A szabálysértési hatóság korigálhatja a határozatát, ha tévedett
Ha az autót korábban nyilvántartásba vették, nem kell regisztrációs díjat fizetni
A rendőrség a felelősséget csak az ügyet lezáró határozatban állapítja meg
Melyik jogszabályban lehet utánanézni az újra forgalomba helyezésnek?
A szerződésben bruttó összeget szokás feltüntetni
A biztosítóhoz meg kell várni a baleseti ügyet lezáró jogerős határozatot
Az EUcsatlakozás nem valószínű, hogy érinti a regisztrációs adót
A törzsköny nélkül is részt lehet venni a forgalomban, de az autó értékesítéséhez elengedhetetlen
A lízingcég sérelmezheti a casco nemfizetését, ha írásban kikötötte feltételként
A vevő alapos indok nélkül nem gondolhatja meg magát a vételt illetően
Az ülésmagasító nem számít biztonsági gyermekülésnek
Az eladásnál az adásvételi szerződést a tulajdonosnak kell aláírni
A rendszámutánzattal közlekedő szabályt sért, még ha nem is ő szerelte fel az utánzatot
Az EU-ba lépés után nem változik a jogsihoz jutás kedvezményes korhatára
A bevont forgalmi után az okmányirodában érdemes érdeklődni
A szervízkönyv manipulálása magánokirathamisítás
Újra forgalomba helyezésnél nem kell regisztrációs adót megfizetni
A bankhitel törlesztése és az autó átadása elkülönülhet
Az önkormányzat csak ritkán felelős a lehulló faágért...
Az árváltozást nem lehet automatikusan érvényesíteni...
Kérdésem a következö: Fiat Polskiba szeretném beletenni egy Honda Civic motorját és hogy lenne egyszerűbb és olcsóbb most vagy majd az uniós jogszabályok mellet? Pontossn milyen papírokat kellene beszereznem az egyszerűbb megoldásnál?
Válaszát köszönöm!
Üdvözlettel
Varjú Gábor
Tisztelt Gábor!
Mivel az Uniós joganyag nem áll még a rendelkezésünkre, azt nem tudom Önnek megmondani, hogy a mostani állapot szerint jár-e jobban. A gépjárművek átalakításáról jelenleg a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet rendelkezik.
Tisztelettel:
Dr. Bodolai László
Levelem tárgya sajnos nem elírás. Szilveszter előtt gépjárművem, pontosabban vállakozásom autója, balesetet szenvedett. A másik fél elismerte felelősségét így károm rendezése az ő biztosítójával történik.
A biztosító megvizsgálta gépjárművem roncsát, és megállapítható, hogy javítása nem gazdaságos így gazdasági totálkáros lett az autó. Meghatározták a roncsértéket amit a biztosító képviselője szerint a velük szerződésben lévő roncskereskedő meg is térít.
A problémám, hogy abban az esetben, ha az autómat megjavítják, akkor a kár előtti állapot visszaállítása megtörténik és ezzel a kellemetlenségeket leszámítva elégedett is lennék
. Az így megállapított összegből ez viszont nem lehetséges hogy, vállakozásom egy másik az eredetivel azonos paraméterű autóhoz jusson a javasolt kárrendezés alapján a következő okok miatt:
"" A roncs értéke és a térítendő díj alacsonyabb mint a gépjárművemmel azonos paraméterekkel rendelkező autók piaci értéke.
"" Egy ilyen használt autó vásárlásakor felmerülnek egyéb költségek mint átírási díj, törzskönyv kiállítási díj, eredetiség vizsgálati díj.
"" Mivel a vállakozásom EVA körbe tartozik, a biztosító illetve a roncstelep által kifizetett összeg adóköteles és ez csökkenti azt az összeget ami ismét autóvásárlásra fordítható.
Kérdésem az, hogy jogos-e az igényem, hogy anyagi vesztességem nélkül cégem újra egy a kár előtti paraméterekkel rendelkező autóhoz jusson?
Ha igen, ha nem, akkor az felsorolt 3 tétel közül melyik megtérítését kérhetem a biztosítótól?
Azt már korábbról tudom, hogy a kárrendezés idejére jogosult vagyok bérkocsit igénybe venni, de ezzel nem kívánok élni.
Segítségét előre is köszönöm.
TV műsorukhoz és weblapjukhoz sok sikert kívánok a továbbiakban is. Nagyon teszik mindkettő stílusa.
Kiss Csaba
Tisztelt Csaba!
A biztosítónak ki kell fizetnie a gépjármű . káridőponti értéke és a roncsértéke közötti különbözetet és a roncs a tulajdonosnál marad, amivel azt tesz, amit akar. Vagy kijavíttatja, (akár számla nélkül is, bontott alkatrészekből) vagy eladja roncskereskedőnek. A biztosítónak így is úgyis a különbözetet kell fizetnie. A biztosító viszont a gépkocsi káridőponti értékét mindig alacsonyabban határozza meg a ténylegesnél és a roncsértéket magasabban. Így általában kevesebb kártérítést fizetnek. Érdemes ezért független szakértővel megnézetni a kocsit, ha gyanús az összeg, mert a biztosító szakértője soha nem téved a károsult javára.
Az eredeti állapotot kell helyreállítania a biztosítónak! Sem többet, sem kevesebbet. Ha nem hajlandóak, akkor lehet perelni. Ha egyezséget ajánlanak fel, akkor el kell fogadni, (előbb fizetnek) de jogfenntartásal! Ez simán megtámadható "szerződés" a bíróság előtt.
Üdvözlettel:
Dr. Bodolai László
Az alufelni nem szériatartozék...
A vizes benzin okozta kár a kút felelősége
Az eljárás végéig a jogsit nem adják vissza