2014.07.21. 15:09

Tisztelt LPG Doktor!

Egy 1.6-os FSI motoros Skoda Octavia-m van, BRC SEQUENT Fly SF direkt rendszerrel. Az autó tökéletesen működött, 15 000 km-nél lett berakva a gáz, most 145 000 van benne. A probléma, hogy nem tartja a sebességet, bizonyos fordulatoknál egy henger "bedadog", valamint darabos a járása a motornak. Benzinen tökéletesen megy. Az ECU-ban hibajel nincs, így arra gyanakszunk, hogy nem kevés, hanem valamiért sok anyagot kap (esetleg LPG ijnektor nem zár?). Van-e valamilyen ötlete, hogy merre induljunk el a hibakeresésben?

Köszönettel: Grabo

Kedves Grabo!

Ötletem van egy kazallal, csak győzzék energiával! Az ilyen hibák döntő többsége gyújtás eredetű. Igen, annak ellenére az, hogy benzinnel nem produkálja! Ha kizárható a gyújtás hiba, akkor kell a gázrendszer körmére nézni. Nem emlékszem, hogy a BRC engedi-e lekapcsolni az egyes hengerek gázinjektorjait egyesével, de a megoldást erre kell keresni. Az átkapcsolással megállapítható, hogy melyik henger rakoncátlankodik. Ha nincs a programban ilyen opció, egy patentfogóval el kell szorítani hengerenként a gázcsövet az injektor után, így hasonlóan a gyertya pipák lehúzásos hiba kereséséhez, így is meg lehet találni a bűnöst a rendszerben. Ha nem injektor, és nem is szikra gond, akkor mélyebben kell belenézni az autó gyomrába, mert egy-egy részben beégett szelep is tud örömöt okozni a fentiekben leírtakhoz hasonló tünetekkel.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu