A túl jó autó esete

2001.12.06. 11:08

Annak ellenére, hogy az autó viszonylag jól felszerelt, az extrák bekerülési árait lehetetlen az eladásnál érvényesíteni.

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Tanácsadó!

Cégünk egyik autóját szeretnénk értékesíteni, egy 1998. évjáratú Suzuki Swift 1.0 GA 5 ajtós (automata váltós) gépkocsit. 2. tulajdonosok vagyunk (az elsőtől 1999. júniusában, 19e km-rel vettük, szintén cég volt).

Az autó ügyvezetőnk autója, vegyes országúti és városi használatban szolgál, jelenleg 65e km van benne.

Magyarországon lett üzembe helyezve (Magyar Suzuki ugye). Ügyvezetőnk idősebb, "nyugisabb" ember, az autó soha nem ment többel, mint 100 km/h (nem vicc, még autópályán sem), szóval motorikusan kiváló állapotban van. Magyarországon, hivatalos márkaszervízben rendszeresen van szervízeltetve, olajcserék a szokásostól is gyakrabban elvégeztetve stb. Vezetett szervízkönyve van.

Mivel az ügyvezetőnk kényelmes ember, az autó értékéhez képes jelentős az extrák száma, melyeket a "fapados" szériához képest utólag szereltettünk bele (hivatalos Suzuki szakszervízben):

első két oldali elekromos ablak (40e Ft)
ugrókódos riasztó (40e Ft)
full automata elektromos antenna (25e Ft)
full automata, hátracsúszó elektromos napfénytető (100e Ft)
teljes alváz és üregvédelmen esett át 2.5 éves korában (50e Ft)
külön kapcsolható első (4 drb) és hátsó ködlámpák (30e Ft)
meg ugye extrának számít gondolom a méregdrága automata váltó is.
Vétlen sérülésként egyetlen ráfutásos koccanása volt, ahol a hátsó lökhárító, illetve a hátsó ajtó lemeze volt szakszervízben javítva azonnal. Illetve minden, Pesten összeszedett -kedves járókelők által produkált- 5 cm-nél nagyobb karcolás újrafényeztetve, festve stb, természetesen szakszervízben. Az autót fényezés szempontjából nem lehet megkülönböztetni egy egy hónapos autó fényezésétől.

Éppen ezek a problémáink. A beépített felsorolt extrák ismeretében Ön milyen eladási árat javasol? Ugyanis az autó állapota enyhén szólva is jelentősen eltér egy "átlag" márkatárs állapotától, értéke a beépített extrák miatt jóval magasabb lehet.

Ehhez kérném az Ön szakvéleményét, hogy mennyivel lehet jobb árat kiharcolni egy újszerű, de mégiscsak lassan négy éves autóért? A megkérdezett márkakereskedők kb. 150e Ft-tal javasoltak többet, mint az Eurotax ár.

Köszönöm előre is válaszát:

Gábor

Kedves Gábor!

Levelében egy érdekes, de nem egyedi esetet ír le, amelynél látatlanban nagyon nehéz meghatározni az eladási árat, ezért eladás előtt a pontos ármeghatározás érdekében érdemes lenne megmutatni szakértőnknek.

Annak ellenére, hogy az autó viszonylag jól felszerelt, az extrák bekerülési árait lehetetlen az eladásnál érvényesíteni, ez alól kizárólag az automata váltó jelent kivételt. Az automata váltó az eladás szempontjából viszont nehézséget jelent, hiszen autó csak annak a vevőnek kelti fel az érdeklődését, akinek kizárólag ez felel meg, viszont neki a többi extrára nem biztos, hogy szüksége van. Az automata váltó sajnos tovább rontja az autó menetteljesítményeit, ezért ez tovább szűkíti a vevőjelöltek körét. A követhető és pontosan dokumentált előélet ma már a Suzuki vásárlók körében általános elvárásnak tekinthető és nagy mértékben nem befolyásolja az eladási árat.

Megítélésünk szerint, feltételezve az autó átlagon felüli állapotát, a maximálisan elérhető eladási ár 1 300 000 forint. Kérjük, hogy a fentiek olvasásánál vegye figyelembe, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.

Üdvözlettel,

OptiCar

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.