Nem megy fel az ablak

2013. február 13., 15:21 Módosítva: 2013.02.13 15:21
1

Tisztelt Kütyüdoktor!

Van egy 80-as Audim és nem működik rajta az elektromos ablak automatikája, csak a bal első ajtónál és ott is csak lefelé. Szerelhető egyáltalán?? Mit lehetne kezdeni vele?

Válaszát előre is köszönöm!

Ha nincs elektronika, akkor a kapcsoló beégett. Alaphelyzetben a kapcsoló a motor mindkét vezetékét testen tartja, majd amikor megnyomjuk a kapcsolót, az egyik motorszálra áramot ad. Ha csak egyik irány működik, akkor a kapcsoló egyik fele beégett. Szét is lehet pattintani a kapcsolót, de rutinos kéz kell az összerakásához, inkább a cserét javaslom. Ha van elektronika, akkor is lehet kapcsolóhiba, de lehet a vezérlő relé is. Ha az elektronika nem ad ki jelet, akkor bele kell kukkantani és ellenőrizni, hogy nincs-e fóliaszakadás, és működik-e rendesen a relé. Az elektronikához jobb, ha szakember nyúl, otthoni eszközökkel nem javítható.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Új rádió a Tháliába

2013. február 8., 13:47 Módosítva: 2013.02.08 13:47

Tisztelt Kütyüdoktor!

2004-es Renault Tháliában lévő gyári magnós rádiót szeretném lecserélni egy Kenwood KDC-2024S típúsú CD-s rádióra. Kérdésem, hogy tudom e majd továbbra is a kormányról vezérelni?

Köszönettel

Kasch Zoltán

Ez a rádió nem fogad kormány távirányító adaptert, de nem is érné meg. Egy adapter kb. 15 000 Ft, és egy 2024 a maga idejében jó készülék volt, de ma már erősen elmaradnak a szolgáltatásai. A helyedben gondolkodóba esnék, hogy nem érdemesebb-e venni egy új készüléket, amiben van USB fogadási lehetőség. Nagyobb hasznát veszed a pendrive-on lévő zenehalmaznak, mint a kormányról vezérlésnek. Ami még lényeges, hogy a mostani rádiók mind fogadnak kormány-adaptert és, ha mégis úgy döntesz, bármikor bővíthető. Nem tudom, hogy mennyiért tudsz hozzájutni a 2024-hez, de tartsd szem előtt, hogy az olvasófeje bizonyára nem 100%-os, előfordulhat, hogy nehezebben olvas, többet javít és nem eszi meg a karcosabb lemezeket. (Pl. KDC-U31R - 21 900 Ft)

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Villanyablak a Yugóba

2013. február 6., 13:24 Módosítva: 2013.02.06 13:24

Kedves Kütyüdoktor!

Autóm egy 2001-es évjáratú Yugo Tempo 1,1. Van már rajta egykét buhera ez amolyan hobbiautóm. Egy kérdésem lenne ezzel kapcsoaltban, vagyis inkább tanács. Szeretnék beleszerelni elektromos ablakot. Persze gyárilag egy sem az és ez lenne a pláne! Ön szerint melyik autóét érdemes vagy lehet beleszerelni? Illetve mennyire macerás ez? Elképzelésem az lenne hogy a mechanizmus maradna csak motor és kapcsoló, de ha tud jobbat elfogadom.

Válaszát előre is köszönöm, tisztelettel:

P. Gábor

Csak utólagos, univerzális ablakot tudok ajánlani. A Spal gyárt olyan szettet, ami minden autóba beépíthető. Ez egy motorból és egy bowdenes áttételből áll. A motor elhelyezhető az ajtó valamelyik félreeső helyén, és a bowden a kárpit alatt az ablak tekerő karjához csatlakozik. A végeredményből sajnos látszik a gyári tekerő kidudorodása, amit egy műanyag kupak zár le, így nem lesz teljesen gyári kinézetű, de ezen a helyen már amúgy is lyukas a kárpit, nem zavaró.

Működőképes, jó és használható megoldás, ajánlom.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Elavult gyári rádió helyére mit?

2013. január 30., 11:05 Módosítva: 2013.01.30 11:50
1

Kedves Doki!

Szeretném tanácsát kérni a következő dologban:

Jelenleg egy 2002-es Citroen Xsara-m van, melyben gyárilag beépített autósmagnó található, amely meghajt egy gyárilag szintén beépített Clarion PU-2293D 6 lemezes CD-tárat. A magnó kormányról vezérelhető és információi megjelennek a fedélzeti számítógép kijelzőjén.

Kérdésem a következő lenne: Milyen egységet ajánlana (1DIN), amely USB-t tud fogadni, esetleg Bluetooth is megy és a CD-tárat is tudja kezelni. Ha a kormányvezérlés is megoldható lenne az lenne a legjobb. Nem baj ha elveszti a kijelzési funkcióját a fedélzeti számítógépen.

Köszönettel:

Robert

A gyári CD-tárat sajnos nyugdíjazni kell, azt csak a gyári rádió tudja vezérelni. De nem is lesz rá szükség, amint megjelenik az USB funkció. Ha már a rossz hírekkel kezdem, vagy még egy, a kormány vezérlése. Ehhez egy viszonylag költséges modul szükséges, a mi csatolja a kormányon lévő gombokat a rádióhoz. Ára 17-20 000 Ft.

Jöjjenek a jó hírek. Minden Pioneer fejegység fogadja a kormány adaptert, tehát bármelyiket választhatjuk.

Van két olyan készülék, az MVH-150UI és az MVH-350BT, ami nem tartalmaz CD mechanikát. Ezek egy következő generáció tagjai, hiszen, ha van USB, akkor általában a CD lemez eltűnik az autóból. Cserébe kedvezőbb az árfekvésük. Az MVH-150UI 18 990 Ft, ezért van benne rádió, USB és egy AUX csatlakozás. A nagyobbik testvér a 350BT már Bluetooth kihangosítást is tud 29 900 Ft-ért. Minden Pioneer készülék 3 év garanciával rendelkezik, ez jelzi, hogy megbízható termék.

Ha CD lejátszás is szükséges, akkor a belépő modell a DEH-1500UB 25 990 Ft-ért, aminek Bluetooth megfelelője a DEH-4500BT 39 900 Ft-ért. Gondolom nem elhanyagolható, hogy hogyan szólnak. Mivel egy kategóriába esnek, mindegyik ugyan olyan hangjellemzőkkel bír. A gyári rádió után óriási lépés lesz a csere. Viszont az USB megjelenése okozhat romlást. Sokan gyalázatos minőségű agyontömörített zenei anyagot tesznek a pendrive-ra, majd a készüléket okolják a minőségért. Ha nem spórolunk a kapacitással, akkor ezzel sem lesz baj, biztos vagyok benne, hogy a készülék minden részletet visszaad a zenéből.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Lopásgátló az autóba

2013. január 29., 12:03 Módosítva: 2013.01.29 12:03
1

Olyan lopás és inditásgátlót keresek, amely müködésbe lépésekor lefékezi a kerekeket, ugyanakkor megszakitja az inditási áramkört. Kb. 1996 ban szabadalmaztatták autó lopás és inditásgátló néven.

Ez roppant balesetveszélyes lenne. Az EU hivatalos verzió szerint autót nem lehet megállítani, ezért európai módon, a rablásgátló csak a motor leállítása után nem engedi az újraindítást. A hazánkban kapható rablásgátlók ezzel ellentétben aktiválás után egy percen belül elzárják az üzemanyagot és az autó leáll. Többségük villogtatja a féklámpát, netán az indexet, ezzel jelzi a közlekedés többi résztvevőjének, hogy valami baj van, figyeljenek. Ezzel egyet tudok érteni, ebben nincs semmi veszélyes, hiszen az autó szép lassan áll le, ahogy elfogy az üzemanyag. A fékhez nyúlni viszont veszélyes. Nem szeretném, ha előttem egy lopott autó befékezne és megállna, ennek semmi értelme, hiszen az előző verzióhoz képest csak pár métert nyerne az autó, viszont erősen rábízná magát az én reflexeimre.

Összefoglalva – Az autó beindítása után a használónak nyugtáznia kell a jogos használatot. Ez történhet egy rejtett kapcsoló megnyomásával, egy gyári kapcsoló használatával, esetleg valami kombináció beadásával (tükörállító kétszer jobbra, egyszer le)… Amennyiben ezt nem teszi meg, vagy járó motornál kinyílik a bal első ajtó (kiszállítanak), aktiválódik a rablásgátló. Az aktiválás után 30-60 másodperccel szaggatottan elzárja az autó üzemanyagrendszerét, miközben villogtatja a féklámpát és/vagy az indexet. Az autó erejét veszti és leáll. Nem lehet újraindítani és továbbra is villog. Szerintem ez így teljes, ennél többet nem tehetünk.

Rablásgátló kapható magában és lehet része riasztórendszernek, vagy immobilisernek.

Mire jó ez? Ha én kilopom az Ön kulcsát az öltözőszekrényből, az iroda asztalfiókjából, vagy az uszoda öltözőszekrényéből, akkor megkaparintottam mindent, ami kell az autó ellopásához. Nálam a kulcs, a riasztó távkapcsolója, az immobiliser kapszulája. De nem tudom, hogy van egy rejtett trükk. Az autó beindul és kimozdulok a parkolóhelyről, majd egy olyan helyen áll meg az út közepén, ahol már nem alkalmas további keresgetésre, bontásra. Igaz, egy perc alatt messzire juthatok, de annyira nem, hogy ne találná meg az autót a tulajdonos. Ez valóban jó és főként költséghatékony védelem.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Mire jó a szervizkulcs?

2013. január 25., 11:46 Módosítva: 2013.01.25 16:53

Tisztelt Kütyüdoktor!

Mivel többféle variációt is találtam kérdésemre, és senki nem tudta egyértelműen leírni más fórumokon, Önhöz fordulok. Kérdésem a következő lenne: a gépjármű gyári kulcsai mellé adott szervizkulcsnak mi a jelentősége, mire használható? Minden autómárkához/típushoz tartozik vagy csak bizonyos modellekre jellemző? Valamint, hogy használt autó vásárlásakor kell-e a szervizkulcs meglétére ügyelni?

Válaszát előre köszönöm

Márkánként különböző a funkciója a harmadik kulcsnak.

Van, ahol programozáshoz való (pl. Honda). Van, ahol csak az ajtót nyitja, van, ahol mindent visz, de csomagtartó, kesztyűtartó nem nyitható vele, van ahol 10 percig tud menni az autó, stb.

Az alapelgondolás szerint, ha szervizbe leadom az autót, akkor a szerelő az őt érintő helyeket, funkciókat eléri vele, de a személyes dolgaimhoz nem tud hozzáférni.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Beesik az óra

2013. január 24., 13:26 Módosítva: 2013.01.24 14:16
2

Üdv!

Egy 98-as, 1.4-es Ford Focus tulajdonosa lettem pár hete. Egyetlen, de annál idegesítőbb hibát észleltem, miszerint úgy 10-15 km megtételéig a km-óra működik, majd egyszer csak beesik és nem mér tovább vagy ritkábban fals értéket mutat (pl. 70-nél 140). Helyi szerelő bevonásával próbálkoztunk a jeladó cseréjével, de még ki sem hajtottam a bontóból próbakörre, máris ugyanaz volt a hiba. A szerelő közölte velem, hogy ha nem a jeladó rossz, akkor a beltéri órát kell cserélni, de ott csak az egész műszeregységet lehet egyben, ami fogalmam sincs mennyibe kerülhet, de biztosan nem olcsó?! Van még valami lehetőség, hogy ezeken kívül mi lehet a ludas? Persze, ha minden kötél szakad és semmi más megoldás nincs, akkor szétnézek egy bontóban, de ezt hagynám utoljára.

Előre is köszönöm!

P.

Elsőre figyeld meg, hogy amikor a mutató lelankad, akkor megy-e a napi számláló. Ha megy, van sebességjel, akkor a műszer romlott el. Hibás műszerrel irány a műszerjavító, ilyet találsz a weben.

Ebben az autóba a szerelők szerint előfordult műszer hiba, de okozott gondot, hogy a 2-es, 3-as hengernél, hogy a kábelköteg hozzáért a gyertyakábelhez, ami bevezetett zavaró jelet a műszercsoportba, ettől kalimpált a mutató. Volt jeladó hiba is, de sokszor előfordult, hogy az akkumulátor alatt a karosszérián a gyári testpontok elkorrodáltak. Le kell venni az akkumulátor sarut, majd az összes látható testpontot meg kell tisztítani. A bontóban vásárolt jeladó, csak akkor bizonyít, ha kicserélve működik. Ha nem működik, az jelentheti azt, hogy nem a jeladó a hiba, de jelentheti azt is, hogy a bontott jeladó is rossz, szóval ez nem információ számunkra.

Pucold meg a testpontokat, ez csak használ az autónak, majd ellenőrizd a kábelköteget a 2-es,3-as hengeren és figyeld, hogy mit mutat a napi számláló. Ha nem boldogulsz, akkor márkaszerviz és Ők tudnak mérni az autón, amit mi otthon nem tudunk.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Van-e értelme a nagyobb generátornak?

2013. január 17., 09:54 Módosítva: 2013.01.17 10:34
6

Üdvözlöm!

Vw polo classic, 1,4 benzines 1998-as évi autónak 90 Amperes a gyári generátora. Ismerősnek, ugyanez a motor csak Ibiza néven 70 Amperes generátorral van szerelve.

Viszont van ugyanilyen generátor mint ezek (Bosch), amely 120 Amperes. Van-e értelme a nagyobb teljesitményű generátornak? Köszönöm a választ!

Kedves kérdező!

Átlag felhasználó számára ez lényegtelen. Aki valami extrém dologra használja az autót, ami nagy áramigénnyel bír, annak nagyobb akkumulátor kell és ahhoz nagyobb generátor. Ilyen lehet példaként egy autómentő, egy műhelykocsi, ami sok elektromos készüléket üzemeltet, vagy egy hatalmas HiFi.

A nagyobb akkumulátor nagyobb generátort igényel, de igényli a töltőáramkörben lévő kábelek cseréjét is. Szóval bonyolult, és semmi szükség nincs rá átlagos felhasználásnál.

Ha normál módon használunk egy autót, akkor az autó fogyasztása kisebb, mint amennyit a generátor tölteni tud. Ez azt jelenti, hogy menet közben az autó energiaigényét nem az akkumulátor szolgáltatja, hanem a generátor, ezen felül még képes visszatölteni azt a veszteséget is, amit az indítózások és egyéb, álló motornál használt fogyasztók (riasztó, autórádió nyugalmi áramfelvétele) elhasználnak. Ha nagyobb generátort teszünk be, semmi nem történik, hiszen pluszt nem képes létrehozni, csak annyit tölt, amennyire szükség van.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Ér-e valamit a kormányzár

2013. január 14., 13:41 Módosítva: 2013.01.14 14:21
2

Tisztelt Kütyüdoktor!

Nemrég egy az első autóm boldog tulaja lettem. Kissé félek, hogy egy reggel csak hűlt helyét találom az autómnak, így valamilyen biztonsági eszköz beszerzésén gondolkodom. Kormányzár, vagy váltózár? Érnek-e ezek egyáltalán valamit, vagy a placebo hatásuk miatt veszik az emberek? Milyen más eszközt tudna ajánlani?

István

Nagyon jó választás a váltózár. Ha az autó hallótávolságban parkol általában, akkor egy alaptudású riasztót is ajánlanék hozzá. Az igazán biztos védelem egy mechanikus és egy elektromos védelem kombinációjából áll. A mechanikus részt megoldja a váltózár, az elektromost a riasztó, vagy egy immobiliser, rablásgátló, esetleg egy indítási trükk.

Az autóba szerelt védelem nagymértékben növeli azt az időt, amíg az autó beindítható, elvihető. Igaz, nem hiszek a váltózár utcai kiszerelésében, de, ha mégis valahogy sikerülne, még mindig véd a riasztó. A két rendszer kiiktatása kétféle felkészültséget feltételez, hozzáértést, szerszámot. Az az autó, amiben van, biztos vagyok benne, hogy a helyén marad. Ez alól kivétel, ha a tulajdonos elárulja illetéktelennek, hogy hogyan lehet beindítani, hatástalanítani, valamint, ha lehetőséget ad arra, hogy lemásolják a kulcsát, a távirányítóját.

Nem placebo, nagyon régen szerelünk riasztót és egyéb védelmi eszközöket, és nem lopják azokat az autókat, amikbe beszereltük - ennyit megér a nyugalmunk.

A kiválasztásnál tartsd szem előtt, hogy ebben az esetben nem a készülék ára a választási szempont. Mint mindenütt, a riasztópiacon is létezik a vacak portéka. A vásárlás előtt tájékozódj, hogy a készülék rendelkezik-e MABISZ minősítéssel, nemzetközi jóváhagyásokkal, szóval valóban biztonságtechnikai termék, vagy csak hasonlít hozzá

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Fázik-e a mélyláda?

2013. január 9., 11:25 Módosítva: 2013.01.09 11:25
18

Tisztelt kütyüdoki!

A kérdésem az, ami szerintem sok autóhifi mániást izgat. Télen bent hagyhatjuk a mélyládát a kocsiban, vagy tanácsos inkább felvinni a meleg szobába, vagy a kevésbé hideg garázsban lerakni tavaszig. A hideg gondolom nem tesz jót a peremeknek meg a membránnak. A kérdés, hogy ez okoz-e akkora problémát h károsodjon a hangszóró?

Üdv: Alex

Természetes, hogy a hideg nagymértékben befolyásolja a membrán állagát, de komoly problémát nem okoz. Az autós felhasználás egyik alapfeltétele, hogy a benne uralkodó szélsőséges körülményeket kibírja a berendezés. Télen a hideg, a pára, nyáron a meleg, szóval erre tervezték. Érdemes nagy hidegben kis hangerőn járatni egy picit, amíg bemelegszik a rendszer, és az autó is. Nem kell teleltetni sem a mélyet, sem a többi hangszórót, használni kell, nem fog tönkremenni.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Melegen nem szól

2013. január 8., 10:17 Módosítva: 2013.01.08 10:17

Üdv!

Ha hidegen elindítok egy cd-t akkor akár órákig szól, de ha bemelegedve megállítom és újra indítanám már nem játsza tovább, kiírja, hogy cd hiba?

A legtöbbet előforduló hiba, hogy tisztítani kell a CD olvasófejét. Nem tanácsos otthon nekiállni, keresni kell egy műszerészt, aki ezt rutinos mozdulattal megteszi. Nehezen hozzáférhető, sok bontással jár és nagyon könnyű bajt okozni az olvasófej lencséjében.

Ettől még lehet egyéb hiba is, de ezzel kell kezdeni, azután a műszerész asztalon jelentkezik, ha egyéb gond lenne, de akkor már jó helyen van. Nagyobb javítást nem biztos, hogy érdemes végezni, mert egy új lejátszó lényegesen olcsóbb, mint egy régi fejegységhez a pickup.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Valami kinyomja a biztosítékot

2013. január 4., 10:26 Módosítva: 2013.01.04 14:12

Egy Suzuki Swift 1.3 sedan tulaja vagyok. Az autó 13 éves lesz, kb. 1 éve van nálam és a megvételt követően kinyomta a biztosítékot. Megcsináltuk, jó volt. Most újra kinyomta valahol, valamiért. Indítóztam és hallottam egy kattanást az indítást követően kb. 2-3 másodpercre. A belsőtér világítás elszállt, cd rádió elszállt, digitális óra időt nem mutat csak világít ahogy eddig is, csomagtér lámpa sötét! 15A biztosítéknál nyomja ki a szerelő szerint (nem autóvillamosági szerelő). Hol lehet a galiba? Merre keressünk? A kocsi indul, világít, indexel féklámpa ok, utastér ventilátor is jó, hála istennek! Mihamarabbi segítő válaszát lelkesen várom!

Köszönettel Robi

Nem egy típushiba, így nem tudok frappáns választ adni. Elsőként érdemes ott körülnézni, ahol már járt valaki. Ha nem gyári a rádió, én kihúznám és ellenőrizném a vezetékek épségét és a szigetelést. Lehet utólagos riasztó, aminek a vezetékei a hanyag beszerelés miatt összeérnek, vagy testre érnek. Lehet, hogy volt az autóba beépítve valami, például riasztó, immobiliser, erősítő. vagy bármi, amit az előző tulajdonos kiszereltetett és annak a maradék kábelei nincsenek rendesen leszigetelve. De lehet, hogy az autó sérült volt és a lakatos hagyott maga után megpörkölődött vezetékeket. Mindenesetre a 15A, az nem vicc, annak utána kell járni, hiszen ekkora árammal már fel lehet melegíteni egy gyári kábelt izzásig és leéghet az autó. Mindenképpen el kell vinni egy autóvillamossági szakemberhez, aki megkeresi a hibát. Nagyon fontos, hogy addig sem szabad a gyári értéknél nagyobb biztosítékot betenni a kiégett helyére! Nem ez a megoldás, de sokan megteszik, és hatalmas kárt okoznak.

Mivel az említett lámpák állandó áramon vannak, így az indítózáshoz szerintem csak annyi köze van a hibának, hogy az autó megmozdul. Egy ilyen hibát nagyon nehéz megtalálni, mert ahogy kiveszem szavaiból, nem mindig áll fenn, így marad a teljes ellenőrzés. Minden olyan részt meg kell nézni, aminek köze lehet ehhez az áramkörhöz. Egyenként a belsővilágítást, a rádiót, a szivargyújtót. Nagy segítség, ha a szerelő Suzuki specialista, mert neki van kapcsolási rajza az autóról és azon látszik, hogy a hibás áramkörön mik vannak, és amerre megy a vezetékezése. A kiégett biztosítéktól haladva szépen lassan és körültekintően meg kell vizsgálni mindent, addig is, ha tanácsolhatom, nem is kell másik biztosítékot betenni. Ami most nem működik, az nem létkérdés, így legalább megy az autó és egyben van, míg egy nagyobb zárlatnál ki is gyulladhat.

A megoldás egyszerű lesz, de az oda vezető út rögös.

Üdvözlettel, Kütyüdoki -www.duett.hu

Ablakemelő és alapjárat

2013. január 2., 14:49 Módosítva: 2013.01.02 14:49
2

Kedves Doki!

Egy Mazda 323f ('96) 1.5 autóm van, amivel az a problémám, hogy alapjáratnál ha le vagy fel akarom húzni az ablakot (elektromos ablakemelő) hirtelen egy pillanatra kb 500-ra esik vissza a motor fordulatszáma, majd visszaugrik normál fordulatra. A műszaki vizsgalap - nincs egy hónapos - szerint normális, 801 az alapjárati fordulatszám. Lehet a megfáradt ablakemelő-motor miatt a jelenség?

Válaszát köszönöm Balázs

Az elektromos ablak nagy áramot vesz fel, ami terheli az akkumulátort, ami visszaterheli a generátort, ami a hírtelen terheléstől megfogja a motort, és ez így normális, bár a 800-ről 500-ra visszaesés egy kicsit nagy, ha ez úgy is marad, amíg húzod az ablakot. Jelentős javulás érhető el, ha az idők során kiszáradt ablakmechanizmust újrakened. Első lépcső, és egyben az egyetlen, amit bontás nélkül megtehetsz, hogy az ablakkeret gumiját befújod szilikonnal. Le kell tekerni az ablakot és abba sínbe, amiben az ablak szélei csúsznak, szilikont kell fújni. Figyelni kell, hogy csak a sínbe kerüljön az olajból! Kétszer-háromszor le-fel kell húzni az ablakot és megismételni a fújást, hogy mindenhol eltelítődjön. Szerintem jobb lesz. Ahogy ez a sín kiszárad, kiszárad az emelő mechanikája is, de ahhoz nem lehet hozzáférni csak bontással. Le kell venni az ajtókárpitot, és minden csúszó, forgó felületet újra kell zsírozni. Ez már szakmunka és sok bontással jár.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Nem nyílik a Vectra

2012. december 25., 12:12 Módosítva: 2012.12.25 12:12
1

Tisztelt Kütyüdoktor!

A probléma egy Opel Vectra B-vel lenne! Adott 2 kulcs, az egyiket használtam, nyitott-zárt gombnyomásra, majd egyre csak csökkent a távolság ahonnan használni tudtam, a végén már semmi! Vásároltam Varta elemeket, ez a kulcs akkor sem akarta már nyitni, elővettem a másikat kapott új elemet, 50m-ről röhögve tette a dolgát, majd ez is elkezdett sz..kodni! Most ott tartok, hogy egyik sem hajlandó nyitni zárni az autót, mindkét kulcs világit ha nyomom a gombot,a zárat kulcsal elforgatva meg működik a központi.

Köszönöm válaszát! Zsolt

A hatótávolság csökkenése az elem merülésére utal, a LED csak annyit jelent, hogy megnyomtad a gombot és egy kis energia még van benne.. Cserélj elemet, majd gyújtáson nyomd meg a távkapcsoló gombját, elvileg ennyi a tanítás. Ha nem működik, akkor szervizbe kell jönni, ahol lehet detektálni a távkapcsolót, hogy ad-e ki magából jelet és azt helyes frekvencián teszi.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Mindig világít a Volvo

2012. december 19., 15:11 Módosítva: 2012.12.19 15:11

Sziasztok, a kérdésem a következő. Külföldön, Angliában élek és nemrég vettem egy 2001-es 1.6-os Volvo s40-est. Az előző tulajtól nem kaptam felvilágosítást arról, hogy miért nem lehet a kocsin kikapcsolni a világítást bárhogy próbálgatom a kapcsolót, neki persze megfelelt ahogy volt. Van valami ötletetek, hogy hol keressem a hibát? pl. kapcsoló, relé stb. Volt esetleg hasonló gondja már valakinek? Szerelőhöz nem szeretném vinni az itteni - angliai - 13 000 ft-os szerelői óradíjak miatt.

Előre is köszi, Árpi

Bizonyos piacok, országok ezt igénylik, náluk nappal is és városban is kötelező a világítás. Ebben az autóban nem lehet lekapcsolni, mert ez ilyen, Csak a világításkapcsoló cseréjével oldhat meg a problémád (vagy egy opcionális külső kapcsolóval, ami megszakítja a világításkapcsoló bemenetét).

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Lemerül a Ford

2012. december 17., 11:57 Módosítva: 2012.12.17 11:57
1

Tisztelt Kütyüdoktor!

Olvastam a "valami lemeríti az aksit" című írást. Az én esetem is hasonló. Nekem egy Fordom van amivel csak télen, a mínuszok beálltával adódik indításnál gond. Már vettem új aksit is de valami azt is leszívja. Indítózásnál elsötétül minden egy pillanatra, olyan mintha letiltana valami. A következő indításokra általában beindul. Már kipróbáltam, hogy éjszakára leveszem a sarut, de ez sem jött be. Van egy utólag beépített E-85 átalakító amit nem használok/túl drága üzemanyag/ ez lehet esetleg a hibás? Tavaly télen megnézettem a beépítőkkel, valamit át is kötöttek, de idén télen újra előjött a probléma, nyáron semmi gond nem volt! Napi 80 km megyek nem rövid használat. Válaszát, ötletét kíváncsian várom!

Üdvözlettel

Hegyi Gábor

Az előző akkumulátormerülés kérdésben leírtam az ellenőrzés menetét, azt nem ismételném. Ami ebben az esetben eszembe jut, az önindító. Az önindító egy igen nagy energiát igénylő motor, ami az idők során kopik és koszolódik, így romlik a hatásfoka, nagyobb áramfelvételt igényel. Télen a hideg motor is nagyobb terhelést jelent az indítás pillanatában, ez is okozhatja, hogy az első fordulatok olyan mértékben terhelik az akkumulátort, hogy a feszültsége leesik akár 8-9V értékre. Ez a feszültség már nem elegendő a gyújtáshoz sem. A következő indítás már könnyebb, nem jár ekkora feszültségeséssel, így indul az autó. Sajnos otthoni körülmények között az indítóáramot nem lehet mérni, de a feszültségesést igen, ebből is lehet következtetni az állapotára. Lényeges, hogy a méréshez analóg műszert használjunk, mert a digitális mintavételezése lassú, így nem kapunk pontos eredményt. Szóval hagyományos (mutatós) műszerrel, az akkumulátor sarún feszültséget kell mérni, hideg motornál és figyelni a feszültségesést. Ha a feszültség 10V alá esik, akkor irány az autóvillamossági műhely, ahol ellenőrzik az önindítót és szükség esetén felújítják. Ez nem nagydolog, azaz anyagilag nem nagy.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Valami szívja az aksit

2012. december 12., 10:43 Módosítva: 2012.12.12 12:57
2

Az én problémám a következő:

2003.12. havi Infiniti FX35 szemelygepkocsit vettunk.

Az autóval a gondom az, hogy kb 1 hét allás után lemeríti az akkut, sem világitás, egyéb fogyasztó nincs rajta hagyva. Vadonatúj akkumulátor lett beletéve, azzal is ugyanez a helyzet.

Ami a gyári megoldásokon felül van:

- rablásgátló - Parrot kihangosító - tolatóradar - lézerdetektor, -blokkoló

Gyanítom, hogy ezek valamelyike lehet a tettes, de mivel nem értek hozza, ezért lehet, hogy valami gyári cucc ment tönkre.

Infiiti-hez konyitó Nissan Budaörs szerint ez ilyen, nagy az áramfelvétele az autónak. Ezt én furcsállom, sok autóm volt, ilyet egyik sem produkált, soha.

A beszerelt dolgok szolgáltatói ismertek, elérhetőek, ha kérdés merülne fel.

Kérdésem, hogy a fenti problémával tudnak-e foglalkozni, van-e esély a hiba felderitésére, vagy ha az nem megy, vmi főkapcsoló kialakitására (akar rejtve), hogy ne kelljen hetente bikázni?

Tisztelettel,

Szaloki Florian

A beszerelt szerkezetek egyike sem indokolja a nagy áramfelvételt, feltételezve, hogy helyesen lettek bekötve. Egy régi akkumulátorral előfordul ilyen, de egy új, egy hét alatt nem merülhetne. Régi akkumulátor esetén nagyobb az önkisülés és egy 100mA-es fogyasztás lemeríti, főként, ha keveset használja az autót a tulajdonos. Rövid utakon nem tud annyit visszatölteni a generátor, mint amennyi elfogy az állásban. Ilyen szokott előfordulni idősebb emberekkel, akik csak hétvégén mennek az autóval, akkor is csak a közeli bevásárlóközpontba.

A hibakeresés első lépése, hogy fel kell tölteni az akkumulátort teljesen, ez minimum hat órát vesz igénybe egy akkumulátortöltővel. Lényeges, hogy minimum hat óra, ezt rendszeresen kihagyják a hibakeresés során. A teljes töltés után mérni kell egy teljes áramfelvételt az autón. Az akkumulátornál meg kell szakítani az áramkört, és sorosan kötött műszerrel kell mérni. Nem jó a mostanában elterjedőben lévő lakatfogó. Bárki, bármit mond, nem jó, sorosan, normál műszerrel kell mérni. A mért érték 80mA alatt normális, 100mA felett baj van.

Ha jó az áramfelvétel, akkor járó motornál töltést kell mérni. Az akkumulátorra párhuzamosan rá kell tenni a feszültségmérőt és egy kicsit emelt fordulatszámnál ellenőrizni, hogy a töltés 13,8V felett legyen. Ha alatta van, akkor az akkumulátor nem kap elegendő töltést és ez okozza, hogy elfogy az energia.

Ha az autó áramfelvétele magasabb, mint 80mA, akkor elsőként le kell kötni az utólag beépített eszközöket, egyenként. Amelyiknél jelentősen leesik a fogyasztás, az a bűnös.

A rablásgátló pár 10mA-t fogyaszt nyugalmi állapotban. A Parrot semmit, a tolatóradar semmit, a blokkoló semmit, azaz 1-2mA-t. Ha minden jó, de mégis merül, annak az elején említett kevés használat lehet az oka. Ha hetente egyszer használjuk az autót, és akkor is csak 10-20 km-t, az bizony nem elég. Az akkumulátornak van önkisülése, amihez hozzáadódik az autó minimális áramfelvétele. Ha egy héten át csak merül, majd beindítjuk és alacsony fordulatszámon, amin a generátor nem tölt még megfelelően, rövid utat megyünk, nem tud visszatölteni az autó. Menet közben megy a fűtés, az ablakfűtés, a tükörfűtés, szól a rádió, működik a Parrot, a lézer detektor, ez olyan mértékű fogyasztás, ami lényegesen magasabb, mint amit a generátor ki tud szolgálni rövid idő alatt. Ez a jelenség télen jobban jelentkezik, hiszen a hideg lerontja az akkumulátor hatásfokát, de előfordul nyáron is. Példaként, feleségem autóját évente kétszer minimum töltenem kell, mert napi hat kilométert használja, de közben rádiózik, klímázik, világít a lámpája és mindezt általában dugóban teszi. Kényelmetlen, de ez van.

Ha van lehetőség, van az autó közelében 230V, ahová lehet telepíteni töltőt, akkor a keveset használt autót be kell dugni és szinten tartani. Kapható csepptöltő, amit motorosok is használnak. Ez a szerkentyű kis árammal épp annyit tölt, mint amennyit az autó használ, így mindig indítható az autó és az akkumulátornak is jót tesz, sőt, a drágábbak még a szulfátosodás ellen is dolgoznak.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Fix akkutöltő a kocsiba

2012. december 10., 10:48 Módosítva: 2012.12.10 10:48
1

Üdvözlöm.

Nemrég olvastam itt a totalcaron egy cikket a téli indítózásról, akkumulátorok karbantartásáról... Nekem egy kicsit komplikáltabb a helyzetem, mivel nem Magyarországon lakom,hanem Finnországban.

Ebből adódóan nem a -10 -15 fokkal van gondom,hanem a -35 -40 fokkal. Ezt nem tolerálja semmilyen aksi. Hiába a 220V-os motorfűtés,ami megkönnyíti ugyan a dolgokat,de az aksi a szélvédő alatt van(passat) nem éri a motor hője,és ez a hideg már leszívja rendesen.

A kérdésem az lenne,hogy lehet e olyan akkumulátortöltőt kapni amiről lehet bikázni,és ha igen,mit kell keresni a töltőn (jelölést,szignót...). Ha egyáltalán van ilyen.

Tudom hogy sima töltőről nem lehet bikázni. A finnek úgy oldják meg,hogy kiveszik a kocsiból az aksit,és beviszik meleg helyre, reggel meg visszarakják,de nálam ez macerás, és hát kinek van kedve -40 fokban szélvédő alá gyömöszölni az aksit, rögzítőcsavarral bíbelődni a sötétben.

Válaszát előre is köszönöm.

Üdv.:Ati

Természetesen. A DEFA akkumulátortöltő erre lett kitalálva. Be kell építeni a motortérbe és be kell dugni az autót a konnektorba, a töltő pedig végzi a dolgát. Automata töltőről van szó, ami csak annyit tölt vissza, mint amennyi elszivárog az akkumulátorból. Nagyobb bevásárlóközpontok is szoktak ilyen csepptöltőt akciózni, de az nem vízvédett, nem szerelhető motortérbe, azokat a garázsban tartott autókhoz gyártják és azokhoz sem ajánlom, látva a kivitelezésüket. Gondolom a DEFA Finnországban ismert, hiszen norvég szomszédjaik gyártják és, ha valahol piaca van ennek a terméknek, az ott van a nagy hideg országaiban.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Rossz a fűtőszál

2012. december 7., 11:18 Módosítva: 2012.12.07 11:18

Szép jó napot kívánok!

Következő lenne a problémám. Van egy Seat Cordoba sedan tipusú 2000 évjáratú autóm és a hátsó szélvédő fűtés nem akar jó lenni Már kimérettem autó villamossági szerelővel, hogy biztosíték, kapcsoló jó és a szélvédőhöz is eljut a 12 volt. Test is rendben van. A szélvédő javítós nagyítóval átvizsgálta fűtőszálakat és egy sincs megszakadva. Ő azt mondta hogy 16 éve javít szélvédőket és még ilyet nem látott. Bekapcsolást követően a tükör fűtések működnek rendesen ahogy kell, de viszont hátul csak 5 perc után 5-6 fűtőszál közepén lehet látni egy borsó nagyságú pára eltünést. Mi lehet a probléma?

Ez aztán az ördögi masina, mármint az ablakfűtés. Egy ellenállás, amit felgőzölnek az üvegre és, ha 12V-ot kap, hát melegszik. Próbáljuk meg együtt, hátha több mint 16 év rutin többre lesz képes.

Ha nyitható a hátsó ajtó, akkor csukd le és úgy mérj a fűtőszál csatlakozópontjain. Ha megjelenik a 12V, akkor rángasd meg az ajtóátvezetőt mérés közben. Lehetőleg próbalámpát használj a méréshez, annak van terhelése és az esetleges testhibát, átmeneti ellenállást is észreveszed. Ha műszerrel mérsz, az kis terhelésnek számít, becsaphat egy egyszerű lelazult, korrodált csatlakozás.

A mérést elsőre a csatlakozóponton kell elvégezni, ahol az ablakra csatlakozik a vezeték. Ha itt megvan a feszültség, akkor a csatlakozó után, a fűtőszálon is rá kell mérni, óvatosan, hogy ne sérüljön a fűtőszál. Ha itt is megvan, akkor működnie kell.

Ha hibás az átvezető, akkor azt újra kell kötni. Nem elég csak összeforrasztani, mert a hidegben, a mozgatástól hamar eltörik, hiszen a forrasztás merev. Ki kell cserélni egy legalább húsz centiméteres szakaszt, hogy az átvezetőben új és hajlékony kábel legyen. Ha a csatlakozó letört, akkor vásárolni kell hozzá speciális ragasztót. Nem szabad pillanatragasztóval visszatenni, mert más a hőtágulása, mint az üvegnek és nyáron beroppantja a szélvédőt.

Ha szakadt egy-két szál, akkor vásárolni kell speciális festéket. Autósboltok, benzinkutak is árulnak ilyet, azzal vissza lehet javítani. Ki kell maszkolni, és ráfesteni, szinte észrevehetetlen a javítás. Ha utadba esünk, szívesen megnézzük, ez nem hiszem, hogy nagy feladat lenne. Természetesen azt feltételezem, hogy a kapcsoló és a biztosíték jó, hiszen ezt írtad.

Nem akarom bántani a 16 éve javító kollegát, de 16 év után egy ilyen egyszerű szerkezetet javítatlanul útjára engedni ciki. A szélvédő javítás mechanikus szakterület, amiben áram folyik, az sokaknak rázós dolog! Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Somogyi a Skodában

2012. december 3., 11:21 Módosítva: 2012.12.03 11:21

Az adott autó egy '99-es Skoda Felicia. A gyári kazettásmagnót kivettem belőle, és beleszereltem egy új, SAL márkájú FM MP3 fejegységet. A probléma az, hogy nagyon meríti az akkumlátort, olyannyira hogy az autó sem indul be tőle egy idő után. Természetesen nem hagyom bekapcsolva, és az akkumlátor viszonylag új (2 éves), valamint már meg is lett nézetve. A fejegységet visszaküldtem a gyártónak, nem találtak benne olyat ami a fent említett hibát okozhatná.

Érdeklődnék hogy akkor mi lehet a hiba, és milyen megoldással lehetne ezt orvosolni?

A jelenlegi megoldás a folyamatos fel-le csatlakoztatása az eszköznek a kocsi áramkörére minden használat alkalmával.

Elsőként ellenőrizném a csatlakozó bekötését. A SAL rádiónak egy állandó és egy kacsolt áramra van szüksége a működéshez. Ha egyéb helyen is kap a gyári csatlakozótól, akkor az bármi hibát okozhat. Ha a bekötés jó, akkor össze kell dugni a csatlakozót és mérni egy áramfelvételt. Ha az is jó, akkor a hiba máshol keresendő, ne a rádió a ludas.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Megéri hangszórót tenni hátsó ajtókba?

2012. november 30., 12:56 Módosítva: 2014.03.12 09:08

Egy Peugeot 206-ról lenne szó. Sajnos gyárilag csak az első 2 ajtóban található hangszóró. Jelenleg egy Panasonic cq-c1313ne fejegység található benne, és most a hátsó ajtókba szerelhető hangszórók pótlásán gondolkodom. A kérdés csak az,hogy hoz e annyit hangzásban, hogy megérje beszerelni őket. Gyári hátsó hangszórókról lenne szó. Nem célom az, hogy csúcs minőségű zene legyen az autóban, egyszerűen csak hallgathatóbbá szeretném tenni.

Válaszát előre is köszönöm.

A zenehallgatás élményét nem fokozza a hátsó, gyári helyre szerelt hangszóró.

A zenei kép előállításánál arra törekszünk, hogy reprodukáljuk a színpad képét. Úgy halljuk a zenét, mintha egy színpad előtt állnánk, annak legyen magassága, mélysége és szélessége. A színpadon pozícionáltan szólaljanak meg a hangszerek, mint egy igazi koncerten, amikor a legjobb helyre sikerül beülni. Az emberi hallás adottsága, hogy a hang irányát a magas hang határozza meg, így nagyon fontos a hangszórók elhelyezésénél a magas sugárzó helye és annak irányítottsága. A hangkép létrehozásánál a domináns szerepet az autó első hangszórói játsszák. A hátsó hangszóró a hátul ülők hangszórója. Aki hátul ül, az hallja az első hangszórókat, de az ülések és az elől ülők sokat tompítanak a hangon, ezt a veszteséget pótolja számukra a hátsó hangszóró. Illetve a hang elosztását hivatott megvalósítani, hiszen, attól, hogy elől zenét hallgatunk, nem biztos, hogy az utas is szeretné hallgatni, vagy az nem zavarja a hátul szundikáló gyermeket. De. Amíg a hátul ülőknek áldás, hogy az első hangszórót is hallják, addig az elől ülő nem hallhat semmit a hátsó hangszóróból. Mivel az először megszólaló magas hang adja meg agyunknak a hang irányát, a hátulról érkező magas hang, azonnal szétrombolja az elől megalkotott színpadképet. Belekerülünk a zene közepébe, mintha ott állnánk a zenekar tagjai között, és az nem jó, bár elismerem, van, aki pont ezt szereti.

Ez volt a helyes út, a zeneépítéshez.

Mégis sokszor használunk hátsó hangszórót. Az első hangszórók mérete korlátozott. Az ajtóba maximum 16cm átmérőjű hangszórót lehet esztétikusan és probléma mentesen elhelyezni. Az ajtóban lévő légtér sem alkalmas ennél nagyobb membránfelület kiszolgálására. A hangszóró fizikai mérete meghatározza, hogy milyen frekvenciatartományt tud visszaadni számunkra. A 16cm-es átmérő még a mély-közép tartományba esik. A hiányzó alsó frekvenciák reprodukálásához nagyméretű mélysugárzó hivatott, ami nagyon rossz hatásfokkal működik és egy olyan tartományt szólaltat meg, ami rosszul terjed és rosszul halljuk. Ehhez már erősítő kell, nem is kicsi. A mélysugárzó és egy erősítő, az költséges és helyigényes dolog, nem mindenki engedi és engedheti meg. Itt jön a valamit, valamiért. Lemondunk a színpadképről és beszerelünk egy nagy méretű hangszórót hátra. Nem az ajtóba, mert ott nincs hely, hátra a kalaptartóba. A kalaptartó elbír egy 6x9 inc méretű hangszórót, a csomagtartó légtere ezt ki is tudja szolgálni. Ez még egy olyan méret, amit egy rádió saját végfokozata is meghajt, és kellemes mélyhanggal tölti meg az autót. Előnye, hogy egyszerű, olcsó. Hátránya, hogy elrontja a zene képét. Jelentős javulást hoz a zenénkbe, nem pótolja és nem is közelíti meg a mélyláda hangját, de ne is várjuk el hiszen árban sem jár a környékén.

Hosszú okfejtésem után a válaszom az eredeti kérdésre. Csak akkor szerelj hátsó hangszórót a gyári helyre, ha szeretnéd, hogy a hátsó utasoknak szebb hangzása legyen, vagy szeretnéd szeparálni a hangot. Amennyiben zavar vezetés közben a zene, de a hátul ülők hallgatnák, vagy az utasokat zavarja a zene, de te hallgatnád, akkor ez jó megoldás. Számodra semmilyen jelentős javulást nem hoz egy hátsó hangszóró a gyári helyen, a hangminőség miatt ne költs erre. De, ha feláldozod a kalaptartót és beszereltetsz egy kb. 15 000Ft-os ovál hangszórót, jelentősen jobban fog muzsikálni az autó.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

W211-be USB

2012. november 29., 15:21 Módosítva: 2012.11.29 15:21

Tisztelt Kütyüdoktor!

Egy 2007-es w211 E220Cdi gyári nagy comandjához szeretnék olyan megoldást találni, amivel százezres befektetés nélkül megoldható, hogy az autó comandjából tudjam vezérelni az usb-t? Előre is köszönöm a válaszodat!

Nos, olcsónak nem nevezném a megoldást. Ehhez az autóhoz a Dension Gateway500 modulja való, ami jelenleg 114 990 Ft. Ez mindent tud, kezeli az USB-t, megjeleníti a számcímeket.

A gyári rendszer egyéb eszközzel nem támadható tudtommal.

A Densionnak van egy CarDock nevű megoldása, ami nem USB-t, hanem okostelefont vagy iPhone-t csatol a gyári fejegységre. Ezzel esetleg érdemes megpróbálni. Nálunk van tesztkészülék, csak időt kell rászánni. Ára 25 990 Ft. Szerintem nagyon jó minőségben szólaltatja meg a telefonon tárolt zenét.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Néma riasztó

2012. november 27., 13:01 Módosítva: 2012.11.27 13:01

Ebbe az autóba gyárilag nincs riasztó, azt opcióban lehetett kérni. A kürt csak a zárás tényét jelzi vissza, a gyári riasztó szirénát szólaltat meg. Aki kért gyári riasztót, annak a műszerfal közepén van visszajelző LED-je, ha nincs, akkor nincs gyári riasztó. Ha van, de nem működik, akkor be kell nézni a bal első doblemez mögé, mert ott található a sziréna, ami sajnos nagy eséllyel meghibásodott. Több ilyennel találkoztunk. Aki nem kérte a javítást, annak a szerviz leprogramozta a funkciót.

Ellenőrizd, hogy van-e LED a műszerfalon, ha van, akkor meg kell nézni a doblemez mögött, hogy bent van-e a sziréna, vagy kiszerelték. Ha bent van, akkor a márkaszervizben meg kell nézetni, hogy aktív-e a védelem és, ha nem, akkor csak kikapcsolták, mert zavarta a tulajdonost, vagy hibás és nem akart erre költeni.

Hibás riasztó esetében olcsóbb a csere, mint a javítás. A javítóanyag mindig magasabb árkategóriát képvisel, erre oda kell figyelni. Egy gyári riasztó szett, nagyságrendileg 65 000 Ft.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Tisztelt Kütyüdoktor.

2001-es évjáratú, 2.2TiD Saab 9-3-as autóm riasztójának működését próbálom megfejteni. A központi zár gombjának kétszeri megnyomására a riasztó aktiválódik amit egy rövid kürtjelzés, és a központi zár kattanása után hallható halkabb kattanó hang jelez.

A riasztó hangjelzése viszont akkor sem aktiválódik, amikor az indokolt lenne. De nem sikerült rájönnöm hogy miért nem.Van esetleg javaslata?

SD olvasó a Renaultba

2012. november 23., 10:36 Módosítva: 2012.11.23 10:36

Tisztelt kütyüDoktor úr!

Van egy Renault Thaliam, 2002-es. Van hozzá gyári kazettás hifim is, ami kormány melletti bajuszról vezérelhető.

E helyett szeretnék egy olyan fejegységet ami SD kártyákat is olvas, (esetleg USB-ről olvas MP3-at, mert ahogy láttam, az az elterjedtebb) és szintén vezérelhető a kormány melletti karról.

Mit tudna ajánlani? És az kb. milyen költséggel járna?

Üdvözlettel: Márk

Mivel mi Pioneer készülékeket forgalmazunk, ezért azt ajánlom, de ez nem jelenti azt, hogy a Kenwood, Alpine vagy Clarion-ok között nem találsz jó és megfelelő rádiót. Minden Pioneer fejegység fogad kormány adaptert és mindegyik tud MP3-at játszani. A legkisebb például, amiben nincs CD mechanika USB-ről és SD kártyáról is játszik (18 900 Ft).

A kormány adapter nehezebb kérdés Renault esetében. Nincs olyan referencia táblázat, ami alapján biztosan meghatározható, hogy az adott Renault-ba milyen adapter kell. Ezt csak akkor tudjuk megállapítani, amikor kivesszük a rádiót és látjuk a csatlakozót. Sajnos ennél a típusnál a gyár kicsit kuszán szerelte az elektromos rendszer ezen részét, így lehet az adapter 15 000 Ft és lehet 29 900 Ft is. Lehet analóg és lehet CAN-bus vezérlés, ezt nem tudjuk meg sem évjáratból, sem alvázszámból, meg kell nézni.

Amennyiben Alpine, Kenwood vagy Pioneer készüléket választasz, ugyan az a kormány adapter kell hozzá, így a végleges árat csak a készülék ára határozza meg.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Fura hiba a Suzukiban

2012. november 22., 11:13 Módosítva: 2012.11.22 11:13

Tisztelt Kütyüdoktor!

2006-os Suzuki Swiftem van, gyári rádiókonzol található benne. A probléma nemrégen jelenkezett, azóta a panelen az jelenik meg, hogy "TEL". A rádió, CD nem szól, a gombnyomásra a készülék nem reagál. A kézikönyvében nem találtam erre vonatkozó részt. Nincsen az autóban telefonos összeköttetés, olyan, mintha mégis azt érzékelné.

Tud nekem tanácsot adni, hogy mi lehet a hiba oka? Köszönettel: L

Lehet, hogy egyszerűen elromlott a rádió, de ez nem valószínű. Lehet, hogy az autóban van (volt) egy telefonszett, ami a némítás szálon vezérli a rádiót és így ragadt. Lehet, hogy kiszerelték a telefonszettet, de a némítás vezeték bent maradt és most összeér valamelyik test kábellel vagy odaér a rádió házához.

Ki kell húzni a rádiót a helyéről és mögé nézni, hogy vannak-e idegen vezetékek. Ha nincs, akkor lehúzni a rádiót, várni egy fél percet, hogy elfelejtsen mindent, azután visszadugni. Ha ez után is fennáll a hiba, akkor javíttatni kell.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu