Dízel dilemma

2002.03.21. 14:56

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Opticar!

1 mFt-ig bezárólag szeretnék dízel autót venni. A piacon körbenézve az alábbi pár autó akadt fennt a rostán:

Ford Sierra 1,8TD 1991-1992
+ TD, helykínálat megfelelő, könnyű hitel
- nem német
Opel Vectra 1,7D, TD 1989-1991
+ német, helykínálat megfelelő
- relatíve ritka a piacon
Opel Omega 2,3D TD 1989-1991
+ német, helykínálat szuper, aránylag jó formavilág - ?
VW Golf II 1,6GTD 1990 körül
+ abszolút német
- kis helykínálat, elavult forma

Fontos szempont számomra, hogy hitelre venném az autót, tehát ennek az alsó határa 1987 a gyártási évet tekintve. A "német-autó mivolt" azért szerepel számomra jelentős pozitívumként mert itthon szeretik a német autókat, van hozzájuk szakember és alkatrész is. Arról nem is beszélve hogy W123 300D-ből vagyok kénytelen átülni. A dízel pedig egyértelmű mert sokat használom az autót, éves futásteljesítmény megközelíti a 35-40ekm-t.
A méretből nem engedhetek, mert 193cm-hez és 105kg-hoz kell passzolnia. Francia autókat nem szeretem így a méretben és teljesítményben jó Citroen XM 2,1TD-t kiejtettem.
Kíváncsian várom véleményüket.

Tisztelettel,
VHB

Kedves VHB!

Figyelembe véve az Ön magasságát, valóban nem célszerű a Vectránál kisebb autót választania, már a Golf is határesetnek tekinthető.
Fontosnak tartom elmondani, hogy a finanszírozók által nyújtott maximum 14 év, a futamidő lejártára vonatkozik, így a finanszírozásba vihető autó évjáratát inkább 1990-es évjáratban célszerű megkötni. Így is csak 2 év futamidő vehető igénybe, bár lehet, hogy ez éppen elgendő az Ön számára. Azzal is számolnia kell, hogy ez esetben a minimum 40% indulóbefizetés az ami igazán működik és jövedelem igazolás is szükséges hozzá! Jelen esetben ez hozzávetőleg 400 eFt indulóbefizetést jelent ami egy fiatalabb autó 25-30%-a is lehetne! Érdemes ezen elgondolkodni.
Szeretném ha figyelembe venné, hogy bár az éves futásteljesítménye indokoltá teszi a dízel üzemet, benzinesből fiatalabb, kevesebbet futott, megkíméltebb autók is kaphatók.

Az Ön által megjelölt kategóriában jó döntés lehetne az OMEGA, mivel valóban tágas belvilággal rendelkezik, és viszonylag nagy a kínálat ebből a modellből, mely kedvez az áralkunak és a választás szabadságának. Sajnos ennél a típusnál lehet leginkább számítani arra, hogy az idő "vasfoga" korróziós nyomot hagyott a karosszérián és elég magas kilométerfutással rendelkezik. Mindenképpen előny, hogy az Opel magyarországi alkatrészellátása a legjobbak közül való, hiszen a hazánkban futó gépkocsik darabszámát tekintve a második helyen áll.

A VECTRA az Omegához hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, melynél szintén előny, hogy a nagymennyiségű külföldi import "leverte" a modell árát. Hátrányai az Omegáéhoz hasonlóak.

A SIERRA (ami egyébként szintén német autó) vásárlásánál számolnia kell azzal, hogy értékvesztése az előbbi modelleknél nagyobb lesz, így a következő gépkocsi vásárlásakor több pénzt kell majd invesztálnia a vásárlásba. Egyébként ez is egy tágas belterű autó, sőt a Vectrához hasonlóan itt is választhat a 4 illetve az 5 ajtós karosszéria változatok között.

A GOLF a legöregebb és a legkisebb a kiválasztott járművek közül, ráadásul ez az árában sem nyilvánul meg, és többnyire alapfelszereltségű modellek találhatóak a piacon. Csomagtere is kisebb és a várható javítási költségek tekintetében is előnytelenebb a versenytársakénál. Azonban a megkímélt "példányok" megbízhatóak és értéktartásuk is jobb a fentieknél.

Összefoglalva az Omega és a Vectra ajánlható leginkább, mivel ár-érték arányban jobbnak mutatkozik a többinél. Feltétlenül körültekintően érdemes eljárni a kiszemelt gépkocsi kiválasztásánál, mivel ebben a kategóriában hibázni költséges dolog! Amennyiben szükségét érzi, hogy segítsünk, kérem a regisztráció útján vegye igénybe szolgáltatásunkat.

Üdvözlettel:
Opticar