Repül a nehéz kő

2002.10.01. 22:08

Amikor elmentem a biztosítójukhoz (Hungária) elutasították a kárigényemet, mert, hogy az adásvétel pillanatában megszűnik a régi biztosítás és az új cég (a károkozó) csak május 9-én kötötte meg az új felelőség biztosítást.

Tisztelt Szekeres Mária!

A következő káresemény történt velem, aminek jelenleg nem tudom a megoldását.

Május 4-én szüleimet mentem meglátogatni. Út közben a szemben jövő mixer teherautóról lesett egy kő, betörve a szélvédőt, úgy, hogy mindkét réteg átrepedt és hosszú repedések keletkeztek több irányba is. Tehát nem javítható, csere szükséges.

Az esemény után egyből visszafordultam és megállítottam a tehergépkocsit. A gépjármű vezetője elismerte a károkozást, kitöltöttük a betétlapot.

A forgalmiban nem az ő cégük, hanem még az előző tulajdonos volt bejegyezve, így a papírt erre a cégnévre töltöttük ki.

Amikor elmentem a biztosítójukhoz (Hungária) elutasították a kárigényemet, mert, hogy az adásvétel pillanatában megszűnik a régi biztosítás és az új cég (a károkozó) csak május 9-én kötötte meg az új felelőség biztosítást. Hozzáteszem, hogy a régi cégnek erre az időre ki volt fizetve a kötelező és a régi és az új is a Hungáriánál van/volt.

Javaslatuk, hogy kérjek szívességi kárfelvételt a saját biztosítómtól és majd a MABISZ téríti a káromat.
A MABISZ telefonon történt érdeklődésemre elutasító választ adott, hogy nem bizonyítható a káresemény ("bármelyik barátommal is megírathatom a papírt...", meg különben sem fizet egyik biztosító sem üvegkárra).

Kérem segítsen, hogyan tudnám megkapni károm ellenértékét.
Adalék a tényekhez, hogy a gépjárművek 3 hét múlva vizsgáztatni kell, így a szélvédőt mindenképpen ki kell cserélni. Ebben az esetben hogyan intézzen a számlát-ki nevére szóljon. A gépjárművön jelenleg nincs CASCO.

Köszönettel:
Mező Imre

Tisztelt Mező Imre!

A gépjárművek kötelező felelősségbiztosításáról szóló kormányrendelet értelmében - adás-vétel esetén - a biztosítás érdekmúlás miatt megszűnik az eladás napjával. Ezt nem befolyásolja az a tény, hogy a biztosítás ettől hosszabb időszakra van kifizetve, ugyanis a biztosító az un. túlfizetést a szerződőnek a szerződés törlését követően visszautalja.

Ebben az esetben kárbejelentését a saját biztosítójánál teheti meg, de a MABISZ hatáskörébe tartozik az ügy. A kárfelvételt még a javítás előtt kellene megtenni, a számlát pedig az Ön nevére kell kiállíttatni.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és az Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.