Mikor szűnik meg a biztosításunk?

2004.07.30. 10:55
Tisztelt Autójogász!

Tavasszal, egy 3 éves futamidő felénél sikerült kivásárolnom az autót a banktól, így megszűnt a Casco díjfizetési kötelezettségem is. Az autó kivásárlásig minden csekket, biztosítási díjat rendben befizettem. Az autó kivásárlásakor felhívtam a biztosítási ügyintézőt, hogy fentiekre hivatkozva lemondjam a Cascot a továbbiakra nézve. Az ügyintéző arra hivatkozott, hogy január a biztosítási évforduló, és nemfizetés esetén behajtással fenyegetőzött. Több ismerősöm azt tanácsolta, ne foglalkozzam az üggyel, ez esetben díj nemfizetése miatt meg fogják szűntetni a biztosítást. Egy darabig jöttek is a szokásos 37000 Ft-os csekkek, amit nem fizettem be, majd egy negyed év lejárta után most megérkezett az első összevont csekk 75000 Ft-ról. Ismerőseim továbbra is azt mondják ne foglakozzam a dologgal, de engem nyugtalanít, vajon tényleg van-e behajtási joga Cascora biztosítónak, függetlenül attól hogy telefonon is jeleztem hogy a szolgáltatást nem kívánom igénybe venni, vagy tényleg törölni fognak díj nemfizetése miatt? Mit tehet a biztosító? Üres fenyegetés és próbálkozás-e ez, vagy tényleg behajthatja az általa jogosnak ítélt díjakat (rendőr, behajtó, stb), függetlenül attól, hogy szolgáltatásaira jelzéseim szerint nem tartok igényt?

Üdvözlettel

Nagypál László:

Tisztelt Nagypál László!

A Polgári Törvénykönyv alapján fő szabály szerint a biztosítási díj esedékességétől számított harmincadik nap elteltével a szerződés megszűnik, ha addig a hátralékos díjat nem fizették meg. Ha a biztosított halasztást, írásbeli felszólítást kapott, további 30 nappal meghosszabbodik a biztosítás időtartama. Ezektől a határidőktől a szerződő felek eltérhetnek, ezért javasolom, hogy dokumentálhatóan, írásban közölje, hogy nem kívánja tovább fenntartani a biztosítási jogviszonyt, mivel e vonatkozásban a szerződése és az üzletszabályzat tartalmazhat eltérő rendelkezést. Tisztelettel:

Dr. Bodolai László