Szerelői hiba a kötelező szervíznél

2004.07.30. 12:53

Tisztelt Autójogász!

Egy problémával fordulok Önhöz! Márkaszervizbe vittem idősebb - 7 éves - autómat kötelező szervizre, amit el is végeztek rajta. Mivel az egyik hengernél tömítési gondok voltak, kértem ennek cseréjét is. Sajnos a tömlő levételekor az egyik tőcsavar beletört a blokkba! Ez után ők azt a megoldást látták, hogy a hengerfej kiszerelése után lehet javítani az autót, ami így az ilyenkor szükséges tömítések és munkadíjak után várhatóan 100e forint többletet jelent.

Másnap, mikor másoktól érdeklődve megtudtam, hogy kiszerelés nélkül is meg lehetne oldani a szerelést, felhívtam a szervizt, hogy ha így nem tudjak megoldani, akkor ne bontsak szét a motort. Pár óra múlva fel is hívtak, hogy vigyem onnan az autót, mert ők nem fogjak így "megfúrni", mivel csak több kárt okoznának.

A kérdésem az lenne, hogy Ön szerint milyen lépéseket érdemes tennem ez ügyben, és hogyan deríthetném ki korrekt módon, hogy ki volt a hibás (az autó - a kora miatt, vagy a szerelők)?

Tisztelettel:

H. Tamás

Tisztelt H. Tamás!

Korrekt módon csak az a szakember, igazságügyi szakértő tud véleményt mondani a hiba okáról, aki a járművét megvizsgálta, ha a meghibásodás még látható, vizsgálható egyáltalán (kijavításra még nem került sor . A szakértői vélemény ismeretében Önnek joga van kártérítést kérni, megegyezni a szervizzel vagy egyezség hiányában bíróságon keresettel érvényesíteni a követelést.

Tisztelettel:

Dr. Bodolai László