Zuhan az akkufeszültség, mi a baj?

2017.01.08. 10:53

Tisztelt Kütyüdoktor

Egy 2015-ös Suzuki S-Cross 1,6 szívó tulaja vagyok. Az utóbbi pár indításkor éreztem, hogy „nyúlósabban” indul meg az önindító, és a (elektromos) kormányszervó üzeme közben is jobban halványodik a lámpa mint szokott. Ez télen normális lehet, de: Töltés: 14,3-14,5 között változik. (ez tudtommal mai sok elektronikás autókban normális érték) Mindvégig biztosan indult az autó. 2 órás pályázást követően rámérve az akksi 12,7 V körüli értéke másnapra (-5fok) lemegy 12,5 V-ra.

Megjegyzés: Garázsban (+5,+10fok) 1 hét állás után 12,2V 2 órás pályázás után leállítva a motort az akku fesz fél perc alatt esik 12,7 ről 12,6 ra, de ha leveszem az akkusarut visszamegy 12,78 V-r. Két óra után is ennyit mértem (talán nem szulfitos még) Ami érdekes, hogy a saruk két órával késöbbi visszarakását követően tartotta a 12,7 V-os értéket, már nem esett a feszültség.

A motor 2-3 perces járatása, majd leállítást követő fogyasztó működtetést követően (pár ki/be riasztás, elektromos ablak húzogatás, lámpa kapcsolás ) sem tapasztaltam a gyors feszültség csökkenést, 12,6 V-on stagnált a feszültség. -Mi lehet ennek az oka? -5 fokban egy hideg este alatt elvesztheti az akku a töltésének 50 %-át? 12,7 ről 12,5 V-ra esés?

Tudom, hogy a mai autók álló helyzetben is sokat "fogyasztanak" de ezek szerint egy hidegebb hét utcán állás után már töltenem kéne az akksit? Bevallom először akksi szulfotosodásra gondoltam, de miután lekötöttem az autót az akksiról, már az autót tartottam a fő bűnösnek. Viszon ezek után, hogy az akksit visszakötöttem, és megszünt a jelenség, nincs ötletem… A régi Swiftemben 1-2 hét állás után sem eset az akkufesz 12,6 V alá. Megtisztelő válaszát előre is

Köszönöm! Üdvözlettel. M Péter

Nem szükséges ennyire vizsgálni a rendszert, mert vannak célműszerek. A töltés jó, ahogyan Ön is mérte. A töltést emelt fordulatszámon, terhelve kell mérni, terheléshez elegendő, ha felkapcsolja a világítást és a fűtőmotort. Az akkumulátort minden szerviz be tudja vizsgálni, persze akinek van akkumulátor tesztelője. Ez a műszer pár perc alatt nagyon jó közelítéssel informál az akkumulátor állapotáról és a mérésért nem szoktak pénzt kérni.

Méresse meg, így tudja majd, hogy mit szabad elvárni az akkumulátortól és az Ön használata mellett megfelel, vagy már gondolkozni kell a cseréjén. Az autóhasználati szokás lényeges, hiszen aki mindennap használja az autót, annak nem okoz problémát egy öregebb akkumulátor, de aki csak hetente egyszer használja és nincs módja állás közben tölteni, annak jó akkumulátorra van szüksége. A télen, kicsit nehezebben induló autó teljesen normális jelenség, hiszen minden mechanikai elem feszesebb, minden kenőanyag sűrűbb, az akkumulátor pedig lomhább.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu