Márkaszerviz probléma

2001.09.19. 12:30

Azonban a márkaszerviz 5 hét után sem tudja megjavítani az autót, mondván, ez az autó új típus, és a gyártó szerviz célokra nem tartalékolt bizonyos alkatrészeket. Arra sem tudnak választ adni, körülbelül mikor tudják az alkatrészeket beszerezni, hiszen a gyártó nem szállítja azokat.

Tisztelt Kárszakértő!

Az M7-es autópálya felújítás alatt lévő szakaszán FIAT Seicento típusú gépkocsim szélvédő üvegét egy felverődő kavics betörte.
Miután nincs casco biztosításom, a biztosító szerint a kár egyedül engem terhel. Kérdésem, hogy az autópályát építő cégnek van-e felelőssége, és van-e számomra előnyös kárrendezési lehetőség.
Éva
(2001. 09. 11.)

Tisztelt Hölgyem!

Véleményem szerint csak akkor számíthat méltányos elbírálásra a kivitelező cégnél, ha hitelt érdemlően tudja bizonyítani a bekövetkezett szélvédő sérülésben a felelősségüket.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Kedves Kárszakértő!

A következő a problémám:
Kaptam a cégtől egy autót használatra, ami sajnálatos módon összetört. Az autó biztosítva volt. Azonban a márkaszerviz 5 hét után sem tudja megjavítani az autót, mondván, ez az autó új típus, és a gyártó szerviz célokra nem tartalékolt bizonyos alkatrészeket (alapvetően igen egyszerű alkatrészekről van szó, értékük gyári áron sem haladhatja meg a 20 ezer forintot).
Arra sem tudnak választ adni, körülbelül mikor tudják az alkatrészeket beszerezni, hiszen a gyártó nem szállítja azokat.
Ebben az esetben a hatályos magyar jogszabályok szerint nem kellene a szerviznek csereautót biztosítania?
Hiszen ők elvállalták a javítást, szerződése van velem, ugyanúgy, mint a gyártóval.
Most a 6. hét kezdődött.

Üdvözlettel,
Egy Kíváncsi Autórajongó
(2001. 09. 10.)

Tisztelt Uram!

Azt javaslom, hogy keresse meg a Ford Motor Hungary vevőszolgálatának vezetőjét a problémával. Ott tájékoztatást tudnak adni az ilyen esetekre vonatkozó kártérítési lehetőségekről.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.

A TotálKártérítés jogi csapata segít!

A "Kérdésem van" gombra kattintva Üzenetküldő felületünkre jut, válassza a Kártérítésdoktort a címzettek között. A "Jogi támogatás" gombon keresztül felveheti a kapcsolatot szakértőinkkel. A "Kalkulátor" gomb pedig a TotálKártérítés felületére viszi, ahol részletesen is megismerheti a szolgáltatást.