Új felnivel és abronccsal ráz a Swift

2006.08.26. 19:19
A gyári 165/70-es, csonttá kopott gumikkal és acélfelnikkel nem rázott

Kedves Gumidoki!

Olyan problémám van, hogy a napokban szerltettem fel az Új swiftemre egy felnigranitúrát 6,5*15" 195/50-es Kelber gumikkal. A gondom az, hogy a vadi új granitúra 130-tól kezdve érezhetően rázza az autót, holott a centirózás megtörtént a felszerlés előtt. Kérdeztem az okát a gumisnál, ahol az volt a magyarázat, hogy a peres gumiknak be kell símulniuk és utána nem fog rázni.

Kb 500km-t mentem a felszerlés óta. Kérdésem leginkább az lenne, hogy megvárjam e a pár 1000km-t és valóban be fog símulni vagy menjek vissza reklamálni? Mellékesen megjegyzem, hogy a gyári 165/70es, csonttá kopott gumikkal és acélfelnikkel nem rázott.

Köszönöm:

Füredi János

Kedves János!

Ne hagyja becsapni magát, a rázkódás önmagától nem fog eltűnni. Nézzük a dolgokat sorjában:

1.) Alapvető probléma, hogy rossz méretű abroncsok vannak az autón. Ez egymaga okozhat stabilitásbeli problémákat. A helyes méret a gyár által ajánlott 185/60 R15, esetleg a 185/55 R15. A 195/50 R15 egyszerűen kicsi erre az autóra.

2.) Ha a gép nem volt megfelelően kalibrálva, vagy maga a művelet nem volt szakszerű, hiába lettek kiegyensúlyozva a kerekei.

3.) Ha a centrírozás megfelelően is történt, de eleve deformált volt valamelyik felni vagy abroncs, az eredmény: rázkódás.

4.) Az a tény is rázkódáshoz vezet, ha a centrírozás ugyan jó, a kerekek sem deformáltak, de a felni középfurata nagyobb, mint a Swiftnél szabványos 54 mm és nincs tehermentesítő gyűrű benne.

A fentieket ellenőrizve ki kell derüljön a rázkódás okozója. Mindenekelőtt azonban én a gumikat cserélném vissza nem megfelelő méretük miatt...

Üdv:

Gumidoki