Balkáni biztosító?

2002.12.17. 16:06
Véleményünk szerint egy "európainak" nevezett biztosító balkáni módon működik.
Tisztelt Kárszakértő!

Szeretném kikérni véleményét, segítségét a lenti problémánkkal kapcsolatban:
Nov.7. - 20:30 nem sajáthibás baleset, Pesti út-Cinkotai út sarok.
Nov.8. - 7:00 autó leadva a Porsche M5 Autó szerviznél
Nov.18. - szólnak (az M5-ből) hogy vigyük be a kocsit a szemlére. Nem tűnt fel senkinek, hogy másfél hete ott a kocsi. Másnap szemle megvan, az M5 biztosítási ügyintézője szerint az autót totálkárra akarják venni. Telefon az M5-be, hogy ez túlzás. A balesetet okozó fél biztosítója (Európa) kárszakértőt kér fel (Autotal Kft.), hogy megállapítsa, a tényleges kárt. Az Európa biztosítót felhívni lehetetlen, egyfolytában foglalt, ha mégse, nem veszi fel senki. Folyamatosan, 3. napja!!!
Nov. 19-én az Autótotál kárszakértője kimegy, megcsinálja a kalkulációt (Eközben az M5-nél semmiről sem tudnak, vagy szándékosan nem mondanak nekünk semmit). A végeredményről még mindig nem tudunk hivatalos információt. A kárszakértő céget (Autotalt) hívva, ők meg azt mondják, már készen van a kalkuláció.
Kár: 476.513 Ft, ez totál??? Egy közel 2 milliós autóhoz képest?
Hívom az M5-öt, még mindig nem adnak információt, nem tudnak semmit. Eltelik újabb 3-4 nap, a kocsi még mindig érintetlen, de jó lenne, ha már elkezdenék a javítást, hívom az M5-öt: "az Európa biztosító ajánlatot kér az M5-től, hogy mennyiért csinálja meg." Értetlenkedek, nem tudom most ki kitől, és miért kért ajánlatot.
Ma nov.26 van, és még semmi sem intéződik. Kérdés: most kihez forduljak, ki tud az ügyemben segíteni? Az M5 mossa kezét, ő nem tehet semmiről, az Autotal elkészítette a kalkulációt, az Európa biztosítót elérni nem lehet immáron 2 hete. Kocsi nincs, dolgozni NEM TUDUNK! Milyen kapitalista világ ez??? Ha valami fontos ember autója lenne, egy órán belül lett volna csereautó, az biztos.
Ja, csak egy kis adalék: ha totálkáros a kocsi, a bérleti szerződés (lévén szó tartósbérletes autóról) azonnal megszűnik. Akkor most kinek is érdeke, hogy totálkáros legyen a kocsi?
Véleményünk szerint egy "európainak" nevezett biztosító balkáni módon működik.
Ha valakinek van véleménye az ügyről, írjon nekünk: company@integrator.hu És adja tovább az ismerőseinek is ezt az információt nehogy mások is így járjanak, mint mi.

Tisztelettel,
Szabó Krisztián

Tisztelt Szabó Krisztián!

Mivel kárszakértőként írom ezt a választ, a szervizzel kapcsolatban hadd ne írjak véleményt (bár elhiheti, magánemberként tudnék mit írni...)
Az Európa biztosító eljárásával kapcsolatban pedig vegyes érzelmeim vannak. Egyrészt eddigi tapasztalataim szerint kárrendezésük szakmailag inkább korrekt (már csak azért is, mert külső szakértő céggel dolgoztatnak), másrészt ügyfélszolgálati tevékenységük az Ön esetében bizony katasztrofális.
Feltételezem, hogy ha a kár rendezését nem a szerviz intézi (intézi???), hanem közvetlenül a biztosító, akkor lényegesen gyorsabb lenne az ügymenet. Mivel Önnek eddig nem igazán sikerült a biztosítót elérni, ezt a vonalat kell erősíteni: a telefonos próbálkozáson kívül keresni kell őket személyesen, faxon, ajánlott levélben, vagy a honlapjukon (www.europabrt.hu) lévő e-mail címen.
Előbb-utóbb fog találni egy értelmes ügyintézőt, és akkor talán sínre kerül az ügye. Ha pedig mégse, akkor már csak egy ügyvéd vagy egy újságíró segíthet...

Tisztelettel,
Adorján Zsolt