Elem színhibás fényezése

2001.12.28. 20:54
Jelenleg a két baleset után az autó bal oldala az első ajtó kivételével újra lett fényezve, és rém rondán néz így ki, rettentően elüt a többi újrafényezett elemtől (az autó 5 éves).
T. Szakértő!

Két hónapja a bal hátsó ajtómba belejöttek, a sárvédőn pár milliméteres tényleg minimális horpadás is keletkezett. Javítás után persze örömmel konstatáltam, hogy az ajtótól a hátsó lökhárítóig is újrafényezték az autót azzal az indokkal, hogy a két elemnél ne legyen színeltérés. Mit ad Isten egy hét múlva újabb baleset, melynél a gépháztető és az első lökhárító sérült meg, a bal első sárvédőnél (belül!) keletkezett egy szintén minimális sérülés, a jobb első sárvédőnél semmilyen sérülés nem történt (mindkét javítás a felelősségbiztosítás alapján lett rendezve.) A javítás során újrafényezték a gépháztető mellett mindkét! sárvédőt is, gondolom a fent említett ok miatt, de a bal első ajtót nem, még egy lakkozást sem végeztek rajta. Jelenleg az autó bal oldala az első ajtó kivételével újra lett fényezve, és rém rondán néz így ki rettentően elüt a többi újrafényezett elemtől (az autó 5 éves).
1. A szerviz szerint az ajtó matt, ők a gyári kód szerint fényeztek, nem hajlandók semmit csinálni, amit a biztosító nem írta fel a kárfelvevő lapra.
2. Biztosító közli velem, hogy ők nem fognak olyat ráírni ami nem sérült meg, a szerviz felé ÉN vagyok a megrendelő, nem ők, ők csak helyettem fizetnek. Nekik nem feladatuk egy gépkocsi javítás technikai lebonyolítása, ők azt fizetik ami hozzátartozik a javításhoz.
Kérdésemre, hogy egy elem újrafényezése esetén a mellette levő elemet is hozzá kell-e igazítani, csak mosolygás a válasz és csak azt motyogják, hogy nem ők a festők, hogy ők keverjék ki a színt. De a fenti kérdésre egyértelmű választ egyszerűen nem adtak.
3. Vissza a szervizhez, ahol előadom, hogy az alapján, hogy az első szerviznél a hátsó falat majd a másodiknál a két sértetlen sárvédőt miért fényezték újra, annak ellenére, hogy a kárjegyzéken NEM szerepelt ezen elemek újrafényezése (és a biztosító ezeket ki is fizette) ismét csak motyogás a válasz. Egy válaszuk van, hogy a bal első matt fényezés színéhez nem fényezhették az új elemeket. Egyszer
igen egyszer nem? És miért ne fényezhették volna kérdezem én.

Jelenleg itt tartok s mivel van ez a lehetőség a totalcar-on egy esetleges per előtt szeretnék ebben a kérdésben tisztábban látni.
Egy elem újrafényezése esetén a szerviznek úgy kell-e az újrafényezést megejteni, hogy a szomszédos elemek színével ne üssön el? Minden fényezés pár év alatt matt lesz, ekkor megcsinálhatja úgy az újrafényezést, hogy a mellette levő elem mattságát nem veszi figyelembe illetve a nem fényezett elemmel nem csinál semmit? Ez lenne a technológia??

Üdvözlettel és nagyon szeretném tudni, hogy jogom van-e követelni azt, hogy a régi matt fény és az újrafényezés miatti rettentő rondaságot a szerviz tüntesse el.

Közönettel: Takacs Zsofia

Tisztelt Asszonyom!

Véleményem szerint a gépjármű javítását követően tapasztalható színeltérésért a javító tehető felelőssé. A jelenlegi modern fényezési rendszerekkel színeltérés nélkül lehet javítani. Az ilyen esetekben, amikor a régi fényezés matt, az új pedig csillog, a műhelyben a matt fényezést felpolírozzák, s nem látszik az eltérés. Azt, hogy a javítást milyen módon kellett volna elvégezni, csak a tényleges kárfotók alapján lehet megállapítani.

Tisztelettel:
Szekeres Mária


Ha valamilyen, biztosítással kapcsolatos kételye, kérdése, problémája van, forduljon a TotalCar és a Allianz Hungária Biztosító Rt. szakértőjéhez. A kérdésekre Szekeres Mária kárrendezési szakértő válaszol. Küldjön egy levelet, melyben röviden összefoglalja esetét, esetleges panaszát. A válaszokat Súg a kárszakértő rovatunkban olvashatják.