Új autó folyamatos meghibásodásai

2005.08.21. 21:33
Tisztelt Autójogász!

2003. októberében vásároltam egy új autót, melynek az első kötelező szervíz után előjött egy hibája, nevezetesen hideg motornál gázadásra lefullad vagy leáll az autó. A hibát azóta folyamatosan próbálják kijavítani (volt már software csere, különböző alkatrészek cseréje (sensorok, nyomásérzékelők, teljes gyújtásrendszer), illetve motorelektronikát vezérlő computer csere, de a hiba továbbra is fennáll. Sőt a hiba következtében egyéb problémák jelentkeztek (és nem tudni milyen hibákat okozott még, amik esetleg csak később derülnek ki.) Az autóra 2 év garancia van, ami idén októberben lejár, az autó jelenleg is a szervizben van. A hiba okára nem tudnak rájönni, ötletszerűen "javítgatják". Kérdésem: meddig kell várnom, hogy megjavítsák az autóm, van-e lehetőségem visszaadni?

Köszönettel:

bbobe

Tisztelt bbobe!

Először döntse el, hogy milyen igényt kíván érvényesíteni: szavatossági igény érvényesítése esetén, ha a kijavítás nem jön szóba, és a hiba olyan volumenű, hogy a jármű használhatóságát komolyan akadályozza, akkor cserét kérhet vagy a szerződéstől elállhat (visszaadja az autót), esetleg vételár leszállítást kérhet. Az igényérvényesítéshez forduljon a gyártó magyarországi márkaképviseletéhez, importőréhez, derítse fel, kivel szemben tud szavatossági igényt érvényesíteni. Szedje össze a szerviz adatokat az összes javításról, ezeket mellékelve írásban vagy emellett személyesen adja elő az igényét. Igényét minél előbb érvényesítse, hiszen a garancia néhány hónap múlva lejár és a szavatossági jogot is csak 3 évig tudja érvényesíteni.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István