Kisautó csere

2002.02.22. 11:39

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Opticar!

Egy autócsere ügyében kérném tanácsát. Családunkban két autó, egy hatéves, 90.000 km-t futott VW Polo 1.2 (szervókormány, napfénytető, központi zár), ill. egy hároméves Nissan Almera (1,4 16V, 50.000 km, központi zár, metálfény) van, mindkettőnek első tulajdonosai vagyunk. Egyiket szeretnénk lecserélni egy kicsi, de új, 2,5 MFt körüli autóra.
A következő típusok merültek fel: Skoda Fabia, VW Polo, Peugeot 206, Renault Clio/Thalia, Fiat Punto, Opel Corsa, Toyota Yaris.
Mind a megmaradó, mind az új autót sokáig használni szeretnénk (7-8 évig nem szándékozunk eladni), a fő szempont a tartósság és az alacsony fenntartási költség (benzin, szerviz). Főleg rövid utakra (néhány km egy vidéki városban), néha hosszabb (néhány száz km-es) túrákra szeretnénk használni. Nem vezetünk sportosan, de azért dinamikus, jól autózható kocsit szeretnénk (ne 20 sec alatt legyen százon).
A kérdéseim a következők:
-A régiek közül melyiket mennyiért lehet eladni?
-Ön melyiket javasolja lecserélni?
-Milyen új autó felel meg Ön szerint legjobban a fenti igényeknek?

Sok sikert:
tomasz

Kedves Tomasz!

Az autókról közölt adatok hiányosak a pontos ármeghatározáshoz, de a rendelkezésre állóak alapján az általános állapot függvényében a VW esetében 1,25-1,35 Mft közötti eladási árra lehet számítani, ugyanez a Nissan-nál pedig 1,7-1,9 Mft körül alakul. Kérem, vegye figyelembe a fentiek olvasásánál, hogy az autót nem láttuk, és ez befolyásolhatja a leírtakat.
A két használt autó közül a Nissant érdemes hosszú távon megtartani, hiszen keveset futott, megbízható japán autóról van szó, nem beszélve arról, hogy fajlagosan kisebb lesz az értékvesztése, ha 7-8 évig még megtartja. A másik autó kora és futásteljesítménye alapján valószínűleg több ráfordítást igényel majd rövid és hosszú távon egyaránt.
Az említett kisautók közül az Ön szempontjait figyelembe véve és kiegészítve az ár-érték aránnyal az alábbi javaslatom lenne:
Nagyon fontos lenne minden számításba vett típust kipróbálni egy tesztvezetés alkalmával, majd az élmények alapján szűkíteni a lehetséges autók körét.
Az említett típusok közül a Renault-t jellemzi a legjobb alapfelszereltség és ár-érték arány, a legkisebb helykínálat és az átlagos értéktartás. Véleményem szerint, ha nincs szükségünk jelentős csomagtérre, akkor a Clio jobb választás, mint a Thalia, hiszen ez utóbbinál a ráncfelvarrás előtti Clio-t vásárolhatjuk meg puttonyos kivitelben.
A Skoda magáénak tudhatja az összehasonlítás legnagyobb utasterét, kifogástalan összeszerelési minőséget, kedvező szervizköltségeket és egy nem túl korszerű, 1.4-es 68 lóerős motorváltozatot.
A Peugeot-ra jellemző a nem túl bőkezű alapfelszereltség, a kiváló értéktartás, a korszerűtlen 1.4-es motor és az átlagos helykínálat.
A Toyota jellemzői a kiváló értéktartás, jó általános minőség, az alacsony fenntartási költségek, korszerű motor, átlagos helykínálat, magas beszerzési ár.
Az Opel Corsa jellemzői a szerény alapfelszereltség, kedvezőtlen ár-érték arány, korszerű motorizáltság, átlagos helykínálat, jó értéktartás.
Fiat Punto: az alapmotorral átlagos menetteljesítmények, átlagos értéktartás, bosszantó apróbb hibák előfordulása, alacsony fenntartási költségek, jó ár-érték arány.
Amennyiben a fentiekben leírtak alapján további segítségre lenne szükségük, a regisztráción keresztül igénybe vehetik szolgáltatásunkat.

Üdvözlettel,
Opticar