A súlyadót az egész évre meg kell fizetni, jhiába adtuk el az autót
Ha foglalót adunk, tisztában kell elnnünk annak jogi természetével
Ha kiderült, hogy lopott autót vettünk, mindenképpen lépni kell
Honnan tudom meg, hogy jár-e vissza valamennyi pénz?
Mit jelent a 101-es kódú korlátozás?
Hogy vigyem az autót vizsgára papírok nélkül?
A jogszabályok lehetővé teszik, hogy a járművezetéstől eltiltást csak meghatározott járműkategóriára kelljen kiszabni.
A kiszámításnál KRESZ, a szabálysértési törvény, és harmadik a gépjármű forgalmi engedélye az irányadó
A fényvisszaverő csík méretét jogszabály határozza meg
A büntetés mértékét a szabálysértési hatóság vagy a bíróság állapítja meg, a jogyszabály csak a kereteket adja
Elírt adat esetés sajnos az utánajárást nem lehet megúszni
A tulajdonjog igazolására a törzskönyv szolgál
Az eltiltás kezdetét a jogosítvány bevonásától kell számítani
Átalakítás esetén is kell regisztrációs adót fizetni
Az intézkedő rendől mérlegelésétől is függ a szabálysértési bírság összege
A katalizátórt 2007. dec. 31-ig kell felszerelni
AF-es motorszámú autóval lehet külföldre utazni
A jogszabályok május 1-el erre az estre nem változnak
Az autó értékénél elsősorban első forgalomba helyezés időpontja az irányadó
Általában az eladó szavatol az eladott gépjárműért
A kátyu okozta kárigényt sajnos nehéz érvényesíteni
Samara gépjárművem elvittem a szerelőmhöz "táblás" ahol egyéb munkák mellett szelephézag állítást is végzett a munkatársa. A munka után pár napra erős kopogós hangot hallottam a vezérműfedél alól ezt telefonon jeleztem a szerelőmnek aki azt mondta ne törődjek vele az szelephézag állítás után 2-3 000 km-rel megszűnik. Ezek után kb. 150 km után az autóm elerőtlenedett és nem indult sehogy sem. Azonnal felhívtam vasárnap reggel a szerelőmet, aki elhajtott, mondván neki is joga van a pihenéshez. Az csak mellékesen jegyzem meg háromnapos Békéscsaba-Pécs út előtt álltam, szállásom lefoglalva, programjaim leszervezve. Miután aznapra hajlandóságot nem mutatott, később a telefonját is kikapcsolta, megállapodtunk, hogy visszatértem után a szervizbe vontatja a gk-t és megvizsgálják. Ez két napra a megállás után megtörtént, ahol rövid vizsgálat után azt a megállapítást tette, hogy az ékszíjtárcsa, amely a vezérműtengely végén van, leszorító csavarja nem lett meghúzva és itt aztán az éket ledarálta, hiszen fémreszelék is volt bőven, majd ebből adódóan nem volt vezérlés, és közölte egyértelműen a mi sarunk, majd kérdésemre mikor lesz kész, közölte két napos munka. A következő nap 17 körül.
Másnap du 16-ig nem hívott, ezért egy ismerősömmel, aki vitt, autóval elmentünk a szervizbe hogy megnézzük hogy áll a javítás. Legnagyobb meglepetésemre mutatott egy szelepet, amely meg volt repedve. És mondom, most ezt minek mutatja nekem? Miközben láttam, hogy a vétkes kollegája a hengerfejemet szelep marta kézzel. Azt mondja, hogy ez a hiba. Mondom na ne, ezek után ez kicsit vicces, nehogy már azt találja ki hogy enyém a sár?
Mire azt mondja övé a vontatás a többi az enyém. Mondtam hogy ez nem így van, és megkérdeztem mikor lesz kész a kocsi. Kérdem a tanulságoktól függetlenül mit tehetek jogaim érdekeim megvédésére az ilyen szolgáltatokkal szemben? És valóban mit csináljak, ha azt mondja, hogy a hanyag munkatársa ellenére még én fizessek? Így is a károm jelentős a munkakiesésből. mert a munkámhoz kell az autó, valamint a szállodadíjak és egyéb programjaim kiesése miatt.
Kérem ha lehet gyors válaszát!
egy elkeseredett Szamaratulajdonos Békésből!
Tisztelt Szamaratulajdonos!
Amit levelében leírt, talán tipikusnak is mondható, mindannyian ki vagyunk szolgáltatva a szolgáltatók, vagy szerelők kénye kedvének. A kérdésére válaszolva, ha bizonyítható, hogy a szerviz munkatársának hanyagsága idézte elő a kárt a szamarájában, akkor a szerviznek (az azt üzemeltető vállalkozónak vagy cégnek) meg kell térítenie az Önt ért teljes kárt.
Természetesen a szolgáltató sem köteles a munkaidején kívül az Ön rendelkezésére állni, hacsak nincs ilyen szerződése vagy Önnek, vagy az adott típus kereskedőjének, szolgáltatójának az adott szervizzel, de ez a jelen esetben nem valószínű.
A szolgáltató a saját javítási tevékenységéért szavatossággal tartozik, azaz szavatolnia kell, hogy az adott javítás szakszerűen, a megfelelő anyag és alkatrész igénybevételével lett elvégezve, és a javításnak ténylegesen meg kell szüntetnie a hiba okát.
Ha jól értelmezem a levelét a szolgáltató a rövid vizsgálatot követően elismert, hogy a hibát a szerviz gondatlansága okozta. Ha nem tudnak megállapodni abban, hogy ezt milyen mértékig és módon ellentételezze a szerviz, akkor, írásbeli felszólítást követően, pert indíthat a szerviz ellen kárának megtérítése érdekében, de azt hangsúlyoznám, hogy mind a kára mértékét, mind a károkozó személyét, mind a károkozó magatartás tényét, mind a károkozó magatartás és a bekövetkezett kár közötti okozati összefüggést is Önnek kell bizonyítania.
Üdvözlettel:
Dr. Bodolai lászló
A biztosító csak akkor téríti meg az értékcsökkenést, ha a szerződés erre is kiterjed
A pótkocsi tömege nem lehet nagyobb az azt vontató személygépkocsiénál
A biztosító nem feltétlen téríti meg az értékcsökkenést