Totálos Matiz

2002.05.30. 00:49
Mi azt nem értjük, hogy miért van az ha valaki életében nem okozott balesetet, szabályosan ment, fizeti a drága cascót, akkor miért KELL neki mínuszosan kijönni ebből a balesetből?
Jó napot kívánok!

A szüleim 1 hónappal ezelőtt frontális balesetet szenvedtek, Ők teljesen szabályosan közlekedtek, a másik fél volt a hibás, amit el is ismert egyből (városban záróvonal átlépés, nagy sebesség).
A szüleim autója egy fél éves 6000 km-t futott Daewoo Matiz volt, teljesen karcmentes, kiváló állapotban. Sokat gyűjtögettek, hogy megvegyék életük első autóját, erre jön 1 barom, és kettétöri az örömöt.
A probléma az (a sérüléseket, melyek 8 napon túl gyógyulók voltak) hogy ez az autó mely a piacon 1 550 000 körüli áron, sőt néha drágábban kapható, az Eurotax szerint csak 1 350 000-et ért. Tulajdonképpen itt estek ők el majdnem kétszázezer forinttól, nem az ő hibájuk miatt.
Mi azt nem értjük, hogy miért van az ha valaki életében nem okozott balesetet, szabályosan ment, fizeti a drága cascót, akkor miért KELL neki mínuszosan kijönni ebből a balesetből?
Tisztában vagyunk vele hogy a fél éves autó nem új autó, a szüleim nem nyerészkedni akarnak, csak azt az állapotot visszaállítani ami volt, de ne az ő kontójukra.
Tehát van valami megoldás?
Milyen esély van arra ha perelnék a balesetet okozót arra a pénzösszegre kb. 200 ezer forint, amiért a zsebükbe kell nyúlni hogy egy hasonló (nem új) állapotú autót tudjanak venni?
Várom szíves válaszukat, nagyon fontos lenne.

Péter
(2002. 05. 08.)


Tisztelt Uram!

Azt javaslom, hogy első körben kérjenek felülvizsgálatot a kárt rendező egység vezetőjétől vagy az illetékes biztosító központi ügyfélszolgálatától. Ennek sikertelensége esetén igazságügyi gépjármű szakértő bevonására is van lehetőségük. A kárigény jogi úton történő érvényesítésének a károkozóval szemben nincs sok értelme, mert - feltételezem -, a károkozó érvényes felelősségbiztosítással rendelkezik, így a biztosítójának kell helytállni helyette. Ezért a biztosítótól lehet kérni a megalapozott kárigény kielégítését.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.