2013.01.29. 12:03

Olyan lopás és inditásgátlót keresek, amely müködésbe lépésekor lefékezi a kerekeket, ugyanakkor megszakitja az inditási áramkört. Kb. 1996 ban szabadalmaztatták autó lopás és inditásgátló néven.

Ez roppant balesetveszélyes lenne. Az EU hivatalos verzió szerint autót nem lehet megállítani, ezért európai módon, a rablásgátló csak a motor leállítása után nem engedi az újraindítást. A hazánkban kapható rablásgátlók ezzel ellentétben aktiválás után egy percen belül elzárják az üzemanyagot és az autó leáll. Többségük villogtatja a féklámpát, netán az indexet, ezzel jelzi a közlekedés többi résztvevőjének, hogy valami baj van, figyeljenek. Ezzel egyet tudok érteni, ebben nincs semmi veszélyes, hiszen az autó szép lassan áll le, ahogy elfogy az üzemanyag. A fékhez nyúlni viszont veszélyes. Nem szeretném, ha előttem egy lopott autó befékezne és megállna, ennek semmi értelme, hiszen az előző verzióhoz képest csak pár métert nyerne az autó, viszont erősen rábízná magát az én reflexeimre.

Összefoglalva – Az autó beindítása után a használónak nyugtáznia kell a jogos használatot. Ez történhet egy rejtett kapcsoló megnyomásával, egy gyári kapcsoló használatával, esetleg valami kombináció beadásával (tükörállító kétszer jobbra, egyszer le)… Amennyiben ezt nem teszi meg, vagy járó motornál kinyílik a bal első ajtó (kiszállítanak), aktiválódik a rablásgátló. Az aktiválás után 30-60 másodperccel szaggatottan elzárja az autó üzemanyagrendszerét, miközben villogtatja a féklámpát és/vagy az indexet. Az autó erejét veszti és leáll. Nem lehet újraindítani és továbbra is villog. Szerintem ez így teljes, ennél többet nem tehetünk.

Rablásgátló kapható magában és lehet része riasztórendszernek, vagy immobilisernek.

Mire jó ez? Ha én kilopom az Ön kulcsát az öltözőszekrényből, az iroda asztalfiókjából, vagy az uszoda öltözőszekrényéből, akkor megkaparintottam mindent, ami kell az autó ellopásához. Nálam a kulcs, a riasztó távkapcsolója, az immobiliser kapszulája. De nem tudom, hogy van egy rejtett trükk. Az autó beindul és kimozdulok a parkolóhelyről, majd egy olyan helyen áll meg az út közepén, ahol már nem alkalmas további keresgetésre, bontásra. Igaz, egy perc alatt messzire juthatok, de annyira nem, hogy ne találná meg az autót a tulajdonos. Ez valóban jó és főként költséghatékony védelem.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu