'95-ös Ford Escort 1.8TD cseréje Carismára (1.8GDI?)

2002.02.20. 18:48

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepperűző,

A fenti "cserében" gondolkodom, és a véleményüket/értékelésüket kérném vele kapcsolatban.

Néhány szó az Escortomról:
-99-ben Belgiumból, hátulján törötten került az országba. Azóta rendszeresen szervizelt, különösebb probléma a szokásos dolgokon (lengéscsillapító,vezérműszíj,gumik,fék stb) kívül nem volt vele. 98000 km van benne óra szerint, ismerőstől került bele, 40000-rel.
Extrák: 1.8TD, 90 LE motor (jól húz és elmegy 6 literrel), elektromos ablak, alufelni (14-es), centrál, gyári hifi (5000rds), hátsó szárny, plüss, airbag.
Az eladásra az késztet, hogy szinte már "gyanúsan" nincs baja az autónak, és egy kevesebb km-es fiatalabb autóra gondoltam.

Önök szerint érdemes még megtartani? Kereskedőnél mi az elérhető max. ár ezekkel a paraméterekkel? És beszámíttatás esetén? Mi a véleményük az 1.8GDI benzines Carismáról?

Előre is köszönöm válaszukat,
Varga Balázs

Kedves Balázs!

Véleményem szerint ha rendszeresen szervizeltette az autót, akkor nem nevezhető gyanúsnak, hogy az autónak nincs különösebb baja, de amennyiben meg szeretne győződni róla, hogy milyen költségek várhatóak a jövőben, akkor végeztessen egy állapotfelmérést a szerelőjével vagy valamelyik márkaszervizben.
Ha kereskedőnek szeretné eladni az autót, akkor jelentős veszteségre kell számítani, így azt javaslom, hogy a hagyományos módon értékesítse az autót, ha az elérhető legmagasabb árat szeretné realizálni. A piaci árakat tekintve az Ön autója állapottól, futásteljesítménytől és felszereltségtől függően 1,4-1,55 Mft között értékesíthető. Ha kereskedőnek szeretné eladni az autót, akkor maximum 1,2 M forintos ajánlati árra lehet számítani. A beszámítási ár mindig függ attól, hogy milyen autót készülünk megvásárolni (használt vagy új), és hogy az adott kereskedő milyen üzletpolitikát képvisel.
Erre a típusra is igaz ami általában a japán autókat jellemzi, a megbízhatóság és a kifogástalan minőség, azonban a Carisma nem különösebben izgalmas autó, ezért az értéktartása rosszabb, mint általában a japán márkáké, és általános vélemény a külsejével kapcsolatban, hogy jellegtelen és feltűnésmentes. A GDI típusjelzés egy korszerű közvetlen befecskendezéses benzinmotort takar, amelytől azonban nem szabad a dízel autóktól megszokott fogyasztást várni, mert azt nem tudja produkálni. A Carisma ideális autó lehet, ha kerülni akarjuk a feltűnést, megbízható, jól felszerelt, kényelmes családi és/vagy managerautót szeretnénk, jó ár-érték aránnyal.

Üdvözlettel,
Opticar