Gáztól csökken a szelephézag?

2015.02.20. 17:49

T.Cím!

Olvasni a fórumon az ön levelei között, hogy beállított, normálisan felprogramozott gázrendszernél a szelephézag csökkenés gyakorlatilag az Ön elm. szerint kizárt! Más beszerelő műhelyek szerint a folyamat csak lassítható. Az ön válaszaiból az következik , hogy az Ön által tisztességesen felprogramozott autók egyikének sem kellene meghibásodnia a gázrendszer miatt.

Kérdésem az lenne, hogy amiket Ön programozott fel, fordult-e már elő, hogy a mégis szelephézag csökkent bármennyi megtett gázos kilométer után normális felprogramozás esetében?

Üdvözlöm!

Teljes a félreértés! Természetesen fordult már ilyen elő nálunk is. Nem mindegy azonban az ok. A szerelőműhelyek gázt látva az autóban elkezdik azt felelőssé tenni a kialakult hibákért. Mindegy mi az, a gáztól van és kész.

Suzuki, Honda, Mitsubishi,Toyota és egyes Nissan típusok esetében rendszeresen látunk ilyet. Azonban fontos megjegyezni, hogy ezek az esetek sem a gáz miatt történnek, már ha rendesen vannak programozva! Sajnos van rengeteg példa arra, hogy a véletlenszerűen levett szelepfedél alatt annak ellenére elfogyott hézaggal találkozunk, hogy gázt még soha nem látott az adott motor!

Ha egy ilyenbe gáz kerül és 20 ezer km múlva valamiért szelephézagot mérnek, le sem mossa magáról, hogy a gáz miatt van. Vastag talp az oka, ezek érzékeny motorok, sok esetben a gyári szerviz protokoll nem tartalmaz szelephézag ellenőrzést egyáltalán.

Nem kell kinyomni a szemüket se benzinnel, se gázzal, rendesen kell felprogramozni a gázszetteket, és végül rendszeresen ellenőrizni kell a szelephézagot a hidrotőkét nélkülöző motorok esetében.

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu