2010.10.28. 10:03

Tisztelt Gumidoktor!

A következő problémában szeretném tanácsát segítségét kérni. Van egy 2006-os Subaru B9 Tribeca-m (3000 ccm, benzines), amelyen P255/55R18 104H GOODYEAR EAGLE LS-2 VSB RP négy évszakos gumik vannak, DOT 0508. Az autón 120 km/h-tól egyre erősödő zavaró vibráció jelentkezik. Téli guminál ez a jelenség nincs.

Mivel a gumis, akihez az autót szoktam vinni, azt mondta, hogy a 4-ből 3 gumi rossz, nem fut szépen kör alakban és nem mondható öregnek, agyon kopottnak, ezért kirendelte a gyártó szakértőjét. A szakértő 2 gumit vizsgált. A gyári abroncs mélység 8,7 mm. Jelenleg a mélység 7,4 mm (a gumis 7,6 mm-t mér) , a radiális ütés 1,1 illetve 1 mm, pánt 0,5 mm. Mivel a gumi kopottsága 10%-nál nagyobb (7,8 mm), ezért a szakértő a reklamációt nem fogadja el, nem tesz semmit illetve a probléma okának a felnit jelöli meg. Számomra laikusként ez elég érthetetlen, szemmel látható, hogy a gumik nem kör alakban elég nagy kitéréssel futnak. A felnik, amin a gumik vannak most vásároltam, pár tized mm-es

Kedves Levélíró,

Én kívülálló harmadik személyként mit tudok Önért tenni? A gumikat nem láttam, az Ön szemszögéből ismerem (valamelnnyire) az esetet. Ha nem ért egyet a szakértői véleménnyel, magánszemélyként fordulhat a Fogyasztóvédelem Műszaki Osztályához, cégként pedig egyedüli lehetőség a peres eljárás megindítása. Más segítséget ebből a székből nemigen tudok adni...

Üdv,
Gumidoki