2014.11.07. 09:04

Tisztelt Autójogász!

A gépjárművemet szabályos parkolás közben végighúzta egy fuvarozó. A kárt elismerte, a kárbejelentő lapot elküldte, a kárfelmérés megtörtént, a megajánlott kártérítési díjat pedig elfogadtam. Ez utóbbi több mint három hónapja történt( lassan négy) és a károkozó kötelező biztosítója azóta sem fizetett. Amikor felhívom őket, szíves elnézésemet kérik, majd azt állítják, hogy a héten fog döntés születni az ügyben amiről értesíteni fognak. Hétről hétre pontosan ugyanazt a sablon elutasító választ. Ez megy immáron a 12.- ik hete.

Sem értesítés, sem a pénzem nem érkezik meg. Még annyit hozzátett a biztosító, hogy nem érik el az okozót, ezért is húzódik az ügyem. Az lenne a kérdésem, hogy a biztosító meddig húzhatja el a kifizetést, és hivatkozhat- e arra hogy a saját ügyfelével nem tud kommunikálni, mikor van egy érvényes szerződése vele.

Milyen szerveknél tehetek panaszt, van- értelme rendőrséghez fordulnom, vagy valamilyen felügyeleti szervhez?

Felszámolhatok - e késedelmi kamatot, és az autóm hiányából keletkező károkat a biztosítónak?

Köszönettel, Ákos

Kedves Ákos!

Az ajánlati kötöttség Ön és a biztosító között álláspontom szerint azon a napon állt be, amelyik napon Ön elfogadta a megajánlott kártérítési díjat. A biztosító ettől az időpontól számítva késedelembe esett. Erre figyelemmel szólítsa fel a biztosítót írásban, hogy tegyen eleget kártérítési kötelezettségének.

Amennyiben a megadott határidőn belül nem intézkedik a biztosító a kár megtérítéséről, tegyen panaszt a biztosító felügyeleti szervénél (Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ 1534 Budapest, BKKB Postafiók 777.)

A kár érvényesítése érdekében fizetési meghagyás kibocsátását kérheti közjegyzőtől, amelyben a megajánlott kár elfogadásának napjától számított késedelmi kamat is érvényesíthető a nem fizető biztosítóval szemben.

Tisztelettel: Autójogász dr. Lenkei Balázs