2014.09.09. 11:26

Tisztelt Doktor!

Nemrégiben vettem egy 2000-es évjáratú, 1500-as 16 szelepes hengerenkénti befecskendezős Lada 110-et, melyben hivatalos gázszett is van. Mivel nem értek az LPG rendszerekhez, naivan úgy gondoltam, hogy nyilván a belevaló gázt szerelték bele. Lovato reduktoros, Zavoli Coregas lambda vezérlés van benne, a szívócső előtt szívja be a gázt.. Nálam jobban hozzáértők felvilágosítottak, hogy ebbe az autóba hengerenkénti gázrendszer kellene.

Működés közben is megnyilvánul a különbség, néha durran egyet a kipufogó (vagy a szívócső?), az alapjárat eléggé kaotikus, sokszor egyáltalán nincsen. Kérdésem, hogy be lehet e állítani ezt a rendszert, hogy jól működjön vele a motor, illetve nem okozhat-e motorkárosodást?

Köszönettel, Zsombor.

Kedves Zsombor!

Jól gondolja, oda egy szekvenciális rendszer való! A különbség nem a durrogásban keresendő, mivel egy keverőfejes rendszer sem szabad, hogy durrogjon. Alacsonyabb fogyasztás, dinamikusabb menet tulajdonságok és stabilabb működés jellemzi a hengerenkénti rendszereket.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu