Csavarodott Alfa 166

2002.03.23. 19:24
Németországban autóeladásnál, ellentétben a magyar gyakorlattal, a törésekről, káreseményekről való tájékoztatás az eladó kötelessége. Egy nagyobb káresemény az autó forgalmi értéknek jelentős csökkenéshez vezet.
Tisztelt Szekeres Mária!

Németországban élek, német rendszámú autót vezettem, s magyarországi tartózkodásom idején egy baleset szenvedő alanya lettem. Szerencsére csak anyagi kár keletkezett. Az okozó, egy magyar járművezető, elismerte a károkozást, a javítás Magyarországon történik. (Sajnos már 6 hete tart.)
A kár jelentős (karosszériacsavarodás, futóműjavítás, karosszériajavítás).
Az autó típusa Alfa Romeo 166 (3.0, 1998. novemberi forgalomba helyezés, baleset előtti forgalmi értéke kb. 17,9 ezer euro).
Németországban autóeladásnál, ellentétben a magyar gyakorlattal, a törésekről, káreseményekről való tájékoztatás az eladó kötelessége. Egy nagyobb káresemény az autó forgalmi értéknek jelentős csökkenéshez vezet.
Így az autó javítása alatti kellemetlenségen kívül, az autó eladásánál is jelentős károm adódik.
Kérdésem az lenne, hogy ha a magyar biztosítótársaság a benyújtott forgalmi értékcsökkenést megállapításánál (ha egyáltalán foglalkozik ezzel) túlzottan kis kártérítési érteket ad meg, akkor lehet-e független kárszakértővel (pl. német DEKRA) felméretni a kárt, abban bízva, hogy ezután a biztosító módosítja majd a becslését?
Illetőleg mit tud ilyen esetben Ön tanácsolni? Mennyi az átlagos átfutási idő egy benyújtott értékcsökkenési kérelem esetén egy biztosítótársaságnál? Mire alapozza a társaság az értékcsökkenést, van e pl. nemzetközileg használt gyakorlat, vagy az esetek egyedi elbírálásúak?

Köszönettel,
Mesteri Richárd
(2002. 03. 03.)

Tisztelt Mesteri Richárd!

Minden kárigényt egyedileg bírálnak el, így az értékcsökkenést is. A biztosító szakértője figyelembe veszi többek között a gépkocsi káridőponti értékét, sérüléseit, sérülés előtti állapotát. Amennyiben a megállapított értékcsökkenéssel nem ért egyet, felülvizsgálatot kérhet az illetékes kárrendezés vezetőjénél, vagy a biztosító társaság központi ügyfélszolgálatánál, ill. a MABISZ-nál.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.