Remegő terepjáró

2003.08.05. 11:59

Okozhatja ezt gumideformáció illetve gumikopás?

Tisztelt Gumidoki!

Abszolút tanácstalan vagyok a következő témában:
Terepjárómon GoodYear Wrangler 205/R15-ös gumik vannak. Idestova 2 éve.
A problémám 100-as tempó körül jelentkezik (mindig kicsit máshol 95-105-ig). Hihetetlen mértékben rázza a kormányt, illetve ha még csak azt rázná, de az egész kasztni beleremeg. A centrírozással nincs baj (szerencsére találtam valakit, aki hajlandó megcsinálni, akkor is ha sok súlyt kell aggatni a felnire, mert bizony ezt sokan nem teszik meg ma Budapesten).
Amikor a gumi új volt, emlékeim szerint lazán tudtam menni 110-120-akat, most meg a 100 is sok, mert leesek az ülésről.
Okozhatja ezt gumideformáció illetve gumikopás? (egész sokáig jártam rossz gátlókkal, mert a futómű tulajdonságaiból fakadóan eléggé nehéz volt észrevenni, hogy nem dolgoznak). Vagy ha ezt a futómű valamelyik mechanikus alkatrésze okozza, akkor mit lehet esetleg a gumin látni?

Segítségét köszönve, maradok tisztelettel:
Takács Ákos

Tisztelt Takács Úr!

A centrírozással a gumiabroncs radiális ütéseit nem lehet kiküszöbölni, legalábbis egy bizonyos határon felül nem.
Ez előjöhet a karkasz deformációjából, vagy rendellenes gumikopásból. Az Ön esetében a rossz lengéscsillapítók miatt valószínűleg kialakulhatott egy rendellenes kagylós kopás, ami bizonyos kerékfordulatnál berázza a kormányt, az autót.
Ezt, ha végighúzza a futófelületen a kezét, éreznie kell. Gumis szakember segítségét is igénybe veheti, hogy biztos legyen a diagnózis. Ha valóban ez a probléma, ez már csak az abroncsok cseréjével orvosolható.

Üdv:
Gumidoki