Hitelátvállalásnál biztonságos az üzemben tartói?

2010.08.30. 17:47

Tisztelt Uram!

Jelenleg egy hitellel terhelt autó tulajdonosa vagyok, amely a svájci frank árfolyama miatt túl van hitelezve jelenleg. A hitelintézetnél (BudapestAutó) nincs lehetőség a hitel névre íratására, azaz a „hitelátvállalásra".

Azt javasolták, hogy a vevő legyen az üzemben tartó, és a bank készfizető kezesként beveszi a szerződésbe.

Találtam is egy ilyen vevőt, aki hajlandó lenne hivatalos ügyvédi/közjegyzői papíron vállalni, hogy a továbbiakban őt terhelik az autóval kapcsolatos kötelezettségek, és ő fizetné a teljes törlesztőrészletet is.

Azt szeretném kérdezni, hogy ez nekem mint adósnak elég biztonságot nyújt-e?

Köszönettel: Róbert

Kedves Érdeklődő!

Amennyiben az Ön nevén marad a hitel (hiába születik akár ügyvédi/közjegyzői megállapodás), a finanszírozó Önnel marad szerződéses jogviszonyban, így elsőként Öntől fogják követelni a kiegyenlítést. Elméletileg a gépjármű marad a fedezet, hiszen az is az Ön nevén marad, de mivel az autó a „vevő" birtokában lesz, így ez nagyon kockázatos eljárás. Amennyiben a finanszírozási szerződésből eredő fizetési kötelezettséget a másik fél nem teljesíti, a fennálló tartozás erejéig a bank végrehajtást kezdeményezhet Ön ellen. Igaz ez még akkor is, ha közjegyzői okiratba foglalják az egyezséget, hiszen az egy esetleges polgári perben lesz csak érvényesíthető, ami akár többéves lefutású is lehet.

A bank által javasolt megoldás, miszerint a vevőt kezesként vonják be a szerződésbe, csak részleges biztonságot nyújthat, hiszen az adós továbbra is Ön marad, minden ezzel járó kötelezettséggel együtt.

Azt javasoljuk, a fennálló tartozás nagyságától függően mérlegeljék azt a lehetőséget, hogy vállalva az ezzel járó pluszköltségeket (árfolyam-különbözet, lezárási díj), a szerződést maradéktalanul kiegyenlítik a vételárból, vagy a vevő által felvett másik hitelből.

Üdvözlettel
Hiteldoktor