Cégautóba négyszázezres hifit

2012.03.23. 14:21

Kedves Kütyüdoktor!

A közeljövőben új autó beszerzésére kerül majd sor (részben céges kereteken belül). A kiszemelt célpont egy F20-as vagy F30-as 1-es vagy 3-as BMW. Mindkettőhöz rendelhető Harman/Kardon hifi. Az 1-eshez kb. 300 000, a 3-ashoz 400 000 Ft.

Nagyon fontos nekem a jó zene, a mostani E46-os kombimban is van egy közepes épített rendszer (kb. 100 000 Ft értékű, amely a gyári fejegységre kötve jelszint-átalakítóval, Blaupunkt erősítővel, egy jó Impact első szettel és egy mélynyomóval szerelve). Ha nem is maximálisan (a gyári fejegység vezérli, így vannak határai), de elégedett vagyok a rendszerrel.

Kérdésem, hogy érdemes-e elkölteni sok pénzt a gyári Harman/Kardon rendszerre, hogy megkíméjük az autót a szétszedéstől, valamint annak érdekében, hogy az 1-es BMW-nek az egyébként is kicsi csomagterét megtarthassam a gyári, ülés alatti mélynyomók alkalmazásával, vagy nem kell félni a szétszedéstől és olcsóbban is lehet jó hifit betenni?

A kérdést még érdekesebbé teszi, hogy az ablakokat is szeretném fóliáztatni, valamint riasztót beszereltetni. A gyári extrákkal így az 1-es esetén 500-600 000, a 3-as esetén 700-800 000 Ft plusz költségről beszélünk.

Ugyanakkor utólag egy megfelelő riasztó kb 60 000, zene kb 150 000, fólia kb 40 000, azaz 250 000-ből megvan minden.

Viszont azt biztosan utálnám, ha a 0 km-es autó elkezdene zörögni az első naptól kezdve.

Várom szíves válaszát, melyet előre is köszönök!

Örök dilemma, hogy zörögni fog-e az autó a szerelés után vagy nem. Nem fog zörögni, ha szakember szedi szét és rakja össze, hiszen jó minőségű autókról beszélünk, amelyek  jó minőségű alkatrészekből állnak össze, ezért nem deformálódnak a kárpit patentek, nem is törnek, mint egy régi Daciában. Ha mégis, minden kapható és rendelhető, ráadásul olcsón.

A zenei részhez nehéz hozzászólnom. Tény, hogy ennyi pénzből roppant jó zene építhető, de nem lesz gyári kinézetű a rádió és nem lehet úgy takarékoskodni a hellyel, mint ahogy azt a gyár teszi. Nem anyagi a kérdés, hanem praktikai szempontokat kell figyelembe venni. Áldoz-e helyet az autó szűkös teréből egy jobb zenei hangzás miatt, illetve zavarja-e egy nem gyári kinézetű, szép és jóval több szolgáltatást nyújtó rádió a műszerfalban? Ha nem a gyári zene mellett dönt, választhat egy szolid megjelenésű fejegységet, amiről csak a márkatársak tudják, hogy nem gyári. Hangszórókkal nem kell törődni, azok nem látszanak és rengeteg jó minőségű közül válogathat. Az erősítő elég jól elrejthető, de a mélysugárzó annál jobb, minél nagyobb, ebben meg kell szabni a határt.

Riasztóban határozottan lebeszélem a gyári rendszerről. Minden gyári riasztó ugyan azon elven működik, ugyan oda van szerelve, tehát adott autótípus esetén gonosz szándékkal felkészülhetek a kiiktatására, hiszen tudom hol kell keresni és mit kell tenni ellene. Az utólagos riasztóról nem tudhatom, hogy mit és hogyan véd, hová szerelték, mit kell tennem ellene, hogy elhallgasson. Egy ilyen kategóriájú autónál már a műholdas rendszeren is el lehet gondolkodni, hiszen pár ezer forintos havidíj ellenében 24 órás felügyelet védi.

A fóliázásoz bevallom, nem értek. Ha gyári színezett üveg és az utólagos fólia között kell dönteni, nem kérdés a gyári megoldás. Az utólagos fóliázásban láttam már sok kutyaütő munkát, de mint mindenben, ebben is vannak tradicionális nevek, akik kiváló minőségű fóliát kiváló minőségben tesznek fel. Mindenképpen utána kell kérdezni a vonatkozó szabályoknak, mert egy helytelenül megválasztott fólia vagy árnyalat később a vizsgán megbosszulja magát.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu