Mert ha nem, akkor érdekes lehet egy ekkora dögben. Igaz már azt sem értem ezekben az egyterűkben mi a jó? Megjegyzem ennél kevesebbet fogyaszt a 2 literes TFSI az Octaviámban, de cserében 200LE-t biztosít.

  • 2011.02.26 11:22:29Tiroli

    Szerintem megérdemelte:-)
    Aki ennyit autózik, az már értsen is valamit hozzá.
    Szart vett és még vezetni sem tudja. Ennyi a történet .-)

  • 2011.02.26 11:23:35C16SE

    A dízel sem fog annyit fogyasztani, mint amit beleírtak a prosiba, hanem többet eszeget. És majd valahol 100 ezer felett rá is lehet költeni a fogyi különbséget.

  • 2011.02.26 11:24:08C16SE

    Tiroli: azt hiszem elég tömören összefoglaltad.:)

  • 2011.02.26 11:27:01bugkiller

    1,4-es benzines motor egy scenicben? LOL.
    És a kedves vevő mindent el is hisz... Ideális fogyasztó vagy, barátom.
    Komolyan nem hittem, hogy ma még van aki bedől a merketingadatoknak és egy ilyen fűnyírómotornál gyakorlatilag soha igénybe nem vehető teljesítménynek. Ha turbós, ha nem.
    Autót 2 liter alatt soha.
    :)

  • 2011.02.26 11:27:23FülesMackó

    Turbós autó egyik leglényegesebb pontja az oktánszám. Sose fogom megérteni, aki 95ös (Magyarországon inkább 92) benzint tesz az új autójába, mert jaj olcsóbb. Aztán majd lesz pislogás, ha elromlik, mivel 98ra van állítva az ECU. Én is folyamatosan vadászom a 98as benzint. 2.3t Saab 9-3. 250+ lóerővel, s nem 4,7M volt. A fenntartása pedig annyi, mint bármelyik másik autónak. :) Vegyesben 9et eszik.

  • 2011.02.26 11:27:46fda

    Ha független szerelők szerint minden rendben van a kocsival, akkor én azért szívesen mennék vele 150 kilométert, hogy megmérhessük, nálam is 10-et eszik-e.

    Hasonlóan, a renault-nál én azt kérném, (és szerintem ez elől azért nem zárkózhatnak el), hogy csináljatok egy 100 kilométeres előre megbeszélt próbautat, a renault alkalmazottja vezessen, és a fogyasztást hasonlítsátok össze az autó specifikációjával, Mutassa meg, miképpen kell azt a kocsit vezetni, hogy a megadott értéket mutassa.

    Mondjuk mindenki tudja, hogy nyilvánvaló hazugság, mikor ma másfél tonnás kétliteres kocsikra képesek megadni 5.3-as fogyasztást... Igen, lehet talán elvileg ilyet menni vele, fogyasztási versenyen. Utcán 1 literrel több lesz óvatos használatnál is.

  • 2011.02.26 11:30:21fda

    Egyébként: józan paraszti ésszel: a scienic nagy autó. Az 1.4 kis motor. A turbót nem a kedvező fogyasztása miatt szeretik. Aki sokat akar utazni, hogy tudta épp ezt a kombinációt összehozni?

  • 2011.02.26 11:31:24C16SE

    Nekem 95-ösre van állatva a gép, azt is írják bele. Eddig 110 ezer és semmi probléma. Octavia RS TFSI. Pont semmivel sem megy jobban 100-as benyával sem, és kevesebbet sem eszik.

  • 2011.02.26 11:32:34C16SE

    Elvileg a turbós motornak jobb a hatásfoka, mint az azonos teljesítményű szívónak. Csak sokkal jobban függ a vezetéstől is.

  • 2011.02.26 11:33:55Adix8

    A 7.3 az ÁTLAGfogyasztás, városban 9,8 a renault által megadott adat.
    Egy 1320kg os 130 lóerős turbónál ez így korrekt, kihozható mindkettő megfelelően használva a gázpedált.
    Az 1.6 110LE szivó meganunk 8,5 öt eszik csak városi használatban.
    A 320d BMWm 150Le város 6.5 vegyes 5.5
    Nem a prospektus alapján kell autót választani, utána kell jobban járni, és csak akkor venni benzines ha kifejezetten utáljuk a dizelt.

  • 2011.02.26 11:35:02FülesMackó

    Nekem 98ra van állítva. 95össel, ledadog a motor gyorsításnál, s jo 1,5 literrel többet eszik. 100as benya nincs MOn. A Vpower is 98as. :) Nézd meg ESZ98, csak van benne csomó szar adalék. Meg vagy elégedve a TFSIvel?

  • 2011.02.26 11:35:58binrashid

    az 1.6 benzines , 1300 kilós autóm átlag 8.5-öt evett, emellett qrvára lomha volt, előzni alig lehetett vele.

    a mostani bmw-m 2.0 dízel,1680 kiló , megy, mint az állat , kamionelőzés 2-3 sec, és ugyanolyan vezetési stílus mellett 6.4 litert eszik. a computer abszolút pontos, megmértem tankolásnál is az átlagfogyasztást, tizedre passzol.

  • 2011.02.26 11:36:59binrashid

    amúgy a renault-os kollegának két tanácsot tudok adni:
    1. gáz
    2. bioetanol

  • 2011.02.26 11:39:20steve71y

    Fontos kérdés az is hogy hol tankolsz és mit.
    Saját tapasztalatom, hogy az olcsó kutak gázolaja és néha a benzinje is sokkal gyengébb minőségű vagyis nem nagyon éri meg oda járni, ez konkrétan lukoil, mobilpetrol, auchan és egyéb hasonlóakra vonatkozik, mondjuk a lukoil hullámzó ott néha jót is kap az ember. Diesel esetén még a motorhang is más egy OMV vagy MOL tankolás után és kevesebb gázzal megyek ugyan annyival az autópályán a fogyasztásmérő is kevesebbet mutat pillanatnyiban is meg összesítve is.

  • 2011.02.26 11:40:23Balint Gyuri bacsi

    No jo rendben van. Hulye volt a vevo sztem is. En utananeztem volna a kocsinak mielott dontok.

    Nade miert kell abba belenyugodni, hogy hazugsagot kozolhetnek a gyartok a termekukrol? Mitol lenne ez a normalis?
    Ha egy auto fogyasztasa 9 liter akkor miert elfogadott es normalisnak tekintett dolog az, hogy rairhatnak 5 litert es ezen az emberek zome nem utkozik meg? Tetszik erteni a problemat?
    (Ne jojjunk mar euro-ncap-specko-mecko vizsgalati ertekek szerinti kiscsillagos labjegyzettel!)
    Az igazsag, az igazsag. Csalnak itt, lecsipnek ott, kicsit a teszkoban is, kicsit a patikaban is. Aztan mar senki nem hisz senkinek es szetesik az orszag.

  • 2011.02.26 11:41:54steve71y

    Aki vitatkozna az állításommal annak azt tudom mondani, hogy tegye ki a napra 3-4 hónapra egy üvegben az olcsó üzemanyagot és a drágát is utána próbálja beindítani csak azzal az autót külön külön.
    Szerintem a kőolajszármazékok szintje nem éri el a 65-70%-ot sem az olcsóbb üzemanyagokban.

  • 2011.02.26 11:43:53Büszke_troll

    Nekem az autó városi fogyasztásában nem hazudtak, tökéletesen hozza a számokat, viszont a városon kívülit 5-6 (ha jobban nyomom akár 10 is) literrel alul számították.

  • 2011.02.26 11:45:07steve71y

    Mivel Renaultról van szó amit jó esetben vadkeleten tákoltak össze az sem kizárt, hogy szorul kicsit a főtengely vagy valami mozgó alkatrész.
    Ha kicsit deformálódott az alakja akkor simán okozhat ilyet és a motor is jobban melegszik a legjobb egy ugyan ilyen autóval történő összehasonlítás lenne. illetve megfigyelni a járását fogyasztását, alapjáraton mennyire kiegyensúlyozott egy ugyan ilyenhez képest.

  • 2011.02.26 11:46:52...::: Flúgos Kamionos :::...

    Ezért kell autót venni. És az autó gázolajra megy. Benzinre csak a fűnyíró :)

  • 2011.02.26 11:47:38encore

    Még annyit fűznék a gázhoz hogy ha garanciás az autód, lehet hogy elveszted ha gázt szereltetsz, esetleg ha van olyan Renault márkaszervíz ahol beszerelik és vállalnak is rá, igaz hogy ez csoda lenne.
    Nagyon fontos még, ha jól tudom évente kell vinni műszaki vizsgára.
    Na és Magyarországon egyenlőre nem lehet parkolni mélygarázsba. Külföldön legtöbb helyen igen.

  • 2011.02.26 11:48:24...::: Flúgos Kamionos :::...

    Amúgy meg ott valami nagyon sántít, ha 100 ezer ft.os szervizutalványt ajánlottak fel, ha minden rendben lenne, ilyen nem történik...

  • 2011.02.26 11:57:48Tsubi

    vettel egy bazi nagy egyterut a katalogusban szereplo legkisebb - raadasul turbos - motorral es komolyan azt vartad hogy 7 litert fog gogyasztani. azert van a net, tesztek, forumok, szervizes ismeros, stb, hogy az ilyeneket ne szopjuk be..
    ekkora autoba minimum 1.6, de inkabb 1.8, vagy meg nagyobb dizel!

  • 2011.02.26 12:02:54encore

    A Renault Tce motorjairól 1.2-1.4 annyit hogy ezek még szívócső befecskendezősök, nem közvetlen a hengerbe mint a Tsi Volkswagwen csoport, a Dig-T, Dig-s Nissan, a kis turbós Opel-GM motorok, Ford is közvetlen, sőt a maiak közül a Renaulton kívül talán mind közvetlen nagy nyomású befecskendezősök mégis ugyanúgy fogyasztanak, sőt többet.
    Felmérés szerint a VW-tsi- esznek kevesebbet, majd a Renault Tce, majd a többi márka többet.
    Azt hiszem a nissan dig-t, a dig-s pláne nincs benne.

  • 2011.02.26 12:07:00reflelkész

    99-es 406-osom van, 1.8 16v,81kw/110le... Horvátorszég oda-vissza 6l/km, szépen autózva nyáron 7,1/100, bő gázzal/fékezéssel, széthajtva sem ment még soha 8liter fölé!!!nyári kerekek 225/45 R17, téli 195/65 R15... -ja, és csak tankolni kell+fékbetétcsere, olajat nem eszi, lámpák néha rakoncátlankodtak, tavaly újrakábeleztettem, azóta hiba nélküli! Rendkívül szomorú, hogy 11 évvel a kocsim gyártása után a gyártók még mindig itt tartanak, tisztelet a kivételnek! Félek is lecserélni, pedig lassan valami nagyobb családi kellene, kb. Peugeot 5008, de egyelőre elérhetetlen :( - "mindennek rendelt ideje van az ég alatt" Prédikátor könyve...

  • 2011.02.26 12:07:47mükkemakk

    A dízel az első javítás után elveszti az árelőnyét...1.0-s régi Swift a megoldás munkába járásra.

  • 2011.02.26 12:15:43Maura

    Noverem is beleszaladt ebbe. 32 eves felnott okos not meg tudtak dumalni, hogy az 1.4 turbo benzines grand scanic (het szemelyes) milyen jo lesz neki. Aki erre rabeszelte, azt utnem mig mozog.

  • 2011.02.26 12:21:16gyvy

    Éljen a downsizing!!!! Nem tudom, a levél írója körül nézett -e fórumokon, stb. hogy mennyi a VALÓS fogyasztás...

  • 2011.02.26 12:21:52mátyáskirály

    1000 ftra kiszamolni egy autot, magyar specialitas. A szervizben pattintani a felelosseget, magyar specialitas. Balhezni a semmin, magyar specialitas. Hulyere venni a torzsvasarlot, magyar specialitas. Szetbarmolni az uzemanyagot, magyar specialitas. Es a vegen persze jol beszpni, magyar specialitas. Nem ertem mi itt a baj

  • 2011.02.26 12:22:09srank

    reflelkész
    írhatnál valamit a "szépen autózva" mit is jelent a te szókincsedben, csak nem az 5-ösben 2000-es fordulaton 100-zal a tengerparton akkor talán hihető a sci-fi-be illő story-d ...

  • 2011.02.26 12:23:18valamimas

    Érdemes itt tájékozódni a reális/gyakorlati adatokról:

    [link]

    Sajnos normálisnak mondhatóak a levélíró tapasztalatai.

  • 2011.02.26 12:25:18mátyáskirály

    Erdekes modon a 3.0tdi (272le) 9-et fogyaszt a magyar dizelbol (Premium) es 7-et a nemetbol. Autopalya, ugyanaz az ido, homerseklet, sebesseg stb

  • 2011.02.26 12:25:26Vjaro www.modellezz.hu

    Sajnos ezzel a motorral a fogyasztás mindig magas marad. 2009-ben elsők közt tesztelhettem ezzel a motorral a Sceniket, és míg a családban lévő 1.5dci az asszony kezei közt simán eljár 5.4 liter gázolajjal, addig ennek az 1.4 turbósnak a fogyasztását nem sikerült 12 liter alá hozni. Ezt akkor meg is írtam egy cikkben egy napilapban, melynek az internetes oldalán ma is ott van az írás. A takarékos dízel jobb megoldás lett volna hosszútávon.

  • 2011.02.26 12:27:39vdkvdkvdk

    Én kocsivásárlás előtt a www.sprintmonitor.de oldalt szoktam megnézni, ahol a németek akkurátusan vezetik éveken át a kocsijuk fogyasztását. Kocsi tipus, motor, lóerő alapján lehet keresni a fogyasztási értékekeket. Mivel itt még a ritkább autókból is több tíz vagy több száz azonos típúsú autó hosszútávú tapasztalati értékei alapján számolódik a fogyasztás, ezért nagyon reális az ott kiszámolt átlag (mondjuk nálunk szarabb az üzemanyag, ezért a német átlaghoz 4-5 decit rá lehet számítani, bár ezt ellensúlyozza, hogy a németek általában gyorsabban, flottabbul közlekednek autójukkal) Az 1.4-es turbó benzines Scenicnél az alábbi értékek olvashatók:[link]

    Tehát az átlag 8,9 ltr, de a szórás hatalmas, egyes tulajoknál majd 100%-os eltérés van. Dieselnél vagy sima szívó motornál ekkora szórás azért nincs.

  • 2011.02.26 12:28:17molesz

    gázt neki az legalább olcsóbb, esetleg e85

  • 2011.02.26 12:33:08gyvy

    vdkvdkvdk:

    A hivatkozott linken is jól látni, hogy ennek az autónak a VALÓS fogyasztása olyan 9 liter környékén van...
    Jók ezek a kis turbós benzinesek, na... Igaz hogy zabálnak, de legalább 100.000-150.000 km környékén lehet őket vinni javítani turbó/hengerfej/ stb. problémákkal... A hülyének is megéri, na...

  • 2011.02.26 12:36:11...::: Flúgos Kamionos :::...

    mükkemakk:
    Esetleg olyan dízelt kell venni, amelyiket ritkán kell javítani. Újautó kategóriában elég sok ilyen van, pláne, hogy az új autók garanciásak :)

  • 2011.02.26 12:39:39theutat villám

    "en ha tudok 98-ast tankolok, ezzel 1 litert lehet sporolni, es meg jobban is megy a kocsi."

    haha, és mennyivel is drágább a 98-as?

    jó nagyot spóroltál...

  • 2011.02.26 12:40:17encore

    Tényleg jobbak a nyugat európai üzemanyagok, és kisebb fogyasztást produkálnak, főleg egyenletes haladásnál de ez itt Magyarország, ha itt használod legtöbbet, nincs mit tenni. Szerintem hiába perelnéd őket, nem hiszem hogy sokmindent nyersz vele, inkább semmit, sőt még majd fújnak is rád, és ki tudja mondjuk egy szervíznél mit csinálnak majd az autóddal mikor nem látod.
    Szerelő vagyok én is, nekem ez nem újdonság.
    Persze semmi közöm egy márkaszervízhez sem.
    Én az Lpg gázra szavazok egy megbízható, hozzáértő,
    hosszú évek tapasztalatával rendelkező autógázszerelő vállalkozást keresnék és érdeklődnék a lehetőségekről.

  • 2011.02.26 12:40:34srank

    Flúgos Kamionos
    GARANCIA = KÖTELEZŐ SZERVÍZ = sok-sok € = ráfizetés

  • 2011.02.26 12:45:22nomac

    theutat villám: nekem napi munkam a matek, probalj te is szamolni picit: olyan 150ft sporolsz 100km-en, ugy, hogy azautod jobban megy, siman jobb mint az e85-ot pancsolni.

  • 2011.02.26 12:46:11Vecellio

    "C16SE":
    Ez kettős feltöltésű motor, mint az 1.4TFS? Mert ha nem, akkor érdekes lehet egy ekkora dögben. Igaz már azt sem értem ezekben az egyterűkben mi a jó? Megjegyzem ennél kevesebbet fogyaszt a 2 literes TFSI az Octaviámban, de cserében 200LE-t biztosít.

    Őszintén érdekelne hogy a 2.0TFSI ocatviad tényleg csak 10,5L-t fogyaszt?
    Az A3 Sportbackemben ue van (2.0Tfsi), könnyebb mint az octavia, és vegyes átlag BP-tel/pályával 12,5-13L. Ezek szerint a quattro 2-2,5L-et eszik százon? Köszi ha válaszolsz!

  • 2011.02.26 12:46:27akos696

    A renault DCi motorjainál nem sok fosabb rohangál manapság az utakon. Ha valóban 220e km-ig szeretnéd használni, akkor ezt az árkülönbözetet bőven ráköltötted volna arra a xaros dízelre. Bár ezek a kis T benzinesek sem hiszem, hogy elmennek félmillió km-t.

    Amúgy szerintem ezt a levelet egy autó alkatrészes multi volt értékesítési vezetője írta, pont ugyanilyen birka volt ő is és a név és a Renault is egyezik. :) Persze lehet, h tévedek. :)

  • 2011.02.26 12:51:11akos696

    @nomac: Ne haragudj, de ezt nem hiszem el, hogy a kettőfeles 180le-s gép 25 évesen 9L-t eszik városban. Ezel max csak magadat áltatod, vagy csal a km órád és több megtett km-t mutat. :)

  • 2011.02.26 12:51:23encore

    Az 1.4 Tce motort ha jól tudom a szívó 1.6-os később 1.5-ös nissan blokkból faragták, magyarul kisebb löketű pörgősebb lett.
    Miért nem valamelyik Renault motorból?
    Valószínű azért mert talán megbízhatóbb, és mert ez láncos vezérlésű? lehet hogy a láncot sosem kell cserélni?
    Az 1.6-os nissan motor tényleg nagyon megbízható volt.
    Az 1.4 Tce lett a Renault által, kapott egy turbót meg ha jól tudom szívó oldalon változó lett ennek is a vezérlése.

  • 2011.02.26 12:52:40nomac

    steve71y: igy igaz, viszont a lukoillal nekem jo tapasztalataim vannak, viszont egyes markas kutaknal is sokszor eleg vacakot adnak, azert nem irok neveket, mert valoban hullamzo. Van a kocismon fogyasztas mero, rajta tarom a szemem ;)

  • 2011.02.26 12:52:46qmatch

    ez egy igen gyenge próbálkozás volt a pénzkeresésre.
    mindazonáltal perközösségben érdemes lenne megfingatni a gyártókat a hazudozásért.... meg akkor már egy füst alatt sok minden másért is.

  • 2011.02.26 12:53:01srank

    nem csak a 1.5dCi-kel volt/van gond ? üzemanyagra kényes AC ami bomlani kezd és kinyírja a porlasztócsúcsokat, tele van vele a net ...
    bár nem tudom hogy az 1.9dCi-re mennyire igaz ...

  • 2011.02.26 12:59:09reflelkész

    srank
    teljesen mindegy, hogy elhiszed-e, vagy sem, horvátországot én sem akartam, de utántankolással számítok mindig...
    a sci-fi story pedig hihetetlen (neked), de igaz!
    -ja, és a szépen autózva majdnem azt jelenti nekem, amit írtál, mert 2150-et pörög 100-nál :)
    a peugeot rossz szériái ne tévesszenek meg, ez az egyik legkiforrottabb és legbeváltabb autója a francia márkának, 6és fél évesen vettem 77 000km-rel, akik látták a motrot, azt mondták, nincs visszatekerve, mert nem volt megégve kívülről. 4és fél év után 49 000-et raktam bele, szóval nem megyek sokat, ezért sem érné meg nekem a diesel...
    viszont LPG-n még gondolkodom, itt a felvidéken még mindig a legolcsóbb közlekedési lehetőség, de nekem lassan térülne meg.

  • 2011.02.26 12:59:32hellsing

    Asszony a Civic 1.8 Type-S-sel 7.4l-t használ 100km-re, 95% városi használattal (Moszkva tér - Pestimre), pedig az időben váltás nem az erőssége. Nekem az Accord 2.2d 7,5l-t eszik, elég nehéz jobb lábbal, kicsit több pályával.
    Ahogy elnézem, simán megéri egy kicsit többet fizetni az autóért, évek alatt simán behozza a különbséget az ócó ótó nagyobb fogyasztása.

  • 2011.02.26 13:00:50gyvy

    qmatch:
    Az a baj, hogy jogilag nem hazudozás... Egy olyan szabvány szerint mérik a fogyasztást, aminek ugyan a való élethez semmi köze, de éppen az az elfogadott...

  • 2011.02.26 13:01:34KuKori

    Valaki tényleg elhitte, hogy egy turbós benzines valaha is kevesebbet fog enni egy dízelnél? Istenem...

  • 2011.02.26 13:05:45gyvy

    KuKori:
    Azt mondja a reklám, akkor az úgy is van :DDD

  • 2011.02.26 13:06:54srank

    nem a pözsóval van bajom , hanem 1.8L-es motor az 1.8L-es motor és az utánad írt 1.8-as civic 140LE pörgős motor pesti használatban 7.5L ugyan olyan kamuszagú ... de ha tik mongyátok ...

  • 2011.02.26 13:08:22Collector

    Az összes 1.8 alatti főleg európában gyártott benzinmotort ráejteném annak a lábára aki kitalálta . 4000 alatt nincs ereje ott meg üvölt, szétesik és lezabálja a fejedet . Kedves Totálcar új népszavazás ötlet , tiltassuk be Magyarországon az 1.8 nál kisebb benzinmotorokat !!!

  • 2011.02.26 13:12:28Dövan

    Tudnám mondani példának a 2.4-es nissan terrano 2-esem, amivel tudok 10 literrel is járni 100 km-en, meg 22-vel is.

  • 2011.02.26 13:16:07Dövan

    Ráadásul a dízel vs benzines témában azt is érdemes figyelembe venni, hogy könnyen mondhatják egyszer a szervizben, gari lejárta után természetesen, hogy "647200+áfa lesz az injektor csere, de van egy jó hírünk, mert a koromtól beállt turbó csak 220875+áfa!" :)

  • 2011.02.26 13:19:09kuhi

    Ejnye no. Ne búsulj!
    1. pezsgő, bor, sajt és semmi több Franciaországból
    2. VW TSI (Touran) vs. PSA TCE (Scenic) sportszerűtlen. ;)
    0-100:9,5 vs. 12,0 vmax:202 vs. 190, kg:1441 vs. 1320, l/100: 7,5 vs. 10,0+ stb.
    Aki ilyen döntést hoz - úgy, hogy azt állítja, hogy tájékozódott előtte - ahhoz nem illik a pityergés!
    Szard le, légy laza és élvezd, mint egy francia... sajtot! Tíz, vagy tizenöt liter... nem mindegy?
    A lényeg, hogy életérzést vásároltál. Ha mégis görcsös vagy és elvárásaid vannak, akkor jobbak az esélyeid, ha legközelebb nem frankban, hanem márkában fizetsz ;)
    Most olvasom: "Ez a negyedik Renault-m amit 0 km-rel veszek" Ajaj, ez azért már közel klinikai eset.
    Ha már ennyi pénzt elbuktál az elmúlt években, akkor miért sopánkodsz azon a pár százason?

  • 2011.02.26 13:21:52wazabby

    Nem azért, de magyarul szólva ezt el... de nagyon. A pontok helyét ki lehet találni.
    Ha ilyen hosszú távra vesz valaki autót akkor abba kéne gondolkodjon hogy megbízható, tartós motorral járja le a 200ezer km-t, nem pedig egy kihegyezett kis hengerűrtartalmú motorral. A nagyobb dízel, hiába drágább megtérül az ára, és 300ezer km-t is vígan elfutja motorikus hiba nélkül (persze ha 5000ig huzatja az ember mindig az más kérdés), és a fogyasztása is 5-6 liter körül fog mozogni, annál többet csak Budapesten kér.
    Ez mellett a turbós kis benzines nem hinném hogy megéri a 200ezret motorikus/turbó hiba nélkül.

    na de ebből is tanul az ember :) Majd a 200ezredik km-nél kérünk egy népítéletet!

  • 2011.02.26 13:22:31Tibi88

    Nekem meg 12,8at ír városi fogyasztásra a gyár. Ehelyett télen max 11, nyáron meg 9,5. Menjek be én is panaszkodni?

  • 2011.02.26 13:24:19wazabby

    Collector: egyetértek :) Csak a motorbicikliket kíméljük meg a betiltástól :) azok keveset is esznek és jobban is mennek :D

    Collector

    Az összes 1.8 alatti főleg európában gyártott benzinmotort ráejteném annak a lábára aki kitalálta . 4000 alatt nincs ereje ott meg üvölt, szétesik és lezabálja a fejedet . Kedves Totálcar új népszavazás ötlet , tiltassuk be Magyarországon az 1.8 nál kisebb benzinmotorokat !!!

  • 2011.02.26 13:25:18srank

    nem kell bemenni Tibi88, elég ha kiengeded a kéziféket :D

  • 2011.02.26 13:27:19kuhi

    Másfelől nézd át a következőket:
    1. jobb lábad? +/-30%
    2. klíma mindig megy? +10-15%
    3. mekkora tappancsokon gurulsz? 225 vs. 195 +10%
    4. téli gumi +X%
    5. hányan ültök benne, gyerekülések, csomagtartó? +10-20% (~1liter/100kg)
    6. tél van? hidegindítások? +10%
    7. 3.hsz (Devil2)!
    Legrosszabb esetben összeadhatjuk a fentieket és a +40% még jó értéknek is számít ;>

  • 2011.02.26 13:28:07Tibi88

    srank:
    nem tisztán értem :)
    ha 3 literrel a gyári alatt vagyok, akkor én vagyok a béna? :D

  • 2011.02.26 13:28:11wazabby

    bátyám 1,8-as ford mondeója 300ezer km-rel, 7 liter átlagfogyasztása van, és 120 lovas. (a kis 1.4es meg 130, de gyorsulásban és funkcionalitásban megveri a ford).
    mazda6-osunk pedig 395ezer km-ben van, és még mindig 5,5-6 litert eszik, és megy mint a veszedelem. Ennyi.

  • 2011.02.26 13:43:07mükkemakk

    "1.8-as civic 140LE pörgős motor pesti használatban 7.5L ugyan olyan kamuszagú" a család hondája vidéki nagyvárosban használva átlag ennyit fogyaszt, ez az 1.8 Honda motor tényleg takarékos, bátran ajánlom. És nincs "cetánszag" mögötte.

    A másik autónk, 1,4 régi Ibiza (60 lóerővel) alig fogyaszt kevesebbet tiszta benzinnel, de ez utóbbi 70% etanollal megy, így 9 litert fogyaszt.

  • 2011.02.26 13:45:57Devil2

    kuhi

    "PSA TCE"

    A Renaultnak nincs köze a PSA (Citroen, Peugeot)-hoz, csak annyi hogy franciák mind.

  • 2011.02.26 13:46:06Dövan

    Tibi88

    Nem béna vagy, hanem hazudós :)

  • 2011.02.26 13:47:19vdkvdkvdk

    Kuhi!

    Touran vs. Scenic összehasonlitáshoz 2 adalék: Egy Touran 1.4 TSI Comfortline 6,7 milliónál kezdődik, tehát 2 milkával drágább, mint a Scenic. A fogyasztása a Spritmonitor szerint 8,6 ltr, azaz csak minimálisan kevesebb (0,3 l), mint a Scenic-é.

    És ezt nem a Rönó védelmében írtam, hisz a francia (és olasz) autó nálam abszolút fostalcska kategória, hanem csöppnyit árnyaljam a képet.

  • 2011.02.26 13:48:41Kismacska nyárson

    Ez teljesen normális fogyasztás attól az autótól.
    Kb. 850 kilós CRXem városban 8 litert evett azzal az 1600ccm-es 120 lovas mocival aminél jobbat (teljesítmény / fogyasztás arány) azóta se csinált senki.

    2500ccmes turbódízel (még nem a common rail vagy TDI) városban benyakal 10 litert.

    Az a gond hogy a sok hülye elhiszi a katalógusértékeket.
    Vagy az autós újságok lefele kerekített, többnyire országúton 90-el, autópályán 130-al mért fogyasztási adatait. Mikor annyival senki nem jár soha.

    Annak a mérésnek lenne értelme ami azt nézi hogy hidegindítás, 20 km megtétele városban, motorlehűlés, újra 20 km megtétele.
    Na így a fogyasztás kb. a VÁROSI katalógusadat másfélszerese.
    Tehát ha egy modern benzinesnek meg van adva hogy országút 5 liter, vegyes 6 liter, város 7 liter akkor annak a valós városi fogyasztása 10 liter lesz.
    Dízelben ált. elég 1, max 2 litert hozzáadni.

    Aki nem hiszi úgy jár mint a levélíró :D
    De hát mit van ezen csodálkozni való, mikor legtöbb haverom még 10 évvel ezelőtt is azt mondta: mitől fogyasztana többet a turbós autó, mikor a kipufogógázt vezeti vissza? :D :D :D

  • 2011.02.26 13:49:21George17

    Sajnos ez a típus ennyit fogyaszt
    Teszt:
    [link]

    Nálam az 1.3 Suzuki fogyaszt átlag 7 litert de ha pörgetem a motort vagy hideg időben megyek rövid távokat még 9 liter is lehet.

    Persze két típust össze sem lehet hasonlítani szerintem a Renault Scenic 1.4 TCE 10 literes fogyasztás ettől az autótól teljesen normális de sok múlik körülményeken is gondolom pályán 130 nál 7 liter lehet.

  • 2011.02.26 13:49:42Balu az Alfás

    Tesla Roadster Rulez! :)

  • 2011.02.26 13:54:53Kismacska nyárson

    Jah amúgy 20 évnyi tapasztalattal és 6 teljesen különböző saját autóval a hátam mögött én csak japán szívó benzines motoros autót vennék ha a lehető legkisebb fogyasztás és olcsó fenntarthatóság (kevés szervizelés) lenne a cél.

    Sőt, nagy autók esetén egy 2500-3000ccmes, automata váltós japó mocis autóval is olcsóbban jön ki az ember hosszú távon mint egy turbódízel némettel, franciával, olasszal. Pláne ha használtan veszi az ember.
    Na de azzal nem lehet akkorát villantani, nem önti el irigység a szomszédot, és nem nedvesednek be a plázacicák.

    Amúgy meg akinek van 5 millája új autóra de sokallja a 10 literes fogyit azt úgy hívják: cifra nyomorúság :P

  • 2011.02.26 13:56:16Tibi88

    Dövan:

    így már mindent értek :D
    a gyárnak tényleg nem tudom miért hisz valaki

    de itt a tesztben is hazudott még anno a Bazsó :D

    "A normális túrázás egy teszten tempós haladást jelent, gazdag gáz-, fék- és kormányhasználat mellett, a remek váltóval gyakran játszadozva; a Sport GT név mindenképpen kötelez. Ilyenkor - magas vezetés közbeni mosolyszint esetén - 12,5 liter körüli a fogyasztás, ami tökéletesen elfogadható. "

  • 2011.02.26 13:58:24okoska100

    Talán nem csikorgó kerekekkel kéne minden indulásnál kilőni.Meg azt hinni hogy versenypáján vagy ha közlekedsz. Mindíg is utáltam azokat a vevőket akik okoskodva jöttek a kis cetlijeikkel,és a legkülönbfélébb számításokkal vettek autót. Szerintem legjobb ha felgyujtod a Renaultodat.

  • 2011.02.26 14:00:18Kismacska nyárson

    2000ccm turbós benzines, 4WD, nagyon rövid váltóval (130 km/h-nál 4000 RPM, 200 km/h-nál leszabályoz a motor) 130-nál 12 liter / 100 km, 200-nál 20 liter.
    Mégse sírok mert tudtam mire számítsak mikor megvettem.

    2000ccm szívó benzines 1200 kilós autóban rövid városi utakon NEM pörgetve 12 liter / 100 km.

    De persze a sok hülye elhiszi az 5 literes Suzuki fogyit ... persze, fogyaszthat annyit autópályán 5.ben 60-al. De ha beállunk egy kamion mögé akkor már csak 3 liter.
    Ha utánakötjük akkor 0. Ha Priust kötünk utána és nyomva tartjuk a féket akkor még termeli is az áramot.
    Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés ...

  • 2011.02.26 14:03:51reflelkész

    még annyi, hogy bátyámnak anno volt 1.4 16v Golf IV-ese, 8,5-öt evett, mert nem bírta vinni a kasztnit, tehát a nagyobb motor nem mindig hátrány a vásárlásnál...
    és egyetértek kismacskával, barátom mazda 6-osa 1,8 szívó benzin, 120le, 7,5l/100!!!
    legközelebb viszont én is dieselt szeretnék, de csak HDi-t.
    Sógorom octaviája 2,0. TDi, amit megspórol a naftán, azt elfizeti lopás+törés biztosításra. Nekem az meg nem kell, ki akarna ellopni egy 11 éves benzines autót :) -remélem senki

  • 2011.02.26 14:05:48Tibi88

    Kismacska nyárson:

    milyen autó amivel 12 litert etetsz városban? a szívóra gondolok

    nekem a 2,3as mazda rövid utakon 9,5-11el elvan(évszakfüggő természetesen) és az 1360 kg

    mondjuk cserébe városon kívül se fogyaszt kevesebbet, pályán 130nál ugyanúgy 9,5

  • 2011.02.26 14:09:17Kismacska nyárson

    Szeretnék panaszt tenni mert az 5 évesen 30 ezer KM-el megvett BMW 530D-mről kiderült hogy:
    1. fogyasztása az ígért 5 liter helyett 10 (90%-ban városban használom) ezért nem marad pénzem gázolajra a hiteltörlesztés mellett.
    2. 30 ezer helyett 300 ezer km van benne, ennek megfelelően 2 millát kellett a teljes motor- és hajtáslánc felújításra költenem, ami elvitte az összes megtakarított pénzemet.
    3. egy Swift1-el történt ütközés után az egész autó összecsuklott, kiderült hogy három totálkárosból rakták össze (a Swiftnek a spoilere meg a hűtője lett cserés)
    A légzsákok se nyíltak (merthogy nem voltak benne) ezért a fogorvosi számlám is fél milla lett mert persze övet azt nem használok, elvégre ez már nem egy Lada !!!

    Kis magyar rögvalóság ... :D :D

  • 2011.02.26 14:09:49Géjza

    Azért jó is lehet egy gyári adat. 9 éves Clio 1.5.dci(82ló)5,6-os átlagát még soha nem sikerült/akartam kitaposni belőle. Hideg, dugó, légkondi, város, sztráda, mire lement az egész tank mindig beállt a 4,5-4,8-as átlag pedig nem is tötyögtem. Az 1,2 benzines turbós csereautóval pedig sehogy se tudtam 8L alá menni. Downsizing sux.

  • 2011.02.26 14:12:22mi nem foglalt még

    Ezért nem szabad gyenge kismotoros autót venni.
    Mert nem megy ha meg nyomod neki hogy menjen akkor meg többet zabál mint egy nagyobb.

  • 2011.02.26 14:12:50Kismacska nyárson

    Tibi88: Toyota MR2 mkII, télen. Vagy nyáron klímával. Motort nem kihúzatva !

  • 2011.02.26 14:13:28gyvy

    Tibi88:

    Pl. A Omega, C20NE motorral. Igaz, az picit több mint 1200, inkább 1400 üresen. Városban 11-13 között, dugótól függően, országúton elvagyok vele 8 környékén, autópályán 150-ig 10 l, felette max.12, de akkor már kitoltam a szemét. Téli gumival városon kívül kb. + fél-egy liter hozzájön.

  • 2011.02.26 14:20:09Géjza

    Most látom, hogy Scenic (1,5t?)-ről van szó. Nooormális 1,4-sel megvnni, sőt hogy gyártják egyáltalán.
    Tudja valaki miért is jobb a CO2 kibocsájtás 12L benzint elpöfögve százon mint 6L HTO-t?
    A benzin ibolya-finggá ég el?

  • 2011.02.26 14:20:15Tibi88

    Akkor annyit megállapíthatunk hogy egy 2000 ccm körüli szívó 10 liter körül van átlagban vegyesre :)

    Nekem a pályán nagyon hiányzik a 6. sebesség, azt csak facelift után hozták be az okosok... mondjuk itt jön elő hogy váltóáttétel meg az autó kora, súlya

    pont ma hajnalban mondta haverom, ahogy ült a jobb 1be, mennyivel másabb ez mint az 1.4es 66 lovas fabiája... :D 8at simán lenyom a torkán, cserébe nem megy

  • 2011.02.26 14:24:35gyvy

    Tibi88:

    Normál használat mellett kb. igen. És ne felejtsük el, hogy egy viszonylag egyszerű technikájú, 120-140 Le körüli kétlityis szívómotor ha rendesen cserélsz benne olajat, kb. a világból kimegy...

    Nem kell 250.000 Km környékén rákölteni durván egymilliót... Akkor melyik az olcsó és melyik a drága?

 

h i r d e t é s

Autójogász Autójogász

Haragosa van? Kárvallott? Rendőri túlkapás áldozata? Kérdezze az Autójogászt, vagy böngéssze a több száz eddigi tanácsot. Kereshet is! Per- és tehermentességet kívánunk!

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

javítókészlet, főfékhenger
RENAULT SUPER 5 1.4 Ferdehátú 1987-1990
1646 Ft
kapcsoló, tolatólámpa
RENAULT CLIO 1.2 16V Ferdehátú 2007-2013
8348 Ft
fogasszíj
RENAULT 9 1.7 lépcsőshátú 1986-1988
5542 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The eternal dilemma: Audi or BMW?
Petrol or Diesel? FWD or RWD? Are the running costs of a premium really higher?