2014.07.17. 11:29

Tisztelt LPG-doktor!

Nagyjából egy év múlva esedékessé válik autóm cseréje és olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy a szomszédban működik egy hivatalos CNG-kút, tehát a következő autómat földgázzal szeretném tankolni. A gyárilag CNG-szettel szerelt autók köre elég limitált, ezért az lenne a kérdésem, hogy szinte bármilyen turbós benzines átalakítható gazdaságosan CNG-re, az én évi 40-45 000 km-es futásteljesítményemmel? Általában országúton vezetek a munkám miatt, tehát viszonylag keveset autópályán és mivel szeretek jót autózni munka közben, egy Subaru WRX kombira (2003-2007, 225 Le) gondoltam. Elképzelhető ezzel a járművel is a CNG-hajtás? Tudom, hogy léteznek "gyári" LPG-s boxerek, de CNG-s is kivitelezhető? Továbbá érdeklődnék, hogy ilyen esetben milyen fogyasztásra számíthatok CNG-ből? Egyik barátom OPC Zafirába (2.0 T, 240 Le)vett törött 1.6 T CNG-ből való CNG-szettet, amellyel én is próbáltam az autóját és valóban remekül megy és esküdözik, hogy az eredeti 12-14 literes benzinfogyasztás 6-7 kg/100 km CNG-re redukálódott.

Válaszát előre is köszöni, Kovács Csaba

Kedves Csaba!

Az ötlete kivitelezhető, némi korlátot iktatva a rendszerbe. A turbós benzinesek átalakíthatóak gond nélkül, de a Subaru kicsit kényes a nagy terhelésen fellépő termikus igénybevételre. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a rendszer hangolását terhelésfüggő benzinre kapcsolás mellett végezzük el. Így részterhelésen gázzal mehet, padlógázon benzinnel. Hangsúlyozom, ez a Subaru miattii óvintézkedés, mert ezen az autón a sokszor a gyertya csere sem egyszerű feladat, nem hogy a szelephézag ellenőrzése. A fogyasztást nagyjából jól kalkulálta az ismerőse, a mindenkori benzin fogyasztást kell szoroznia 0,6-al, így megkapja a várható CNG fogyasztást kilogrammban kifejezve.

Üdvözlettel: LPG Doktorwww.lpgdoktor.hu