Felülvizsgálati igény

2002.03.26. 11:23
Vonattal az utazás nem igazán oldható, egyedül a autó jöhet számításba. A kölcsönautónál pedig csak 70 százalékot térítenek. De miért is? Gördülési költségek? Azok pedig mik? Miért engem terhelnek?
Tisztelt Kárszakértő!

Az ellopott 2 éves, 30 ezer Km-t futott Opel Astra típusú gépkocsimat - a szokásos rendőrségi, önkormányzati stb. 'ügyfél fárasztási' procedúrák után - a biztosító a nagy vonalakban a következőképpen értékelte:
1. Alapár 2,200,000 Ft (EuroTax katalógus alapján), a jelenkori új ár 3,100,000 Ft.
2. Extrák: (légkondi, ABS, elektromos ablak és tükör, plüss, stb.) 200 ezer Ft, ezek jelenkori új ára 650 ezer Ft.

Azaz a gépkocsi alapáránál kb. 29 százalékos, az extráknál kb. 70 százalékos amortizációt érvényesített. (Az alapár 29 százalékos amortizációja egyébként elég jól összhangban van a piaci értékekkel, mégiscsak jó dolog a EuroTax) Viszont ezek szerint az elektromos ablakemelő, az ABS elektronika stb. több mint kétszer annyira kopik, mint mondjuk a motor, a karosszéria vagy a futómű? Véleményem szerint ez nyilvánvalóan abszurd!

Tudna arra vonatkozóan útmutatást adni, hogy valóban kifogásolható-e a fenti amortizáció beszámítás és ha igen, akkor milyen lehetőségeim vannak az biztosítóval szembeni érdekérvényesítésre a hosszú és drága pereskedés helyett?

Köszönettel
Esti Kornél
(2002. 03. 20.)

Tisztelt Uram!

Azt javaslom, hogy kérjen felülvizsgálatot a kárt rendező egység vezetőjénél. Amennyiben a felülvizsgálat eredményével nem ért egyet, a biztosító társaság központi ügyfélszolgálatához nyújthatja be kérelmét.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Tisztelt Hölgyem!

Feleségem múlt héten közlekedési balesetet szenvedett, piros lámpánál hátulról belehajtott egy, az Önök biztosítójánál érvényes GFB-vel rendelkező személyautó. Feleségem 7 hónapos terhes, szerencsére a babával semmi nem történt, azonban azóta a poklot járjuk a "kedves biztosító" jóvoltából. Természetesen azonnal kórházba vittük feleségemet, ahol megállapították, hogy nyaki húzódása mellett szerencsére semmilyen más sérülés nem érte. A károkozó a baleseti bejelentőn elismerte felelősségét, de még rendőrségi helyszínelés történt, ami ugyancsak a károkozó felelősségét igazolta. Ezek után felhívtuk a HB-t, ahonnan egy kárszakértő kolléga felmérte a kárt és megnyugtatott, hogy minden rendben lesz, csak vigyük el a kocsit szerződött szakszervizbe, ahol mindent el fognak intézni. Nos ez csak ígéret maradt, mert a kollegája által megállapított kár a javítási költségnek még a felét sem fedezi.
(Időközben a szakszerviz szétszedte az autót, pótszemlét kértek, ahol ezek kiderültek)
Azt az információt kaptam a szakértőtől, hogy ők csak 554 ezer forintot hajlandóak kifizetni, szemben a szerviz 690 ezer forintos becslésével. Mondanom sem kell, hogy fel nem foghatom, miért kellene nekem fizetni egy az autómban okozott kárért. Nemhogy a baleset következtében bekövetkezett értékcsökkenést nem hajlandó a kedves biztosító megfizetni (Önök szerint egy sérülésmentes autó egy árban van egy alvázsérült társával?), de még az eredeti állapotot is csak 150 ezer forintom befizetése után kaphatom meg. Kérdem Öntől, ez most Európa vagy esetleg egy fejlődő
állam Közép-Afrikából?

Feleségem még ebben a hónapban dolgozik munkahelyén, ami most külön problémákat vet fel, ugyanis Veresegyházon lakunk, ugyanakkor munkahelye Budapesten található. Vonattal az utazás nem igazán oldható, egyedül a autó jöhet számításba. A kölcsönautónál pedig csak 70 százalékot térítenek. De miért is? Gördülési költségek? Azok pedig mik? Miért engem terhelnek? Úgy tudom a GFB a kár elszenvedőjének minden, hangsúlyozom MINDEN őt ért kárt megtéríteni köteles!
(Forrás: A Kormány 171/2000.(X.13.) Korm. rendelete a gépjármű
üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról)
Nem számít kárnak, hogy eddig 3 nap szabadságot kellet kivennie az ügyintézés miatt, hogy taxival kell rohangálni a vállalat, a biztosító és a szerviz között? És az elszenvedett lelki sérülések. (Gondolom Ön is édesanya, mit érzett volna, ha 7 hónapos terhesen darabokra törik autóját?) A díjak befizetéséig
tart csak a baráti viszony a biztosító és az ügyfelei között? Hová fordulhatnék jogorvoslatért?
Nagyon elszánt vagyok, mert egyszerűen felháborít és mérhetetlen dühvel tölt el az, ami velünk most előfordul.
Csak az elhúzódó pereskedés a megoldás problémánkra vagy meg lehet oldani valahogy emberien is?
Kérném Önt, hogy mielőbb válaszoljon levelemre, mert most, hogy egyszerűen fejezzem ki magam: sajnos se kocsi, se válasz, se segítség, semmi. Csak kidobott pénzek, idegeskedés, rohanás, őrület.

Köszönettel:
Szalay Béla
(2002. 03. 22.)

Tisztelt Uram! A körülményekre tekintettel azt javaslom, hogy a kárt rendező egység vezetőjénél kérjék az ügy mielőbbi lezárását. A konkrét kérdésekre is itt adnak választ a káranyag ismeretében (miért nem térül a javítási számla teljes egészében, taxi költség stb.). Abban az esetben, ha a kárrendezéssel a kárügy lezárását követően sem értenek egyet, a központi ügyfélszolgálati irodához lehet fordulni felülvizsgálati kérelemmel. Tisztelettel: Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.